Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Danny0126

1ste guerilla kweek

Recommended Posts

Hallo mede forum leden,

 

Nieuw op dit forum, maar wel al aardig wat ervaring in het buiten kweken. ik ben van plan dit jaar m´n 1ste keer guerilla te gaan kweken. ik heb een hele mooie locatie met veel zonuren. de kwaliteit van de grond is wat minder, dus kan wel wat advies gebruiken om de grond wat op te waarderen. ik ga zowieso kippenmest gebruiken. andere tips altijd welkom. Ik ben vandaag begonnen met het onkruid vrij maken van de plek. meer info volgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat hij al voorbereidingen treft voor 2013. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al aardig wat verslagen op dit forum gelezen en zoals ik al zei, ik heb zelf al wat buitenkweek ervaring. Hier nog de foto die ik vergeten was te posten bij m´n vorige post. Zoals jullie kunnen zien ben ik bezig met het onkruid vrij maken van de locatie.

gallery_36249_15051_9172.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een flink opvalend zeiltje. Is de andere kant niet toevallig groen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat een blauw zijltje was dan was de onderkant groen ja, die oranje zijlen zijn dat vaak aan 2 kanten ik heb ze nog niet gezien dat ze groen waren aan de andere kant.

 

Als alle bomen kaal zijn kijk je dwars door het bos heen en zie je dat van een flinke afstand al liggen of je moet hem bedekken met grond wat er ligt, dan groeit er in het voorjaar wel een beetje onkruid op maar dat trek je zo weg.

 

Ik heb al aardig wat verslagen op dit forum gelezen en zoals ik al zei, ik heb zelf al wat buitenkweek ervaring. Hier nog de foto die ik vergeten was te posten bij m´n vorige post. Zoals jullie kunnen zien ben ik bezig met het onkruid vrij maken van de locatie.

 

Aan het zijltje te zien net niet genoeg ervaring. Is niet erg, ook ik leer elk jaar bij. Het is dan ook zaak stealth te werk te gaan.

80% van de natuur is groen/bruin/grijs dus probeer met die kleuren te werken in je benodigdheden.

Die groene zijlen ken je wel en kost een tientje bij de lokale bouwmarkt.

 

En beter leg je die nu nog niet neer maar pas in maart, het heeft een maandje nodig om alles te laten rotten en dan is je grondje lekker kaal.

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom een groen zeil gebruiken.. die zie je dan tog bijna niet liggen.. vind je dalijk je eigen spot niet meer.. pijltjes op de bomen werk ook wel handig.. je kan natuurlijk altijd vragen aan wandelaars :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een beetje je eigen spot te kennen geven door allerlei opvallende afbakeningen te doen zoals pijltjes en zijlen, steek dan gelijk een rastavlag in de grond aan een stok van 10m hoog, dan kan je hem zeker terug vinden. Dan weet ik zeker dat een ander jouw plantjes oogst.

 

Neem de elementen zoals ze zijn dus bijvoorbeeld een boom die er anders uitziet als de andere. Hoogteverschillen in de bomen en vegetatie, uitstekende takken waaraan je de locatie van je spot kan herkennen zo doe ik dat, ga geen stokken in de grond steken en pijltjes op de bomen tekenen dat is een beetje dom he..

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha denk niet dat shiva het meent canna :rolleyes:

Het heeft toch wel wat, in de natuur badderen in camouflage kleren.

Het begint weer te kriebelen maar vind het nog wat vroeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beftekkels doen happen naar de baas. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is een flink opvalend zeiltje. Is de andere kant niet toevallig groen?

 

Ik heb buitenkweek ervaring, geen guerilla kweek ervaring. Onderkant zeil is idd groen ja, maargoed. ik denk niet dat iemand rond deze tijd van het jaar diep in het bos gaat.

Volgende keer draai ik m'n zeiltje wel om

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha is het echt, hij is groen aan onderkant en je legt knal oranje boven.

Kijk nu maakt het geen fluit uit maar zou als ik jou was meer 'stealth' te werk te gaan in toekomst wil je de kans tot oogsten vergroten ..

 

Voorzichtig :lol:

 

Edit: :rolleyes:

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb buitenkweek ervaring, geen guerilla kweek ervaring. Onderkant zeil is idd groen ja, maargoed.

 

Kijk, nu zeg je het goed, je wekte namelijk de indruk dat je het guerilla al een tijdje deed

 

ik denk niet dat iemand rond deze tijd van het jaar diep in het bos gaat.

Volgende keer draai ik m'n zeiltje wel om

 

Nu nog niet maar als het weer een beetje beter word met minder sneeuw en regen gaan de eerste al op zoek voor een potentiele spot.

Waaronder ik.

 

Ik adviseer je om het zijltje weg te halen er groeit toch nog niks dus wat je nu eigenlijk aan het doen bent is water naar de zee brengen.

Als het maart is komt het onkruid weer op gang en dan kan je je zijltje plaatsen en voor mij part in februarie al. Begin april ga je mesten en ompsitten en in mei spit je alles nog een keer om en kan je ze gelijk zetten.

 

Greetz

 

ps/ Weet je al welk soortje je neemt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit meen je niet! is de andere kant echt groen???

Ben ik eigelijk wel s benieuwd waarom je voor oranje bent gegaan... als je nou undercover wou blijven in een mandarijnen veld dan snapte ik het :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als andere je plantjes gaan oogsten hebben ze gelijk een dansvloer om het te vieren :rolleyes:

 

oke back on-topic.

 

Welke soort wil je zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gok santa maria :lol:

 

Jij mag gaan gokken voor me :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eventjes om een impressie te geven wat voor santa stekjes ik ga zetten. Dit is wat ik afgelopen jaar voor elkaar heb gekregen in m'n oma dr achtertuin.

Opbrengst : 711,5gr van alleen deze plant

 

gallery_36249_15051_159058.jpg

Edited by Danny0126

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...