Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shiningsilverhaze

1 x White widow sletje onder een 400 watter hps

Recommended Posts

@ RNL88 : kdoe men best , maar kdenk wel dak ze flink ga pijn doen als ze wat groter is :) want nu groeit ze sloom lol

 

@ sparta-rotterdam : ga ik zeker ook doen wil geen kaal hok hebben want dan kan ik beter nou metteen stoppen lol , en het zijn zaden van een zweedse site weet niet juist welke had het eens tegen kwikikweek gezegt maar kan niet meer op de naam komen

kwikikweek wat was die site nou weer ? :engel

 

Update

 

ww sletje groeit momenteel sloom heb ze overgepot van een klein potje naar een 25 L pot gevuld met zaai en stekgrond ..

hier ga ik ze proberen een weekje in voor te groeien als dat nog kan hopelijk zonder al te veel voedingstekorten maar komt wel goed :specool

straks ga ik de temp opschrijven als de lamp uit is want denk dat dat meschien de reden zou zijn dat ze beetje stilstaat maargoed

ze ziet er nog groen uit en het stengeltje beweegt zelfs nog niet met de ventilator op standje 3 ...

dus ze staat best stevig in haar schoen :) nou maar hopen dat die groei een beetje vooruit gaat ...

kheb ook beetje wortelstimulator meegegeven in de 25 Liter pot

 

Groetjes foto's zal voor straks iets zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update : Dag 7

 

gallery_34672_14982_1171922.jpg

 

gallery_34672_14982_732636.jpg

 

dag 7 ( 18/6 )

 

Lv : 35-40 %

 

temp lamp aan : 27.8 graden

temp lamp uit 18-19 graden

 

Beste kijker's ,

 

vandaag heb ik de grootste pot gezocht die ik in mijn bezit had en die goed uitgewassen met dreft en daarna goed uitgespoeld

het gaat hier om een 40 Liter pot

 

deze heb ik nu gevuld met het potgrond van dcm 100 + dagen gevoed met lavakorrel en nog veel meer goeie ingredienten ..

als u meer wil weten over welke grond ik gebruik kan u dat vinden in een topic van mij die staat in de indoor vragen

 

heb het zaailingetje uit de 25 liter pot met zaai en stekgrond gehaal en zo voorzichtig overgepot naar de 40 Liter pot gevuld met voedingsrijke potgrond :)

 

Groeivoeding zal ik van atami b'cuzz gebruiken omdat ik hier nog wat van heb staan

Bloeivoeding word B.A.C

 

Hopelijk voelt het white widow sletje haar nu beter want in de zaai en stekgrond ging ze maar traag :)

 

heb voorlopig niks water gegeven in de 40 L pot waar het zaailingetje nu in overgeplant is omdat het grondje in de zak perfect vochtig genoeg is en de eerste dagen lijkt me zo een klein zaailingetje niet veel dorst te hebben :)

 

ben benieuwd hoe ze nu zal reageren in de 40 L pot :engel

 

Had wel nog een vraagje de lampen kap hangt momenteel op 30 cm van de zaailing af momenteel is dit goed ?

de bulp zelf zal dan zo een 40 cm van de zaailing afhangen als ik van de lamp af meet

 

Groetjes :specool

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had die bitch wel al groter verwacht verdorie, niet te veel pijn doen want anders maakt ze jou nie meer gelukkig misschien met de opbrengst.

De vrouw(en) goed behandelen en dan krijg je er wat voor terug :engel :)

 

 

Grtz

 

 

succes nog. Hopelijk word t n mooie slet :)

Edited by RNL88

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rnl : ^^ tja haar een beetje moeten pushen maar kzie toch dat ze goed aanslaagt in die 40 liter pot , nu is het alleen maar afwachten en af en toe water geven :engel voor de rest kom ik er niet meer aan .

 

Groetjes

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey shining super harold heb jij niks beter te doen pfff om bijna 4 uur snachts een pb te sturen :)

haha neej kon het natuurlijk niet laten he ik weet die naam is gwn verlokkend :engel

gaat op zich nog goed bij je al kon het beter..

ik zou toch kijken voor redelijke grond vand grows en voor een grotere pot vooral als je een btje in de buurt van 1 op 1 wilt komen , potgrond doet het wel mits het de goeiie is maar geweldig is het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

yooooo bilspleet ! heb gemerkt dat ze niet hard groeide omdat de temp met de lamp uit te laag is , heb ondertussen al opgelost

en dat grondje is goed hoor is duur genoeg ^^ , heb ook nog voeding voor bij te regelen he we zullen zien ik verwacht ook geen 1 op 1 kweek binne 14 weken zullen we het ongeveer weten he =D

 

groetjes

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hopelijk laat je deze kleine dame nu met rust,want iedere keer overpotten is ook niet goed

 

laat ze gewoon staan nu voor een tijdje en je hebt toch voldoende zaai en stekgrond gebruikt boven in de pot met je ander grondje en hou je temp onder controle dan pas zal je zien dat ze echt begint te groeien en komt het wel goed :engel leg er desnoods een verwarmings element onder de pot

