Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shiningsilverhaze

1 x White widow sletje onder een 400 watter hps

Recommended Posts

*doet een dansje*

AWWWYEHHHH JETZT GEHTS LOSSSSSSSS

 

Groeien kreng!!!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

Dag 11

(18/6)

 

LV : 30 -35

Temp : lamp uit : 17.8 -18 graden

Temp : lamp aan : 22-25 graden

 

gallery_34672_14982_299750.jpg

 

Plantje begint lekker op gang te komen als jullie deze foto vergelijken met de update van gisteren

altijd leuk hoe ik kan zien per dag hoeveel ze groeit =) , momenteel heeft ze nog niets van water gekregen vandaag :lol:

 

nu had ik wel een paar vraagjes ,... ik vind ze er mooi groen uit zien maar van mij mag het iets donkerder groen ..

wat vinden jullie hiervan ? of is het omdat het plantje nog klein is dat ze nog licht van groen is ?

 

was al aan het denken om volgende week anders te starten met de terra leaves fles van atami .. alleen weet ik niet hoeveel

ik hier van ga gebruiken op een L water omdat het potgrondje dat ik gebruik +100 dagen gevoed is ( dat staat er toch op de zak )

 

zou graag willen weten van iemand , wanneer ik het beste start met de groeivoeding van terra leaves en hoeveel ik hiervan best gebruik op een liter water ..? Ik heb ook een flesje atazym nog staan van atami en dat zou zorgen voor een betere voedingsopname

en een beter bodemleven en het zorgt dat de grond niet over bemest geraakt

 

zelf dacht ik dit te gaan doen als de plant 21 dagen onder 18/6 heeft gestaan

 

voedingswater :

 

week 3-4 : 1ml terra leaves op 1 L Water + 1 ml Atazym

week 4-5 : 1ml terra leaves op 1 L Water + 1 ml Atazym

week 5tot6 : 1.5 ml terra Leaves op 1 L Water + 1 ml atazym

 

wat vinden jullie van deze dosering ? voor de groei ...

 

 

Groetjes

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shining, de kleur van je plantje is in orde man, ze is nog erg jong, ik zou nog een weekje wachten voor je gaat voeden, begin maar alleen met wortelstimulator.

Dan ga je licht beginnen bij te voeden, todat je de bloei in gaat.

De eerste 2 weken van de bloei kan je nog steeds een beetje groeivoeding meegeven, en nog steeds de wortelstimu, dan ga je over op bloeivoeding.

Je bent met verse aarde begonnen, DCM, ik heb de NPK waarden bekeken in je andere topic, dat is genoeg voor 2a3 weken.

Atazym zijn gewoon enzymen, die kan je eens per week wel toevoegen.

Easy does it :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi : Danku kerel ! , zo een info had ik nodig =D perfect !

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

update komt er aan :lol:

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update !

 

dag 12 (18/6 )

temp : 17 graden lamp uit

temp : 22-25 graden met lamp aan

LV : 31 %

 

gallery_34672_14982_499758.jpg

gallery_34672_14982_126779.jpg

gallery_34672_14982_391771.jpg

 

Plantje doet het goed ze krijgt alleen af en toe water om de 2 dagen 100 ml met wortelstimulator alleen ondekte ik die paarse kleur op de onderkant van de blaadjes is het meschien een pheno fzo een paarse ? :lol:..

 

Groetjes ssh.

 

 

deze moest er ook nog even bij :D

 

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

eey ssh,

 

ik denk dat dat paarse komt omdat ze een beetje aan het verstikken zijn.

 

ik zie dat je regelmatig water geeft terwijl dat eigenlijk helemaal niet hoeft.

 

ik weet niet wat voor pot je gebruikt maar ik doe bij een 18l pot hem in wateren met een liter met wortel stimu.

 

en dan geef ik ze egt gewoon 10 dagen geen water en dan even de pot optillen hoe zwaar die is.

 

want je hebt er een 400w zonnetje opstaan en ze staan nu 12 dagen te groeien.

