Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Watzeggie

12 Bubbles onder 2x 600 Watt Gavita Pro Line

Recommended Posts

Ik begrijp dat het gewoon goed gaat, meneer Bubble Kaasje?

Was er wat onzeker over :wave:

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 37 12/12

We zitten dus begin week 6 bloei!

Het wordt spannend :wave:

 

LV rond de 40% dag en nacht.

Temp. tussen 24 en 29 graden.

 

EC is nog steeds 1.4 inclusief 5ml PK13/14 per 10 ltr.

Per waterbeurt krijgen ze 20 liter om de twee dagen en af en toe een beurt overslaan als het te nat wordt.

Tensio laat ik niet boven de 120mBar uitkomen. De Bubbles houden van nattigheid schijnbaar.

 

Lampen hangen gemiddeld zo'n 60cm boven de toppen.

 

Het heeft weken geduurd dat het leek alsof de bloei niet zo opschoot.

Het dikte allemaal wel wat aan tussen het blad, maar niet om opgewonden van te raken of zo.

Dat duurde zo'n beetje tot gisteren, toen ik zag dat de toppen alleen maar in de lengte bezig waren en tot nu toe groen bleven. Het zal nu niet lang meer duren voor ze de dikte in gaan. Tot dan blijf ik terughoudend met de voeding.

 

Hier en daar wordt het blad iets lichter met wat (roest)vlekjes erop. Nog geen spint gezien waar deze ronde mee begon.

Dat is de kop ingedrukt met Aptus Dislike. Hopelijk blijven ze weg, anders gooi ik er wat beestjes in. Ik wil absoluut gifloos werken! Waar blijft het immers na het spuiten?

 

De foto's moest ik heel erg snel nemen en dat is te zien:

 

De dames hebben inmiddels allemaal een witte badmuts op.

gallery_36149_15322_249343.jpg

 

gallery_36149_15322_82257.jpg

 

gallery_36149_15322_237665.jpg

 

De eerste oranje haartjes laten zich zien.

gallery_36149_15322_147046.jpg

 

gallery_36149_15322_108215.jpg

 

gallery_36149_15322_121561.jpg

 

gallery_36149_15322_255719.jpg

 

De temperatuur op tophoogte houd ik expres wat aan de lage kant. Die 2x 600 is best veel in dit hok.

gallery_36149_15322_43652.jpg

 

Nog een week of drie/vier te gaan. Zo lang de toppen in de lengte gaan (paar dagen nog) probeer ik ze zo groen mogelijk te houden.

Daarna wat extra voeding inclusief een paar beurten met Abzcis. Dit spul is tamelijk onbekend en ze hebben zelfs geen website. Toch is het al minimaal vanaf 2008 op de markt en wordt nog steeds verkocht. Van de liefhebbers van dit spul niets dan lof. We gaan het zien.

De twee na laatste week krijgen ze wat extra K in de vorm van Bio Nova Vitrasol. Worden ze lekker zoet van!

 

Bedankt voor het meekijken.

 

Fijn weekend!

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi WZ, dus vanaf vandaag gaan ze de dikte in, dat is dan geregeld, dat Abzcis schijt dus een hormoon te zijn, een groeiremmend en bloeistimulerend effect zou het hebben, dat is dus gewenst, samen met wat meer pk`s een leuk rijpingsmiddel, ze zijn iig al prachtig wit :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 met je laatste weekjes , ziet r nog steeds smakkelijk uit die Gums

 

Gr. B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit WZ :wave: Wat ik mij afvraag is of je met die 30 ltr potten doorgaat of toch weer wat anders gaat proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 38 12/12

Halverwege week 6

 

@Krasi, Het is idd begonnen vandaag! Het gaat wel gepaard met een enorme waterbehoefte en dat had ik niet snel genoeg door. Ik weet immers niet hoeveel ze achterin drinken. Aan de iets te snelle vergeling te zien flink meer dan van voren dus. Is hopelijk opgelost met een watergift voor de achterste dames tussendoor. Terwijl er gisteren 20 liter in is gegooid ...

