Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Watzeggie

12 Bubbles onder 2x 600 Watt Gavita Pro Line

Recommended Posts

Dank je, Beaker! jij bent toch dat proefkonijn van de Muppetshow?

 

@Krasi, dank joe! Ik doe mijn best om die bladeren wat opzij te swaffelen. Ze veren echter even hard weer terug met die achterlijk dikke stelen.

Door de mooie lichtverdeling met de twee lampen valt er wel overal mooi licht op, zowel boven als onder.

Misschien dat ze lang geprofiteerd hebben van de paar voedingsbeurten met soil-booster van Atami en de Mg/Ca. Voor de zekerheid eindelijk weer eens wat voeding meegegeven.

Veel groener kunnen ze idd niet :verrygood

 

@PH Donner, ook bedankt voor het meekijken. Je kopte hem mooi in :verrygood Ik had ook liever niet die toploze paden gehad. Knakken en buigen lukt niet met deze soort, helaas ....

Ik zie het nog wel wat voller komen en anders is er wel genoeg plaats voor de dikke butsen die hopelijk komen. Door het gewicht zullen de zijtakken dan wat door gaan buigen en is het weer vol.

Meestal hoeven deze niet langer dan 9 weken, eerder 8.

 

Grts,

 

Watzeggie

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is hoe we de bubble op bubble willen zien :verrygood

 

Goed gedaan,man doet me denken aan me eigen ronde's

 

Als ik zo vrij bent,en je gaat door op deze manier is een kilo makkelijk haalbaar :verrygood en je weet tha'ts the way it is B)

 

So much luck en stay following!

]

 

 

Grtz BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het meekijken, BC!

 

Ik doe gewoon jouw geheime trucjes. Beetje geil tegen ze praten, onder de steeltjes kietelen en nu en dan aan de bladeren likken.

 

Ik geloofde het niet, maar ze vinden het schijnbaar toch lekker.

 

Grts,

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 23 12/12

 

Gisteren geen water kunnen geven ivm de meeting, helaas. Was wel leuk om alle gezichten bij de namen eens te zien :D

 

Vanavond stond de tensio op 210. Liever laat ik hem niet boven de 120 komen bij deze dames.

Nu dus even extra verwend met:

 

20 liter water onder en boven.

30ml Canna-boost

50ml Zym

10ml Rhyzotonic

50ml Hy-Pro A+B

 

EC=1.4 PH=6.1

 

Temps: tussen 19,8 en 29 graden op tophoogte gemeten. Grond is nog steeds wat koeltjes met de vorst.

Volgende week wat warmer gelukkig.

 

LV tussen 33 en 45%

 

De bloei schiet lekker op. De blaadjes van de toppen worden nu al wit! Nooit eerder gehad in dit stadium.

Gaat lekker dus :P

 

De picca's:

 

gallery_36149_15322_88017.jpg

 

gallery_36149_15322_310818.jpg

 

gallery_36149_15322_1603.jpg

 

gallery_36149_15322_152222.jpg

 

gallery_36149_15322_176271.jpg

 

gallery_36149_15322_196919.jpg

 

Perfecte oplossing voor mijn hok deze 600's icm de Bubbles!

gallery_36149_15322_191498.jpg

 

Voor de bloei volg ik even het oude receptje om de laatste weken wat extra K te gaan geven met Bio Nova Vitrasol.

 

Bedankt voor het meekijken!

 

Grts,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hadden het er gisteren al even over, vroege trichomen betekent meestal dat je een sterk wietje kan verwachten, ik heb trouwens gisternacht om 03.00uur nog gewaterd :D

Mooi die typische Bubble build, je ziet aan het blad dat ze dorstig waren.

Heb je al een snoepgoed lucht ontdekt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was om 4 uur thuis en had wel een vat water klaar gezet. Die paar uurtjes vond ik niet veel meer uitmaken....

Ze laten idd wel snel zien dat ze water willen. Ze moeten een stuk vochtiger staan dan de PP bijvoorbeeld. Als ik jouw tensio-waarden aanhoud, gaan ze dood.

Grond is ook nog wat te koud. Mogelijk blijft de bloei daardoor nog wat achter. Zal volgende week wel in orde komen, hoop ik.

 

Ja, ze ruiken al heerlijk zoet. Echt een verslavend luchtje :D Net nog een keer 10 liter erbij gegooid om zeker te weten dat alle potten even lekker verzadigd zijn en het waterniveau in allemaal gelijk is.

