Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jakkes

Neville's Haze (Spliff Seeds - Gold Line)

Recommended Posts

Dus lijkt het me nu het punt om op te houden met het afzeiken van het soortje en met een positieve insteek verder te gaan.

 

100% ontkiemd binnen 1,5 dag, daar hoor je niemand over zeiken.

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahh jammer net een dagje te vroeg gekeken om gelijk de update mee te pikken haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 24 maart 2013:

 

We zitten nu op 13 dagen nadat ze gezaaid zijn. Waarvan ze 12 dagen hun hoofd boven de grond hebben gestoken. Dus die datum hou ik aan met tellen.

 

Ze staan nu sinds 7 dagen onder 4x 24 Watt T5-verlichting (daarvoor onder halve kracht). Ze beginnen langzaam goed te groeien, de meeste zijn al bezig met hun 3e internode.

 

Ze krijgen nu nog de volgende voeding:

- 2x per week Plagron Grow 2,5 ml/l (halve dosering)

- 1x per week water met alleen enzymen (volled dosis)

- 1x per week water met alleen wortelstimulator (volle dosis)

Het water zuur ik af tot een PH van 5.8.

 

Hier zijn de foto's van vandaag:

 

gallery_35845_15443_4110243.jpg

 

gallery_35845_15443_577409.jpg

 

gallery_35845_15443_4345300.jpg

 

Zoals jullie weten ben ik aan het testen voor mijn volgende ronde op DWC. Ik heb hiervoor twee zaadjes ontkiemd in steenwol pluggen (24 uur laten weken in wortelstimulator). De potjes heb ik in een afgesloten bakje geplaatst met een zuurstofpompje. In dit water heb ik voeding met een EC van 1.4 en PH van 5.6. Alleen de plantjes slaan gewoon niet aan. Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe?

 

gallery_35845_15443_5736021.jpg

 

gallery_35845_15443_4234113.jpg

 

gallery_35845_15443_2756997.jpg

 

Gr. Jakkes

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

nix mis mee zo te zien .

hebben ze nu al voeding nodig ?

keb zelf top 44 van spliff bronzeline is een bom en betaalbaar .

neville haze altijd leuk .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er in deze topic de puntjes op de i worden gezet dan even dit:

 

echte NH = NL/hazeA x hazeC

 

Eigenlijk is het NL5/HzAxHzc

 

En de haze die als eerbetoon naar hem is vernoemd is gemaakt door shantibaba @ mr.nice.

 

De allereerste Nevilles Haze werd gemaakt door je raadt t al, niemand minder dan Nevil zelf.

Nadat hij Nederland had verlaten heeft eerst greenhouse de moeders en vaders van Nevil geërfd.

Scott Blackey aka Shantibaba heeft na het verlaten van de greenhouse de moeders en vaders van Nevil meegenomen, hij was trouwens degene aan wie het beheer van deze planten was toevertrouwd door Nevil zelf.

Hij heeft dan Mr Nice seeds opgericht en hierdoor is hij de enige die de "echte" Nevilles Haze kan maken.

De naam Nevilles Haze werd aan deze haze gegeven door de medewerkers van Nevil vóór het oprichten van de eerste seedbank ten tijde van zijn werk in zijn beruchte cannabis castle, wat eigenlijk een oude brabantse boerderij was.

Zijn andere werk, zoals de NL5HzC werd wereldberoemd en een door Nevil zelf geslecteerde pheno hiervan is de C5 Haze. Hetzelfde geldt voor de NL5HzA oftewel A5 Haze, G13xHzA oftewel AG13, HPH oftewel Hash PlantxHazeC en ga zo maar door.

Deze strains zijn niet meer in zaadvorm verkrijgbaar, enkel Shanti heeft nog Haze varianten die voortborduren op de originele lijnen zoals bv. de Mango Haze

 

Maar dit alles neemt niet weg dat ik je een meer dan fantastische oogst toe wens.

De kleine plantjes zien er in ieder geval zeer vitaal uit.

Wat er ook van komt zal zeer te waarderen vallen, al is het alleen maar door de liefde die je ze duidelijk geeft.

