Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shiningsilverhaze

1 x White widow sletje onder een 400 watter hps

Recommended Posts

ze ziet er mooi uit kerel.

top

 

;)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :

 

Dag 26

(18/6)

 

LV : 28 - 30 %

 

temp lamp aan 21,6 graden

temp lamp uit 18 - 19 graden

 

gallery_34672_14982_630497.jpg

 

gallery_34672_14982_2001705.jpg

 

gallery_34672_14982_2389946.jpg

 

gallery_34672_14982_758971.jpg

 

gallery_34672_14982_1460193.jpg

 

gallery_34672_14982_3345694.jpg

 

Sorry voor het trage updaten maar had wat problemen , .

 

met het plantje gaat het goed ik heb haar getopt zoals u kan zien op de foto dat ging voor de eerste keer goed fluitje van een cent

de misvormde bladeren zitten nog steeds aan men plantje maar ze begint nu wel mooie bladeren aan te maken heb ik gezien

ze heeft gisteren 150 ml voedingswater gekregen en vandaag 100 ml

 

heb men best gedaan voor redelijk mooie fotos te maken

 

(voedingsdosering heb ik nog niet verhoogt zit nu aan 0.5 ml Groeivoeding + 2 ml atazym op 1 liter water )

 

er is nu ook een scrognet boven haar geplaatst maar dat is voor de volgende update als ze nog groter is

 

Groetjes en veel kijk plezier

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) geen commetaar we volgen gewoon door :lol:

 

GVH

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo shining!

mooi bossig plantje, toppen is prima gelukt volgens mij

 

volg je een voedings schema?

 

 

21,6 graden met lamp aan.. dit kan opzich wel wat hoger(als je hiervoor de mogenlijkheid hebt)

hierdoor kan je medium ook wat beter opwarmen/warmte vasthouden dit komt de plant verdamping en het opnemen van voedingstoffen ten goede

 

opzich zou je de 2 onderste uitlopers kunnen knakken zodat je de bovenste topjes wat langer kans geeft om te ontwikkelen

zonder dat die 2 lange beukers er voorbij komen

 

verder heb je een beetje vlekkerig blad..

en dat raar gegroeide/verschromepld blad, tja moeilijk te zeggen, ph heeft hier ook vast een grote rol in misschien hing je lamp te dichtbij?

te hoge ec in je medium door het ophopen van zouten? door te droog medium,of overvoeding? te nat omdat je temp laag is verdampt je plant ook niet zoveel?

een nat medium kan ook het opnemen van voedingstoffen in de weg zitten..

t kan dus letterlijk van alles zijn.. zolang je waterhuishouding niet stabiel is blijft het een gok

 

(ik merkte het meteen toen mn tensio ermee stopte toen de problemen begonnen)

 

de groeivoeding die je gebruikt is die ook van B"cuzz (atami)??? (verschillende soorten voeding door elkaar gebruiken is nooit aan te raden)

 

de enzymes zijn een toevinging.. die zou ik bij voorkeur apart geven van je voeding (niet mengen bij voorkeur)

ik lees ook dat je de enzymesin prenciepe maar 1x in de week hoeft te gebruiken

Bron:

http://www.growcenter-noord.nl/atazyme-1-liter-p-1435.html

 

die 05 ml groeivoeding is ook best prima ik zie nu net dat je iedere beurt voeding geeft of tenminste de laatste 2x achter elkaar, (gebruik je een voedings schema??)

als je dat niet doet en toch gaat gokken:

ik zou liever proberen bijv 2x in de week die 05ml groei (en dit de komende weken opbouwen)

1x in de week enzymes

 

en tussendoor naar behoefte water (zeker na de enzymes omdat er dan een hoop voeding vrij kan komen van vorige voedings beurten)

 

een tensio meter is opzich ook geen overbodige luxe..(eigenlijk noodzaak!)

dan weet je zeker dat je plant nooit te nat of te droog staat en je water/voedings gift op aan passen)

 

t komt binnen allemaal wat nauwer dan met onze vriendelijke plantjes buiten

en de zon waar ze nu onder staan is niet gratis :lol: dus lijkt het me dat je er het maximale rendement uit wil halen

zeker omdat je er maar 1 hebt staan :lol:

 

een goed plan en goed gereedschap is het halve werk (voedings schema/tensiometer)

kennis is de andere helft, gelukkig zit je daarvoor op WF maar een boekje zoals :

 

http://www.bol.com/nl/p/marijuana-garden-s...01004006257236/

 

kan je een hoop helpen, het is een soort

Growguide alleen dan wat uitgebreider, hier staan alle tekorten en problem duidelijk beschreven

en uiteraard oplossingen! ook huis tuin en keuken oplossingen voor problemen voor de hobby'st zoals wij die wat minder heeft te besteden

 

T gaat allemaal wel goedkomen! verder blijft het voor ons net als voor jou gokken

geef ze maar al je liefde, maar hou in het achterhoofd To much is never good!

 

Greetz Skunkmonster

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ skunkmonster : Het toppen is inderdaad prima gelukt , en ja hoor volg mijn eigen voedingschema .. ik halveer alles meestal van de voedingsschema van atami ben nu ook nog maar aan de 2 de voedingsfles nog bezig

van 1 L water dus ben vrij zuinig met water geven maar ze doet het prima ik doe het liever op mijn manier zodat ik de weedplant een beetje leer kennen want al die tensio meter en ph meters maken het gewoon saai vind ik zelf

ik zit momenteel op minimaal voeding , minimale watergift en ze doet het goed ben nu ook al bezig met ze een beetje hier en daar te binden =) bedankt voor je info ! hoe minder voeding ik ze moet geven hoe beter =)

word alleen maar een beter weedje dan .

 

Update

 

Dag 32

(18/6)

 

LV : 28 %

 

Temp lamp aan : 21.8-23 graden

temp lamp uit : 18-20 graden

 

gallery_34672_14982_3393630.jpg

gallery_34672_14982_2331360.jpg

gallery_34672_14982_1054869.jpg

gallery_34672_14982_770461.jpg

gallery_34672_14982_7202.jpg

 

Plantje doet het prima voor mij groeit ze naar wens ! ik ben nu aan het beginnen buigen , en ze een beetje de weg te sturen ik ben ook speciale clipse gaan halen voor ze aan het scrognet vast te maken

ze krijgt soms 200 Ml water vaak krijgt ze minder en is het ongv 150 ml water dat ze krijgt

 

ze heeft wel al veel zijscheuten wat me erg verbaasde maar natuurlijk ook trots maakt want ze ziet er echt stevig uit <3 :vape:

 

Groetjes

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig Shining, lekker je eigen ding doen, nog even en we gaan hier een monster bewonderen :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ga ik ook nog eens expirimenteren. 2 stuks maximaal onder 600W

Eens zien of ik zo het hokje vol krijg. Ziet er goed uit zo.

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

danku hoor krasi !! en zappie :vape:

 

kdoe men best ze krijgt ook veel rust hoor kzit er niet vaak aan te kutten wat me wel al opvalt is dat ze toch snel geneest van het toppen heeft ze zelfs geen groeiachterstand opgelopen vind ik zelf

ook nu krijgt ze meer zijscheuten en deze zijn echt makkelijk op te binden en vast te klikken aan het hek ze , vind het sturen van de zijscheuten wel erg leuk =D hopelijk krijg ik het een beetje mooi verdeeld

haha

 

ze begint nu ook wel al te ruiken ;) lekker lekker lekker

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je blaadjes doen zo raar omdat ze teveel voeding voor de kiezen krijgen.

 

Het is btw een slimme keuze om de plant nog even snel over te plaatsen in een grotere kuip.

Niet dat het op deze manier niet mogelijk is, maar een iets grotere buffer is prettig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedingsgift is nogthans minimaal en heb ook geen verbrande bladpunten dus zou me verbazen en heb jij ooit een 40 Liter pot overgepot ? + hoe ga ik mijn plant overpotten als ze al door het net is gegroeit ??

:vape: klaat ze mooi in de pot dat ze nu staat lol

anders verneuk ik heel die wortelkluit

 

Groetjes

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

he shining! hij staat er een stuk frisser groen bij dan de vorige update!!

