Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

icescuff

sannie tabs

Recommended Posts

Als je in 11 liters potten kweekt op sannie's way (bacto, tabs, mychori..,bac bloei & pk )

met GL light mix....voorgroei in kleine potjes...,dan pas in definitieve pot met GL.

 

Is het dan verstandig de tabs er direct bij te steken in definitieve pot...of week of

3 wachten, en dan pas de tabs erbij ??

 

Wie kan er mij daar bij helpen?

Thanks..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direct bijsteken, vanaf 3e week bloei beginnen met bijvoeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en custom mix pakken niet light mix, die is er speciaal voor gemaakt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet je wel light hebben toch? Want je hebt Special Mix en Light mix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is de special mix ook light, en heeft sannie destijds invloed gehad op de samenstelling hiervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze zijn hetzelfde qua samenstelling als de buffertabs. Deze zijn alleen wel 10gram, die van Sannie zijn 21 gram. Er zijn hier ook 21 gram tabletten maar dan moet er 500 kopen volgens mij :) Deze website is wel een stuk voordeliger dan Sannie. Ik kom er ook pas zelf net achter. Heb net 1200EUR Sannie gehaald :)

 

http://bioplantenvoe...&aid=13&lang=NL

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee je moet de custom mix hebben, is iets anders als de light of special zwaar bemeste..

die is inderdaad door sannie samengesteld speciaal voor deze manier van kweken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

\2 city boxer ik ben deze tabs ook al is tegengekomen maar iemand hier al is een testje mee gedaan t.o.v sannie tabs.

 

en tering 1200 euri ben je geen 0 uitgeschoten? goddonderju dat die krengen niet uitverkocht zijn dan hahahah :likken:

 

edit: ook lekker vaag volgens mij ben je als die 10 gr tabs haalt per 500 in verhouding tot 21 grams nog veel goedkoper uit ook nog es

Edited by hemprenaissance

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200EUR alles. Tabs, perfect start, biochar, bacbloei, bacto, symbiose. En ik heb inderdaad gelogen, er zat ook 250 bij aan andere dingen dus was 950EUR aan Sannie dingen.

 

Het zijn volgens insiders exact dezelfde tabs. Sannie is verkoper, niet producent. Ook veel van de andere onderdelen zijn er.

Healty start = buffertabs

Biovin = perfect start

Colonize=bacto

Symbiose= Flower Saver Plus

 

 

Bacto moet je bij deze webwinkel alleen wel 2kg halen dus als je geen 10.000 planten hebt staan is dat niet te doen. Dan kun je beter bij Sannie blijven :) Die buffertabs kun je inderdaad beter 10gram halen en er 2x zo veel in drukkken. Natuurlijk is die website niet gebaseerd op ons plantje dus de voorschriften zijn iets anders. Maar iemand die zijn middelbare school heeft afgerond red zich daar ook wel mee...

 

Handig aan Sannie is natuurlijk ook de potjes en schepjes etc.

 

Eigenlijk zou Sannie ook voor de grootverbruiker speciale verpakkingen moeten maken. Want in grotere opstellingen is Sannie best prijzig zo...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wel grappig, nu krijg ik PM dat ze niet vinden dat ik deze informatie mag prijsgeven. Daarmee wordt dus eigenlijk al bevestigt dat het precies hetzelfde product is, anders zou ik niet zo'n bericht ontvangen. Men mag wel discussies voeren mbt Gavita vs Dimlux en GHE vs Aptus maar niet van Sannie vs PH C. Ik heb dus zojuist 70% (EDIT: 60%) te veel betaald omdat andere mensen deze informatie voor mij verborgen hielden...

 

Informatie is macht. Ik voorzie mensen van gratis informatie waarbij ze voordeel hebben. Ik verdien er niks aan... Ik zie daar moreel niets incorrects aan...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit ga ik eens proberen. Ik kweek al jaren met andere producten als Sannies. Natuurlijk probeer ik ook weleens wat van die winkel maar wat je zegt, ze zijn aan de prijzige kant. Zaden zijn goed te betalen, de rest ergens anders halen.

 

 

Ow das grappig, van wie kreeg je die PM?

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

De info is helemaal niet verborgen, er is zelfs een heel topic op WF over geweest en meerdere hebben de tabs al geprobeerd maar die blijken toch net niet helemaal zelfde te zijn als die van Sannie, schimmeltjes en bacto is vaak in korrelvorm en lastiger te doseren.. toch wel handig die poedertjes enzo.