 

Bubble is sowieso behoorlijk sterk. Ben benieuwd :P

 

Grts,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig, mooie bloei. 6 per lamp is ook voldoende blijkt wel. Is toch een redelijk dicht bos

planten geworden.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooow Watzeggie.. wat stralen die bubbles energie uit!

Ik ben niet meer zo benieuwd naar de voeding wat hier gebruikt word, maar zou je me wel ff in een PM kunne zetten in welke week je de steeltjes bent gaan kietelen en waar ik precies moet likken etc etc.. :P

 

cool je gesproken te hebbe op de meeting! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom eens mee kijken hier :D

 

cool je gesproken te hebbe op de meeting! :P

 

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zappie, dit is na exact 3 weken voorgroei en 1x toppen op de 10e internode. Voor de rest niks aan gedaan.

Het was natuurlijk een gokje, maar het lijkt goed uit te pakken. Eerder toppen op de 4e of de 5e was misschien nog gunstiger.

We gaan het zien ....

 

@Shiva, was leuk ja! Ik kan het je zo ook vertellen. Het is verder geen geheim. Vanaf de 3e week bloei heeft het het meest effect. Je moet het gewoon een beetje aanvoelen en zachtjes tussen de 3e en de 4e internode beginnen met kietelen.

Als ze dan een beetje gaan trillen ga je voorzichting richting internode bij de haartjes en dan ondersteboven rondjes draaien. Voor de rest moet je zelf maar even zien wanneer je dan gaat likken.

Pas wel op dat ze niet teveel trichromen loslaten en zo, anders zit heel je bek onder.

 

@Gobru, bedankt voor het meekijken en het was gezellig bij jullie aan tafel!

 

Met de 30 liter totaal van gisteravond stond de tensio vanochtend op 40. Ze hadden het echt nodig en zuipen als gekken.

 

Nu een serieus probleem. Ik moet een week weg. Zou het hiermee lukken?!

http://www.gardena.com/nl/watermanagement/...er-t-1030-card/

Vat klaarzetten, dat ding tussen de slang en even van onderen wateren?

 

Grts,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig,had dit verslag gemist,...... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Art!

 

Dit ding moet mij even uit de brand gaan helpen. Simpel klepje + timer tussen vat en slang. Dit is de enige die ik kon vinden die geen waterdruk nodig heeft en op een vat kan werken.

 

gallery_36149_15322_66531.jpg

 

Nu nog even de slangtules halen en misschien een pompje om het water in het vat in beweging te houden, hoewel dat bij Hy-Pro voeding niet nodig schijnt te zijn.

Het zullen ook maar twee waterbeurten worden op deze manier. Even uitvogelen hoelang de klep open moet staan om er ongeveer 20 liter in te krijgen.

Hij is wat grof in te stellen per minuut. Desnoods de slang wat knijpen of zo om precies uit te komen. Gaat goed komen. Reden van vertrek kan ik niet laten liggen. Werk......

 

Het kietelen en likken zullen ze even moeten missen. Maar dat maak ik wel goed als ik weer terug ben :D

 

Grts,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen waterdruk nodig? soort van ingebouwd pompje dan? ziet er goed uit iig :P ,

mooie planten heb je, lekker korte internodes ook :D

ps, heb nog een circulatiepompje liggen voor je als je wil, nieuw;)

dit kan ook maar kost weer extra

Gardena_watermeter.JPG

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor het meedenken en de tips SJ :D

 

Het is gewoon een open/dicht klepje. De zwaartekracht is voldoende om het water door te laten. Andere hebben wat druk nodig, vanaf 0,5 Bar. Gewoon het watervat wat hoger zetten dan de bak.

Die meter is ook leuk! Op die klep kun je ook een vocht-sensor aansluiten en hem daarmee aansturen.

Voordat dit allemaal is ingeregeld, is mijn kans elders al vervlogen. Moet heel hard opschieten en dit een beetje op de gok doen. Heb nog één dag.....

 

Grts,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

naja mocht je em toch nodig hebben en je in de buurt van**** woont hoor ik het wel :D

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt voor het meekijken, BC!

 

Ik doe gewoon jouw geheime trucjes. Beetje geil tegen ze praten, onder de steeltjes kietelen en nu en dan aan de bladeren likken.

Ik geloofde het niet, maar ze vinden het schijnbaar toch lekker.

