Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GrowingP

Hoe De Complete Kweektent Inrichten?

Recommended Posts

nog even over de lamp die niet werkt in combinatie met stroom op de tent.

 

zijn de aansluitingen in de fitting van de kap ook gecontroleerd?

je zal niet de eerste zijn waar een losse draad in de fitting de oorzaak is van een niet brandende lamp. En misschien kan een losse draad daar ook in contact komen met iets van ijzer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp sowieso nooit zo goed, waarom menen kettingen gebruiken..

Je haalt in de bouwmarkt, voor nog niet de helft van het geld lekker stevig nylon koord.

Met een goede mastworp, ben je heel flexibel in de hoogte van je lamp bv..

 

Maar het grootste voordeel, vind ik nog wel, dat het absoluut geen "contact" kan maken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ergens begin jaren 90 (ja inderdaad de vorige eeuw) begonnen met buitenplantjes, kerstbomen kweken in 20 liter emmers, prachtig!

 

Maar binnen is een heel ander verhaal, daar ben jij degene die het klimaat moet sturen, de juiste voeding in de juiste dosering, en op het juiste tijdstip moet geven, en je planten moet leren lezen.

 

Voordat je dat onder de knie hebt ben je wel een paar jaar verder, het hangt er vanaf hoe groen je vingers zijn. :whistling

 

En met dat ik dit zit te tikken krijg je alweer nieuwe adviezen, het houdt niet op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat een ketting brandveilig is Oude Rocker, aangezien een lampenkap met een hps lamp erin nogal warm wil worden. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even over de lamp die niet werkt in combinatie met stroom op de tent.

 

zijn de aansluitingen in de fitting van de kap ook gecontroleerd?

je zal niet de eerste zijn waar een losse draad in de fitting de oorzaak is van een niet brandende lamp. En misschien kan een losse draad daar ook in contact komen met iets van ijzer.

 

Nope zal ik doen, thnx!

 

El oro verde,

 

Jaren? :P

 

maakt overigens wel een takke herrie die VSA en afzuiging in me slaapkamer, naast mijn raam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat een ketting brandveilig is Oude Rocker, aangezien een lampenkap met een hps lamp erin nogal warm wil worden. ;)

Lol.. Alle lampe kappen hebben een constructie, waaraan je "iets" kunt bevestigen.. Soort oogje..

Daar is sprake van geringe warmte overdracht.

 

En een stevig nylonkoord brand niet, kan hoog uit smelten

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd geen touw aan je kappen doen ivm brandveiligheid..mischien dat je de ketting gewoon vast kan maken aan de kap en het andere uiteinde gebruiken om m omhoog te halen

 

en adereindhulsjes gebruikt ? volgens mij niet.. ohja kabel strippen met een mesje ofzo is ook eigenlijk iets wat je niet moet willen

 

Omdat een ketting brandveilig is Oude Rocker, aangezien een lampenkap met een hps lamp erin nogal warm wil worden. ;)

Lol.. Alle lampe kappen hebben een constructie, waaraan je "iets" kunt bevestigen.. Soort oogje..

Daar is sprake van geringe warmte overdracht.

 

En een stevig nylonkoord brand niet, kan hoog uit smelten

 

met het gevolg dat je lamp naar beneden komt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij gebruiken de Gavita triplestar kap, die wordt niet echt warm, kan je gewoon vastpakken ook na 18 uur lamp aan.

 

Bovenop 2 ogen om de boel aan op te hangen met S haken aan ketting of goede controllers, no problemo!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij spookt het gewoon in mijn tent.

Lamp word een beetje blauw/paars, maar niks spectaculairs, gaat ook continu uit.

 

Tent lijkt toch niet onder stroom te staan, want is na testen aangeraakt, maar vonkt toch op bepaalde plekken van de tentstokken.

Lijkt allemaal goed aangesloten, maar dit is vreemd.

 

Dus wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij vonkt op de tentstokken moet hij toch ergens onder stroom staan..

 

Zoek t niet alleen in je vsa maar loop alles na stekker dozen kabels enz enz .. en het "aanraken" is opzich niet een heel slim plan

 

Verstandigste lijkt mij om alles opnieuw te instaleren en daarbij goed opletten op je kabels en stekkerdozen e.d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draden zijn opnieuw vastgezet en hij doet het. :D

Nu enkel nog wachten op potten en ik kan beginnen!

 

Heb er zin in. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto s ? Hou wel voorlopig je instalatie goed in de gaten al is t alleen maar voor je eigen nacht rust suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wat foto's gemaakt zal ze later uploaden, want moet nu opschieten, zo weg.

 

Zaadjes ook aan het omtkiemen nu, 10 x super lemon tomatenplanten!