Happy growing!

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie er twee of drie die haze-achtig zouden kunnen zijn.

Maar misschien verandert dat nog.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit jakkes, mooi groen en ze zijn snel ook. ben benieuwd welke je af gaat laten vallen en waarom. je hebt er nu nog 13 toch? of ga je moeders selecteren?

 

groeten en succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 5 april 2013:

 

Op 3 april 2013 zijn de dames verhuisd van het kleine kastje naar de grote bloeikast. Hier zullen ze blijven staan tot het einde. Ze hebben in de periode van 11 maart tot 3 april voorgegroeid in de kleine kast met TL-lampen (T5 wit spectrum) in 0,7 liter potjes (17 dagen). Nu zijn ze geplaatst in 21 liter potten onder 400 Watt HPI. De lamp hangt op 1,2 meter hoogte en zal iedere dag 20 cm zakken om zo de plantjes te laten wennen aan het sterkere licht. De bedoeling is om ze nog één week op 18/6 te houden en daarna de klok op 12/12 te zetten.

 

Ik had 13 plantjes maar ruimte voor 12 stuks. Ik heb er eentje laten afvallen. Ik heb gekozen om de plantjes met de slankste bladeren (meeste Haze kenmerken) te houden. Ik heb het slechts ontwikkelde plantje met de minste Haze kenmerken (brede bladeren) te vervallen.

 

Door wat privé-omstandigheden heb ik de kluit te droog laten worden. Hierdoor zijn de onderste bladeren wat gelig geworden. Stom, maar je hebt niet altijd alles in de hand. Ze zijn weer goed hersteld, dus de schade valt mee.

 

Ze krijgen nu nog de volgende voeding:

- 3x per week Plagron Grow (EC 1.4)

- 1x per week water met alleen enzymen (volledige dosis)

- 1x per week extra wortelstimulator toevoegen bij de voeding (volledige dosis)

Het water zuur ik af tot een PH van 5.8.

 

We zitten nu op 13 dagen nadat ze gezaaid zijn. Waarvan ze 12 dagen hun hoofd boven de grond hebben gestoken. Dus die datum hou ik aan met tellen.

 

Bloeikast:

 

Hier wat foto's van mijn bloeikast zoals het er nu bij staat.

 

voorkant met dichte deuren

gallery_35845_15443_5042505.jpg

 

apparatuur

gallery_35845_15443_4047356.jpg

 

kijkje in de kast

gallery_35845_15443_4089774.jpg

 

apparatuur in de kast

gallery_35845_15443_3182936.jpg

 

de nieuwe opstelling

gallery_35845_15443_6260390.jpg

 

gallery_35845_15443_3474807.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk hok heb je daar gemaakt jakkes

 

plantjes hebben er ook zin aan zo te zien

 

alleen gebruik je de spreader omgekeerd...

en op de hoge stand kan je je wing beter op de diepstraal stand zetten :)

 

veel succes met je kweek

 

groetjes wierie

Share this post


Link to post
Share on other sites
alleen gebruik je de spreader omgekeerd...

en op de hoge stand kan je je wing beter op de diepstraal stand zetten :)

 

Weer iets geleerd. Ik pas het gelijk aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alleen gebruik je de spreader omgekeerd...

en op de hoge stand kan je je wing beter op de diepstraal stand zetten :)

 

Scherp zoals altijd!

Wierie!!! WB! long time no see.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als er in deze topic de puntjes op de i worden gezet dan even dit:

 

echte NH = NL/hazeA x hazeC

 

Eigenlijk is het NL5/HzAxHzc

 

En de haze die als eerbetoon naar hem is vernoemd is gemaakt door shantibaba @ mr.nice.

 

De allereerste Nevilles Haze werd gemaakt door je raadt t al, niemand minder dan Nevil zelf.

Nadat hij Nederland had verlaten heeft eerst greenhouse de moeders en vaders van Nevil geërfd.

Scott Blackey aka Shantibaba heeft na het verlaten van de greenhouse de moeders en vaders van Nevil meegenomen, hij was trouwens degene aan wie het beheer van deze planten was toevertrouwd door Nevil zelf.

