Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GrowingP

Hoe De Complete Kweektent Inrichten?

Recommended Posts

Laat ik dan zeggen,

Dat ik blij ben dat je het kritisch volgt, DJ

 

Anderzijds, haal je zelf een advies aan, welke compleet in de wind geslagen wordt

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosrand,

 

Heb zelf geen platte dunne schroevendraaier dus die ga ik morgen regelen.

Was dus 1 draadje die er overduidelijk niet goed in zat dus verwacht dat het probleem daarmee is opgelost.

 

Nu alles ook eenmaal in elkaar zit en ik het doorgenomen heb is het ook niet meer zo lastig als ik eerst dacht.

Iets dat nieuw is kan best wel overweldigend zijn van wtf is dit allemaal... :P

 

 

Dj broertje,

 

Is dus toen ook in die fitting gekeken, maar liet alles over aan die maat omdat hij er van begin af aan al meer verstand van had.

Had ook beter zelf nog even kunnen kijken dan ja, maar je antwoord is dus zeker niet genegeerd!

En geen 1 antwoord of advies overigens.

Het komt zeker goed djbroertje! ;)

Ben ook blij dat je dit topic objectief benaderd ipv je laat beinvloeden door emoties of geschreew van anderen.

Maar ik zal geen namen noemen hoor agent orange en oude rocker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik dan zeggen,

Dat ik blij ben dat je het kritisch volgt, DJ

 

Anderzijds, haal je zelf een advies aan, welke compleet in de wind geslagen wordt

 

Zeg je dit nou om te stoken in de hoop dat ik alsnog een ban krijg. :D

 

Begin me hier al helemaal thuis te voelen, toch besloten een kweekverslag te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook de gelegenheid om te meten met BV een spanningzoekertje of multimeter? Je maat vragen is misschien niet de beste optie meer.

 

zodra alles nu wel werkt lijkt het me geen overbodige luxe om even wat te meten. Als er alleen een draad niet helemaal goed vast zit verklaart dat wel de slechte werking van de lamp, maar volgens mij niet de sluiting.

 

Zit alles wel op een geaard stopcontact?

 

anders even de kap omruilen als je daar gelegenheid voor hebt, misschien is er wel een ander defect inwendig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dan moeten rondvragen voor zo'n metertje.

 

Nee zit niet op een geaard stopcontact zoals ik het plaatje hier zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Contactdoos_%28lichtnet%29

Je gaat me toch niet vertellen dat dit een dooddoener is he :|

 

Zou dan een hele nieuwe kap moeten kopen vrees ik, wil dat toch liever voorkomen hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geaard stopcontact is toch wel een must om de veiligheid dan nog maar eens te noemen. In dit geval had de aardlekschakelaar er denk ik elke keer uitgevlogen om aanrakingsgevaar te voorkomen. En vocht en stroom zijn een mogelijk dodelijke combinatie

 

nergens in de buurt een geaard stopcontact waar je met een degelijk verlengsnoer BV naar toe kan? Of kijken of er alsnog randaarde naar je stopcontact gevoerd kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen als ik hem vanaf de keuken zou pakken, maar dat valt op.

Zal eens uitzoeken of en hoe ik me stopcontact kan aarden.

 

Heb trouwens door dit topic en van die maat meer over elektriciteit geleerd in een paar dagen dan in me hele leven hahahaha.

Simpelweg nooit in verdiept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is dat de reden waarom je tentje onder stroom stond als je er geen aarde op hebt, anders waren je stoppen wel doorgeslagen in je meterkast, ook ik ben een beginner met binnen maar 1 ding wist ik zeker dat ik een stopcontact moet hebben met aarde want vocht en stroom gaan niet echt goed samen. Je hebt vast in je huis wel een geaard stopcontact zitten in de buurt van je tentje, als je dan een stroommeter hebt zet je groep voor groep uit en meet je steeds of er stroom op je stopcontact staat, dan weet je welke groep je moet uitzetten voor je zelf onder stroom komt te staan.