 

ik vindt het vrij langzaam gaan eigenlijk maar dat kan een oorzaak zijn omdat ze te nat staan want een plant heeft water nodig maar ook zeker zuurstof.

 

dit is mijn mening over je paarse bladeren.

 

gr,

070

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh maar ik heb ze al even geen water gegeven en juist daarnet toen de lamp aanging hebk ze 100 ml gegeven ....het zou kunnen ik weet het niet ..ik zal nu gewoon 3 dagen niks water geven eens kijken of dat paars dan verdwijnt ..

het grondje zelfs staat ook niet heel heel vochtig hoor waar ze instaat

 

zou het meschien kunnen door die witte plastic over mijn pot ? meschien verstikt die het grondje ?

 

groetjes

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lage nachttemperatuur veroorzaakt het paarse, die moet omhoog naar 20C het liefst ietsje hoger nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow oke zal vast daarom komen :lol: , ik zal de ventilator wel gewoon op standje 1 zetten want die stond vollop te blaze op stand 3

hopelijk verdwijnt het snel =) thanks voor reacties

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede info over die temperatuur. Bij mij speelde dat o.a ook een rol. Kwam niet hoger dan

17,5 gradenC zonder verwarming.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb nu de ventilator een standje lager gezet en de temp is nu met de lamp aan 30.2 graden volgens mij is dat al perfect :lol:

de cv staat ook een standje hoger dus hopelijk heb ik die nacht temperatuur een beetje onder controle want vannacht word het hier -12

...

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb gekeken in de tent en de lamp uit temp is nu 17.8 graden de verwarming staat op 5 en de boiler heb ik net ook even standje hoger gezet khoop wel dat die temp gaat verhogen met die kutsneeuw ....dat het maar snel verdwijnt !!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je moet je zon verwarmingsmat halen :D

 

Vind je sletje er een beetje bleekjes bij staan, heeft ze geen poeder op gedaan vanmorgen? :D

 

Nu gaat de groei egt beginnen he..hou der goed in de gaten!

 

MJ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Miss Mary Jane : mnaa , momenteel al genoeg geld uitgegeven en het is beetje crisis dus ze zalt maar fijn moeten vinden temp zit terug op pijl omdat ik de boiler heb hoger gezet ..

 

hoe bedoel je er bleekjes uitzien ? :lol: en ja hopelijk begint de groei er in te gaan komen ...

 

Update

dag 13 ( 18/6)

lv 31 %

temp lamp aan : 27 graden

temp lamp uit : 19-20 graden

 

gallery_34672_14982_52429.jpg

voor de rest gebeurt er niet veel speciaals ...nog 8 dagen en kga beginnen met groeivoeding rustig aan op te bouwen

 

Groetjes

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde dat ze een beetje lichtgroen is :D

 

Voor de rest staat ze er gezond bij :lol:

 

Ik zou zelf al beginnen met voeding geven ma wel in heel kleine dosis, in deze fase kunnen ze dat best hebben..

Klein beetje wortelstimu en wat groeivoeding, ma ieder zn ding :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha het ziet er mooi uit....het gaat tenminste in de goeie richting

 

 

le faraon

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeey ssh,

 

hoe is het met dat paarse onder de bladeren al beter??

 

ik zou persoonlijk nog heel ff wachten met water geven en de pot wat verder laten uitdrogen zodat het wortel stelsel zich beter ontwikkeld.

 

Nog 1 vraag of meer een puntje waar je op kan letten!

aangezien je last hebt van koude potten en lastig verwarmt krijgt als je water geeft met 20gr water en niet met standje koud uit de kraan

 

Hier heb ik ook een fout meegemaakt met mijn eigen ronde.

 

hoop dat je WW nu lekker gaat groeien en een volle scrognet veroorzaakt.