Hij heeft dan Mr Nice seeds opgericht en hierdoor is hij de enige die de "echte" Nevilles Haze kan maken.

De naam Nevilles Haze werd aan deze haze gegeven door de medewerkers van Nevil vóór het oprichten van de eerste seedbank ten tijde van zijn werk in zijn beruchte cannabis castle, wat eigenlijk een oude brabantse boerderij was.

Zijn andere werk, zoals de NL5HzC werd wereldberoemd en een door Nevil zelf geslecteerde pheno hiervan is de C5 Haze. Hetzelfde geldt voor de NL5HzA oftewel A5 Haze, G13xHzA oftewel AG13, HPH oftewel Hash PlantxHazeC en ga zo maar door.

Deze strains zijn niet meer in zaadvorm verkrijgbaar, enkel Shanti heeft nog Haze varianten die voortborduren op de originele lijnen zoals bv. de Mango Haze

 

Maar dit alles neemt niet weg dat ik je een meer dan fantastische oogst toe wens.

De kleine plantjes zien er in ieder geval zeer vitaal uit.

Wat er ook van komt zal zeer te waarderen vallen, al is het alleen maar door de liefde die je ze duidelijk geeft.

Happy growing!

AG

Dit klopt Neville Schoenmakers heeft ook een tijdje hier in Tilburg gewoon, een zeer bekend persoon alhier :lol:

Neville Haze niet te evenaren :)

 

Desalniettemin, je plantjes staan er supermooi en gezond bij.

 

Fijn weeknd

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals verwacht. je begint je topic zo netjes en geordend en zo ziet je kweekapparatuur en hok er ook uit.

 

echt super netjes allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit klopt Neville Schoenmakers heeft ook een tijdje hier in Tilburg gewoon, een zeer bekend persoon alhier :wacko:

Neville Haze niet te evenaren ;)

 

Desalniettemin, je plantjes staan er supermooi en gezond bij.

 

Fijn weeknd

 

Krijg je nog altijd Neville's Haze bij 't Oermalijn?

 

Heb tijdje in Tilburg gewoond, vooral die Neville's Haze was en blijft ten alle tijde mijn favoriete wietje!!

 

Mooie shop was t ook, ontzettend veel info over alle soortjes op de kaart, THC %, CBD %, Origine, je kreeg gratis pakjes vloei bij je wiet, gratis jointje erbij, je kon kiezen uit een lijst met voorgedraaide :wacko:

 

@ Jakkes :

 

Mooi hokkie heb je iig wel :verrygood

Nu afwachten of de genetica net zo mooi wordt, succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 14 april 2013:

 

Allereerst bedankt voor de complimenten over mijn kast. Is altijd leuk om te horen dat het er goed uitziet!!

 

De dames staan nu 11 dagen in de bloeikast. Op 10 april heb ik de klok op 12/12 gezet. Ze waren goed aangeslagen na het overplanten en kregen een groeispurt. Immers wil ik ze niet te groot laten worden, want ze staan met 12 stuks.

 

Op 12 april heb ik de 400 Watt HPI vervangen door een 600 Watt HPS (Philips Greenpower). De afstand heb ik op 60 cm van de toppen.

 

De voeding is nog ongewijzigd. En verder eigenlijk weinig te melden. Hier wat foto's:

 

Groepsopstelling:

gallery_35845_15443_2599754.jpg

 

Wat plantjes:

gallery_35845_15443_329135.jpg

 

gallery_35845_15443_116166.jpg

 

gallery_35845_15443_1002462.jpg

 

gallery_35845_15443_5350198.jpg

 

En de spreader is omgekeerd (bedankt nog voor de tip). De kap is weer op de brede stand gezet omdat deze op 60 cm boven de plantjes hangt.

