Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shiningsilverhaze

1 x White widow sletje onder een 400 watter hps

Recommended Posts

@ Krasi : thanks :) , ik doe echt men best om er een mooie plant van te maken , alleen gaat het soms niet altijd naar wens hoor :D

gelukkig maar anders word dit maar een saai verslagje =D

 

Update :

 

gallery_34672_14982_173512.jpg

 

dag 16

(18/6)

 

LV : 31 % ( krijg hem niet hoger .. staat al een tijdje een emmer water bij in de tent gevult met 10 L ,

maar de lv gaat echt niet hoger dan 40 %

 

temp : lamp uit 17.2 :)

temp : lamp aan 27-28 graden

 

Beste growers , hier dan weer een update

 

het gaat best goed met het plantje alleen heeft ze een beetje last van omkrullende bladrandjes , hoe dit komt zou ik niet weten

maar toen de lamp uit ging ben ik vergeten mijn ventilator 2 standjes terug te zetten , dus die draaide met de lamp uit op volle toeren

daarom dat de lamp uit temp zo laag was B)

 

ik weet niet of dat de oorzaak is van de omkrullende bladrand .. plantje heeft vandaag 75 ml water gekregen met rootbastic van atami

 

als morgen de lamp uitgaat ga ik toch meer mijn best moeten doen om die lamp uit temp hoger te krijgen

 

vanaf de bulb gemeten hangt die 40 cm van het bovenste blaadje van de zaailing af ..

 

alle hulp is welkom =) !!!

 

Groetjes

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

op zich staat ze er niet vervelend bij. Wat je kunt doen is een plantenspuit gebruiken, als de lamp uit gaat even natsproeien. Dat zou je lv probleem moeten verhelpen. Anders natte doeken ipv een emmer.

 

Blijf je volgen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lv is bij een zaailing niet heel interessant, je plantje staat er verder prima bij, geen enkele zorg hoef je je te maken B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat best goed met het plantje alleen heeft ze een beetje last van omkrullende bladrandjes , hoe dit komt zou ik niet weten

 

dit plantje is nog veeeeeeelste klein om je daarom zorgen te maken... ziet er gewoon uit, no worries. Die lv..heeft geen zin je daar zorgen om te maken, dat komt wel goed...die zaailing heeft namelijk wortels om uit te drinken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omkrullende blaadjes denk ik aan te warm, maar je zegt dat het er niet te warm was dus... Maar idd geen zorgen, komt zeer zekers goed, bij mij vorige kweek had ik er ook wat last van maar dat verdween weer vanzelf B)

als ik u planteke zie begint het al terug te jeuken :)

Ik hoop dat het snel warmer wordt zodat den deze terug kan starten!!

 

Ziet er goed uit shining, ik kom regelmatig piepen :)

 

Grts!! R11S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ziet er sexy uit.

Je hebt goed voor dr gezorgt top:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ David.dT : hehe nee vind ze er ook wel mooi bijstaan en het verbetert met de dag ;) ze begint haar best te doen B)

ik heb ze nog nooit met een plantenspuit ingespoten met water zal dat morgen eens doen als de lamp net uitgaat =)

thanks voor de tip !

groetjes .

 

@ Krasi : oke dat is nice !! hadden ze me hier en daar ook gezegt dat een zaailing niet zoveel last heeft van de LV al goed maar

want de LV is lastig omhoog te krijgen maar hoe ze er nu bijstaat denk ik wel dat ze haar fijn voelt , ze begint te groeien als een gek lol

:)

 

@ MRT : hehe , ja maak me snel zorgen hoor ben er snel bij als er iets misgaat =) plantje is me heilig ;) zoals elke plant die ik zaai

men liefde voor de weedplant is best wel groot , bedankt ! :D

 

@ real11smoker : ahaa fijn jou hier in men topic te zien =) , ja beetje te warm zou niet echt kunnen lijkt me

temp in de temp word max met lamp aan 28 .5 graden maximum denk eerder dat het gewoon een beetje geboorte stress is

of zoals ze zeggen een lage LV , komt goed met die zon binnen een paar maandjes toch :)

fijn dat je af en toe langskomt kijken :D

 

@ RNL88 : bedankt ! , ze doet het goed echt ben er blij mee dat ze zo mooi groeit , maar verwachte ik ook wel want kheb er wel een mooie thuis gegeven voor in te groeien =) , doe men best ;)

 

Update

 

gallery_34672_14982_1418696.jpg

gallery_34672_14982_1552222.jpg

gallery_34672_14982_2231050.jpg

gallery_34672_14982_1024515.jpg

 

dag 17 :

(18/6)

 

Luchtvochtigheid : 31 %

 

tempratuur lamp uit : 18 graden ( kprobeer het op pijl te krijgen )

tempratuur lamp aan: 27 - 28 graden

 

Plantje doet het goed krijg de indruk dat ze nu wel lekker begint te groeien ze is bezig met 5 vingerig blad aan te maken meschien wel meer heb niet echt de vingers kunnen tellen zie ik pas als het blad volgroeit is =)

 

vandaag toen de lamp net aan is gegaan heeft ze 50 ML water gekregen met wortelstimulator ( gisteren had ze 75 ml water gekregen )

waarom ik dit doe is gewoon omdat het kan ... ik bouw heel langzaam aan de watergift op binnenkort want dat is de meest grote fout die de meeste maken door te veel water te geven !