 

met de 2e voedingsfles neem ik aan dat je water aangelengd met voeding bedoeld?

als je er nu al een hele fles voeding door heb gedraait gaat het niet goed, maar dan zou je plant er ook niet zo netjes bijstaan als dat ie nu doet ;)

 

een tensio-meter kan ik je alleen maar aan raden.. de behoefte aan vocht kan per dag/soort/klimaat/medium/groote van je medium/tempratuur/seizoen/verdamping zoveel verschillen dat nooit met gokken goed kan zitten

 

een te natte grond kan alleen maar voor ellende zorgen, en die 30 euro voor een tensio meter heb je er zoiezo uit qua opbrengst in vergelijking tot als je hem niet gebruikt (gegarrandeerd!)

 

qua ph meters.. ik gebruik er ook geen 1 ;) dat is ook inderdaad een beetje de gedachte achter het biologisch kweken

daar zijn de enzymes voor die je 1x in de week geeft om de opgehoopte resten vrij te laten komen en ophoping hoopt te voorkomen

(of de bacto's die velen hier op het forum gebruiken)

 

 

verder zal ik nietmeer zeiken :j!!!

je plantje ziet er nu ook gewoon goed en gezond uit :j

 

ik vind alleen dat eerlijkheid meer op prijs word gesteld dan dat iedereen alleen maar blijft zeggen dat het goed gaat en er mooi uit ziet:P(lijkt me?)

 

Grow on & Keep em Green!

 

Greetz Skunkmonster

:vape:

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ skunkmonster : ja ze is een stukje gegroeit gaat wel goed denk ik zo en je zeikt helemaal niet hoor kerel! je hebt wel gelijk een tensio is inderdaad wel handig alleen ken ik het momenteel niet aankopen

men geldbeugel heeft last van geen geld te kunne behouden :vape:

 

ik bedoel inderdaad met de 2de fles , voeding aangelegd in water ;) anders zou ik nu niet veel plant meer overhebben vrees ik ;)

 

vind je reacties zoiszo leer rijk en volgende draai die ik ga doen zal met betere spullen zijn , over de vele watergift maak ik me niet zoveel zorgen 150 ml per dag is niet veel voor zo een plantje

en 200 ml voedingswater heeft ze enkel vandaag gekregen en ze staat er fris bij

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie aan het glimmende blad dat je met je ec al aan de hoge kant zit.

 

zaad planten zijn niet zo gretig met voedingsopname als stekken.

 

Je krijgt de snelstgroeiende zaadplanten als je de ec aan de lage kant houdt.

 

zoals al eerder gezegd : je hoeft niet zo vaak te wateren.

 

Beter af en toe een paar liter dan regelmatig 100 ml ofzoiets..

 

De plant stelt zich in op de minimumhoeveelheid watergift.

 

Beter een grote maaltijd voorschotelen , en wachten tot de plant weer dorst en trek heeft.

 

Met zaad planten op aarde hoef je eerste tijd geen voeding te geven : pas als je stikstof gebrek onderaan ziet begin je stikstof bij te voeren.

Stikstof gebrek kan snel weer ongedaan worden gemaakt - dus je loopt geen risicos.

 

Die whitewidow kan nog wel zeker dik een maand of anderhalf in de groei.

 

Een week voor bloei\i de lamp op 24 uur aan , en dan in een keer naar 12/12 = de grootste toename van bloeihormoon..

 

Zover is het nog lange niet

 

Je wilt voor je in bloei gaat meerder hoofdscheuten die een grote groeisnelheid hebben= hoe meer groeisnelheid = hoe groter de toppen worden.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi plantje Shinning, dat netje komt wel vol. Leuk project met 1 plant, ik volg je.

 

 

Meneer Jansen ik zou met FEM zaad nooit gaan kutten met 24 uur licht gaan geven voor 12/12. Fem zaad blijft toch herma gevoelig en is met licht gaan kloten het laatste wat je moet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een piek in het groeihormoon houdt fem planten juist aardig bij de les.

Het is een wat overtrokken simulatie van de natuurlijke piek van groeihormoon in het midden van de zomer.