 

want voor dag 7 vind ik ze nog erg klein of is dat de verhouding tussen die grote pot en dat kleine plantje :)

mijn plantjes zijn niet veel ouder en staan onder tneon maar zijn al aan hun 4de of 5de internode bezig en staan maar in een 2l potje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kwikikweek : ja nu laat ik ze met rust ze groeit nu in de 40 Liter pot en dat is het dan ook , en blijkbaar voelt ze zich daarin beter

want ze begint op gang te komen , temperatuur is onder controle met lamp uit 18 graden en lamp aan 25graden - 30 graden

 

Update

dag 8 ( 18/6 )

lv 30-40

temp lamp aan : 27 -28 graden

lamp uit :18 graden

 

plantje heeft wortelstimulator gekregen en 150 ML water

 

het komt langzaam op gang maar kheb er wel een goei gevoel bij :engel

 

gallery_34672_14982_1372597.jpg

gallery_34672_14982_166860.jpg

gallery_34672_14982_55245.jpg

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze komt op gang, gewoon lekker de bak vol laten wortelen voor je haar in bloei knal. Zou zelf altijd halverwegen, tussen de plant en de rand van de bak wateren, of lichtjes vanonderen. Laat haar maar lekker wortels maken en zoeken naar vocht en voeding. Dat overpotten kan geen kwaad, niet als je gewoon rustig aan wilt doen en de plant de tijd geeft om te herstellen. Ja het levert altijd wel iets stress op, maar we zullen zien hoe zich dat ontwikkeld. Je zit toch niet op een schema om haar per see in 80 dagen al klaar te hebben voor oogst of iets, toch? Greets, de banaankweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Spacy Cortex : ja ze ziet er nu beter uit dan toen in de pot met zaai en stekgrond :engel

dus dat is al fijn ik laat haar nu gewoon doen hoor nu mag ze lekker relaxe :)

en nee heb niet echt een bepaald schema of een tijd tegen wanneer ik klaar moet zijn maar ik geef het plantje alle tijd om te herstellen groei zal toch 5 a 6 weken zijn voor ik pas de klok zal omschakkelen naar 12/12

ze zal wel goed naar water kunnen zoeken nu want 150 ml water is nog niet zo veel he in een 40 L pot :)

 

 

Groetjes ssh.

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes makker! hopelijk nu zonder stress!!

 

er zijn zeer zeker veel mensen die zich afvragen hoeveel je nu werkelijkk uit 1 plant die volle liefde krijgt kan afhalen!

 

hopelijk maak jij al die mensen warm met te laten zien hoe dit zit... en wordt dit tot een knallend einde gebracht :)

 

groeit ze :engel

Edited by sensi life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke projecten dit! Kom maar op met die Amerikaanse kunst! :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 liter kan ook maar betekend iedere dag water geven.

Ik gebruikte 120 liter voor 1 plant.

 

Als tip geef ik je mee, maak een klein voorgroei ruimte.

Zodra je in week 4 bloei zit pop je een nieuw zaadje en heb je straks een klein sterk plantje voor je volgende ronde.

 

:engel

 

Ik ga nu met 4 stuks amnesia in me dr 120 met 1x 600watt.

 

Anders geraakt de weckpot te leeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ : thanks m8te jij ook suc6 daar met je dames he :) ze zien er goed uit ! , en ja denk ook wel dat dit een intressant verslagje zal worden voor mensen die maar 1 plantje willen kweken in een tentje :)

ik doe men best :D :lol:

 

@ David.dT : Sir Yes Sir ! :D , het toppen en buigen zal nog wel even duren :lol:

 

@ The-Predator : hoi , ja had jou verslagje gezien zag er mooi uit ;) , momenteel krijgen ze 2 x per dag 150 ml water ,

als de lamp juist een uurtje aan is . En 150 Ml water een uurtje voor ze uitgaat , kdenk wel dat ik vroeger een zaadje ga poppen

binnenkort ga ik eens kijken of ik een mooi voorgroei hokje vind

 

veel suc6 met je dames ben benieuwd , :)

 

Update : dag 9 ( 18/6 )

 

Tempratuur lamp uit : 18 graden :lol: ( heb het onder controle gekregen )

Tempratuur Lamp aan : 27 graden :nerd

LV : 30 % - 40 %

 

Hoi ,

 

weer update time =) ,

 

Heb eindelijk het gevoel dat ik de tempratuur onder controle heb als de lamp uit is gelukkig :) , sinds de temp zo goed zit

vind ik dat ze nu wel mooi aan het groeien is zoals het hoort

 

zaailing krijgt 2 x 150 ml Water per dag met een beetje wortelstimulator in

 

1 x 150 ml water ( 1 uur voor de lamp aangaat )

1 x 150 ml water ( voor de lamp uitgaat )

 

alle genoeg gezeverd :P hier zijn de foto's

 

gallery_34672_14982_548935.jpg

 

gallery_34672_14982_316756.jpg

 

gallery_34672_14982_1597928.jpg

 

 

Groetjes :D :D :D

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef die groene vriendin van je meer liefde jonge :lol: :D grapje,

 

gaat de goeie kant op, ze laat op dr wachten :D

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoiii shining je ww sletje begint nu wel beter te groeien beter dat je het iets warmer hebt kunnen krijgen in de nacht.

waarom geef je 2 x per dag water zou het bij 1 x per dag laten dat ze maar groot en sterk mag worden!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi meissie :D

 

Volgens mij geef je wel echt veel te veel water, 300ml per dag voor zo'n sprietje is behoorlijk veel.