 

gallery_35845_15443_5804563.jpg

 

Gr. Jakkes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben iig een mooie internode afstand, en best hazey blad, 2 pluspunten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze hebben iig een mooie internode afstand, en best hazey blad, 2 pluspunten :whistling

 

Ik vond dat ze redelijk slanke bladeren hadden, zoals we dat graag willen zien. Alleen is een haze normaal echt wel nog slanker. Qua internode afstand zijn er een paar die wat korter op elkaar zitten (deze hebben ook breder blad). Dus daar is de indica-eigenschappen (lees: bloeitijdversneller) wat meer zichtbaar. Maar zeker 8 plantjes bevallen mij wel qua structuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 23 april 2013:

 

Even een resumeetje:

09-03-2013: Begonnen met ontkiemen

11-03-2013: Zaadjes komen boven de grond uit (TL-lamp op 24/0)

18-03-2013: TL-lamp op 18/6

03-04-2013: Plantjes verplaatst naar bloeikast (HPI-lamp 400 Watt op 18/6)

10-04-2013: Klok omgezet naar 12/12

12-04-2013: HPI-lamp 400 Watt vervangen door HPS-lamp 600 Watt

18-04-2013: De onderste twee nodes verwijderd (gedieft)

20-04-2013: Bij de eerste drie planten voorbloei ontdekt

21-04-2013: Overgestapt op bloeivoeding

22-04-2013: De planten gerangschikt op grootte (de grootste buitenzijde en de kleinste middenin)

 

Voeding:

Vanaf 21 april ben ik overgestapt van groeivoeding naar bloeivoeding. Reden hiervoor is dat ik de eerste voorbloei gespot hebt. Ik hanteer nu het volgende schema:

- 3x per week Hypro A+B (EC 1.6)

- 1x per week water met alleen enzymen (volledige dosis)

- 1x per week extra wortelstimulator toevoegen bij de voeding (volledige dosis)

Het water zuur ik af tot een PH van 6.0

 

Algemene indruk tot nu toe:

Het begin ging erg goed. 100% ontkiemde en nog snel ook. Ze ontwikkelde zich goed en redelijk gelijkmatig. Alleen kwamen de verschillende pheno's langzaam naar voren. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk verschillende pheno's af te bloeien, om zo een eerlijk resultaat aan te kunnen bieden. Ik vind ongeveer 70% van de plantjes tot nu toe redelijk vol zijn (indica eigenschappen). En die andere 30% is wel meer Haze.

 

De tijd dat ze nodig hebben om in de bloei te gaan is ongeveer 10 dagen. Ik hanteer voor mijn schema altijd 14 dagen aan, dus dat geeft wel aan dat ze snelbloeiers zijn (zal die 8 weken dan toch kloppen??).

 

Verder heb ik er eentje die wel lijkt last te hebben van TMV. Het kan eigenlijk niet uit een zaadje (of ik zit ernaast). Ik heb nergens TMV bij mijn moeders en ook geen stekken met TMV (ik heb alleen eigen stekken). Dus waar het vandaan komt?? Het is maar één plant, dus kan ook een foutje in de genetica zijn.

 

Hier de foto van het vermoedelijke TMV:

 

gallery_35845_15443_4498895.jpg

 

Ik merk dat ze erg weinig drinken. Ik geef ongeveer 150 ML per 2/3 dagen, dus dat is niet veel voor 21 liter bakken. Ook merk ik dat ze niet goed tegen de verhoging van de EC van 1.4 naar 1.6 kunnen. Ze krijgen verbrande bladpuntjes. Dus de komende weken wat rustig aan doen. Normaal kunnen ze in deze groeispurt goed tegen voeding, maar deze dus niet. Maar Haze heeft hier vaker last van, dus dat is een goed teken.

 

Verder nog weinig te melden. Hier de foto's van de rest:

 

gallery_35845_15443_4123411.jpg

 

gallery_35845_15443_3036760.jpg

 

gallery_35845_15443_865557.jpg

 

gallery_35845_15443_3581517.jpg

 

gallery_35845_15443_5956866.jpg

 

Gr. Jakkes

Share this post


Link to post
Share on other sites

de discussie over echte neville hoeven we niet meer te starten die is al geweest. wel raad ik je is een x aan nevilles haze te kweken van mr nice of greenhouse beide lijken sprekend op elkaar hoe dat komt kon je natuurlijk op bladzjde 2 lezen.

