Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Strawberry Diesels Onder Nieuw Gavita Speelgoed

Recommended Posts

Doc, welkom maatje. :tu

 

Supernoob & PH, dat kan idd oorzaak 4 zijn, ik zal daar ook even op ingaan bij de boer, al is daar vrijwel niets meer aan te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo het gewenning aan de nieuwe lampen kunnen zijn ?

ff een gewenning stilstand zeg maar

WB doc, kheb je gemist !

 

grtn Erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erazer, tuurlijk, is mogelijk, maar dan niet een week, en ook de bladeren zouden dan niet die reactie hebben vertoond.

Ik ben nog even bij de boer geweest, die zweert bij de genetica, dit is al tijden een sterke verkoper van hem.

Ook de shop die vaak deze gekweekte wiet opkoopt is alleen maar positief over de SD.

Dus blijft klimaat, voeding, water en PH over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Combi PH en voeding is goed mogelijk aangezien de PH de opneembaarheid van voedingsstoffen beinvloedt. Ben benieuwd naar je PH meting. Nachtklimaat moet natuurlijk als eerst op orde of had dat eigenlijk al moeten zijn! Klimaat nr 1. Ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn. Hoop niet dat je klok verkeerd staat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen mijn pH meter naar de klote was werd ook alles paars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

City & Boef, morgen ben ik weer op locatie en ga ik de PH meting uitvoeren, klimaat MOET idd op orde, tis iig strain-gebonden, de Kush van de vorige ronde heeft weleens koudere nachten gehad maar had daar geen last van.

Klok staat zeker goed, het zou als laatste optie ook nog ondervoeding kunnen zijn, omdat de fanleafs alleen last hebben van de verkleuring.

Ik hoop iig dat het gewas zich zal herpakken wanneer we juist bijsturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog een optie...

 

Stekkenboer te lang gestekt van moeder.

 

Gr,

 

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worm, is idd ok een optie, de stekkenboer is naar mijn mening een pro vergeleken bij eerdere boeren die ik ontmoet heb, met tevens liefde voor mooie genetica (dat is al schaars).

Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij dat zelf niet zou weten, maar ik ben hem niet dus 100% zeker weet ik dat niet.

Ik zal hem iig een met de vraag bombarderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook te lang/vaak gestekt, zonder opzet van de boer natuurlijk

 

Zo had ik ook een keer een ronde met allemaal van die freakplanten...

 

Verschil kon je toen goed zien tussen stekken van de ene boer en de andere die in een ruimte stonden.

 

Maar hoop voor je dat ze nog komen....

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjonge jonge jonge jonge...... did i need to say more?? :punk:

 

Keep it green growmaster ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles komt goed schatje. als temperatuur in orde is.

dadelijk krijgt de stekkerboer nog de schuld. en vooral omdat je zegt is een pro. en liefde voor genetica.

 

gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murdoch, kan, ik zal de boer natuurlijk niet verantwoordelijk stellen van het voorgevallen, en denk zelf meer in de richting van klimaat/voeding.

Vooral icm verkleuring van fanleafs.

 

CW, hahaha zo master gaat het nu niet, echt slecht ook niet, ik heb echt slecht gezien namelijk, hier valt nog wel wat van te maken. ;)

 

Prettig, honnepon :P temperatuur hebben we opgeschroefd naar 23C in de nacht, deze proberen we te hanteren.

Tis idd een unieke boer, ik mag best in m`n handjes knijpen.

 

Topic:

 

Ergens eind eind week 5.

 

We zijn erg content met ons Gavita controllertje, de autodim is een heerlijke funtie die met de hitte in de vroege avond echt nodig is, niet meer naar de trafo`s rennen en stekkers uitrekken om die later s`avonds weer in te moeten steken.

Alles vol automatisch.

Als het even sterker kan weer boosten, wordt het teveel gaat ie weer dimmen.

 

De planten dan, eerst over onze zoo, de spint is ondanks verschillende maatregelen aan het vermenigvuldigen, webben worden al zichtbaar, een enkele plant heeft ze al in de hoofdtop en met nog een lange weg te gaan dus terror.

Het wordt flink handarbeid om deze als laatste redmiddel tegen te gaan.

 

Dan de paarverkleuring en lichter wordende fanleafs, deze lijkt zich niet rapido te verspreiden.

Het goede nieus is dat de toppen weer langzaam zijn begonnen met bouwen, waar ik eerder bruine haren zag verschijnen komen nieuwe plukken met witte haartjes en nieuwe topgroei.

 

Waarschijnlijk combi van verhogen bloeivoeding en verbeteren nachtklimaat.

 

Een ph probleem is iig uitgesloten, na een bodem-ph-test kwam de volgende waarde naar voren, 6.1, m`n maat gaat nog een paar metingen doen waarna we een duidelijk gemiddeld beeld krijgen.

 

Foto`s van vandaag.

 

Bladeren, aangetast door en spin en tripsen, de tripsen lijken iig flink geremd zo niet gestopt, spint is flink aan het rellen.

 

post-30844-0-08975100-1400532701_thumb.jpg

 

Hier toch een P-tekort te zien.

 

post-30844-0-42865900-1400532698_thumb.jpg

 

Veldje.

 

post-30844-0-91819200-1400532687_thumb.jpg

 

post-30844-0-75169600-1400532691_thumb.jpg

 

post-30844-0-17582600-1400532695_thumb.jpg

 

Op de 3 foto`s van het veldje zie ja al een beetje de nieuwe bloei, deze foto laat het ietsje duidelijker zien.

