Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shiningsilverhaze

1 x White widow sletje onder een 400 watter hps

Recommended Posts

Hey Shining, Ik heb je hele verslag even doorgenomen en zie dat je al heel wat hebt bijgeleerd B) maar met je plantje gaat het toch niet zoals het zou kunnen gaan na 44 dagen :verrygood

 

Volgens mij ligt dat aan je watergift.

Als zaailing stond ze al erg vochtig en groeide daarom langzaam. Na het overpotten in de 40L pot ben je over gegaan op minimaal watergeven. Dat was goed maar.... :verrygood als ik op de foto's kijk geef jij water rond de stam.

Zo blijft de kluit vochtig en hoeven de wortels niet de hele pot te doorgroeien. Die kleine wortelkluit hou jij vochtig en dat geeft hele rare onder/overvoedings symptomen.

 

Ik zou..

De pot in een bak.

Aan de rand van de pot water geven.

En vanaf overmorgen alleen nog van onder.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Arnold63 : hoi arnold , inderdaad groeit ze niet super super snel daar heb je zeker gelijk in ! , niet dat die lange voorgroei mij wat uitmaakt eerlijk gezegt ik heb er best geduld in :verrygood

Als zaailing kreeg ze in begin inderdaad een hoop meer water maar dat heb ik op aanraden van iemand op wf onmiddelijk gestopt en ben nu bezig met een goed schema dat hij voor me heeft gemaakt

 

Hele goeie tip ik kan inderdaad beginnen met water geven langs onder ik moet dan vanavond even een schaaltje onder de pot zetten dat er hopelijk onder past :verrygood

 

bedankt voor de tip ik zal dit ook in praktijk uitvoeren !

 

dit is mijn eerste binnenkweek dus alle tips zijn welkom

 

thanks !

 

Groetjes

 

ssh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bak is er onder geplaatst :verrygood thanks arnold ik wist niet dat dit zoveel uitmaakte eerlijk gezegt :verrygood

 

dinsdag krijgt ze voedingswater langs onder ^^

 

Groetjes

 

ssh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed zo Shining, je kan beter eerst langs de zijkant van de pot wateren. Rondom de hele pot, ze moet toch even wennen aan de veranderde omstandigheden. Nu moeten de wortels op zoek naar water. Dat zou de groei van plant even remmen, maar dat zal in dit geval niet opvallen :verrygood En dan, na 2, 3 dagen, van onderaf watergeven EN het oppervlak vochtig houden. (sproeien). Ik heb geen idee hoeveel water je moet geven. Kijk naar de plant, til de pot op en voel het gewicht voor en na de water-voeding gift. En/of koop zo'n blumat vochtmeter. Zie daar veel tevreden gebruikers van. Als je die scrog vol krijgt gaat ze meerdere liters per dag nodig hebben.

 

Gaat goed komen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@arnold : langs de zijkanten van de pot heb ik langs boven al bewaterd in het verleden helemaal rondom de pot , de watergift zit niet zo hoog ik hou me aan een schema dat ik heb gekregen van een goeie grower hier op wf die me wat helpt

blumat tensiometer is voor mij geen optie is gewoon schandalig duur en dat zal iets voor de volgende ronde worden

 

Groet morgen komt er een update met foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

dag 46 ( 18/6 ) :verrygood

 

lv : 30

 

temp lamp aan : 27.1 -27 .8 graden

temp lamp uit : 20 graden

 

Hoi

 

met het het white widow sletje gaat alles goed ze begint lekker bossig te worden , en ook mooi in de breedte te groeien , zoals u ziet op de fotos zie je de oude bladeren nog zitten die in begin last hadden van een probleempje

deze laat ik nog even zitten tot ze volledig afgestoten worden door de plant zelf en makkelijk van het stammetje loskomt .

 

zag vandaag tijdens het foto maken dat de bladeren wat slap hangde dit kwam omdat ze 2 dagen geen water heeft gekregen maar ik heb ze na de foto's een waterbeurt gegeven =) en de blaadjes staan weer mooi naar boven gericht ,

zoals u ook aan mijn vorige update's kon lezen heb ik een bak onder de pot gezet en geeft ik vanaf nu langs onder water .

 

Flesje bladvoeding van B.A.C is aangekomen helemaal top straks als de lamp uit gaat ga ik ze een flinke douche geven :verrygood dat zal ze vast en zeker goed doen !

 

groetjes

 

Shining

 

gallery_34672_14982_930596.jpg

gallery_34672_14982_2081136.jpg

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

klintk misschien heel stom

maar ze zal je laten merken dat je dr eindelijk lekker heb verwend vandaag!

rustig aan met die bladvoeding :wacko:

liever 2x een halve dosis spuiten

dan 1x teveel :verrygood t is natuurlijk ff afwachten hoe die rootbastic gaat aanslaan :wacko:

 

de gouden regel:

liever te droog dan te nat!