 

Je kan gerust vanuit je keuken een stroomkabel naar je hokje laten lopen bij de gamma zijn wel kabelgootjes te koop dat je alles mooi kan wegwerken, een aquarium heeft ook een geaard stopcontact nodig.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Zal eens uitzoeken of en hoe ik me stopcontact kan aarden.

 

 

Daarvoor moet je een groen/gele draad door de leidingen trekken,

en ergens in een doos aankoppelen op een ander groen/gele draad.

En dan een geaard stopcontact monteren.

Een klusje voor de vakman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is dat de reden waarom je tentje onder stroom stond als je er geen aarde op hebt, anders waren je stoppen wel doorgeslagen in je meterkast, ook ik ben een beginner met binnen maar 1 ding wist ik zeker dat ik een stopcontact moet hebben met aarde want vocht en stroom gaan niet echt goed samen. Je hebt vast in je huis wel een geaard stopcontact zitten in de buurt van je tentje, als je dan een stroommeter hebt zet je groep voor groep uit en meet je steeds of er stroom op je stopcontact staat, dan weet je welke groep je moet uitzetten voor je zelf onder stroom komt te staan.

 

Je kan gerust vanuit je keuken een stroomkabel naar je hokje laten lopen bij de gamma zijn wel kabelgootjes te koop dat je alles mooi kan wegwerken, een aquarium heeft ook een geaard stopcontact nodig.

 

Greetz

 

Maar de aarde, een geaard stopcontact is toch alleen maar extra bescherming, kan toch geen oorzaak zijn.

Dus jij zegt ook al heb je alles goed aangesloten, puur het feit dat het stopcontact niet geaard is kan je deze problemen hebben en kan het dus wel de oorzaak zijn?

En vocht komt er sowieso niet bij als het goed is. :P

 

Ik heb 1 geaard stopcontact over, de rest is aangesloten op mijn koelkast en wasmachine.

Maar het geaard stopcontact dat ik over had liet al de stoppen doorslaan van enkel de afzuiging die ik er op testte.

Dus ik heb er geen vertrouwen in dat de lamp het daar dan wel goed op zou doen.

 

Misschien een domme vraag hoor, maar vervangt de davin schakelaar deze veiligheid niet?

Bedoel die heb ik toch ook niet voor niets en vervult toch ook een stukje veiligheid.

 

Dat ik een aquarium zou hebben in me slaapkamer geloofd natuurlijk niemand aangezien ik van de buitenplanten geen geheim heb gemaakt en mijn maten weten dat ik inkomsten zoek.

Ik baal hier van.

Toen die het deed heb ik de zaadjes laten ontkiemen en die kan ik nu dus ook weg pleuren of kijken of ik er iemand anders blij mee kan maken...

Toch weer 65/70 euro weggepleurd of kan ik hier nog iets mee voor mijn vensterbank en later eventueel stekjes uit snijden?

 

Zal eens uitzoeken of en hoe ik me stopcontact kan aarden.

 

 

Daarvoor moet je een groen/gele draad door de leidingen trekken,

en ergens in een doos aankoppelen op een ander groen/gele draad.

En dan een geaard stopcontact monteren.

Een klusje voor de vakman.

 

Vrees dat dit de enige optie is.

En ga dit idd niet zelf doen (sorry agent orange en oude rocker).

Maar wel kut dat ik er dan weer iemand bij moet betrekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1 geaard stopcontact over, de rest is aangesloten op mijn koelkast en wasmachine.

Maar het geaard stopcontact dat ik over had liet al de stoppen doorslaan van enkel de afzuiging die ik er op testte.

Dus ik heb er geen vertrouwen in dat de lamp het daar dan wel goed op zou doen.

