Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jakkes

Neville's Haze (Spliff Seeds - Gold Line)

Recommended Posts

Ik kijk naar opbouw van de plant en de topstructuur.

 

De opmerkelijkse verschillen tussen indica en sativa zijn de vorm van het blad,

en het effect na consumptie.

 

Natte vinger werk dus, inderdaad.

 

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het dus nu puur gebaseerd op uiterlijk. Wanneer alles droog is en ik heb geproefd van de verschillende toppen, dan zal ik ook een oordeel geven o.b.v. het effect.

 

Maar je had toch kunnen weten dat ik van natte planten niet kan aangeven wat het effect is :specool

 

Heb geduld op mijn post met de eindconclusie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook hier ff niet geweest.

 

 

ook jouw mag ik feliciteren met het behalen van je oogst. net wat krasi zegt mooi en eerlijke eind beoordeling.

 

nu het effect nog ff posten en de smaak etc etc :wOOt

 

nu na al die paginas gezeik over wel of niet de neville blablabla

 

tog niet een heel klein beetje benieuwd geworden hoe de neville is van mr nice? ( greenhouse scheelt er ook bar weinig van meen ik )

 

kost je een langere bloei tijd maar zeker minder planten en minder groei :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag.

Bedankt.

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie eindbeoordeling.

Al iets meer geweten over de totale score en smaak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi verslag en handig voor hoop gasten hier ben ook wel benieuwd Naar de smaak maar petje af

 

Groene goeten Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

EINDCONCLUSIE

 

Jullie hebben even moeten wachten, maar hier is mijn eindconclusie. De planten heb ik in 21 dagen laten drogen en curen voordat ik het goed vond om het eerste jointje te draaien. Maar hier mijn resultaat.

 

Kiemen:

Alle zaadjes kiemden (100% score dus) binnen 36 uur.

 

Data:

Voorgroei (lamp op 18/6): 30 dagen – ruim 4 weken (vanaf het planten van de zaadjes).

Bloeitijd (lamp op 12/12): 80 dagen – 11,5 weken

Zichtbare bloei: 69 dagen – bijna 10 weken

Totale kweektijd: 110 dagen (bijna 14 weken)

 

Zichtbare kwaliteit:

De kwaliteit van het eindproduct is verschillend per plant. Ruim de helft (7 stuks) zijn redelijk compact en heeft een redelijke hoeveelheid THC. Vier planten zijn erg goed van kwaliteit (erg compact en veel THC). Een plant is gewoon slecht en fluffy.

 

wel kwam ik tijdens het knippen erg veel zaden tegen (schatting 150 stuks). Deze waren vrijwel allemaal rijp, dus ik denk in de periode van het voedingsprobleem (stress) ontstaan. Ik vind dit wel een groot nadeel.

 

Kwantiteit:

Het eindgewicht is 465 gram geworden. Dit is 0.78 gr./watt. Maar de toppen zijn erg droog (beetje te droog). De kleinste plant was 25 gram en de grootste was 60 gram. Ik denk als ik niet het voedingsprobleem had, had geselecteerd, had getopt en niet te droog had laten worden, ik er wel 550 gram af had kunnen halen.

 

Smaak:

De geur van de droge wiet is veranderd van zoet en fris/fruitig (toen het nat was), naar wat stevigere en minder zoete smaak (moeilijk te omschrijven waar het naar ruikt). Ik had niet verwacht dat deze zoveel zou veranderen. Maar ik vind de geur erg aangenaam.

 

De smaak van de wiet is mild bij het inhaleren, maar heeft een stevige nasmaak. Het is een zoet/zuur, met een lichte bloemige smaak. Ik ben wel positief.

 

Effect:

Het effect is zeker niet van een volle haze. Ik heb nu alle dames geprobeerd en ik vind het echt een hybride. Het effect is zeker dat e blijft zitten op de bank en niets meer doet. Maar je blijft wel helder en vrolijk. Het effect is ook zeker wel zwaar (veel zwaarder dan mijn C99 die ik normaal heb).

 

Ik vind het effect prettig, maar soms te zwaar om nog iets te kunnen ondernemen (ik rook alleen 's-avonds wanneer de kids op bed liggen).

 

Eindoordeel:

Ik ben positief. Het is een soortje dat een goede kwaliteit heeft, genoeg opbrengt qua gewicht en goed te kweken is (alleen oppassen met teveel voeding). Ik zou ze zeker nog een keer proberen.

 

Foto's:

Hier wat foto's van de gedroogde buds.

 

gallery_35845_15443_4358612.jpg

 

gallery_35845_15443_2068530.jpg

 

gallery_35845_15443_1956947.jpg

 

gallery_35845_15443_1418757.jpg

 

gallery_35845_15443_2342751.jpg

 

gallery_35845_15443_2910631.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie beoordeling Jakkes, de topjes op de foto zien er prima uit. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie beoordeling Jakkes, de topjes op de foto zien er prima uit. :smoke

 

Hey bedankt Krassi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik toch benieuwd was of dat er meer uit het soortje te halen valt, heb ik nogmaals een ronde gedraaid ermee. Hiervan wil ik jullie op de hoogte brengen, omdat het resultaat heel anders is als de vorige ronde.

 

Ik heb hierbij andere keuzes gemaakt omdat ik het soortje een beetje kende. De wijzigingen waren:

 

- minder planten zetten (8 stuks mer m2)

- strenge selectie (15 zaadjes ontkiemd, 14 opgekomen, 6 weggegooit omdat ze in mijn ogen niet voldoende potentie hadden)

- geplaatst in een aardebak

- minder voeding (2 x per week voeding met EC maximaal 1.5 en 1 maal alleen water met enzymen)

- voorgroeien één week langer

- afbloeien één week minder

 

Het resultaat was een veel egaler veld, de planten waren vrijwel allemaal even groot. Wel was de voorgroei teveel geweest en dus te lange planten (ik zou de volgende week zeker minder voorgroeien). De planten waren wel rijk aan THC en roken gewoon zoals de vorige ronde. Alleen de toppen waren wat minder compact, maar zeker niet slecht. Het resultaat was 630 gram onder een 600 Watt lamp (dus ruim 1 op 1).

 

Ik heb alleen een foto van het eindresultaat (zie onder).

 

gallery_35845_15443_1636323.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...