Volgende waterbeurt gaat de Ab-dinges erbij :)

 

@Boosie, bedankt voor je reactie! Was even bang dat het een 1 op 1 gesprek met Krasi werd :wave:

 

@Running Water, Leuk om wat van je te horen hier. Ik sprak joe aan de bar bij de meeting, dacht ik?

Die 30 liter bakken bevallen uitstekend voor dit soort kweekjes met planten die niet al te veel de breedte ingaan. Liever heb ik 5 echt grote bakken met 5 planten, maar heb daar niet direct een leuke knak/buig-soort voor. De Bubbles vind ik vooralsnog heerlijk om te kweken.

 

Groeten,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 39 12/12

 

Even een snelle update tussendoor omdat het eindelijk goed in gang is.

Duurde even, maar dat dan gaat het ook hard. Ze zuipen als gekken met >10 liter per dag.

Ik houd ze nu lekker nat. Vinden ze lekker schijnbaar.

 

Temperaturen zijn iets lager tussen de 27 en 19 graden. Komt eigenlijk wel mooi uit, maar de kachels staan weer voluit met de vorst.

 

Door de vorst eenerg lage LV van 30%

 

Gisteren weer 10 liter d'r in met een EC van 1.6 waarvan 7,5 ml PK13/14.

Plan was om met de Abzcis te beginnen. Ze gaan echter zo lekker dat ik het een week verschuif naar week 7.

De kleine topjes beginnen al wat te rijpen en dat wil ik zo lang mogelijk uitstellen.

 

Groene picca's:

 

gallery_36149_15322_106519.jpg

 

gallery_36149_15322_185118.jpg

 

gallery_36149_15322_192229.jpg

 

gallery_36149_15322_222763.jpg

 

gallery_36149_15322_73133.jpg

 

gallery_36149_15322_4431.jpg

 

gallery_36149_15322_206143.jpg

 

Met het toedienen van wat extra voeding zijn de bladeren net een tikje groener geworden :lol:

Dit tegen de de leer van PH in, maar ik wil ze lekker lang laten staan omdat ik de bloei tot nu toe niet erg vond opschieten. Het zijn wel knoertharde en massieve Bubbleballen!

 

Het zal niet lang meer duren voordat de topjes onder de bladeren vandaan komen en (hoogstwaarschijnlijk) een flinke eindspurt gaan maken. Pas dan gaat de Abcsis d'r in .....

 

Het is misschien een doodsaai verslag met telkens dezelfde foto's. Zo zijn wel de verschillen het duidelijkst.

Bij het teruglezen van verslagen vind ik het erg prettig dat de (bloei)dag erboven staat vermeld. Dan hoef je niet terug te rekenen als je aan het vergelijken slaat met je eigen kweek. Van Krasi geleerd/gekopieerd....

 

Bedankt voor het meekijken!

 

Groeten,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep dat was ik. Je verhaal over je Bubbles is me bijgebleven dus ik dacht even een kijkje nemen. Zes metselkuipen van 45 ltr zal nog gaan op je beschikbare kweekoppervlak maar veel speelruimte voor grote potten heb je niet. Prima combinatie toch die Bubbles en 30 ltr bakken.

 

Ze lijken het prima naar de zin te hebbenbubble-smiley.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yess :lol: het welkome aandikken :lol:

Een beetje vogelen en met theorie en dan in de praktijk uitvoeren, en met succes.

BC zei het eerder al, het ging gebeuren.

Er zit ook gewoon mooie wiet aan, wit en puur, harde Bubbleballen........klinkt geweldig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Runnig Water, Heeft mijn geheugen toch nog een klein beetje gewerkt na een paar trekjes van zeer gemene wietjes :lol:

Deze bakken zijn idd ideaal in dit hok. Ze mogen ook niet te hoog zijn. Deze 30-liters zijn 5 cm ingekort om de boel zo laag mogelijk te houden.

Plafondhoogte is 1.80. Enige nu is dat het misschien gunstiger was ze eerder en 2x te toppen.

 

@Krasi, het weer lijkt even roet in het eten te gooien. Temperatuur tussen de potten is 13 graden (brrrrr)

Morgen wordt het nog veel kouder. Ze lijken wel te willen drinken, maar lijken het niet te kunnen met die koude grond.

Tensio was nauwelijks gestegen en stond nog op 60mBar.... Vandaag ook geen water dus.