 

Aangezien de stoppen doorslaan als je de afzuiging insteekt lijkt het me dat je met ee verlies stroom zit in je afzuiging... Wat ik zou doen is heel de boel uit de tent trekken en component voor component eerst aansluiten buiten de tent en ook testen als ze al dan niet werken zo kan je ook wel uitzoeken waar het fout gaat! Kan best zijn dat je iets van kapotte hardware hebt meegekregen... Dat je geen aarding hebt heeft niets te maken met het al dan niet werken van de installatie (heb zelf lang gewoond in huis zonder aarding) en kijk dikwijls eens op andere plaatsen op de wereld waar ze geen al te best stroomnet hebben maar wel grote verbruikers... (Deze opzet gaat over nog geen 1500watt) ook is aarding meer een beveiliging naar jezelf toe... Zoals ik las een paar pagina's terug stond je tent onder stroom? Wel gebeurd dit met een geaard stopcontact dan springt de differentieel schakelaar uit... En neen de davin heeft niets te maken met verlies stroom maar werkt meer op het princiepe van een gewone zekering (ben hier niet volledig zeker van werk zelf niet met davin) En wat betreft je zaden ga om een spaarlamp "coolwhite" en kleine potjes en je kan ze dikwijls al een beetje laten voorgroeien in een kastje ofzo... Heb vroeger ook wel eens met een dergelijk probleem gezeten (lol niet die van u elektronica) maar nie direct weg weten met mijn zaadjes en ik heb ze gewoon in grote propagator gezet met tl lamp boven zo heb ik ze toch ongeveer 2 weken gehouden denk ik... Is ook al een eindje geleden! Hopelijk ben je hier iets mee en hou het safe man!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is dat de reden waarom je tentje onder stroom stond als je er geen aarde op hebt, anders waren je stoppen wel doorgeslagen in je meterkast, ook ik ben een beginner met binnen maar 1 ding wist ik zeker dat ik een stopcontact moet hebben met aarde want vocht en stroom gaan niet echt goed samen. Je hebt vast in je huis wel een geaard stopcontact zitten in de buurt van je tentje, als je dan een stroommeter hebt zet je groep voor groep uit en meet je steeds of er stroom op je stopcontact staat, dan weet je welke groep je moet uitzetten voor je zelf onder stroom komt te staan.

 

Je kan gerust vanuit je keuken een stroomkabel naar je hokje laten lopen bij de gamma zijn wel kabelgootjes te koop dat je alles mooi kan wegwerken, een aquarium heeft ook een geaard stopcontact nodig.

 

Greetz

 

Maar de aarde, een geaard stopcontact is toch alleen maar extra bescherming, kan toch geen oorzaak zijn.

Dus jij zegt ook al heb je alles goed aangesloten, puur het feit dat het stopcontact niet geaard is kan je deze problemen hebben en kan het dus wel de oorzaak zijn?

En vocht komt er sowieso niet bij als het goed is. :P

 

Ik heb 1 geaard stopcontact over, de rest is aangesloten op mijn koelkast en wasmachine.

Maar het geaard stopcontact dat ik over had liet al de stoppen doorslaan van enkel de afzuiging die ik er op testte.

Dus ik heb er geen vertrouwen in dat de lamp het daar dan wel goed op zou doen.

 

Misschien een domme vraag hoor, maar vervangt de davin schakelaar deze veiligheid niet?

Bedoel die heb ik toch ook niet voor niets en vervult toch ook een stukje veiligheid.

 

Dat ik een aquarium zou hebben in me slaapkamer geloofd natuurlijk niemand aangezien ik van de buitenplanten geen geheim heb gemaakt en mijn maten weten dat ik inkomsten zoek.

Ik baal hier van.

Toen die het deed heb ik de zaadjes laten ontkiemen en die kan ik nu dus ook weg pleuren of kijken of ik er iemand anders blij mee kan maken...

Toch weer 65/70 euro weggepleurd of kan ik hier nog iets mee voor mijn vensterbank en later eventueel stekjes uit snijden?

 

Zal eens uitzoeken of en hoe ik me stopcontact kan aarden.

 

 

Daarvoor moet je een groen/gele draad door de leidingen trekken,

en ergens in een doos aankoppelen op een ander groen/gele draad.

En dan een geaard stopcontact monteren.

Een klusje voor de vakman.

 

Vrees dat dit de enige optie is.

En ga dit idd niet zelf doen (sorry agent orange en oude rocker).

Maar wel kut dat ik er dan weer iemand bij moet betrekken.

 

volgens mij dekt dit de hele lading...