 

gr,

070

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miss Mary Jane : ow ja dat vind ik ook dat ze te lichtgroen ziet =) , volgens mij zitten we op de zelfde golflengte :nerd

maar ik wou beginnen met groei te geven als het plantje 21 dagen onder 18/6 staat is dat ook goed of gaat je voorkeur toch meer uit

naar een beetje voeding geven ? =) en met hoeveel voeding (ml) zou jij starten dan op een L water ?

 

@Faraon08 : ja het gaat wel de goede richting uit hoor =) , alleen moet ik ze toch wel goed in het oog houden in de tent

want daarnet was het in de tent plots 31.8 graden :D :lol: kwam ook omdat ik de verwarming heel hard gezet en de boiler ook loooooool geen spatje sneeuw op men huis hoor smelt allemaal weg :D

 

@ Doorkweker : bedankt :lol: ik doe men best en elke keer als de lamp uit is een uurtje nadien ga ik controleren en kan het regelen met de centrale verwarming

 

@ 070wiet : dat paarse onderaan is er nog steeds een beetje hoor ..terwijl de lamp uit temp zeer goed is ..( 20 graden ) , dusja meschien neemt het wat tijd in beslag dat het paars weggaat of het zit in de genetica maar dat betwijfel ik wel een beetje ..

 

leuk zo eens weer wat reacties hopelijk reageren jullie snel terug zodat ik altijd op tijd me plantje kan verwennen door jullie goeie tips :D

 

kan jullie ook al vertellen dat ik vandaag plots zag dat de ventilator stuk was in men tent :D , gelukkig had ik nog 1 op reserve

hopelijk houd deze het een paar jaar vol looooooool

 

Groetjes

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, rustig aan met dat kleine plantje.

 

Geef maar even een dag of 5 geen water, en de komende 3 weken geen druppel voeding in je water stoppen!

 

Lamp goed erop houden, meet een 35 cm af vanaf de bulb tot het bovenste blaadje.

 

Rustig aan dan komt het goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het weer helpt ook niet veel om de temp constant te houden. Die planten kunnen dat zeker wel aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook je afzuiger op een tijklok zetten om de nachttemp stabieler te houden.

 

Zeker als dat plantje nog klein is heeft ze niet zo veel luchtverversing nodig, zeker 's nachts :)

Ik doe zelf dan om het uur een minuut of 10 ventileren (afzuiger aan), mits de lv het toelaat natuurlijk B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ predator : komt goed :) , ze heeft gisteren geen water gekregen vandaag heeft ze 50 ml gekregen alleen water met wortelstimu

ze gaat de goeie kant op en kheb haar onder controle en ik vind wel dat ze er mooi bijstaat , men bulb hangt op 40 cm van het bovenste blaadje . bedankt :)

 

@ Faraon08: inderdaad tempratuur schommelt vaak maar eens je weet hoe je met de boiler en verwarming speelt krijg je het wel onder controle

bij mij ist nu in de tent 20 graden lamp uit en lamp aan 27.2 - 28 graden

 

@ Doorkweker : zal ik eens proberen vanavond =) , als het een 21 graden in de tent zou zijn met lamp uit zou dat wel perfect zijn ja

momenteel is het nu 20 graden omdatk de centrale verwarming wat onder controle heb gekregen

 

thanks ! B)

 

Update

 

dag 15 : (18/6)

LV : 35-40 %

tempratuur lamp uit : 20 graden

tempratuur lamp aan : 27-28 graden

 

Plantje krijgt alleen af en toe een heel klein beetje water met wortelstimulator , voor de rest krijgt ze niet =)

vind dat ze mooi groen begint te worden dus de voeding in mijn potgrond doet op zich het werk al

dus ik ga nog lang niet voeden als ze zo mooi blijft maar alleen beetje water geven af en toe

de hoeveelheid water dat ik geef is wel minder dan normaal ( 50 ml ) om de 2 dagen ...

 

hier is de schoonheid ( vind ik toch )

 

gallery_34672_14982_1150320.jpg

gallery_34672_14982_470020.jpg

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staat er idd mooi bij, goed bezig hoor B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...