Mijn zaailingen krijgen bij het potten in 200ml potjes ongeveer 50ml water schat ik, daarna niks meer tot dat de aarde bijna droog is, ze zijn dan ook wel klaar om overgepot te worden.

 

Ik zou ff wat plastig over je pot spannen om wat minder te verdampen en als je het echt goed wil doen een tensiometer kopen van 30 euro.

 

Als ze te nat staat gaat ze te weinig wortels aanmaken en die heb je juist bij jouw monsterscrog hard nodig :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rnl88[/b] : heb al het mogelijke gedaan nu zodat de lamp uit temp helemaal toppie is nu :D ik zag ook metteen dat ze zich nu wel goed voelt :D

 

kijk hier zie je hoeveel ze groeit

 

dit was 12 januari 2013 ( gisteren dus )

 

gallery_34672_14982_166860.jpg

 

en vandaag op 13 januari is ze zo ( zoals jullie zien is er wel een verschil )

 

gallery_34672_14982_316756.jpg

 

@ cbdganja inderdaad ze voelt zich goed nu de lamp uit temp goed is , wat een paar graden niet kunnen doen he :lol:

 

heb van doorkweker ook die tip gehad om minder water te gaan geven dit zal ik dan ook wel doen

 

@ Doorkweker : oke ik zal het water geven wat minderen , naar 100 ml per dag is dat goed ? en hoelang moet ik dit doen ?,

en wanneer kan ik de watergift dan vehogen ? en van dat plastic komt ook goed ik ga zo een plastic doek halen met een witte reflectie kant voor het licht als de lamp er dan op schijnt krijgt ook de onderkant van de blaadjes beter licht

 

nog 1 vraagje :

kan ik zilverpapier gebruiken voor de pot af te dekken ? of is dat niet goed

 

ik zal zeker nog een tensiometer halen als er terug wat leven is in mijn portemonee :D

 

Groetjes

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de tensiometer ook nog maar pas maar ben er heel blij mee, weer iets wat ik meten en dus verklaren kan :D

Alufolie zou ik niet doen ivm hotspots op de onderkant van haar kleine blaadjes, zwart/wit folie is prima

 

Ik neem aan dat je die pot aarde goed hebt ingewaterd voor gebruik dus zit er nog zat water in, laat haar maar zoeken, ik zou eens een dag of 2 helemaal niks geven, alleen de aarde een beetje nat spuiten met een plantenspuit.

 

Zaadplanten zijn echte bikkels hoor :D die kunnen wel wat hebben :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de tensiometer komt er zoiszo , ik heb een witte plastig zak stuk gesneden en die zit nu over de pot , het ziet er netjes uit

morgen zal ik er een foto van nemen :lol: bedankt hoor !

en ja heb ze gisteren 300 Ml water gegeven in 1 x dusja zal wel 2 dagen geen water geven

nog een vraagje hoeveel centimer moet het plantje zijn voor te beginnen met voedin ik denk als het 3 weken oud is dat ik op 1 liter water 1 ml groei zal geven en het zo zal opbouwen :D

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benieuwd wat dat gaat brengen zo. Succes

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ zappie : ik ook :lol:

 

Update

 

dag 10 ( 18/6 )

 

Temp : Lamp aan 25 graden

Temp : Lamp uit 17.8 - 18 graden

 

Lv 30-40 %

 

zoals jullie zien heb ik er een plastic overgedaan over de pot :D kreeg die tip dus heb het ook metteen gedaan

het plantje groeit nu wel naar wens als jullie vergelijken met de update van gisteren begint ze toch wel mooi te groeien vind ik :D

wat vinden jullie ervan ?

 

gallery_34672_14982_468743.jpg

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze begint er nu zin in te krijgen shining :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ doorkweker : echt he :D , bedankt kerel helemaal toppie :D als je nog iets ziet dat ik kan verbeteren of andere growers die iets zien

just tell me :D vind binnenkweken wel veel leuker als guerilla eerlijk gezegt , geen last van die lastige insecten en nu ben ik zeker dat men plantje droog en veilig aan het groeien is :lol:

 

@ cbdganja : Oeeewyeaaah :D daar voel ik me goed bij dat ze zich goed voelt eindelijk

en welkom terug he maatje

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...