Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Watzeggie

12 Bubbles onder 2x 600 Watt Gavita Pro Line

Recommended Posts

Ha WZ!, ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de Bac Bio korrels, slow release, ze zijn nl knalgroen ook, dus voeding zat, ze hebben idd een mooi gesuikerd laagje op de bladeren.

Goed dat je het blad in de gaten houdt, omdat niet alle potten een tensio hebben, Bubbels zijn mooi compact al hebben ze wel veel blad, ik volg de ontwikkelingen op de voet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Krasi!

 

De bedoeling was 10 plantjes, maar heb er 2 meer gehouden die in verse aarde zijn gezet. De rest stond al helemaal klaar....

Opvallend is dat deze precies hetzelfde gaan als de planten in de oude aarde met de korrels.

 

Het blijft lastig fotograferen met groothoek door die smalle deur heen en lamp voor mijn neus.

Er zitten ook heel wat toppen aan de onderkant die het ook lekker doen, maar die je nauwelijks ziet.

Ervaring heeft geleerd dat die nog aardig wat gewicht in de schaal leggen.

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, dan zeg ik:

 

Mitsz heeft ballen.

Knoerdhard.

Ik ze zelf

in mijn handen gehad.

 

Groetjes en bedankt voor je bericht, Ouwe :D

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mitz :D

 

Even ter vergelijk een foto van de vorige PP-ronde.

gallery_36149_14899_5204.jpg

 

En deze ronde.

gallery_36149_15322_151346.jpg

 

Leek een stuk voller met toppen met de PP. De Bubbles zijn een stuk massiever. Misschien ook geen goed vergelijk PP met Bubbles :P

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

De PP had idd meer toppen, die van de Bubbles lijken dikker......of eigenlijk zijn dikker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er idd goed uit ca/mg kan tot 5 week bloei toch? ben het nu ook mee aan het geven kijken wat het doet heb er geen ervaring mee

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 3 tot 5 en dan 1x in de week meegeven met een waterbeurt voor 1 dag, Willie.

Geef je waterbeurten voor twee of drie dagen, gewoon die hoeveelheid voor 1 dag aanhouden.

Tenminste, zo doe ik het. In een vorige ronde leek het goed te helpen.

 

Anders even de growguide raadplegen. Daar vind je precies wat het doet. Is een heel verhaal.....

 

@Krasi, die Bubbles zijn nauwelijks in te schatten wat de bloei betreft. Zelfs dikke butsen verstoppen zich in het weelderige groen.

Pas bij het knippen weet je het: hoor je 'plok' als een topje op de grond valt, dan zit je goed.

Toprot is de grootste boosdoener wat Bubbles betreft. LV is nu 31%. Over een week zet ik er een fannetje op.

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee watzeggie

 

leuke vergelijkings foto man

Maar wat er nu staat komen straks wel wat dikkere toppen in :P

Leuk idee van dat motertje in je vat ,heb er ook nog 1 liggen :D

Als je al een gevoelig soortje hebt voor meeldauw zou ik wel uitkijken met een ventilator die wind door je hok blaast het zou je meeldauw binnen een paar dagen overal kunnen verspreiden

Ik heb zelf een 7wat uv tl lampje in de buis van mijn inblaas voor de inblaasmoter in de buis zodat er geen licht in mijn hok kan komen van de uv tl :) ( 10 euro bij hornbach :D )

Ik heb al de hele winter geen meeldauw gehad

Kweek ze

 

Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere Bubbles heb je daar WZI.

 

Dat ze nog maar even lekker door bubbelen dat het grote cola s worden.

 

Mooie grow, gezonde planten :D

 

Fijne grow verder. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo, mooie planten man. Als ik dit zie krijg ik echt de neiging om een tentje te kopen! Bubble is zooo lekker! Keep going man, je hebt er een kijker bij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de zeer goede tips, Knutsel! Je doet je naam weer eer aan :)

Ik zal zo lang mogelijk wachten met het fannetje aanzetten. Voor de volgende keer met Bubbles zal ik de inlaat aanpassen zodat die UV-lamp d'r in kan.

Was eerlijk gezegd vergeten dat de Bubbles tevens gevoelig zijn voor meeldauw. Helaas is deze soort totaal niet geschikt om de ruimte te vullen met 5 planten.

Daar wil ik eigenlijk naartoe..... Of ze nog een keer in het hok komen weet ik dus nog niet. Ze zijn ook weer té lekker om het niet te doen eigenlijk.

 

@Blowsterke, Dank je :P Ze gaan lekker, net nog even gekeken. Blad blijft maar doorgroeien en de topjes komen er lekker bovenuit, maar vooral ertussen.

 

@VLRS, Ook bedankt! Het zijn idd heerlijke planten om te growen.

 

Het blijft op het moment een gevecht om klimaat goed te houden. De buitentemperatuur moet omhoog, zoals je nu wel zou mogen verwachten.

De grond in de potten komt niet hoger dan 17 graden :) Buiten 2 graden erbij en het zit meteen op 19, zou netjes zijn.

 

@Krasi, het gerucht gaat dat de weervrouw in een eerdere post een Herman is :D

Om het goed te maken schakelen we even over naar het weer in Hongarije. In het hok van watzeggie schijnt altijd de zon :D

 

 

[edit] temperatuur gaat flink omhoog vanaf morgen :P

 

Grts,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik ff mazzel dat ik lekker w...........eerbericht zei :D :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 30 12/12

Week 5 bloei

 

LV=35% dag en nacht.

