Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

funkyskunky

Gepakt Door Gaan Of Niet?

Recommended Posts

ik huur particulier een kamer/ appartement, daar had ik een tent staan 1.2 x 1.2 met 16 amnesia.

nou kreeg de huurbaas en week voor de oogst het door(blijkt dat hij zelf ook op grote schaal kweekt), en stelde me voor direct 350e voor de stroom te betalen en mocht dan de kweek afdraaien of als ik niet betaal beld hij de politie en moest ik er per direct eruit.

je snapt wel dat ik die centen heb betaald afgedraaid heb en opgeruimd heb.

ik had hem uitgelegd dat ik het medisch gebruikt en erg belangrijk voor me is enik heb hem voorgesteld om door te draaien en hem iedere x 4ooe mee te geven, maar dat vond hij te veel risico ivm. brand/verzekering.

nu is hij na een maand 1x langsgekomen om na te vragen of het is opgeruimd, en hij geloofde me op mijn woord... hij wou niet eens kijken....?

maar nou heb ik in diezelfde kamer een grote inbouwkast van 1.5m breed 0.5m diep en 2.3m hoog en zit dus te denken om daar 2 lagen te maken van 2x 2x 250watt 2 boven en 2 beneden dus 1000w tot. of 2x 600watt 1x boven en 1x beneden dus 1200w tot.

ik zit dus te denken als ik dat heel stil krijg en de huurbaas mocht tog een x een blik in die kamer willen werpen dan zou dat tog niet opvallen?(neem aan dat hij naar een tent gaat zoeken die er niet is).

ik ben erg benieuwd naar jullie mening of het een kans van slagen heeft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw huisbaas is niet je blowmaatje.

Hij is geen familielid ( als verneuken sommigen elkaar ook al hebben ze dezelfde achternaam)

Hij is niet een growshopmedewerker waar je regelmatig gezellig mee loopt te ouwehoeren.

Hij is een grotere speler, en jouw privacy is er kennelijk niet veel waard.

 

Ik zou proberen om hoogstens in overeenstemming met zijn goedkeuren te handelen.

 

Hij heeft een punt met de brandveiligheid.

Ik zou proberen te verkassen in jouw geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je bezoek van petten hebt gehad zou ik gewoon doorgaan. Die komen niet zo snel weer terug.

 

Een huurbaas is wel even wat anders.

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n coulante huisbaas is zeldzaam..

Zou iig geen 2e keer de kat op t spek binden..

 

suc6

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coulante huisbaas?

Hij pakt wel ff 350 euries aan dus zo coulant vindt ik dat helemaal niet.

 

Hij kweekt zelf ook en op 'grote schaal'?

Wegwezen daar, straks draai jij nog op voor weetikveelwat en gedonder ligt in de toekomst op de loer op allerlei fronten.

 

@cum_laude

op de hoogte van het feit dat adressen waar eerder een kweek heeft plaatsgevonden extra aandacht krijgen bij een controle?

drugspanden noemen ze dat in het blauwe petjes jargon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg je het zo still dat iemand die weet waar hij naar zoekt en de kamers van binnen en buiten kent niks gaat vinden als hij wnr je pleite bent

 

Nog maar te zwijgen van de electra meter die hij wss wel goed in de gaten zal houden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Lost zegt.

 

Gewoon heel simpel, jij bent klein, hij is groot. Jij bent bang, hij ziet gelijk 350,- die gecashed moet worden met bijbehorend dreigement. Dat matched niet lekker en dan trek je per defenitie altijd aan het kortste end.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 350 zegt genoeg:

hij is een ripper, en zeker geen grote speler, die hebben dat geld niet ZO hard nodig om het bij jou te incasseren.

