Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Strawberry Diesels Onder Nieuw Gavita Speelgoed

Recommended Posts

niemand die ik ken problemen gehad met gold label en ik zelf ook niet.

 

+1

 

@ Krasi. Ben blij dat wat er op zit dat dat wel goed is. Als ze tenminste maar goed afrijpen, dat is de moeite van het wachten wel waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes nog met de laatste loodjes Krasi, ben ook wel benieuwd naar de laatste foto's van deze (het gaat niet vanzelf) ronde.

 

Ik ben helemaal klaar met mijn stekkenboer, nu al 2x spint meegekregen, en een keer zeer slecht gewortelde stekken met rare plekken op het blad, 3 maal is scheepsrecht!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny, thanks, v/d week ga krijg ik door welke opties er zijn voor een nieuwe run, ik ga iig voor een sterke stabiele soort, hopelijk met Opti.

 

City, thanks, ik heb 1 plant weggegooid deze was vreemd genoeg uitgedroogd, de pot was gewoon medium-zwaar, verder zag de wiet er gewoon goed uit, de geur was ook erg goed.

 

Oro, dank je, helaas is de laatste foto er niet meer van gekomen, we zijn omgegaan.

Goede schone stekken is erg belangrijk, ongedierte kan je ook aanzuigen, ik heb in de buurt waar de ruimte zich bevind de begroeing bekeken en zag tot m`n verbazing dat gemeente groen en tuinen vol zaten met webben, of het spint was heb ik niet gezien, ik vond het raar staan om de struiken te gaan onderzoeken maar heb wel het vermoeden.

De inblaas gaan we dus zeker filteren.

 

Topic:

 

We zijn dus omgegaan, de vorige ronde hadden we bijna 5.5, 1 groot net, 8 verdiepingen bomvol en een beetje op het dak.

Deze keer hadden we....................8 verdiepingen redelijk goed vol, dat viel ons iig heel erg mee.

 

We gaan het wel nog een keer na lopen met de schaar, ik vind persoonlijk een knipmachine toch te slordig, maar het is teveel voor handwerk.

Wellicht moet er een andere machine komen, wat is nu de machine met het mooiste resultaat?

 

Uitslag houden jullie tegoed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt dan nog heel goed mee....je had precies veel minder verwacht?

En gaat er een upgrade van het hok of gear gebeuren?

Ben benieuwd naar het eindresultaat Kras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal nog een meevaller worden in de schaal Krasi, je hebt het verdient, het ging niet vanzelf deze ronde!

 

Leerzaam proces weer!

 

Lekker laten drogen en curen wat je wilt curen, de smaak zal steeds beter worden?

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tune, normaal gesproken dus zeer tegenvallend, maar gezien de omstandigheden idd meevallend.

Afhankelijk van wat er uiteindelijk overblijft zullen we gaan upgraden.

Ik ben ook erg benieuwd naar de eindscore hier.

 

El Oro, ik denk ook dat we positief verrast zullen zijn tegenover onze verwachtingen van de afgelopen weken.

Leerzaam als in "zorg dat je je shit op orde hebt" jazeker. :lol:

De geur is prima, we hebben ongeveer 2 weken alleen water gegeven dus de smaak zal ook wel okee zijn.

De wiet was wit van de kristallen, enkele paarse tinten waren te zien, de toppen zelf hadden alleen geen groot volume.

Ik ben ook benieuwd naar het eindresultaat in bag-appeal, we zullen sowieso nog wat werk hebben in het na trimmen van de toppen.

 

Iemand nog een tip voor de eerdere vraag over knipmachines die het mooiste resultaat geven, kwaliteit is belangrijker dan snelheid.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nog geen machine tegen gekomen welke super goed knip.

 

De wiet word vaak donkerder, veel haren en kristallen worden er van af geslagen.

 

Ik zeg grote blad er af, op de kop hangen drogen en dan knippen met de hand wanneer je tijd hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongedierte van buiten kan je voorkomen door een pollen doek voor je inlaat te plaatsen.

Dat voorkomt ook nog eens een bestuiving die je in deze tijd van het jaar wel kan verwachten met al die buiten planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nog geen machine tegen gekomen welke super goed knip.

 

De wiet word vaak donkerder, veel haren en kristallen worden er van af geslagen.

 

Ik zeg grote blad er af, op de kop hangen drogen en dan knippen met de hand wanneer je tijd hebt.

Als je dit soort volumes moet gaan doen op jou manier zelfs met een paar man ben je dan 2 weken verder.....

 

 

Mooi dat het niet heel erg tegen viel Krasi

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook zeker geen voorstander van die knipmachines, het echte handwerk blijft gewoon het beste. Gelukkig sta ik er nooit alleen voor, maar die paar onsjes die wij per keer knippen, ja das makkelijk praten ha ha.

 

Ik trek zelf altijd een panty over de inlaten, tape er omheen, prima, en weinig weerstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predator, je weet dat ik ook een voorstander ben van met blad ophangen en droog knippen, maar deze aantallen is zoals Johnny ook al zegt niet te doen in ons vrije tijds bestedingsruimte.