 

de lamp uit tempratuur is nog steeds iets waar ik mee bezig ben om het onder controle te krijgen , maar vanavond ga ik me daar flink mee bezig houden ! alles wat ik kan verbeteren zal ik ook doen .

 

wat me ook opvalt is dat men plantje der heel mooi groen bijstaat en het lijkt wel of ze helemaal geen groeivoeding nodig zal hebben

de komende week wat denken jullie ? is ze mooi of niet ? ;)

 

ze ruikt ook al een beetje naar onkruid maar er zit toch een licht geurtje tussen dat wel lekker ruikt

 

Groetjes Ssh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze is mooi jhonge B)

 

heb je geen elektrische verwarming voor de nacht temperatuur op peil te houden?

 

ze zal zo ook nog wel goed bloeien, maar die xtra graden dat je nu tekort zit 's nachts, gaan zeker ten nadele komen in het eindresultaat!

 

kost 10-20 euro een vuurtje, maar die zul je er zeker ook wel terug uithalen :)

 

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het omkrullende bladrandjes zijn, kan het van de warmte straling zijn die je

lamp afgeeft. Ik zie er niks bijzonders aan opde foto, plantje ziet er keurig uit.

Ik had de lamp iets te kort op mijn zaailing staan, en bladrandjes krulde iets

en ze gingen omhoog staan. Afstand vergroot tot de plant, en binnen een

aantal uren zichtbaar beter.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sproeien op je plant zou ik niet vaker dan max 3x per week doen, je moet ze juist stimuleren om de wortels te gebruiken, verder staat ze er beeldig bij B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit vind ik nog een gepast filmpje voor in men topic :)

 

 

Ook met een eerste kweek je bezig , loopt goed ..knock n wood , mar als k dat filmpje zag

B) onwaarschijnlijk k'wist niet dat dat kon laat staan dat t bestaat x thx voor sharing

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sensi life : vind ze ook wel mooi :) :D bedankt dat jij ze ook mooi vind zal het haar zeggen ;) ;)

en nee hoor heb geen electrische verwarming en zou ik ook nooit willen hebben :D , ze vragen nu al flink geld voor electriciteit

en zo een electrische verwarming zijn echt stroomvreterss .. 1500 watt a 2000 watt ... is echte stroomverspiling vind ik

+ je factuur op het laatste zal der ook niet mooi uitzien , ik probeer het wel met de centrale verwaming op pijl te krijgen ..

gaat niet altijd even makkelijk maar begin het wel onder de knie te krijgen ^^ groetjes .

 

@ zappie : ja dacht ook eerst dat het door men lamp kwam maar heb ze gisteren 2 cm a 3 hoger gehangen , en zie dat dat beetje gekrul er nog steeds is dus kdenk gewoon dat het normaal is .. zolang het niet erger word en per dag een beetje betert maak ik me geen zorgen , leuk dat je ze mooi vind =) , bedankt voor de tip zal er zeker rekening mee houden !

 

@ Krasi : hoi krasi , fijn dat je elke dag komt kijken =) je hebt me met die vorige reactie van je echt goed geholpen :specool

heel fijn is dat en een plezier om te kweken , moest ik er alleen voor staan zou het best een mongool plantje worden B) :) haha

 

stone reed @ : leuk dat je even men topic doorbladerd hebt :specool , het is men eerste indoorkweekje eigenlijk outdoor

kweek ik ook als er zon is dan he ;) , en ja schrok me ook rot toen ik dat filmpje zag

en no problem sharing in care'ing ( crapy english ) lol

 

Morgen komt er weer een update aan ! hopelijk een mooie en blijft het plantje het goed doen :specool

 

heb wel nog een vraagje , ik zie dat men plantje er echt gezond bijstaat in men grondje , en ik twijfel om op dag 21 (18/6)

te beginnen met voeding omdat ze het blijkbaar zo goed doet wat denken jullie daarvan ? ik loop weeral vooruit :D

geduld is toch een schone deugt he ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er alsmaar beter uit B)

waarom zou je voeding geven ssh? is toch goed bemeste grond dat je gebruikt dacht ik?

zou mss 1x per week kleine hoeveelheid bijgeven. door teveel te voeding maak je meer stukken zou ik denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent niet de enigste hier op het forum die last heeft van koude nachten!

niet zo heel gek met deze tempraturen buiten!

