Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Danny0126

1ste guerilla kweek

Recommended Posts

5 stuks en dan eind april erin!!

 

Goed mesten! Gewoon een zak van 25 kilo bestellen en 2 kilo uitstrooien over je oppervlakte in maart. Vervolgens hark pf spit je de korrels onder en dan eind april begin mei erin.

 

Je hebt van die plantrasters, dat zijn van die lage hekjes zeg maar groene dingen, zijn niet te duur die kan je rondom de stek zetten en daar je kopertape op plakken. Is iets beter dan een afgeknipt bekertje :verrygood

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoo collega's, weer even een update.

 

Gister weer naar de spot gegaan en weer wat omgespit. de grond is redelijk makkelijk om te spitten, alleen veel stenen en veel wortels. is er geen spul waarmee ik die wortels om kan zetten naar voedingsstoffen? of gwn laten liggen en moeder natuur haar werk laten doen?

 

De foto's

 

gallery_36249_15051_134098.jpg

gallery_36249_15051_133960.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig.. al lekker aan het werk geweest! ;)

 

je kunt wat wormen los laten op je akkertje..?

 

Compostwormen

Edited by tuinman

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt die losgebroken wortels lekker laten rotten door de grond heen, word vanzelf afgebroken.

 

Tijd voor een handje mest! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tuinman

 

Thx kerel, jaa we hebben al flink wat uurtjes werk achter de rug haha. Wormen zijn er echt genoeg dus is niet echt nodig.

 

@ buxus

 

???

 

@ cannabusinesss

 

ja de volgende keer gaat er kippenmest/koeienmest doorheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plek heb je, doe een riem in je broek dan zakt die niet zo veel af :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had hem trouwens nog een meter naar rechts erbij omgespit tot net tegen het struikgewas aan dan kunnen er nog een paar bij :wave:

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice spot ...

 

Maar zou toch niet voor de stekken gaan wat je van plan bent .. ivm met de klote nazomer die we hier in nl hebben luchtvochtigheid ,, kunnen toppen van dat soort niet goed tegen buiten

Was zelf ook van plan stekken te zetten maar dat heeft ieder mij afgeraden op het forum.

 

 

 

Heb nu voor zaden gekozen .. VROEGBLOEIERS ,,

 

Als je verstandig bent doe je dat ook niet dat ik je verplicht maar je oogstkans zal hoger zijn ,

 

Heb evt wel een site voor je waar je goedkoop zaden kunt krijgen ,,

 

SUCCES

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij voorbaat uit zaad werken die zijn vele malen sterker en groeien veel harder. Maar er is niks mis met stekken.

Je kunt ze gerust pakken als je maar in acht neemt dat je niet rotvrij zult oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Zou toch zonde zijn voor de moeite . tenzij alles goed gaat en je een prima oogst binnen zal slepen, :wave:

 

PS .. ik Zet ook wel stekken hoor maar die zet ik puur voor het geluk .. Eens in de 5 jaar goede nazomer wie weet dit jaar ..

Edited by zODd
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

risicospreiding, autoflowers, vroegbloeiers, laatbloeiers, binnensoortjes etc...

 

Als het een niet lukt dan lukt het andere wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@guerilla1992 en cannabusinesss

 

Ik heb deze santa steks al 2 buiten seizoenen gebruikt. De toppen zijn lekker compact en de rot valt wel mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

danny en waneer oogst je je santa stekken dan het is miss leuk om te verduisteren of voor in je thuin maar niet voor guerilla maar dat is mijn mening.

 

zoals al vaker is gezegt probeer zoveel mogenlijk vroeg bloeiers te gebruiken en dan kun je nog wat stekken zetten en hopen op een mooie nazomer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigen keus Danny,

 

weinig nazomer hier noem het Maar herfst :wave: :) Maar idd een mooie spot plek zat

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga ook voor de vrooegbloeiers dit jaar in de geruilla.

vorig jaar ook rot gehad, heb 80% weg kunnen flikkeren.

en dat was half oktober terwijl ze nog niet oogstrijp waren.

moet wel zeggen dat ik het dit jaar anders ga proberen.

 

vroegbloeiers.

gaten graven ipv een akker omploegen.

in plaats van opwaarderen coco bricks door de grond mengen

en tabs er bij doen.

ben benieuwd of het werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Goedplan! :wave:

Edited by zODd
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo canabusinesss, we zijn niet meer gaan kijken naar de spot. Als het weer wat beter word gaan we weer omspitten. Dan zal ik ook wel mest toevoegen en dan in het wachten tot we kunnen gaan planten!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens, m'n middel wat ik ga gebruiken tegen slakken is dit :

 

gallery_36249_15051_297309.jpg

 

een stuk pvc buis met koperdraad. kopertape was me toch in verhouding te duur. weet niet of het gaat werken, maar we zullen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat niet werken, je moet een soort breedte hebben, als je er een stuk of 30 keer omheen wikkeld wilt het wel helpen denken maar een enkele maal eromheen werkt voor geen moer. Pak de tape die is 1 of 2 cm breed en om de prijs ben je niet te beflikkert.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, laat ik het anders zeggen, de kans dat je slakken er overheen gaan komen door bijvoorbeeld vuil wat er op gaat spatten door regen er hoeft maar een zandkorreltje op te liggen en de slak kruipt lekker over het korreltje i.p.v. de draad. Dus daarom een keer of 30 eromheen en proberen een breedte van 2cm te omwikkelen een aantal keren zodat ook met vuil er altijd koper schoon blijft.

 

En het stukje buis is te laag, je moet het stuk buis in de grond steken niet op het oppervlakte leggen. Ik heb de indruk dat je niet een eurotje extra wilt uitgeven. Dit is gewoon halfbakken. Ik schat het buisje een cm of 3 hoog, je hebt alleen al en cm of 5 nodig om in de grond te steken en dan nog eens een cm of 6 minimaal boven de grond. En dan het koper zo hoog mogelijk op de buis om zo schoon mogelijk te blijven. Als je het goed wilt doen pak je stukken va 15cm dan steek je 5cm in de grond 10cm boven de grond.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...