Het is begonnen!!! :punk:

 

1 van mijn goede voornemens voor 2015 is natuurlijk de beste kweker van dit forum te worden ;) :P :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja beste kweker van t forum..... lijkt mij hele ongepaste instelling ..

aangezien een goede kweker in onze hobby toch ook echt verantwoordelijk is voor zn eigen set up.

 

zou wel respect hebben als jezelf aangeeft een grote noob te zijn ... hou er gewoon rekening mee dat je je run vroegtijdig zal moeten afbreken door beestjes/ voedingsgebreken enz enz dan kan t alleen maar meevallen

 

Dr zullen hier iig niet veel mensen zijn die Jij iets zal leren.. hooguit en daar ben je al mee begonnen zal je anderen laten zien hoe het niet moet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das t zelfde als iedereen is mooi op zn eigen manier....

 

maar waarom lopen dr dan toch zoveel lelijke mensen rond...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja beste kweker van t forum..... lijkt mij hele ongepaste instelling ..

aangezien een goede kweker in onze hobby toch ook echt verantwoordelijk is voor zn eigen set up.

 

zou wel respect hebben als jezelf aangeeft een grote noob te zijn ... hou er gewoon rekening mee dat je je run vroegtijdig zal moeten afbreken door beestjes/ voedingsgebreken enz enz dan kan t alleen maar meevallen

 

Dr zullen hier iig niet veel mensen zijn die Jij iets zal leren.. hooguit en daar ben je al mee begonnen zal je anderen laten zien hoe het niet moet...

 

Los van dat ik er niet serieus van uit ga lijkt het mij juist een prima instelling de top te willen bereiken.

Dat ik NOG een noob hierin ben heb ik al meerdere malen aangegeven.

Maar jij gaat er blijkbaar vanuit dat ik me niet of beperkt in deze kan ontwikkelen, en dat is kortzichtig.

 

Jou instelling vind ik in ieder geval enorm negatief, je weet niet hoe ik me zal ontwikkelen in deze hobby.

Misschien leer jij op een dag wel dingen over wiet kweken van mij, het is allemaal mogelijk ;)

Anders beweren is arrogant en kortzichtig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

is op zich een prima instelling , maarrrrrrr wel erg vroeg om al uit te spreken .

 

probeer eerst te lezen/vragen kennis te vergaren , luidt mijn advies , praatjes komen later ( of je haakt af)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er een plek is om jezelf te ontwikkelen....

 

Misschien is het dan niet aan dit forum om jou op weg te helpen... volgens mij zijn er mensen zat hier die je nog willen helpen.. en alsnog zet je tot 2 keer toe de bende onder stroom!! Ik ben blij dat ik 100% weet dat jij mijn buurman niet bent!!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

is op zich een prima instelling , maarrrrrrr wel erg vroeg om al uit te spreken .

 

probeer eerst te lezen/vragen kennis te vergaren , luidt mijn advies , praatjes komen later ( of je haakt af)

 

Was ook gewoon een grapje, maar dat ik dit ga beheersen twijfel ik niet aan.

Ik weet dat ik niet de beste indruk achter heb gelaten omdat ik met de instelling gestart ben van fuck it, ik wil beginnen.

Dat er vervolgens allerlei dingen bij verzonnen worden door andere die denken mij te kennen is een beetje jammer.

 

Maar goed ik ga me meer verdiepen in de materie en ik ken mijn plaats.

 

Als er een plek is om jezelf te ontwikkelen....

 

Misschien is het dan niet aan dit forum om jou op weg te helpen... volgens mij zijn er mensen zat hier die je nog willen helpen.. en alsnog zet je tot 2 keer toe de bende onder stroom!! Ik ben blij dat ik 100% weet dat jij mijn buurman niet bent!!

 

Ik heb niks, 0,0 onder stroom gezet ;)

Iemand anders had het aangesloten en er zat een draadje niet goed, hoe dat precies zat weet ik ook niet, want ik sloot het niet aan he...

Als niemand mij wilt helpen is het ook prima, heb je mij echt niet mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niks, 0,0 onder stroom gezet ;)

Iemand anders had het aangesloten en er zat een draadje niet goed, hoe dat precies zat weet ik ook niet, want ik sloot het niet aan he...

 

 

Haha, dus het is jou verantwoording daarmee niet meer??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niks, 0,0 onder stroom gezet ;)

Iemand anders had het aangesloten en er zat een draadje niet goed, hoe dat precies zat weet ik ook niet, want ik sloot het niet aan he...

 

 

Haha, dus het is jou verantwoording daarmee niet meer??

 

Jawel, ik zeg enkel dat ik het niet aangesloten heb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sh!t ik hoop dat ik jou buur niet ben.. :wacko: :head_hurts_kr:

 

Hopelijk kan jij het net zo goed uitleggen aan de slachtoffers.. imao

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...