Geld nodig ff snel geld maken gooien paar plantjes neer en dus knallen... alleen werkt t verder niet zoals je wilt.. zelfs de aarde is van ondergeschikt belang..

 

maar goed doe je ding zijn heel veel mensen hier die uiterst deskundig in zijn..

 

ik helaas niet heb er verder geen verstand van .. en dat jointje wat we samen zouden kunnen roken mag je zelf oproken hoor denk dat jij m harder nodig heb

 

veel suc6 lees zo af en toe nog wel eens mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1 geaard stopcontact over, de rest is aangesloten op mijn koelkast en wasmachine.

Maar het geaard stopcontact dat ik over had liet al de stoppen doorslaan van enkel de afzuiging die ik er op testte.

Dus ik heb er geen vertrouwen in dat de lamp het daar dan wel goed op zou doen.

 

Aangezien de stoppen doorslaan als je de afzuiging insteekt lijkt het me dat je met ee verlies stroom zit in je afzuiging... Wat ik zou doen is heel de boel uit de tent trekken en component voor component eerst aansluiten buiten de tent en ook testen als ze al dan niet werken zo kan je ook wel uitzoeken waar het fout gaat! Kan best zijn dat je iets van kapotte hardware hebt meegekregen... Dat je geen aarding hebt heeft niets te maken met het al dan niet werken van de installatie (heb zelf lang gewoond in huis zonder aarding) en kijk dikwijls eens op andere plaatsen op de wereld waar ze geen al te best stroomnet hebben maar wel grote verbruikers... (Deze opzet gaat over nog geen 1500watt) ook is aarding meer een beveiliging naar jezelf toe... Zoals ik las een paar pagina's terug stond je tent onder stroom? Wel gebeurd dit met een geaard stopcontact dan springt de differentieel schakelaar uit... En neen de davin heeft niets te maken met verlies stroom maar werkt meer op het princiepe van een gewone zekering (ben hier niet volledig zeker van werk zelf niet met davin) En wat betreft je zaden ga om een spaarlamp "coolwhite" en kleine potjes en je kan ze dikwijls al een beetje laten voorgroeien in een kastje ofzo... Heb vroeger ook wel eens met een dergelijk probleem gezeten (lol niet die van u elektronica) maar nie direct weg weten met mijn zaadjes en ik heb ze gewoon in grote propagator gezet met tl lamp boven zo heb ik ze toch ongeveer 2 weken gehouden denk ik... Is ook al een eindje geleden! Hopelijk ben je hier iets mee en hou het safe man!

 

Hier kan ik zeker wat mee man, thnx!

Kapotte hardware lijkt mij nu het meest logische.

Afzuiger is al getest moet in de VSA of lampenkap zitten, want heb ook 2 lampen getest.

 

Dan is dat de reden waarom je tentje onder stroom stond als je er geen aarde op hebt, anders waren je stoppen wel doorgeslagen in je meterkast, ook ik ben een beginner met binnen maar 1 ding wist ik zeker dat ik een stopcontact moet hebben met aarde want vocht en stroom gaan niet echt goed samen. Je hebt vast in je huis wel een geaard stopcontact zitten in de buurt van je tentje, als je dan een stroommeter hebt zet je groep voor groep uit en meet je steeds of er stroom op je stopcontact staat, dan weet je welke groep je moet uitzetten voor je zelf onder stroom komt te staan.

 

Je kan gerust vanuit je keuken een stroomkabel naar je hokje laten lopen bij de gamma zijn wel kabelgootjes te koop dat je alles mooi kan wegwerken, een aquarium heeft ook een geaard stopcontact nodig.

 

Greetz

 

Maar de aarde, een geaard stopcontact is toch alleen maar extra bescherming, kan toch geen oorzaak zijn.

Dus jij zegt ook al heb je alles goed aangesloten, puur het feit dat het stopcontact niet geaard is kan je deze problemen hebben en kan het dus wel de oorzaak zijn?

En vocht komt er sowieso niet bij als het goed is. :P

 

Ik heb 1 geaard stopcontact over, de rest is aangesloten op mijn koelkast en wasmachine.

