Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Watzeggie

12 Bubbles onder 2x 600 Watt Gavita Pro Line

Recommended Posts

Ziet goed uit...wat zeg ie...dat het er goed uit ziet :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ponix, dank u.

 

@Gobru, Watzeggie?

 

Dag 47 12/12

Einde week 7!

 

LV=30 a 40%

Temperaturen tussen 23 en 29 graden op tophoogte.

 

Twijfel, twijfel, twijfel. De badmutsen van de dames nemen grootse vormen aan met bloemetjes erop.

Daaronder lijkt het niet heel erg op te schieten. Voor een beetje oogst moet dat wel gaan gebeuren.

Verder bloeien de kleine topjes erg snel af en worden in hoog tempo bruin.

De toppen zijn zeer compact en knoerthard, dat wel!

 

Eén waterbeurt overgeslagen om ze een beetje in te laten drogen. Vanavond krijgen ze 18 liter zonder voeding.

 

Picca's:

 

Het laat zich moeilijk inschatten wat er onder het weelderige blad zit.

gallery_36149_15322_238928.jpg

 

Met een lager standpunt gaat het al beter.

gallery_36149_15322_340833.jpg

 

In het midden van het veldje.

gallery_36149_15322_319033.jpg

 

Deze doet het wel aardig aan de zijkant in het midden. Het is de grootste.

gallery_36149_15322_142772.jpg

 

Wat kleinere top in het midden.

gallery_36149_15322_48697.jpg

 

De grote rechts achterin.

gallery_36149_15322_82462.jpg

 

Klein topje dat iets te hard gaat.

gallery_36149_15322_170900.jpg

 

Gemiddelde top rechts in het midden.

gallery_36149_15322_48923.jpg

 

Bloeien ze te snel af, komt er een tweede bloei?

Goede beslissing om te stoppen met voeden?

 

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

 

Groeten,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me prima om te stoppen met voeden. Hoe lang staan die bubbels normaal? Week 8 a 9 toch. Je ziet ook dat ze aan het afbloeien zijn. Ze zijn nog mooi groen dus als je nu stopt met voeden kun je ook nog wel weekje wachten als je dat over 2 weken nodig vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat stoppen met voeden een goede zet is, laat die herfst er maar verder in komen, er zijn nog genoeg witte haartjes te spotten, en wellicht zal de plant beseffen dat ze nog even voort kan en dus een 2e bloei eroverheen gooien, de dichtheid geeft idd een moeilijk te weergeven schatting van oogst, maar koertharde toppen geeft goede hoop :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JS, 8 a 9 weken idd. Ik gok op 9 weken om ze nog (flink) wat aan te laten zetten. We gaan de herfst wat forceren zonder voeding en wat droger zetten ivm eventuele toprot.

 

@Krasi, Bedankt voor de bevestiging! Idd nog veel witte haren nu je het zegt. Tweede bloei moet te doen zijn.

 

@SJ, Nog even wachten :tu

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 51 12/12

Begin week 8

 

Temperatuur tussen 20 en 27,5 graden op tophoogte.

LV rond de 30%

Op het moment beginnen ze iets minder te drinken met 16 liter in 2 dagen ipv 18 liter tot voor kort.

Kan aan de sterke temperatuursdaling van buiten komen waardoor de grond weer wat kouder is, helaas.

Volgende keer komt er 100% zeker vloerverwarming in.

 

Sinds 4 dagen geen voeding meer en het aandikken gaat gestaag door.

Er komt hier en daar wat groen door de toppen heen en sommige hebben zelfs wat nieuw aanwas van blad in de toppen. Daarom even deze snelle update met foto's met licht aan, helaas.

Hopelijk een goed advies van een Bubble-kenner. Ik vrees een beetje voor ploftoppen.

De herfst is er een klein beetje ingekomen bij sommige en allemaal kleuren ze nu wat lichter.

Vraag is wat te doen?

 

Picca's:

 

gallery_36149_15322_74986.jpg

 

gallery_36149_15322_141741.jpg

 

gallery_36149_15322_3783.jpg

 

gallery_36149_15322_207068.jpg

 

Deze staat het warmst en is het langst. Dat deze een beetje 'ploft' was te voorzien....

gallery_36149_15322_176597.jpg

 

gallery_36149_15322_36539.jpg

 

Bedankt voor het meekijken! Nog één keer voeden? Droger zetten? Natter? temperatuur verlagen?

Ik hoor het graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet meer voeden, dat je planten minder gaan zuipen duit er op dat ze aan het einde van de rit zitten. Ik zou ze nog een week laten staan en dan kijken hoe het er bij staat. Het kan iets warmer, maar in principe is het ook niet extreem koud met minimaal 20 graden.

 

Je toppen onder in zien er redelijk rijp uit, de hoofdtoppen kunnen zeker nog wel een week volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet het dag tot dag even aankijken, krijg je doorgroeitorentjes dan worden je toppen luchtiger, zo niet geen worries :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

JS en Krasi, bedankt voor jullie commentaar en advies!

 

Vanochtend even gecheckt; het wat plofferige is alweer helemaal dichtgegroeid en alles knoerthard en megacompact en zo. Op de lange rechtsachter na dan.