 

post-30844-0-10800200-1400532704_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

de autodim is een heerlijke funtie die met de hitte in de vroege avond echt nodig is, niet meer naar de trafo`s rennen en stekkers uitrekken om die later s`avonds weer in te moeten steken.

Alles vol automatisch.

Als het even sterker kan weer boosten, wordt het teveel gaat ie weer dimmen.

 

 

Fijn he :whistle:

 

Qua verdamping zit je ook op de max aan de laatste foto te zien.

 

Mooi veldje!

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker Racker, echt fijn. :)

Max verdamping bedoel je omdat de bladeren wat omhoog staan?

Komt door hitte icm veel drinken?

Of denk je door verschil in substraat temp en klimaattemp?

Thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai klote van die spint man, had je niet preventief met neem-olie gewerkt? Ik had dat vorig jaar op aanraden van jou gekocht en het werkt hier super. Geen spint meer te bekennen. Als ze dan toch weer komen dan spuit je even een weekje om de dag en dan zie je ze een lange tijd niet meer.

Anders kun je ook altijd de concentratie neemolie wat verhogen.

 

Ik hoop dat jullie het kunnen redden! Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, Door omhoog te krullen schijnt er minder licht op het blad.

 

Oorzaak kan ik niet zeggen, de verhouding "verdampen>water aanvoeren" is kritisch.

 

Verschil substraat/ruimte temp zegt niet veel.

Verschil blad/ruimte temp dan weer wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unpredictable, neem-olie werkt idd perfect, maar is meer een preventief goed inzetbaar middel, tevens een plantversterker en natuurlijk helemaal bio.

Ik preventief ook gespoten, wanneer de bloei erin komt stop ik met spuiten, wanneer er dan weer spint opduikt (voornamelijk aangezogen ben ik bang en zelfs onbereikbare plaatsen in de ruimte zoals achter het zwartwitfolie, onder de vloer) heb je dus zo weer een plaag te pakken, ik heb tot 2-maal toe roofmijt uitgezet, nu blijft handwerk over.

 

Racker, meer wateren dan de plant kan verdampen dus, nu check ik altijd even het potgewicht, ik zal dit nog even kritischer gaan beoordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet vlekkeloos, ( bij wie wel?) maar er staat nu toch een mooi veldje buds Krasi, hoop dat je die kleine duiveltjes nog even onder controle kan houden.

 

Succes nog in de komende weken.

 

 

:dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker, meer wateren dan de plant kan verdampen dus, nu check ik altijd even het potgewicht, ik zal dit nog even kritischer gaan beoordelen.

 

Als dat zou kunnen.....meestal is dat de beperkende factor met aarde.

 

De plant moet je proberen minder te laten verdampen ipv meer wateren.....

 

-Ec omlaag

-Lamp omhoog

-lamp dimmen

-RH omhoog

-Temp omlaag

Edited by racker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker, EC is relatief laag, RH is goed, lampen hangen vrij hoog, bliiven temp en dimmen over, ik zal ze eens op 1000watt zetten en dan natuurlijk autodim.

Meer wateren door warmte heb ik niet gedaan, ik ben juist terug naar om de dag gegaan sinds kort.

Tensio s kunnen helpen de povochtigheid te bepalen, potgewicht ook, thanks voor je tips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kopie paste van een ander topic uit 2012 waarbij er ook een vraag werd gesteld over de bladeren die recht omhoog stonden. Vroeg me dit ook af omdat ik hetzelfde had. Bij mij lijken ze ook het naar hun zin te hebben.

Hier kopie van p h donner zijn reactie:

 

Dus inderdaad een verdampings probleem!

 

Dat hebbie 100%mis!!

Als dat zo is,zou je dat over een week toch aan het uiterlijk van dat jonge blad moeten zien.??

Het is idd dat het jonge blad deze lichtintensiteit/warmte straling nog niet aan kan maar als ze dit kunnen doen zijn ze krachtig en gezond!

 

Hier heb je ook wat blaadjes die strak omhoog staan.

gallery_22925_11260_515014.jpg

Toch geen teken van verdampings probs verder in de kweek,en ze staan niet eens onder de bulb :lol:

 

Buiten planten laten dit ook vaak zien,ook zonder verdampings probs btw.

gallery_22925_8436_100757.jpg

 

Dussss 3xnix om je druk te maken,ze hebben het idd 100%naar hun zin!

En post volgende week nog eens een pica van deze plantjes zodat mr bastet ook weer iets over "het lezen van" een weed plant leert :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Komando:

Yep, Door omhoog te krullen schijnt er minder licht op het blad

 

Weer een mooie kweek en leuke genetica van je Krasi, spijtig van de beestenboel, hopelijk krijg je ze onder controle :kill:

Edited by VenaSnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint is kut. Stug door blijven zuigen en blijf er roofmijt in gooien tot het stabiliseert. Dat werkt namelijk gewoon. Als je 10.000.000 spint hebt nu en maar 10.000 roofmijt dan loopt je spint op je roofmijt uit. Als je die verhoudingen verandert is het andersom. Roofmijt een een bepaald aantal mijten en plant zich sneller voort dan mijt dus als je genoeg hebt dan win je de strijd. Het kost veel geld maar het is voordeliger dan er zelf steeds naartoe vliegen en daarbij je gederfde winst. Knetterende wiet door de dode spint (eitjes) zijn ze hier geen fan van....

 

Just hang in there...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tweede foto laat serieuze thc ontwikkelingen zien dude....

 

balen van je plagen. flink aan de dettol na je ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladpunten die omhoog krullen (kanoblad) is iets anders dan bladeren die omhoog wijzen. Het eerste is een verdampingsprobleem. Het 2e weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...