Temp. tussen 22 en 28 graden.

Dag en nacht temperauren op tophoogte dik in orde.

De grondtemperatuur nog steeds te laag. Gelukkig gaat de buitentemperatuur flink omhoog volgende week.

Precies op het goede moment ;)

 

gallery_36149_15322_89705.jpg

 

Hoogte lamp = gemiddeld 65 cm.

 

Tensio stond zojuist op 60 mBar. Alweer twee dagen geleden heb ik ze flink verzadigd. Was schijnbaar een beetje te veel van het goede. Morgen weer water, maar dan wat minder.

EC=1.4 incl. 40 ml per 10 ltr Canna Boost toegevoegd.

 

Picca's:

 

gallery_36149_15322_111680.jpg

 

gallery_36149_15322_351505.jpg

 

gallery_36149_15322_84660.jpg

 

gallery_36149_15322_182221.jpg

 

gallery_36149_15322_182741.jpg

 

gallery_36149_15322_119124.jpg

 

Bedankt voor het meekijken. Ik hoor graag wat jullie vinden, opmerkingen zijn van harte welkom!

 

Groene groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

WZ, de temperatuur wordt wat aangenamer buiten idd, is voor mij een que om m`n lampen een klein stapje terug te draaien naar 1000watt, voor jouw betekent het een mooiere grondtemperatuur....mooi hè :P

Ze beginnen al wat uit te dijen, en krijgen besneeuwde toppen, de toppen worden zowiezo beter zichtbaar, links in het midden staat een beul ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit, jammer dat er zoveel blad op zit en niet zo bizar veel toppen.

 

Maar de toppen die er zitten gaan wel knoeperds worden, zit nog redelijk wat diepte in ook.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi groen watzeggie!

merk je nu nog verschil tussen 1x1000DE en 2x600??

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi, het komt allemaal precies op het juiste moment. De kachel staat nu nog even hoog om de grond wat op te warmen. Zal later in de week niet meer nodig zijn.

Die links/midden is leuk, maar de echte reus staat rechts achterin. Die is door het toppen heen gegroeid, of ik ben hem vergeten. Kan er helaas niet bij met de camera.

 

@Jeice, Hopelijk is het precies omgekeerd tov de vorige ronde. Toen leek het heel erg veel, maar viel bij het oogsten wat tegen ;) Met eerder toppen en dan nog een keer had ik wat meer toppen gehad. Deze worden wel lekker dik en lang.

 

@SJ, Dit is in alle opzichten een andere kweek dan met de PP's. Lastig te zeggen of er verschil in zit. Met die ene lamp had ik praktisch overal schaduwen. Dat is verholpen met twee lampen. Groot verschil is wel dat de twee 600's samen veel meer warmte afgeven dan de ene 1000DE op 1150 Watt. Dat is op zich geen probleem. Ik merk wel dat de bloei veel dieper gaat met de open structuur van de Bubbles tov het dichte bladerdek van de PP's vorige keer. Toen stond het ook te vol.....

Nog een paar weken en er is meer van te zeggen.

 

Grts,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

YO

 

 

Wat er nu gaat gebeuren gaat jouw blij maken...

de opbouw van de toppen gaat nu explosief door :)het blad wat er zit verstopt mooie toppen voor straks...

 

Goed je giften aan houden nu!

 

De bubbles zitten nu in een aandik fase,als ik het zo zie ga je een mooie score tegemoet!

 

 

 

Merry christmass!

 

 

Bc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het in de gaten, BC ;)

Kan het alleen nog niet fotograferen door dat kleine gat.

Het zit helemaal vol tot diep onderin :verrygood

 

Ook een fijne kerst :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 33 12/12

Einde week 5 bloei.

 

Temperaturen tussen 24 en 28 graden. Het warmt lekker op, de aarde ook!

Vanaf morgen eindelijk de kachel weer wat lager.

 

LV=31% dag en nacht.

 

Daarnet 20 liter gegeven, onder en boven. Het is helaas praktisch onmogelijk om ze allemaal van de juiste hoeveelheid te voorzien. De verschillen tussen de planten onderling zijn enorm en ik kan er niet bij om het te checken.

Dat gaat dus maar een beetje op gevoel. Van onderen gooi ik er flink wat in zodat het bij iedere watergift een beetje nivelleert.

Sommigen werden iets minder groen. Het teken om de voeding iets omhoog te schroeven.

 

EC=1.5 PH=6.1. Voor het eerst een klein beetje PK13/14 toegevoegd (10ml op 20 ltr) om de stikstof wat te knijpen.

80ml Cannaboost op 20 ltr + zym. Daar mogen ze het weer 2 dagen mee doen.

 

Picca's:

 

gallery_36149_15322_150043.jpg

 

gallery_36149_15322_381896.jpg

 

gallery_36149_15322_340725.jpg

 

gallery_36149_15322_115068.jpg

 

gallery_36149_15322_149474.jpg

 

gallery_36149_15322_74981.jpg

 

gallery_36149_15322_35553.jpg

 

gallery_36149_15322_66414.jpg

 

gallery_36149_15322_17975.jpg

 

gallery_36149_15322_225992.jpg

 

Ze zijn dus al wat aan het aandikken zoals BC al voorspelde ;)

 

Suggesties of opmerkingen, graag.

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

BC kent de Bubbles, ze dikken idd mooi aan, nu voor jou de externe factoren voordeliger worden zal dit zich gaan uiten in de planten, lekker gesuikerd zijn ze iig wel al, lekker bezig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...