 

Haha gelukkig.... ik heb al uren ruzie met mn vriendin gehad over t feit dat ik mn andere dames ook goed doe verwennen, zo te zien ben ik niet de enige :D

 

Watzeggie, ik ben wat laat, ma als je het niet erg vindt zoek ik me nog ergens een plaats om te zitten :D

 

Je bubbles staan er super gezond bij zo te zien :P

Waar komen jou bubbles oorspronkelijk vandaan? Heb je zelf cut gemaakt?

 

Nu maar hopen dat je dames een week zonder je geile praat overleven he :)

 

Succes! MJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee Watzeggie :P

 

Ik had je topic ook nog niet gezien

Mooi kastje vol heerlijkheid heb je staan man :D

Leuk om je even gezien te hebben op de meeting

Kweek ze en ik blijf je volgen

 

gr knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SJ, bedankt, maar het is niet nodig. Jouw woonplaats (haal het even weg!) is ook wat ver.

 

@Knutsel, was leuk bij de soeppan! Erg interessant wat jij allemaal met die soorten doet!

Deze Bubbles liggen mij gewoon enorm, of ze zijn gewoon heel erg gemakkelijk en vergevingsgezind voor beginners :D

 

De avond van de meeting hadden ze water moeten hebben en stonden zaterdag wat droog. De dubbele waterbeurt hebben ze erg gewaardeerd!

Ze stonden er lekker fris en weer veel voller bij vanochtend :P

 

@Miss Mary Jane, jeweetzelluf, dames hebben hun aandacht nodig en dat kan wel eens tot conflicten leiden als je er 13 moet onderhouden. Je moet er niet één vergeten, anders zijn de rapen gaar.

Ik heb ze als stekkies gekregen. Kan er verder niets over kwijt, sorry.

 

Wat ze nu alleen nog nodig hebben is wat warmere voeten en ze zullen (hopelijk) voluit gaan.

 

We schakelen daarom even over naar het weerbericht. Kom d'r maar in Angie!

 

 

Grts,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D wat een lekker w...........eerbericht :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vertrek is nog even uitgesteld. Ondertussen een leuke oplossing gevonden om het water in het voedingsvat in beweging te houden.

Op het feestje van Doc hing zo'n spiegelbol waarvan ik het motortje ga gebruiken met een 'roerding' eronder. Die schroef ik op het deksel van het vat en klaar.

Eventueel drooglopen maakt niet uit.

 

gallery_36149_15322_13475.jpg

 

Had er nog eentje liggen :D

 

Grts,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappige oplossing maar......

 

is een circulatiepompje niet beter......??

Hoe gaat het met de bubbles?

 

Bc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is misschien wel beter, BC. Alleen komt die weer droog te staan op een zeker moment. Dan moet er weer een een schakelaar op met een drijvertje.

Geen kabel in het water vind ik ook wel fijn.

 

WZ gaat nu even naar de Zuid Amerikaanse weerberichten kijken, dan een plons water in het hok en foto's maken voor de update.

 

Tot zo :D

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 26 12/12

Donderdag gaan we dus week 5 12/12 in :P

 

LV=35% dag en nacht.

Temp. tussen 19,5 en 28 graden.

 

Afstand lamp/top=65 cm. Lampen zitten op de hoogste stand. Ze mogen nog een heel klein stukje groeien :D

 

Tensio stond zojuist op 110mBar, maar de pot waar deze in staat is één van de nattere.

Er zijn heel duidelijk verschillen te zien tussen de zuiperts en die wat minder zuipen.

Ik houd het blad goed in de gaten en gooi nu en dan een litertje extra erbij voor de zuiperts.

 

Dadelijk 20 liter zonder voeding erin, met de laatste keer een beetje (10 ml op 10 ltr.) Ca/Mg d'r in.

Ze krijgen al heel weinig voeding, maar toch nog wat kromme bladeren en hier en daar een wit puntje.

Zou het kunnen zijn dat de BAC bio-korrels erg lang doorwerken met losmaken van voeding?

 

De bloei schiet lekker op en al erg veel poedersuiker op het blad in de toppen.

Niet heel erg veel toppen deze keer, maar ze zien er wel veelbelovend uit :D

 

Picca's:

 

gallery_36149_15322_269315.jpg

 

gallery_36149_15322_151346.jpg

 

gallery_36149_15322_156206.jpg

 

gallery_36149_15322_143725.jpg

 

gallery_36149_15322_74088.jpg

 

gallery_36149_15322_63948.jpg

 

En toen ging het licht aan.

gallery_36149_15322_184089.jpg

 

Wederom bedankt voor het meekijken. Tips zijn van harte welkom nu het kritische stadium snel nadert!

 

Grt,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...