Het drinken is nog minder geworden en de tensio loopt nog maar heel langzaam op. Ze hebben het dus wel gehad de dames....

Nog een weekje/anderhalve week op water en dan zijn ze waarschijnlijk wel klaar :D Ze hebben dan 8,5 cq 9 weken gestaan.

Het lijkt erg weinig, maar wat eraan zit weegt als dieplood :P

 

Fijne luie zondag gewenst.

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het ietwat warm gehad als ik naar het blad in de top kijk (kan ook de ventilator zijn) maar voor de rest een puike ronde nog even afbloeien en dan knippen de handel! :P

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achteraf gezien idd wat verdampingsproblemen, Donnie. De temperatuur is echter dik in orde geweest en een fan gebruik ik niet.

LV is al heel lang rond de 30% en vannacht zelfs 15% geweest met natte handdoek in de ring :P Dat samen met te lage temperatuur van de grond zal wat probs hebben gegeven.

Verder niks aan te doen op dit moment, maar ze doen het weer lekker dus :D

 

Groeten,

 

WZ

 

P.s. vanavond een paar pics met het licht uit als het lukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan iets minder water geven als ze aangeven minder te gaan drinken.

Sowieso geen zeiknatte potten wanneer je nacht temp te laag is.

 

Voeding zou ik zelf mee stoppen, je blad geeft symptomen van hoge voedingsgift.

 

Btw, nu je temp te laag is.... en je van onderen geeft....

Houd het water gerust op 27 graden.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er toch netjes uit.

 

ik zelf was al veel eerder gestopt met voeden.

je moest eens weten hoeveel voeding zich bufferd.

 

maar goed. gewoon laten staan. zolang ze nog puisten.

 

 

veel succes met de laatste loodjes.

 

gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele goede tips Predator, bedankt!

Ze hebben misschien iets te veel water gekregen de laatste week.

Sinds drie dagen al niet meer en dat gaf idd verbetering.

De lastige combi's in mijn hok lees je hier niet zo veel over ....

 

Ook bedankt Prettig! In een eerder stadium hadden ze al iets te veel gekregen.

Super om jouw bevestiging en die van Predator te lezen. Géén voeding meer dus.

 

Groeten,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee daar had je vorige week al mee kunnen stoppen

 

water van 27 graden vind ik wel een facepalm waardig weer. gewoon 20-21 gr houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze krijgen al 5 dagen geen voeding meer, Jeice.

Ik zat een beetje in mijn maag met de beginnende ploftoppen.

Op eentje na is dat gelukkig weer goed gekomen. Ze voelen weer aan als honkballen met formaat tennisballen :P

 

Water heb ik meest op een graadje of 22 tot 24 gegeven. Als het van onderen wordt gegeven koelt het weer erg snel af...

27 graden zit binnen een paar minuten ook weer op 20 graden en zal m.i. geen problemen geven. Vloerverwarming moet d'r in!

Een Biogreen mat van 1 bij 2 meter past er exact in :D Heb wel goedkopere oplossingen gezien, maar deze zijn geheel gesealed en dus veilig.

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er weer super uit daar..

Zo kwam ik kijke en was je net begonne, en zo ben je weer bijna klaar..

Ze zeggen "Het gras is altijd groener aan de overkant" dat weet ik niet, maar aan de overkant groeid het gvd wel altijd sneller! :P

Succes met afbloeien iig! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee daar had je vorige week al mee kunnen stoppen

 

water van 27 graden vind ik wel een facepalm waardig weer. gewoon 20-21 gr houden.

 

 

Niks mis mee, zijn ondergrond... dus waar de potten op staan zal een 17 18 graden zijn schat ik, dan is dat water zo terug afgekoeld maar hebben de potjes wel een temp van rond de 21 graden.

 

Is hier al uitgebreid getest hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shiva, ik vind ook altijd dat het bij een ander sneller en beter gaat :P De factor (on)geduld zal een grote rol spelen.

 

@Mitsz, deze eindfase lijkt een beetje op het landen van een grote vis waarbij je ziet dat de haak niet helemaal lekker zit. Bedankt voor je zeer positieve aanmoediging :)

 

@Predator, met 17 a 18 graden ben je erg positief. Het is nu eerder 12 tot 15 :D Ik had met de voorjaarstemperaturen van voorgaande jaren gerekend rond deze tijd. De kachel staat weer aan gedurende de lichturen....

 

@Knakenpoetser en Jeice, Dat is mij bekend. De vraag is wat nu voorrang krijgt: iets warmere voeten of wat meer zuurstof. Neemt het water geen zuurstof op met het grote oppervlak als het weer is afgekoeld tot 19 graden?

 

Deze sterke strain blijkt iig beter dan de PP's in voorgaande ronden. Die hadden slechts paarse steeltjes gekregen in deze barre omstandigheden. Dat is al een hele verbetering. Praktisch geen paars te zien....

 

Groeten en bedankt voor de reacties!

 

WZ

 

p.s. foto's met de lampen uit volgen morgen. Kon niet op tijd het hok in....

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige plantjes!

Bubble mijn favorite!

ga zo door :P

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...