Maar het geaard stopcontact dat ik over had liet al de stoppen doorslaan van enkel de afzuiging die ik er op testte.

Dus ik heb er geen vertrouwen in dat de lamp het daar dan wel goed op zou doen.

 

Misschien een domme vraag hoor, maar vervangt de davin schakelaar deze veiligheid niet?

Bedoel die heb ik toch ook niet voor niets en vervult toch ook een stukje veiligheid.

 

Dat ik een aquarium zou hebben in me slaapkamer geloofd natuurlijk niemand aangezien ik van de buitenplanten geen geheim heb gemaakt en mijn maten weten dat ik inkomsten zoek.

Ik baal hier van.

Toen die het deed heb ik de zaadjes laten ontkiemen en die kan ik nu dus ook weg pleuren of kijken of ik er iemand anders blij mee kan maken...

Toch weer 65/70 euro weggepleurd of kan ik hier nog iets mee voor mijn vensterbank en later eventueel stekjes uit snijden?

 

Zal eens uitzoeken of en hoe ik me stopcontact kan aarden.

 

 

Daarvoor moet je een groen/gele draad door de leidingen trekken,

en ergens in een doos aankoppelen op een ander groen/gele draad.

En dan een geaard stopcontact monteren.

Een klusje voor de vakman.

 

Vrees dat dit de enige optie is.

En ga dit idd niet zelf doen (sorry agent orange en oude rocker).

Maar wel kut dat ik er dan weer iemand bij moet betrekken.

 

volgens mij dekt dit de hele lading...

Geld nodig ff snel geld maken gooien paar plantjes neer en dus knallen... alleen werkt t verder niet zoals je wilt.. zelfs de aarde is van ondergeschikt belang..

 

maar goed doe je ding zijn heel veel mensen hier die uiterst deskundig in zijn..

 

ik helaas niet heb er verder geen verstand van .. en dat jointje wat we samen zouden kunnen roken mag je zelf oproken hoor denk dat jij m harder nodig heb

 

veel suc6 lees zo af en toe nog wel eens mee

 

Jezus man krijg jij geen sex meer van je vriendin dat je steeds je eigen frustratie op mij af moet reageren.

Als je een bijdrage wilt leveren super, maar als je enkel komt om te zeiken pleur dan lekker op, want het word nu vermoeiend.

Je hoeft hier niet te zijn hoor.

 

 

Mocht je toch nog een bijdrage willen leveren ben je van harte welkom, no hard feelings verder. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

VSA los geprobeerd en blijft ook dan 30 sec +- zoomen en daarna niet meer.

Is dit zoomen voor de start of is deze dan uitgevallen?

Want dan is het dus de VSA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

djbroertje,

 

Vonken kwam achterin bij de kap, de aansluitng zeg maar, kon het niet heel duidelijk zien aangezien ik de stekker er gelijk weer uit deed.

Lamp is ver genoeg ingedraaid, alles dubbel gecheckt en weet nu bijna zeker dat ik er wel achter ben wat het is.

Blauwe draadje bij de fitting zit er maar voor 10% in, begrijp niet dat me maat dit niet zag.

 

Nu nog even een schroevedraaier fixen. :P

 

....

Er moeten nog adereindhulzen bevestigd worden voor extra veiligheid.

...

Zou je s.v.p. geen stekker meer in je stopcontact willen steken, voordat je al je kabeleinden hebt voorzien van kabeleindhulzen?

 

...

Maar de aarde, een geaard stopcontact is toch alleen maar extra bescherming, kan toch geen oorzaak zijn.

Dus jij zegt ook al heb je alles goed aangesloten, puur het feit dat het stopcontact niet geaard is kan je deze problemen hebben en kan het dus wel de oorzaak zijn?

En vocht komt er sowieso niet bij als het goed is. :P

 

Ik heb 1 geaard stopcontact over, de rest is aangesloten op mijn koelkast en wasmachine.

Maar het geaard stopcontact dat ik over had liet al de stoppen doorslaan van enkel de afzuiging die ik er op testte. *1

Dus ik heb er geen vertrouwen in dat de lamp het daar dan wel goed op zou doen.