Morgen gaat er een kacheltje 24 uur per dag aan. Afzuiging slaat niet aan het blijft 26 graden.

 

Gelukkig slechts een dag of 4:

gallery_36149_15322_69966.jpg

 

Groeten,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee watzeggie. Gaat lekker zo. Heel fijn zo'n eigenwijze kwekert, daar houd ik van: Vooruitgang groeit uit afwijkend gedrag!

En heel bedankt voor die weerpluim. Ik wilde er net naar gaan zoeken.

 

Ze staan er lekker bij, en gaan zo te zien nu echt aandikken. Net wat je nodig hebt

 

Veel plezier met afbloeien ........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 40 12/12

 

Bedankt voor je commentaar, Chassie!

Zo eigenwijs is het toch ook allemaal niet, behalve de noodgrepen voor de temperatuur?

 

Ze drinken toch lustig verder, valt allemaal mee. Nu kacheltje aan gedurende de daguren.

Temperatuur loopt wel wat hoog op aan de kant waar ie staat, maar blijft onder de 30 graden.

LV was vanmiddag 15%, licht uit :lol: Natte handdoek opgehangen, nu 35%

 

De eerste 20 liter zogen ze binnen no time op, nog 10 d'r bij.

Na veel getwijfel, jaja, toch de Abzcis erbij met 10ml per 10 liter. EC=1.7

Ze kunnen wat hebben :lol:

 

Groeten,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey we gaan gelijk op qua dagen en lampen. ik heb er 10 staan alleen.

 

Wat een mooi groen bos met sneeuw hier en daar! hoe lang heb je voorgegroeid?

 

x markie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Markie,

 

Dank je! Heb ze exact 3 weken voorgegroeid en 1x getopt op de 10e internode.

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heerlijk uit!

 

LV was vanmiddag 15%

 

Hier ondertussen niet meer! :lol:

 

60L bak met water met daarin opstaande stukken karton (zuigen zich capilair vol). Radiatortje en een ventilator. Ventilator door de radiator DOOR de opstaande stukken karton laten blazen. Veel karton gebruiken om veel oppervlakte te creeeren!

 

Noodoplossing, maar 't werkt best aardig eigenlijk. Zit nu op 40% met lamp en kachel aan. Ik pak wat ik afzuig (minimaal) wel voor een groot deel terug, dus zo min mogelijk naar buiten en minimaal verse lucht bij mengen.

 

Maar goed, tis nou niet alsof je planten er van dood gaan ofzo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Running Water, Heeft mijn geheugen toch nog een klein beetje gewerkt na een paar trekjes van zeer gemene wietjes :lol:

Deze bakken zijn idd ideaal in dit hok. Ze mogen ook niet te hoog zijn. Deze 30-liters zijn 5 cm ingekort om de boel zo laag mogelijk te houden.

Plafondhoogte is 1.80. Enige nu is dat het misschien gunstiger was ze eerder en 2x te toppen.

 

Je was meende ik stoned en high tegelijk ... :lol:

 

Kijkend naar je foto's bij de start van dit topic lijkt het of je 10 van de 12 potten 5 cm hebt ingekort.

Hoe heb je dat nou voor elkaar gekregen? Ik zie de oplossing van je actie i.i.g. niet zo 1,2,3 voor me ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Prettig, Tja, nu je het zegt :lol: Ze gaan gewoon heel makkelijk en steady deze Bubbles. Goeie genetica....

 

@Ponix, Da's een mooie oplossing, ook om je warmte terug te winnen! Helaas kan ik er hier niks meer aan doen vanwege ruimtegebrek.

Liefst had ik onder de vloer uitgeblazen. Ook dat kan niet, of ik moet door 20cm beton heen.... Met de natte handdoek staat ie nu op 35% LV.

Bodemtemperatuur is flink gestegen en is nu 18 graden met de kachel dag en nacht aan. Ze hebben de 30 liter naar binnen geslurpt vannacht. De vloer is droog...

Ben benieuwd vanavond. Zeker is wel dat ik er vloerverwarming in leg bij een volgende ronde. 's Zomers kweek ik niet.

