Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Danny0126

1ste guerilla kweek

Recommended Posts

kleiner pijpje pakken en doorzagen.

dan tape er om heen en een stukje in de grond steken.

met zo'n grote ring heb je een zwembad na een regenbui en verzuip je ze.

als je kleinere pakt en ze doorzaagt barsten ze uit elkaar als de plant het nodig heeft.

de omtrek van zo'n pijpje is ongeveer 12 cm.

met een rol kopertape van 4m1 kan je er dan 33 doen en ben je een tientje kwijt.

omgerekend ben je dan 30 cent per plantje kwijt om ze te beschermen.

lijkt me een minimale investering toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeej vandaag is mijn kopertape verzonden!! hoop dat ik het morgen heb

 

Dan ben je ook een stuk geruster op dat het werkt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou maar een hoop slakken korrels kopen die koper shit werkt allemaal niet,Vorig jaar overal een hoop koper erom heen gedaan hielp allemaal niks enige wat helpt zijn slakken korrels gewoon om de plant en een stuk van de plant af.Geloof me maar anders word je alles opgevreten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek even op youtube naar copper,slug.

dan krijg je 1000enden filmpjes van slakken en kopertape.

bepaal dan zelf maar of het werkt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm, oke i see.

 

maar ik zie alleen dat je kopertape moet bestellen via internet....

is er nergens een plek in nederland waar je die gwn kunt kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vast wel, ff googlen denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij sommige tuincentra's kun je het kopen maar toen ze me vroegen in de bouwmarkt wat het was heb ik het meteen maar op internet besteld.

In combinatie met slakkenkorrels.. de blauwe van Bayern hebben de slakken geen schijn van kans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha duidelijk, dan loop je alleen maar naar buiten met hetgene waar ze de meeste winstmarge op hebben.

kom je met 50 liter canna aan voor in de volle grond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, vandaag weer eens lekker liggen spitten op de spot. Ook meteen een mooie zak koe en kippenmest gestrooid over de spot. de spot is nu 3x11m. we zijn van plan hem 3x20 te maken en dan rond de 50-60 steks neer te zetten. Op de spot is soms bij het omspitten ook wat bruinkool te vinden, is dit erg?

 

De foto's

 

gallery_36249_15051_2112930.jpg

gallery_36249_15051_253884.jpg

gallery_36249_15051_1088733.jpg

gallery_36249_15051_2271004.jpg

gallery_36249_15051_547473.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi veld heb je daar :lol:

 

veel succes, ga je volgen!

 

grtz 1is2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig kweekstekkie :lol: ik gaat u volgen !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

puik werk, laat de regen maar lekker zijn werk doen :lol:

 

Bruinkool kan geen kwaad, als het weinig aanwezig is, als je grond enkel bestaat uit bruinkool word het een ander berhaal.

 

Komt goed gewoon zetten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, goede voorbereidingen!

Herinnert me dat ik dringend eens naar mijn spots moet gaan :lol:

Wel morgen allerlei inkopen doen!

Ik zou flensen kopen van ong 15 cm lang, maar maar 12cm breed ofzo, is toch meer als genoeg breed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx jongens voor de reactie's. ik heb vanmiddag even wat gewerkt aan mijn anti-slakken middel. zoals ik al eerder zei, of het werkt weet ik niet. ik heb inderdaad het advies opgevolgd om ze 10cm hoog te maken ipv 5cm. als de koperdraad niet werkt, koop ik slakkenkorrels en ga ik volgend jaar eens die kapertape proberen.

 

@GGFTAF

 

ja ik ga denk ik binnekort wat flensen halen. dat opmaat zagen etc kost toch wel wat tijd. waarom moeilijk doen als je ze al voorgezaagd kan kopen haha.

 

De foto's

 

gallery_36249_15051_1006014.jpg

gallery_36249_15051_1349699.jpg

gallery_36249_15051_542306.jpg

gallery_36249_15051_908770.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er al iets beter uit, meer koper en een hoger stuk buis.

 

Ik snap het stukje, "als de koperdraad niet werkt koop ik slakkenkorrels", niet.

 

Als het koperdraad niet werk koop dan een rol kopertape, anders blijf je aan de gang kan je een paar dagen later weer

een pak kopen want het regent allemaal de grond in.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg mooie spot! Vind dat je goede voorbereidingen treft, maar wat ik alleen niet snap is waarom je afziet van kopertape. Ik ben bang dat je de schade die slakken aan kunnen brengen aan je planten flink onderschat. Die draadjes koper gaan je niets helpen en slakkenkorrels regenen in de grond en die rook je dus ook op. En wat ik ook niet snap is waarom je je broek niet ophijst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even langs de bouwmarkt geweest. Flensen waren me toch iets te duur. Iemand nog een andere optie ter vervanging van die pvc buizen? Is toch wel tijdrovend een pvc buis in stukjes zagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijdrovend is niet erg :) Je kunt nu nog nog geen moer dus alle tijd van de wereld.

 

Je kunt ook de grotere plastic bekers pakken, je weet wel, die ze op evenementen hebben als je een biertje besteld dan krijg je een grote plastic beker :lol:

 

Knip je de bodem vanaf dan ben je er ook als het je teveel kost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Net even langs de bouwmarkt geweest. Flensen waren me toch iets te duur. Iemand nog een andere optie ter vervanging van die pvc buizen? Is toch wel tijdrovend een pvc buis in stukjes zagen

Ik wil je pret niet bederven, maar koperdraad maakt geen schijn van kans tegen slakken.

Het beste koop je enkele meters kopertape (ebay) en daarmee houd je de slakken zeker op afstand. Let er wel op of ze naar NL of BE sturen voordat je een bestelling plaatst. :lol:

 

En de beste alternatief voor PVC buizen zijn "Lawn Edges" te koop bij Intratuin. Doe er je voordeel mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagen met de hand is inderdaad kutwerk, een dag een zaagmachine huren bij boels scheelt een hoop werk lijkt me. Buis klemmen met een bankschroef of zaagtafel en gaan met die banaan. 100 per uur moet wel lukken op deze manier.

 

Zou voor de zekerheid ook zorgen dat er geen vingerafdrukken opkomen.

 

Moet zelf ook nog aan deze klus beginnen, ik doe zoals altijd alles op het laatst haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ TLTG, ik wilde die al noemen maar wist niet meer hoe ze heette! :)

 

Die zou ik zelf ook gebruiken, lekker stealth :lol: (zonder de kopertape dan :jump:

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lawn edges zijn veel handiger dan PVC. Deze kun je platdrukken, zodat je tijdens vervoer ook nog minder ruimte nodig hebt.

Eenmaal op je plek deze weer opzetten en het is klaar voor gebruik! :)

Op maat knippen, oprollen, vastnieten en kopertape omheen plakken en je hebt een slakkenval:

 

gallery_35052_15471_3748.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er ideaal uit, ook mooi onopvallend. Duur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...