 

no worry's my friend

wees alleen wat slimmer als mij zodra je de klok op 12/12 gaat zetten zodat je lamp Snachts brand

en je overdag wanneer de lamp uit is je de warme van je huis benut om de voel te verwarmen :)

van je fouten moet je leren, en bij deze die van mij:P

 

verder ziet je plantje er wel fris uit!

wat minder licht gekleurd als het begin

 

niet meteen te gek gaan doen met voeding, alles voorlopig nog ff minimaal houden

en niet tevaak, met zo'n lange voorgroei als jij vanplant bent is het echt wel noodzakelijk af en toe

een beurtje water te geven (in de toekomst) om dat je anders echt een ophoping van zouten gaat krijgen

omdat je een veel langere periode aan het voeden bent

dat denk ik tenminste, wie het met me oneens is mag me graag verbeteren

 

keep em green

and grow on!

 

Greetz Skunkmonster

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een volger erbij :) B)

 

Succes ben heel nieuwschierig naar t eindresultaat :)

 

GVH

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ sensi life : vind ze ook wel mooi :) :D bedankt dat jij ze ook mooi vind zal het haar zeggen ;) ;)

en nee hoor heb geen electrische verwarming en zou ik ook nooit willen hebben :D , ze vragen nu al flink geld voor electriciteit

en zo een electrische verwarming zijn echt stroomvreterss .. 1500 watt a 2000 watt ... is echte stroomverspiling vind ik

+ je factuur op het laatste zal der ook niet mooi uitzien , ik probeer het wel met de centrale verwaming op pijl te krijgen ..

gaat niet altijd even makkelijk maar begin het wel onder de knie te krijgen ^^ groetjes .

 

@ zappie : ja dacht ook eerst dat het door men lamp kwam maar heb ze gisteren 2 cm a 3 hoger gehangen , en zie dat dat beetje gekrul er nog steeds is dus kdenk gewoon dat het normaal is .. zolang het niet erger word en per dag een beetje betert maak ik me geen zorgen , leuk dat je ze mooi vind =) , bedankt voor de tip zal er zeker rekening mee houden !

 

@ Krasi : hoi krasi , fijn dat je elke dag komt kijken =) je hebt me met die vorige reactie van je echt goed geholpen :specool

heel fijn is dat en een plezier om te kweken , moest ik er alleen voor staan zou het best een mongool plantje worden B) :) haha

 

stone reed @ : leuk dat je even men topic doorbladerd hebt :specool , het is men eerste indoorkweekje eigenlijk outdoor

kweek ik ook als er zon is dan he ;) , en ja schrok me ook rot toen ik dat filmpje zag

en no problem sharing in care'ing ( crapy english ) lol

 

Morgen komt er weer een update aan ! hopelijk een mooie en blijft het plantje het goed doen :specool

 

heb wel nog een vraagje , ik zie dat men plantje er echt gezond bijstaat in men grondje , en ik twijfel om op dag 21 (18/6)

te beginnen met voeding omdat ze het blijkbaar zo goed doet wat denken jullie daarvan ? ik loop weeral vooruit :D

geduld is toch een schone deugt he ;)

 

Groetjes

 

Zachtjes met de voeding , heb k ook gedaan en dat zelfs op miserabele grond en tot nu toe blijk k t goed ingeschat te hebben , kijk mar s nr m'n topic 10 kolossus en 1 sucharpunchke / stond reeds aardebak :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ gysmo : ja op de de potgrond dat ik gebruik staat voeding voor +100 dagen , ik vroeg dat omdat ik nog niet zo goed weet wanneer ik het beste start met de voeding omdat ik ook niet teveel voeding in de aarde wil maar ik kom er wel uit , hoe minder voeding ik moet geven hoe beter B) momenteel heeft ze nog steeds niks gehad van groeivoeding ;)

..groetjes

 

@ skunkmonster : ja de temperaturen buiten zijn idd niet zo aangenaam , en ben nog niet van zin om metteen te gaan voeden

ze ziet er nog veel te goed uit , en het word per dag als maar beter en beter ;) , de voorgroei zal inderdaad een tijdje duren ;)

maar het begint nu toch wel al hard te gaan =D , thanks voor je reactie =) heel fijn !

 

@ GVH : Yihaaaaaaaaa !!!! :D welkom volg maar lekker mee =) , en ben ook wel benieuwd :D :)

 

@ stone reed : hehe ok is goed , das een mooi voorbeeld je topic dat weedplantjes toch niet echt al te veel voeding nodig hebben :D ,

ook een zeer mooi topic met mooie planten kerel top en leuk om te volgen !