 

Er zit meer achter dan je denkt en 2x een goedkopere kleinere tab in de pot drukken wil nog niet zeggen dat het dan ook een 'Sannie' tab is enne, het is heel normaal dat een ondernemer een percentage winst maakt, dat jij nu 'stelt' dat je 70% teveel betaald hebt.. reken eens om.. potjes, lepeltje, ompakken,afwegen, labelen etc waar je bij die ander gewoon een zak krijgt en klaar.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je wel om te delen city! Ik ga deze toch is bestellen en proberen voor in de tuin, want ben net begonnen met groenten kweken en sannies spullen zijn daar gewoonweg veels te duur voor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.tuinkenner.nl/shop/meststoffen/xardin-biologische-meststoffen/p/plant-tablet-40-stuks/?p=7

 

zijn nog cheaper. ik ben SUPER benieuwd naar de werking

 

http://www.wietforum.nl/topic/102105-xardin-artikelen/

 

 

 

Ze hebben al eerder een topic verwijdert met informatie over tabs van andere aanbieders. Ik ben benieuwd, :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook in het verleden een topic er over gemaakt, deze is op magische wijze verdwenen..

 

Lost child denk je echt dat Sannie er zelf een laat ontwikkelen.

Heb contact met mensen gehad die na mijn info bestelde wat ik zei en hun bevestigde dat de rest ook gewoon hetzelfde was.

Die daarvoor Sannie producten gebruikte.

 

Net wat city zegt allemaal leuk en aardig maar de prijs verschil is te groot.

 

Oja, lees alleen al de omschrijving van sannieproducten en de productbladen van phc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de plaatjes bekijk vind ik ze er niet hetzelfde uitzien als die van Sannie.

 

Maar de prijs van de spongepots heb ik ook nooit gensapt, bij een bestelling krijg je ze gratis maar je bent een godsvermogen kwijt als je er een paar wilt bestellen. Die hele hype rond het ontkiemen met gekke kleine organische aardesponsjes en met ontkiem ledlicht-bakjes en weet ik het.. Gewoon een kommetje met water en desnoods wat druppel watertofperoxide werkt altijd en kost geen drol. Als er een worteltje te zien is kan die de grond in makkelijker kan niet. Het enige wat je nodig hebt zijn goede zaden en je ben altijd verzekerd van succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die aardesponsjes zijn toch wel super easy om te ontkiemen :P

lossen die kleinere tabs niet te snel op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schreef eerder ook al dat PHC voor de grootverbruiker is. De dosering en de manier van verprijding is heel anders. Bacto is veel beter te bestellen bij Sannie want anders moet je 2KG in één keer halen. De schimmels (symbiose) staan momenteel ook niet op de site. Wel te krijgen heb ik begrepen (mailtje sturen) maar ook niet in zulke kleine hoeveelheden gok ik.

 

Maar de buffertabs en perfect start zijn prima te doseren en goed(koop) verkrijgbaar...

 

 

En wat Boefje zegt, de ingrediënten zijn exact dezelfde. Zelfs de omschrijving sommige producten zijn hetzelfde (als je het PDFje van de handleiding van PHC downloadt)

 

Maar goed, ik zeg niet dat je moet overstappen! Helemaal niet! Maak jullie alleen bewust van een alternatief!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die (Sannie of andere) tabs nooit gebruikt, maar wat ik me afvraag, als zo'n tab uitgewerkt is, kan je hem dan vervangen door een nieuwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe ronde zet je er weer nieuwe in inderdaaad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wel grappig, nu krijg ik PM dat ze niet vinden dat ik deze informatie mag prijsgeven. Daarmee wordt dus eigenlijk al bevestigt dat het precies hetzelfde product is, anders zou ik niet zo'n bericht ontvangen. Men mag wel discussies voeren mbt Gavita vs Dimlux en GHE vs Aptus maar niet van Sannie vs PH C. Ik heb dus zojuist 70% te veel betaald omdat andere mensen deze informatie voor mij verborgen hielden...

 

Informatie is macht. Ik voorzie mensen van gratis informatie waarbij ze voordeel hebben. Ik verdien er niks aan... Ik zie daar moreel niets incorrects aan...

 

 

citybox zal binnenkort op een mysterieuze wijze verdwijnen :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde eigenlijk meer voor moederplanten. Of als je je planten lang voorgroeit. Kan je dan nieuwe tabs plaatsen? In dezelfde ronde dus. Je beschadigd dan wel wat wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wortelschade zal wel mee vallen zo diep hoeven ze niet.

wel alleen bijsteken in de groei, niet bijvoorbeeld in week 3 bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...