 

Misschien een domme vraag hoor, maar vervangt de davin schakelaar deze veiligheid niet?

Bedoel die heb ik toch ook niet voor niets en vervult toch ook een stukje veiligheid. *2

...

*1: Je verdraait hier de boel. Niet jouw stopcontact, maar je afzuiger liet de stoppen doorslaan, omdat deze waarschijnlijk (ook) niet goed is aangesloten of omdat er een fabrieksfoutje in zit?

 

*2: De Davin heeft hier totaal niets mee te maken. Deze vangt alleen de piekspanning van de vsa op bij het opstarten van je lamp, zodat je tijdschakelaar het niet begeeft.

 

VSA los geprobeerd en blijft ook dan 30 sec +- zoomen en daarna niet meer.

Is dit zoomen voor de start of is deze dan uitgevallen?

Want dan is het dus de VSA.

Als je er geen verstand van hebt, waarom ga je dan zelf zo lopen testen?

Voor je het weet, blijf je zelf aan het stroom hangen.

Wie zegt trouwens dat het geen kwaad kan om je vsa zonder lamp te gebruiken?

Misschien heb je je vsa hier wel mee vernield en kun je fluiten naar je garantie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op je badkamer zit toch wel aarde gewoon gat boren en draad trekken.

Aansluitschema van vsa staan ook online effe google op afbeelding staan er zat.

1 Kabel met stekker aan de vsa die moet in de schakelkast

1 kabel aan de vsa naar de lamp

Kabel hulsjes gebruiken

Zorge dat de aarde goed is

Alles na lopen met een spaningszoeker dat is een schroefendraaier met lampje er in.

Voor 2 euro ofzo tekoop bij elke doe het zelf zaak hoef je dus niet voor rond tevragen

Altijd zorgen dat je gereedschap in huis hebt dat heeft elke vent toch meer is beter

Edited by Bosteelt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk als je nog niet eens gereedschap hebt zegt dat al genoeg

Ben er bang voor

Edited by Bosteelt
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

 

Beaker, ik verdraai niks want in een ander stopcontact deed hij het wel.

 

gallery_40695_17805_1744504.jpg

 

Vanaf begin al direct gaan strekken omdat ik geen licht heb.

Doe het gewoon onder een bureaulamp nu.

Woensdag een nieuwe VSA opgestuurd alleen nog steeds niet aangekomen.

Hoop dat ik er nog wat mee kan als het maandag of dinsdag aankomt. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit man zie dat je je ondertussen goed hebt ingelezen en gelukkig meer verstand hebt van kweken als van electra.

Ga zo door dat komt vast wel goed... mooie pot trouwens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook zo gezellig met elkaar in 1 pot..

Lekker de spaghetti aan worteltjes door elkaar..

 

Gaat helemaal goed komen hier :verrygood

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mochten ze nou gaan hangen door de strek moet je ze gewoon ff onder stroom zetten in je tent mischien gaan ze wel net als je haren weer recht omhoog staan

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jullie wat verder hadden gelezen dan jullie neus lang waren hadden jullie begrepen dat ook dit niks met mijn kwekerskwaliteiten te maken heeft.

VSA en lamp hebben het kort gedaan en toen heb ik de zaden laten ontkiemen.

Dus heb dit niet kunnen voorzien en die pot is een tijdelijke oplossing om de ontkiemde zaadjes te laten overleven.

Heb er 10 van 15 liter.

 

Sowieso vind ik het erg kinderachtig plezier beleven aan andermans "ellende" zegt een hoop over jullie.

 

En die domme opmerking van je agent orange, kan er niks aan doen als ik een VSA opgestuurd krijg die niet werkt en me tent onder stroom zet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pagina 8 al en nog steeds gaat er geen lampie branden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij an nergens iets aan doen he... straks geef je paps en mams nog de schuld.. zij hebben tenslotte voor een kind gekozen toch...

 

 

Wees een vent en neem je verantwoordelijkheid... er is maar 1 verantwoordelijk voor t geen ik hier zie...

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...