 

UPDATE :

 

gallery_34672_14982_2162911.jpg

 

Dag 18

18/6

 

LV : 30 - 35 max %

 

temp lamp aan : 27.5-28.5 graden

temp lamp uit : 19 graden ( toch al een graadje meer dan gisteren :) beter 1 meer dan 1 minder =)

 

Plantje begint nu wel lekker te groeien volgens mij , vandaag heeft ze 90 ml water gekregen met wortelstimulator

voor de rest word ze goed gecontroleert dagelijks op insecten maar daar heb ik absoluut geen last van ,voor de rest word ze voldoende

met rust gelaten , heb wel de lamp 2 cm hoger gehangen die hangt nu op 42 cm hoog van het bovenste blaadje van de plant zo kan ze een beetje in de lengte groeien ;)

 

Groetjes Shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaaaal top B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kword helemaal para B) de 2 de ventilator heeft het begeven , dus nou zitk zonder ventilator in men tent =s , en kheb nog geen money om een nieuwe te halen en heb al rondgehoord en niemand ken der 1 kwijt ofzo =( hopelijk word het dadelijk niet te warm in de tent dat me plantje niet naar de knoppen gaat =s hebk wel bang voor

 

Groetjes .. straks update

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ventilator of afzuiger?

 

zoalng je afzuiger niet naar de klote gaat is het niet zo'n ramp

 

over het missen van een windje in je tent moet je ej niet zo druk maken...

gewoon zorgen dat je lamp goed hoog hangt,

 

k bedoel, zomers heb je buiten toch oko wel eeens een wind stille dag die boven de 30graden uitkomt B)

no worry's zo snel gaat ie niet naar de knoppen

 

beetje je LV in de gaten houden dat die niet te laag word

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ skunkmonster : bedankt , ik maakte wel al heel erg veel zorgen maar de temp in de tent gaat nog niet boven de 30 graden en het is de ventilator die stuk is ze staat er wel mooier bij dan gisteren de afzuiger werkt nog op volle toeren

je stelt me wel gerust !! bedankt ! lv zalk in de gaten houdn B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21 :

18/6

 

LV : 30 %

 

lamp uit temp : 18-19 graden

lamp aan temp : 24 - 25 graden

 

plantje groeit goed en ziet er mooi uit maar zag al snel dat er misvormde bladeren groeien wat is dit en hoe komt het ?

moet ik me zorgen maken want men plantje blijkt er niet zoveel last van te hebben en ze ziet er sterk uit toch ?

ik heb ze ook nogh totaal niks van groeivoeding gegeven omdat ze niet echt voedingstekorten vertoont

kan ik beter beginnen met de voeding nu te geven ?

 

hier zijn een tal van foto's waar het allemaal duidelijker te zien is :

 

gallery_34672_14982_193926.jpg

 

gallery_34672_14982_683763.jpg

 

gallery_34672_14982_2828832.jpg

 

gallery_34672_14982_2287776.jpg

 

gallery_34672_14982_3338148.jpg

 

gallery_34672_14982_656838.jpg

 

gallery_34672_14982_2234138.jpg

 

hopelijk weten jullie antwoord op mijn vragen

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vreemde bladeren lijken dat ze in een eerder stadium zijn beschadigd...

Midsschien een keer een beetje te hard in het topje geknepen ofzo.....???

 

Geef je wel nog wortelstimulator mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doorkweker : Nee , heb ze totaal niet beschadigd en heb ook niet aan het topje zitten prutsen ofzo ze is gewoon zo gegroeit

meschien een beetje een mongool trekje dat wel weer weg zal gaan nobody's perfect zeker ;) onder de plantjes dus blijkbaar ook niet , wortelstimulator krijgt ze nog mee , straks als de lamp aangaat om 14 uur ga ik een fles van 1Liter voedingswater aanmaken

ik ga hier 0.5 ml atazyme in doen en 0.5 ml Groeivoeding voor het lichtjes te beginnen opbouwen

 

straks volgt er een update ! :wacko: ben ook nieuwschierig aan het wachten nu tot de lamp weer aan gaat

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

kga nog even wachten met update kan wel al vertellen dat het scrognet is geplaatst niet dat het nodig is metteen want het plantje is nog niet getopt maar het hangt er al in das een zorg minder aan me hoofd .

 

plantje heeft vandaag voor de eerste keer voeding gekregen heb op 1 liter water 0.5 Groeivoeding ata terra leaves gegeven van atami

+ 2 ml atazym er bij

 

meer valt er nog niet te zeggen

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...