Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Strawberry Diesels Onder Nieuw Gavita Speelgoed

Recommended Posts

:kill: hopelijk hou je ze onder controle :kill:

leuk is anders!

 

 

aan thc productie zeker geen gebrek, het zal niet je mooiste ronde worden,

maar er kan nog veel veranderen nu de 2e bloei er in zit krasi :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komando, het lijkt idd een verdampingsprobleem, en zoals we weten kan dat heel veel redenen hebben.

M`n maat zei vandaag, alles ging eigenlijk lekker totdat we van lampen zijn geswitched, kan het niet door het andere licht komen?

Ik zelf geloof dat niet, tis buiten een stuk warmer geworden, we hebben een flinke plaag te pakken, die we redelijk onder controle hebben nu en nog iets anders waar ik straks op terug kom.

 

Venasnar, thanks man.

 

City, de beestjes hebben we redelijk onder controle, al hebben ze wel schade aangericht aan toch al in een probleem verkerend gewas, zwakkere planten zijn vaak extra vatbaar voor plagen.

We hebben nog een neem behandeling gedaan omdat de toppen nog niet zo groot zijn, tis helemaal bio en het residu verdwijnt na 2 weken.

Dit lijkt samen met handmatig verwijderen geholpen te hebben.

 

Hempy, thanks, ik denk dat er een verbouwing nodig is om het hier enig zins steriel te krijgen.

 

Racker, ik bevestig idd een verdampingsprobleem, de oorzaak is altijd lastig achterhalen, teveel water, teveel voeding en stralingswarmte of door een fan zijn de oorzaak iig niet.

Dus warmte en temperatuursverschillen zijn volgens mij de oorzaak van de kanobladeren, ph zou ook kunnen, meer hierover later.

 

Sensi, plaag is enig zins onder controle, de thc aanmaak is idd niet verkeerd, alleen volume in de toppen mis ik.

 

 

Topic

 

 

post-30844-0-57978300-1401047211_thumb.jpg

 

post-30844-0-94267500-1401047213_thumb.jpg

 

Deze foto`s heb ik zonet geschoten, iets mindere kwaliteit omdat ze met de gsm zijn genomen.

Op de foto`s zie je te kleine, reeds rijp ogende toppen.

Ik kan er zo weinig van maken.

Ik heb dit nooit eerder gehad, het lijken wel mongooltjes.

 

Laatst de ph test gedaan, ik had toevallig een pot die 6.1 aangaf, m`n maat had enkele uren na het wateren nog een paar potten gechecked, hier kwamen lagere waarden naar voren, 4.9 tot 5.9 terwijl we niet afzuren.

 

Vandaag heb ik weer gewaterd met minimaal aan voeding, 1ml bloei en 1 ml afharder per ltr water.

Toen ik de pomp aan zette om de bak te vloeden rook ik een rotte eieren-achtige lucht.

Ik denk dat er in de dikke slang waar het water doorheen gaat naar de vijver water met voeding blijft zitten, en met de warmte is gaan broeien, anaerobe is geworden en de volgende waterbeurt dus als eerste door de slang naar buiten komt, vervuild water dus.

 

Zou dit een ph probleem kunnen veroorzaken, door dat het zuur wordt?

En belangrijker, zou het een voedingsprobleem of ziekte veroorzaken die de planten ziek, zwak hebben gemaakt, icm de warmte en plagen hebben gezorgd voor de teleurstellende bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat noem ik "freaks" (mongooltjes) en heb ik wel eerder gezien bij zaadstekken

 

die eierlucht kan goed van broeiende nr 3 zijn idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er niet best uit :cry

 

Dat lijkt me zelf ook het nadeel van bio. Je hebt dan wel een buffer, maar als het dan toch mis gaat dan kun je ook haast wel vergeten dat je de boel nog onder controle krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt alsof er een element in de weg zit waardoor andere voedingsstoffen minder goed worden opgenomen.

 

Welke dat is weet ik niet, ik verwacht geen P overschot want daar hadden ze laatst duidelijk te kort aan.

 

Wat is de historie vd aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kloten krassie, ik denk dat er meerdere factoren meespelen !

 

Volgende keer een keer mapito.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noob, dat lijken idd freaks, erg jammer, ik had hoge verwachtingen van deze strain.

De organische voeding die in de slang achterblijft gaan we oplossen door als laatste nog eens 10Ltr schoon water als laatste de bak in te pompen.

 

Wietefras, dit zijn de ergste gevallen op de foto, sommige planten hebben er geen tot weinig last van, bio is idd lastiger bijsturen na een probleem.

 

Predator, ik denk echt een sameloop van problemen, klimaat, plaag en waarschijnlijk dus de genetica.

De aarde heeft 1 rondje eerder gedraaid, goed de laatste 2 weken met alleen water en citroenzuur leeg gespoeld, 10cm oude aarde vervangen door verse opgewaardeerde aarde met biovin en wormenmest.

Nieuwe schimmels en tabs bij aanplanten van gewas.

 

Podhead, ik denk het ook, de eerste keer dat ik dit mee maak, volgende keer hopelijk een Opti en iig een verbouwing en verse aarde.