 

@Running Water, Ja het sloeg flink in die sterke wietjes van WF-ers :lol: Die twee hogere potten zijn 18-liters, niet ingekort. Vergat er even bij te zeggen dat die er op het laatste moment bij kwamen.

Ik had nog twee Bubbles op de reservebank staan die ik heb ingezet op deze manier om het vol te krijgen. 10 waren er net niet genoeg... In die twee 18-liters zit verse aarde, in de grote bakken zit hergebruikte aarde+1/3 vers+BAC biokorrels. Opvallend is dat de opgewaardeerde aarde in de grote potten veel langer voeding af is blijven geven. Kan ook zijn vanwege de grotere buffer natuurlijk...

 

BTW, ik blaas nu in een grote boom uit. Daar zitten nu alle vogeltjes uit de buurt zich op te warmen en schuin erboven hebben de duiven een nest gemaakt ;)

 

Groeten,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je roeit prima met de riemen die je hebt lijkt mij zo :lol: Fijn dat je aan de vogeltjes denkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer riemen hebben we hier niet in die veel te kleine ruimte, Ponix :lol:

Gezellig hoor die vogeltjes rond het hok. Er wonen sinds maanden ook twee grote zwarte spinnen in het hok zelf.

Sindsdien weinig last van ongedierte :lol:

 

Er komt nu veel groen uit de toppen zetten, maar het blijft compact, op eentje na dan. Morgen een foto-update...

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wonen sinds maanden ook twee grote zwarte spinnen in het hok zelf.

Sindsdien weinig last van ongedierte

 

Meschien wel de oplossing tegen al t vervelende Ongedierte WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boosie, het zou zomaar kunnen. Waar leven ze anders van en het zijn flinke apparaten.

 

Dag 43 12/12

Begin week 7!

 

Na de vorige update drie dagen geleden nog geen water gegeven. Zometeen gaat er 20 liter in van onderen.

Het aandikken gaat gestaag verder, maar ze hebben wel wat te lijden gehad van de kou en de lage luchtvochtigheid.

Ze ruiken enorm, daarom moest de afzuiger wat harder draaien. Het was even buiten het hok te ruiken van de week!

 

Gelukkig is de buitentemperatuur wat omhoog gegaan en stijgt verder komende week. LV is ook het probleem niet meer.

De kachel gaat ook weer uit tijdens de lichturen. De kachel vonden de voorste planten ook niet echt lekker, te zien aan de kartels en bruine bladranden.

Ze hoeven nog maar een week of drie, dus de vergeling zou al enigszins mogen komen.

Het drinken is nog steeds hetzelfde met 10 liter per dag.

 

Picca's:

 

gallery_36149_15322_49179.jpg

 

gallery_36149_15322_189650.jpg

 

gallery_36149_15322_148809.jpg

 

gallery_36149_15322_111882.jpg

 

gallery_36149_15322_121822.jpg

 

gallery_36149_15322_15431.jpg

 

Fijn weekend!

 

Watzeggie

 

[edit] 's Avonds laat 18 liter geplompt: EC=1.5 incl. 1.5 ml/10 ltr Abzcis d'r in. PH=6.2

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie ronde kegels aan je meiden, typisch voor de Bubbles, goed dat je tijdig kon ingrijpen mbt geurexplosie, de kou is nog niet helemaal vertrokken, het mag even duren dit jaar, het puisten moet nog beginnen in je ruimte....dazz dus positief :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Krasi!

 

De omstandigheden zijn nu meer dan perfect om te knallen en te spetteren deze week!

Temperatuur in de nachturen is ruim 20 graden en op de daguren 29 graden. De grond warmt ook weer lekker op en is nu een graad of 18.

 

Die lucht buiten was wel even lichte paniek. Gelukkig opgelost met wat meer vacuüm in het hok. Inlaat iets kleiner gemaakt en de afzuiger iets harder laten draaien...

Was al bang dat het filter het niet meer aankon. Bij iedere verandering van de lucht die ze afgeven gebeurt er 'iets'. Meestal grove bloeiverschijnselen :lol:

 

We gaan rustig verder deze week :lol: Ze hebben exact de helft van de 18 liter opgedronken vannacht. Het zuipen gaat voorlopig door....

 

Grts,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...