Als je daarnaa een duidelijke piek bloeihormoon geeft is dat juist het bieden van een natuurlijke regelmaat die fem planten niet hebben in de meeste 18/6 voorgroei situaties

 

If anything , dan is het regime dat ik suggereerde geen "kutten"maar wel gericht efficient de planten begeleiden in het natuurlijke proces van groei en bloei.

Elke halve bioloog kan dat beamen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg ook.. :vape:

lijkt me wel leuk 1plant.. ben dit ook aan het overwegen!

veel succes!

 

grtzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat die scrog maar vollopen SH ;)

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een verschil met mijn laatste bezoek.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MeneerJansen : heb ik nog nooit van gehoord van een week 24 uur licht geven ? voor de bloei te versterken zou kunnen maar heb wel geen zin in zaden in men weed dusja . denk je echt dat ik dikkere toppen zal kweken door ze een week voor de bloei 24 uur licht te geven ?? groetjes bedankt voor de info en reactie wil ik wel het fijne van weten .

 

@ Johnny_Sack : zoiszo komt zeker goed vol ze groeit nu echt wel hard =) , netje verwacht ik vol binnen een weekje of 4 en dan knal ik ze in bloei ;p

 

@ bart808 : zeker leuk dat je meevolgt ! ;) , en ik vind het wel leuk zo 1 plant onder 1 lamp krijgt ze de volle aandacht en liefde van het licht van de lamp ;)

 

@ gysmo : haha zoiszo kpak haar hardnekkig aan kbuig die zijscheuten langs alle kanten het netje vol :j komt goed zal blij zijn als ze bloeien =)))))

 

@ zappie : is dat goed of slecht :j dat verschil lol

 

@ Doorkweker : thanks dude :vape:

 

Update

 

plantje groeit goed , alles gaat naar wens kga ze nu 2 dagjes even totaal geen water geven want heb met men vinger gevoelt en het grondje voelde nog vochtig aan dus effe geen water voor het sletje

foto maken zonder licht aan is moeilijk soms omdat ik dan meestal lig te slapen =s dusja kdoe men best voor zo veel mogelijk te update'n =) in de toekomst zal ik ook een hele mooie camera aanschaffen voor

mooie budshots =)

 

Groetjes en leuk zo een reacties :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede fotocamera is echt de investering waard. Nu ik zo'n canon 500 ding heb, krijg ik er

steeds meer lol aan.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hoeft je hps niet 24 uur aan te laten je kan 18/6 doen met je hps , en de aanvullende 6 uren een tl buisje gebruiken.

Wat er gebeurt is dat als je de planten net voor 12/12 geen donkere nacht geeft , dat de overgang naar 12/12 zo extreem zal zijn ,dat de relatieve toename van het bloeihormoon enorm is.

Simpel gezegd: snelle topontwikkeling , en uitindelijk ook meer top, minder blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer wat geleerd. Ik wist het niet.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker hier he Shining :lol:

 

Is dat echt een 40liter pot? Vind het zo klein uitzien :rofl

 

Komende tijd flink Scroggen, dat je een mooi vol netje krijgt!

 

Temmen die bitch :lol:

 

Cheers MJ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ zappie : ja kga zeker nog een mooie halen zeker '' als '' ik buds zie in de tent =D mooie foto's is altijd leuk !

 

@ MeneerJansen : dat is wel zeer intressante informatie , maakt het dan ook uit hoeveel watt deze tl lamp moet zijn dan ? of doet dat er niet zoveel toe ? en heeft het ook nadelen ?

 

@ zappie : ik ook niet :) , maar kwil er wel meer en meer over gaan lezen nu !

 

@ Miss Mary Jane : ja hoor kom maar kijken :lol: , ziet er meschien zo klein uit omdat ik met een foon men foto's maak of te veel in de hoogte een foto neem fzo kweet het niet

de pot is best wel vrij diep en hoog dat wel ! :lol: , en ja hoor ben volop bezig met ze te buigen nu :rofl

vind het wel leuk een beetje dat mishandelen , ze groeit er precies alleen maar beter op :lol:

 

Groetjes en heb nog geen tijd voor een foto gehad want ben net wakker , komt nog straks of vanavond

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...