Ik zou daar weg wezen, vroeg of laat is het je vrinedje niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles opruimen en aangifte doen van chantage ...gewoon melden dat je wat plantjes Had staan en dat hij nu elke keer 300/400 euro eist anders gaat hij je aangeven... :whistle:

daarbij vermelden dat je het vermoeden hebt dat hij zelf een grote speler is ............. heb er zelf een grote hekel aan om genaaid te worden en als het erop aankomt naai k liever zelf als dat ik genaaid wordt..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je komt nu goed weg ik zou het risico niet nog een keer nemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cum_laude

op de hoogte van het feit dat adressen waar eerder een kweek heeft plaatsgevonden extra aandacht krijgen bij een controle?

drugspanden noemen ze dat in het blauwe petjes jargon

Nee daar was ik nog niet van op de hoogte. Maar het zou best kunnen dat je tegenwoordig op een lijst komt te staan als ze zijn geweest. Jaren geleden kwamen ze ook bij mij langs en hebben ze 8 planten in beslag genomen. De petten hebben alle gear laten staan, behalve me planten die al een week of 12 stonden. Ik zou die avond nog knippen maar ze waren eerder wakker als mij :thumbsdown: De petten vertelde mij het volgende:

 

Als wij voor een bepaalde klacht langs moeten komen voor bv geluidsoverlast van muziek of andere toestanden en ontdekken per toeval jou planten, hoeven wij die niet in beslag te nemen want daar komen wij dan niet voor. Krijgen we 1 tip over een kweekje zullen wij ook niet langskomen. Krijgen we later nog een tip dan komen wij wel.

 

Dat klonk voor mij als muziek in de oren en bleek dat de politie toch je beste vriend is :likken: De stekkers gingen 2 weken later er weer in en heb toen nog een paar mooie rondes mogen draaien zonder dat ik last van petten had. Ik ken meerdere mensen waarvan de petten onverwacht aan de deur stonden maar niet voor wiet kwamen. Daar hebben ze ook alles laten staan.

 

Toch wil ik iedereen adviseren om niet door te gaan met kweken als je gepakt bent als je een huurhuis hebt. Die wil je niet kwijt raken net zoals je plantjes ;)

 

Gegroet, Cum Laude

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou proberen te verkassen in jouw geval.

+ 1, ronde afmaken en z.s.m. pleite.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou lekker naar een andere woonruimte zoeken....

Er is genoeg te huur....

 

Ik zou hem noooooit aangeven bij de petten,hiermee ben je altijd een verliezer.....

 

In wat voor situatie dan ook, nooit bij de petten praten.....(regel nr1, nooit praten)

 

Succes man ;)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

x2 wesley

 

en aangezien samenwerken voor hem niet interessant is, stoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de huisbaas niet onredelijk dat hij de elektriciteit vergoed wil zien. Een week of dertien 12 uur per dag 600 watt voor de lamp en wellicht 150 watt voor de vsa en de afzuiging kost al snel 200 euro per ronde.

Die 350 euro is weliswaar ruim bemeten, maar de man had ook de politie kunnen bellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@agent orange

 

Wablief? Jij belt ZELF de petten als je te maken hebt met een hufter?

Dat vind ik het allerlaagste

 

en uiteindelijk hoort je huisbaas het echt wel van een van de agenten terug

 

je moet niet denken dat agenten ervoor terugdeinzen anderen tegen elkaar uit te spelen

daarom moet je ze never nooit geen aanleiding geven, ook al is iemand je ergste vijand

agentje bellen omdat jij door een klootzak gechanteerd wordt levert je alleen maar meer ellende op

 

richt jij je nou maar gewoon op het vinden van een andere kamer en doe je verhuizing na je droogperiode van deze oogst

dan heb je je handen vol

en als je weer een eikel als je huisbaas ontmoet; hou het bij jezelf, en ga geen gekketelefoongesprekken hebben megt agentjes waar je later spijt van krijgt

 

misschien ten overvloede wel gunstig om een gedrags-protocol op de sticky pagina te zetten over hoe te handelen met petten en boze afpersende huurbazen enzo

 

een Tao te Ching voor de kweker zeg maar :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou lekker naar een andere woonruimte zoeken....

Er is genoeg te huur....

 

Ik zou hem noooooit aangeven bij de petten,hiermee ben je altijd een verliezer.....