Ik weet dat de knipmachines minder resultaat geven, vooral idd diegene het met draden doen, die slaat alles eraf ja, machines met messen schijnen mooier werk te leveren.

De vraag was dan ook niet of machines mooier resultaat leveren maar welke het mooiste resultaat levert.

 

PH, klopt, heb zelf op de andere locatie inlaatfilters, deze kosten je wel enige druk aan frisse luchttoevoer, dus wanneer ik straks meer koeling zou kunnen hebben dan is dat niet zo erg.

Anders een iets grotere inlaatkist zetten en zo is dat probleem ook opgelost.

 

Johnny, thanks, wel ff de schoonheids trim en de weegschaal afwachten, maar wij denken minder erg als verwacht.

 

Oro, wij doen echt alles zelf, dit vooral om privacy redenen en eigen veiligheid, ken je echt de juiste mensen geen probleem natuurlijk, heb ik ook wel gedaan, deze locatie is echter niet van mij, ik mag er alleen spelen.

Klopt, panty, pollendoek, afzuigkapfolie zijn allen in te zetten in deze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je ook kan doen is kiezen voor een makkelijk te knippen (vrijwel bladloos) soortje.... is dat een optie krasi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je ook kan doen is kiezen voor een makkelijk te knippen (vrijwel bladloos) soortje.... is dat een optie krasi?

 

S5 is een makkelijk te knippen soortje maar was vorige ronde met 2 man toch weer 4 dagen (8 uur per dag) verder met kleine 2 kilo droog. Ik knip wel erg perfectionistisch maar om aan te geven hoe veel tijd dit zonder machine zou kosten.

 

Handwerk is altijd stukken mooier als machine maar ja je moet wat met grotere volumes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahja, ik ben wat dat betreft ook maar een suffe lul hoor.

 

Het kan inderdaad gewoon niet anders met die hoeveelheden.

 

Trimpro xl wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predator, idd, de aantallen zijn teveel tegenover de beschikbare vrije tijd.

Trimpro XL vind ik een mooie, weet alleen het resultaat ervan niet, volgens mij heeft deze iig wel snijbladen ipv draden.

 

Starter, de is de spinprro of tumble trimmer auto die jij bedoeld, daar kan je idd ook mesjes in plaatsen en de draden verwijderen, is misschien wel een test optie, iemand al resultaat ervan gezien met daarin de mesjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

grote bladeren eraf dan drogen. blaadjes rondom toppen met de hand weg kloppen. moet zeggen dat dat ook echt snel kan gaan.

 

knipmachine moet je weer werken met olie om te smeren. dat wil je tog niet :thumbsdown: des noods knipploegje of what ever. dit soort soorten kweek je niet voor niks die moeten mooi en puur blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knipploegje is een no-go.

Droog knippen is echt een mega klus in deze opzet.

Wij maken alleen de machine schoon met olie, daarna met een schone doek.

Een knipmachine is echt wel uitkomst met dit soort kweekjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben toch ook heel blij dat ik m'n spin pro heb

ok, het is wel een kleintje manuele, maar bespaart me toch een hoop werk

ongeveer 10-12 min per plant inclusief topjes eraf knippen, spinnen, en op droogrek gooien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben toch ook heel blij dat ik m'n spin pro heb

ok, het is wel een kleintje manuele, maar bespaart me toch een hoop werk

ongeveer 10-12 min per plant inclusief topjes eraf knippen, spinnen, en op droogrek gooien...

 

Zet je zeker veel planten op weinig m2 of niet

Ik ben met 30 planten toch echt wel 1 uur per plant bezig met machine of doe ik dan echt wat verkeerd??

 

Gr Just made it

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje off topic maar zal er nog op antwoorden, als je nog vragen hebt hierover PM me

dit waren nu idd allemaal kleintjes en die gingen dus in 1 spin

als je grotere planten hebt en in 2 of 3 keer spinnen pas klaar bent kan het idd wel langer duren...

maar topjes eraf knippen duurt 10 minuten, dan 25x rechts draaien, schudden, 20x links, 20x rechts en klaar, uitschudden boven droogrekje

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben toch ook heel blij dat ik m'n spin pro heb

ok, het is wel een kleintje manuele, maar bespaart me toch een hoop werk

ongeveer 10-12 min per plant inclusief topjes eraf knippen, spinnen, en op droogrek gooien...

 

Zet je zeker veel planten op weinig m2 of niet

Ik ben met 30 planten toch echt wel 1 uur per plant bezig met machine of doe ik dan echt wat verkeerd??

 

Gr Just made it

 

een uur? per plant? met machine? zit daar een kg wiet aan of?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lordy is surinaams wat vandaag niet komt komt morgen wel :likken: :hug: ( grapje heah voor alle surinaamse lezers ik mij alweer :execute )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Surinaams eten, lekkah!

 

Ik zie het verloop van je kweek nu pas Krasi, jammer dat het een mindere ronde is en toch een beetje zorgwekkend met misschien nog een volle zomer in aantocht, hoe ga je dat straks doen met de controle van je klimaat?

 

Balen gab hopen dat je er toch nog een enigszins redelijk gewicht vanaf gaat halen.

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...