 

plantjes staan er mooi bij... geef je al van onder water en zijn er al worteltjes te zien onderin de pot?

 

door vanonder water te geven moeten de wortels gaan zoeken naar water ;)

 

suc6 met deze ronde.

 

PEACE HEMPY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien e vertakken al mooi, ze staan er fris bij, ietswat lengte verschil maar daar kan je wat aan doen, ook kan dat nog veranderen naarmate de bloeistrek vordert. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder heb ik er eentje die wel lijkt last te hebben van TMV. Het kan eigenlijk niet uit een zaadje (of ik zit ernaast). Ik heb nergens TMV bij mijn moeders en ook geen stekken met TMV (ik heb alleen eigen stekken). Dus waar het vandaan komt?? Het is maar één plant, dus kan ook een foutje in de genetica zijn.

Lijkt in meerdere opzchten typisch op TMV, zowel de aantasting van 1 bladhelft (t.o.v. de bladnerf) als de kromme "haak" bladpunten. Een virus ("the living death") en zeker ook TMV kan erg lang intact c.q. infectueus blijven zonder waardplant. TMV is een contactvirus, overdracht gaat heel gemakkelijk door mensenhanden die met sigaretten of shag in aanraking komen. Als jij bijv. mijn aansteker even vasthoudt zit het ook zo aan jouw vingers. Het lijkt me dat door mensenhanden met TMV besmet zaad ook de zaailing aan kan tasten, maar in ieder geval zijn jonge planten in de groei zoals de jouwe er erg gevoelig voor. Vingers deppen in magere melk helpt.

 

Mooie plantjes, ben benieuwd naar de fenoverschillen verderop in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet een optie om die lange iets te knakken zodat de kleinere bij kunnen komen?

 

Verder een leuk verslag! Heb zelf ook ooit een Neville gezet, maar veel te laat omgeschakeld waardoor die mijn tentje uitgroeide ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hemprenaissance

Van onder water geven is niet echt mijn ding. Ik heb namelijk altijd een waterabsorberend doek onder de potten liggen. De wortels die normaal stoppen wanneer ze door de gaten van de pot gaan, groeien nu door in het doek. Dit heeft dus als voordeel dat er een groter wortelgestel wordt aangemaakt en als er water onder de potten uit komt dit in het doek komt.

 

Wanneer ik nu van onder geef verzaadigd het doek met water en gaat er minder in de aarde zitten. Dus dan werkt mijn systeem niet meer.

 

Ik heb al wortels die onder de pot uitkomen. Dus dat groeit wel lekker. Dit heeft ook gelijk weer het nadeel dat als de wortels in het doek groeien, ik ze niet kan verhogen om ze zo op gelijke hoogte te krijgen. Ik ben met stekken gewent te kweken en die gaan gelijk op waardoor ik dat probleem niet heb. Dus weer een extra voordeel voor stekken!!

 

@Krasi

Inderdaad gaan ze lekker. Ik merk nu dat de kleinere wat harder groeien, dus wellicht wordt het verschil nog kleiner (altijd positief blijven).

 

@Groen Gif

Weer wat geleerd van TMV. Ik heb er echt nog nooit last van gehad bij mijn eigen planten. Dus raar dat bij een nieuw soortje dit opeens opduikt. Ik dacht dat het niet van de een op de andere plant kon gaan zonder dat de plantsappen met elkaar in aanraking komen (bijvoorbeeld bij het dieven van alle planten met hetzelfde mesje). Blijkbaar dus wel. Als het erger wordt verwijder ik de plant misschien. Hij is namelijk ook de kleinste, ik kijk het nog even aan.

 

@Sr. Smoke-A-lot

Knakken vind ik nu nog te vroeg. Ze groeien nog twee weken door, dus ik doe dat alleen als noodsenario.

 

Diegene die de zaden gaf zei dat ik snel op 12/12 moest gaan, want ze kunnen erg groot worden. Ik ben dus benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...