 

In wat voor situatie dan ook, nooit bij de petten praten.....(regel nr1, nooit praten)

 

Succes man ;)

 

k ken legio situatie s waarin k zeker wel zou aankloppen bij de politie.....omdat we een plantje kweken betekend in mijn ogen ook absoluut niet dat zij de vijand zijn..en het betekend ook niet dat ik daarom van mijn rechten af zie ofzo..

dat ik niet zomaar een collega aangeef dat is een feit maar k denk dat t duidelijk genoeg is als k inderdaad zeg dat k liever naai als genaaid wordt....

 

vb vorig jaar was er iemand nogal loslippig over mijn hobby in de eerste plaats mn eigen schuld in de tweede plaats had hij het niet aan de politie hoeven vertellen..maar goed alles netjes opgeruimd en toen de politie kwam kijken was er niets te vinden nog even lekker een bakkie met die mannen gedronken en gewoon wat gekletst dat het een simpele wraak aktie was van die persoon

Maar wat wil nou die persoon is zelf al jaren bezig om de sociale dienst te besodemieteren ........ en jij denkt dat ik dan niet even een telefoontje pleeg met als gevolg dat die persoon zich bij de betreffende instantie s mag melden...... nou dat doe k dus wel zielig of niet lijkt mij beter als zn hersens inslaan en vervolgens zelf op t bureau te zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga mee met Wesley, stoppen of samenwerken. zelf even nadenken waarom samenwerken geen optie is voor de verhuurder. hij heeft je alleen een kans gegeven om je draai af te ronden en dan op te ruimen. een vergoeding van 350 euro voor het overtreden van zijn reglement. evt slechte publiciteit op zijn naam bij oprollen, het creëren van extra brandgevaar, en stroomverbruik is een GUNST en geen chantage

Edited by supernoob
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de huurbaas was, had ik exact hetzelfde gehandelt, maak het maar af, ruim het op, veel plezier met je wietje.

 

Echter ik zou toch behoorlijk pist zijn als ik er naderhand alsnog achter komt dat je kweekt, zou ik je persoonlijk de kiet uit slaan. politie bellen zou ik nooit doen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de huisbaas niet onredelijk dat hij de elektriciteit vergoed wil zien. Een week of dertien 12 uur per dag 600 watt voor de lamp en wellicht 150 watt voor de vsa en de afzuiging kost al snel 200 euro per ronde.

Die 350 euro is weliswaar ruim bemeten, maar de man had ook de politie kunnen bellen.

+1. Huurbaas een ripper omdat hij zijn stroom vergoed wil zien? Als je het niet doet rip je eigenlijk hem door meer stroom te gebruiken dan redelijk is.

 

 

Als ik de huurbaas was, had ik exact hetzelfde gehandelt, maak het maar af, ruim het op, veel plezier met je wietje.

 

Echter ik zou toch behoorlijk pist zijn als ik er naderhand alsnog achter komt dat je kweekt, zou ik je persoonlijk de kiet uit slaan. politie bellen zou ik nooit doen.

 

+1 Huurbaas is duidelijk niet moeilijk, maar voor hem is het ook risico dus stop er maar wel mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt je nooit laten chanteren; dan is het einde zoek.

 

Ik heb echter eerder de indruk dat hij, toen hij erachter kwam, vrij pissig was en in die "state of mind" de eis tot betaling stelde, "of anders...". Later kwam hij aankloppen maar nam hij niet eens een kijkje, dat strookt niet helemaal met elkaar. Berouw gekregen van zijn eerdere actie, toen hij besefte een mede-kweker voor het blok te zetten? Hij heeft je ook laten zitten, hij had je er ook zo uit kunnen gooien.

 

Wellicht valt er redelijk met je huisbaas te praten, wil ik maar zeggen. Kun je je gang blijven gaan en je stroom bijbetalen, zou een optie zijn om eens met hem te overleggen.

 

Maar niet stiekem doorgaan, da's idd het verhaal met katten en spek en een stuk touw.

 

 

En ZEKERS niet naar de juut om hém aan te geven, want wat jij niet wil dat jou geschiedt, doe je ook een ander niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...