 

je kan altijd nog bij-wateren

niet meer eruit-halen B)

 

zoals ik al eerder heb gezegd: naar het jonge blad blijven kijken om te zien hoe je plant ervoor staat

 

komt goed kerel

 

speciaal voor jou B)

 

 

Greetz Skunkmonster

:verrygood

 

(PS: misschien groeien er onderaan tegen de stam een paar mini-scheutjes die het net toch noooit gaan halen... die kunnen wel weg :)

en als mogenlijk je lv iets hoger? )

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shining, je meissie ziet er al een stuk beter uit, ze heeft zich goed herpakt, ze kunnen in de groei idd beter ietsje droger staan dan te nat, de tip van Skunk wat betreft de bladvoeding zou ik zeker opvolgen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ skunkmonster : klinkt helemaal niet stom hoor , juist leuk dat je me zoveel moed inspreekt B) kan je bij sommige ver gaan zoeken :wacko:

zal zeker de dosis halveren van die b.a.c bladvoeding beter voorkomen dan genezen :verrygood

 

ik hou me aan het schema dus te nat zal het niet worden voor het sletje B) :verrygood

 

de jonge blaadjes daar kijk ik het meeste naar inderdaad! die zien er nog mooi groen uit momenteel en hopelijk blijft dat ook zo :)

ze maakt echt hele mooie zijscheutjes en 4 per zijscheut ongeveer de stelen staan ook erg dik en zien er krachtig uit

 

die 2 kleine zijscheutjes die smalle die je ziet op de foto onderaan de stam die kan ik dan verwijderen he ? ik wacht het nog even af op jou antwoord dan weet ik dat ik het goed doe :wacko:

 

leuke muziek bob marley super chill en relaxt !

 

De LV omhoog krijgen word een probleem :s , heb al van alles geprobeert om deze omhoog te krijgen ( natte handdoek ) + 11 liter water emmer in de tent maar helaas zonder resultaat tot mijn verbazing

dacht echt dat die omhoog ging gaan maar blijkbaar niet

 

jij meschien nog tips skunkmonster ?

 

en erg leuke post :)

 

goeie nachtrust !

 

 

@ krasi : thanks kdoe men best en heb ook hulp van skunkmonstaah die me hard in de gaten houd haha , net zoals jij volgens mij lol , ik maak het zeker niet te nat voor het plantje watergift was gisteren dinsdag 19 febru (300 ml)

dat van die bladvoeding ga ik zeker halveren dan bedankt had al een fles aangemaakt met daarin de dosis die op de achterkant van het flesje staat gelukkig had ik het plantje er nog geen douche mee gegeven

straks een fles aanmaken van die bladvoeding met gehalveerde dosis ! kumt guuudddddddd :P

 

goeie nacht !

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 46 ( 18/6 )

 

plantje nog niet ingesproeit met bac bladvoeding ........

gallery_34672_14982_1355587.jpg

plantje wel ingesproeit met bac bladvoeding

gallery_34672_14982_1207156.jpg

 

duidelijk dat het een top product is ? JA :verrygood

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha he kerel! Jezus wat ben ik blij om te zien dat ze er zosnel van opknapt!

Pff echt waar, tot op 1minuut geleden dacht ik echt dat het een twijfel gevalletje ging worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het gekste van al is dat dit echt duidelijk zichtbaar was na een paar uur ik kon me ogen niet geloven

 

vet spul top !!

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook aangenaam verrast :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

very nice :verrygood shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ krasi : ik ook echt chill B) thanks !

 

@ the choca : thanks :verrygood echt goed spul hoor :verrygood

 

Groetjes ssh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnen een paar dagen volgt er een nieuwe update

 

Groetjes

 

fijne nacht !

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey shining, leuk om te zien hoe ze opfleuren van je sproeibeurt :verrygood

goed bezig man, geef je ook langs onder water?

 

aah ok, zie juist dat je er onlangs met begonne bent :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Gysmo : ik wissel het eerlijk gezegt af soms geef ik ze langs boven water soms niet .. het gebeurt niet echt veel dat ik ze langs onder water geef na lange research en ook een logica van skunkmonster

blijkt dit toch niet altijd een goed idee te zijn ....als de plant water opneemt langs onder in de pot kunnen de zouten zich sneller opstappelen in de pot ik zeg niet dat ik totaal niks geef langs de onderkant van water

maar ik hou het beperkt ik heb haar groot gebracht met langs onder water te geven en kwil niet dat ze nog al te veel gaat stressen anders zal het maar niks worden in de bloei

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef ook maar af en toe langs onder, maar als je in de groei alleen maar kleine hoeveelheden geeft raakt het water ook niet echt naar beneden. dus ik doe het vooral af en toe om de wortels wat te laten rondtrekken.

 

hoelang ga je nog voorgroeien, al een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt goed mijn watergift is ook niet zo hoog daarom , en nee eigenlijk nog geen idee gehad bedoeling is dat het een grote plant word ze groeit wel beter elke dag nu sinds ze er wat beter uitziet

ze word mooi breed dat zoiszo

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit hé!! :verrygood

keep up the good works!!

 

grtzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) kumt good

 

gallery_7895_3654_131140.jpg

 

Dag 49 ( 18/6 )

 

LV : 30 %

 

temp : lamp aan 27 graden

temp : lamp uit 20 graden

 

plantje groeit mooi terug ze ziet er voor mij ook al stukken beter uit zoals u ziet zie je op de foto dat grote oude fanleave die zag echt helemaal geel

en zag er uit of die zeker niet meer ging genezen ..

 

toen dat product van bac bladvoeing gebruikt haar ongeveer om de dag een douche gegeven en het blad ziet bijna terug helemaal groen :verrygood thank god

 

ja ik weet het is een lange voorgroei heel erg lang maar het is dan ook maar 1 plant die een hele ruimte moet gaan aanvulllen van 1.20 breed op 1.20 breed had haar voor deze foto even onder het scrognet uitgehaald

 

want dat heb ik hoger gehangen hangt nu op 25 cm van de pot ze raakt juist het net als ik haar eronder zet B) :verrygood

 

kvind het eerlijk gezegt ook maar een kutgedoe met dat scrognet maarja nu zal ik er wel afblijven want het hangt nu op de perfecte hoogte

 

Groeten

 

ssh

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites



:) :verrygood :verrygood B) B) Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi plantje hoor :D

niet heel groot na zo lang maar ach als de opbrengst maar goed is toch :P

ik zal blijven volgenn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...