Mapito heb ik ook overwogen, alleen ik heb geen waterafvoer mogelijkheid.

En ik ben eigenlijk geen mineraal kweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgende keer hopelijk een Opti

 

alleen ik heb geen waterafvoer mogelijkheid.

benieuwd hoe je dat met de opti dan gaat doen, dus waaar je je water naar toe dumpt als je geen afvoer hebt...

 

Bovendien heb je voor pito geen afvoer nodig, je hergebruikt je water...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oja donbone, en met spoelen/inwateren, aan het einde van je draai dan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat het zo gelopen is.

Ze moeten het hebben van hardheid en potentie maar die twee zijn wel...

 

Toch maar een eigen Alien, Green Beanz Seeds of OGR selectie doen?

 

 

Zelf een e x l #4 aan het reveggen hoop dat het lukt was een killer (Pm wel wat shots).

 

Ben zelf ook aan het kijken bij Loompa Farms ook mooie dingen.

 

Kuro-neko.

Edited by kuro-neko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgende keer een keer mapito.

 

Mapito ambassadeur Pod? :P

 

Noob, dat lijken idd freaks, erg jammer, ik had hoge verwachtingen van deze strain. De organische voeding die in de slang achterblijft gaan we oplossen door als laatste nog eens 10Ltr schoon water als laatste de bak in te pompen.

Als je dat systeem wat ik je uitlegde via PM gebruikt moet je dat ook doen. Na het voedingswater een beetje schoon water er doorheen pompen, anders krijg je daar hetzelfde probleem.

 

Mapito heb ik ook overwogen, alleen ik heb geen waterafvoer mogelijkheid. En ik ben eigenlijk geen mineraal kweker.

 

Ik ben geen mapito kweker, maar volgens mij pompen veel kwekers het direct terug naar het voedingsvat. Alleen aanvullen dus. Maar daar kunnen N00b, Pod en natuurlijk R je meer over vertellen.

 

EDIT: Jullie zijn me al voor mbt dat hergebruiken van het water...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In hoeverre vertrouw jij de stekkenboer waar je ze gehaald hebt.

 

Lijkt me dat alleen het verloop van de ronde niet het enige probleem is, zijn het niet gewoon planten van een willekeurige moeder niet geselecteerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oja donbone, en met spoelen/inwateren, aan het einde van je draai dan :P

rfx gebruiken, en spoel jij nog dan aan het einde van je ronde, of zet je de ec goed, ph goed en gaan maar weer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oja donbone, en met spoelen/inwateren, aan het einde van je draai dan :P

rfx gebruiken, en spoel jij nog dan aan het einde van je ronde, of zet je de ec goed, ph goed en gaan maar weer?

 

je zit sowieso met een vat water aan het einde van je ronde. dit moet weg kunnen

ik water in met voedingswater, maar dermate veel dat ik tevens "spoel" (spoel betekent geen kraanwater, je kunt ook spoelen met cola). drain water moet je af kunnen voeren wat door je kratten gaat van boven moet altijd door het riool.

verder doe ik tijdens de ronde ook 2 soms 3x met vat door het riool als ik bv de samenstelling verander.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi collega. :D

Kl#te van deze tegenvaller en de oorzaak kan zoveel zijn. :(

Wat ik nog niet voorbij heb zien komen, zijn je nieuwe spulletjes.

Dit zeg ik niet om je nieuwe speelgoed af te zeiken, want het lijkt me echt top spul, maar ik doel meer op de omschakeling van je verlichting na 3 weken bloei.

Kan het niet zijn dat de omschakeling van 12x600 watt naar 6x1150 op de 1 of andere manier teveel stress oplevert bij de dames? Je switcht tijdens de bloei naar een compleet andere opstelling en misschien hebben de dames wel moeite om zich op zo'n moment aan te passen en komen ze, i.c.m. de al aanwezige stress door de dierentuin, stil te staan.

Zo vaak komt het ook niet voor, dat iemand tijdens de bloei zo drastisch omschakelt, dus wie weet. :rolleyes:

Ik weet het ook niet hoor, ik probeer alleen maar een balletje buiten de box te gooien. :likken:

 

Groeten Beaker

 

Edit:

Ik had toch iets beter moeten lezen, sorry. :head_hurts_kr:

...

M`n maat zei vandaag, alles ging eigenlijk lekker totdat we van lampen zijn geswitched, kan het niet door het andere licht komen?

Ik zelf geloof dat niet, tis buiten een stuk warmer geworden, we hebben een flinke plaag te pakken, die we redelijk onder controle hebben nu en nog iets anders waar ik straks op terug kom...

 

Maar toch. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

DonBone, de Opti komt beven de ruimte te staan, waar wel afvoer is ;)

 

Kuro Neko, ik baal er ook flink van, meer omdat ik de werkelijke oorzaak niet met zekerheid kan aanwijzen.

Mogelijk zelf oorzaken.

Ik ga iig op zoek naar een andere strain, liefst een brenger en onder de 10 weken.

 

Johnny, ik ken de stekkenboer persoonlijk niet, via een maat van me die in een shop werkt, ik was iig onder de indruk van de strains die de man had staan dus leek me een liefhebber.

De groei ging allemaal prima, vanaf de bloei alleen maar minder, de genetica is idd een verdachte.

 

City, dat systeem wat je via pb vertelde gebruik ik nu dus al 2 ronden :P idd we gaan nu de pijp leeg spoelen om het maar zo te zeggen.

 

Beaker, haha collega idd.

Ja moeilijk op te lossen zo, het wattage van de lampen is ongeveer hetzelfde gebleven, iets ander spectrum, veeeel betere reflectoren, dat wel.

Maar ik denk niet dat dat de oorzaak is, ik heb het eerder weleens gedaan in m`n KF ronde, van 8x150watters naar 3x 600watters IR.

Dat ging gewoon door.

De dierentuin was volle stress idd, warmte en temp verschillen ook en wellicht de anaerobe geworden voeding vanuit de vloedbuis als trap na toch teveel.

En dan zou het ook nog gewoon genetica kunnen zijn..................too much complications.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het nu gewoon rustig afmaken, geen gekke dingen doen.

 

Volgende keer nieuwe aarde, iets grotere potten omdat die makkelijker stabiel blijven zou een optie kunnen zijn?

 

Heb je meteen weer iets minder planten en die paar extra voorgroeidagen vallen toch wel weg in het geheel.

Voor mij is het of 36 op een vierkante meter of gewoon echt weinig, daar tussenin zie ik weinig voordeel in.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit je niet mee de laatste rondes. :thumbsdown:

 

Was zelf bezig met wat stekken van willekeurige KF x Amnees moeders, 1 pheno soort van 1 moeder had ongeveer de zelfde vorm toppen die jij had. Andere pheno's en de s5 waren wel allemaal mooi qua opbouw dus puur genetica dingetje.

 

Die stekkenboer mag zich schamen als het zo is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predator, was ik idd van plan, ik had iig het klimaat licht aangepast, ook terug naar max 1000watt met autodim bij max temp overschrijding.

Verder alleen iets minder voeding zodat ze makkelijker drinken, en dan nog de spintaanpak, erg veel meer kan en wil ik niet doen.

Ik zit echt al aan minimaal aantal planten op dit oppervlak, d e meeste kwekers zetten er hier 3 tot 4x zoveel, ik zou evt een grotere pot kunnen nemen, maar dan zou ik gelijk voor veel grotere gaan en dan meer per pot.

 

Johnny, de Kush ronde ging best aardig met al dat oude materiaal dat ik voor handen had.

Ik ga sowieso op zoek naar stabiele stekken, zal wel een minder exclusief soortje worden, maar hopelijk wel sterker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blame de stekken!! :P Gezien vorig rondje zo mooi ging...

 

Kun je zelf nergens moeders houden? Of is dat niet interessant gezien de grote van je projectjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van de probz krasi.

misschien is je aarde wel 'naar de klote' ? vind niet onmiddellijk terug de hoeveelste run het op deze aarde is.

de toppen hebben wel een speciale opbouw , is het mogelijk om een paar close-ups te maken van je best ontwikkelde hoofdbud ?

succes ermee !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga sowieso op zoek naar stabiele stekken, zal wel een minder exclusief soortje worden, maar hopelijk wel sterker.

hoop echt dat je wat vind en toch ook een beetje exclusief.

 

Wie weet ooit in de toekomst een eigen OGR strain moeder?

 

 

 

edit: gabber wil niet dat ik upload zo je hebt pm.

Edited by kuro-neko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digi heeft een punt,welke aarde is het?

Heb hier de hele zooi er uit getrokken na dat ik voor de 2e maal de zelfde aarde had gebruikt.

Merk? Goldlabel licht. Ik verdenk ze ervan dat ze een ander samenstelling hebben gemaakt, vond het ook al zo zanderig.....

Dus die komt er hier niet meer in,heb net weer Baclava gevuld.

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hergebruikte aarde zou volgens mij het probleem niet kunnen zijn, mits gewoon proper gespoeld in de voorgaande ronde en je het niet compleet uitgedroogd weer aan de praat moet krijgen. Wat je dan ziet is dat in de bovenste verse laag vooral de hele worteling plaatsvind en hier ook het grootste deel van de eventuele symbiose plaatsvindt, met een paar uitschieters naar beneden in de oude aarde. Zal overigens ook voor een deel afhangen van het boven- of onderlangs wateren.

 

Desondanks heb ik met een draak van een 2 maal hergebruikte aarde waarin bovenstaande punten dus niet bepaald in acht waren genomen, onlangs toch bijna een gr./W gedraaid. Dus ik heb het restant ook weer bewaard en flikker er gewoon weer wat bovenop :lol:

 

Maar in de basis is aarde ook maar gewoon een medium, dus hoeveel kan er nou fout aan zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je van harte de 375L smartpot kweekstijl aanraden als je toch bio blijft doen. GL custom (of PUK variant) er in met wormenmest. Paar regenwormen er in dan weer naar gr/w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...