Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Danny0126

1ste guerilla kweek

Recommended Posts

Jammer dat ze zo langzaam groeien ik hoop dat het goedkomt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Hoe gaat het nu danny met je plantjes ,ik hoop voor je goed . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, dag 83

 

Ben weer eventjes bij de planten gaan kijken. groeien niet hard helaas. de stammetjes worden wel al wat dikker, maar omdat de PH waarde van de grond toch nog te hoog is, neemt de plant niet alle voedingsstoffen even goed op waardoor hij niet zo hard groeit.

 

gallery_36249_15051_2410786.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Het is inderdaad armoe troef ,jammer dat ze het niet beter doen ,volgend jaar beter zullen we maar zeggen ,je hebt tijd zat om het klaar te maken voor volgend jaar om te knallen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, dag 111

 

Weer een tijdje geleden dat ik een update deed. De rede hiervoor is vakantie en dat de spot nu super moeilijk bereikbaar is door al het onkruid.

De planten bloeien nog niet, maar een aantal zijn wel aardig gegroeid.

 

gallery_36249_15051_1063601.jpg

gallery_36249_15051_204930.jpg

gallery_36249_15051_1924184.jpg

gallery_36249_15051_107768.jpg

 

Geen idee hoe dit allemaal gebeurt is

 

gallery_36249_15051_1794108.jpg

gallery_36249_15051_356307.jpg

gallery_36249_15051_957527.jpg

gallery_36249_15051_1249470.jpg

gallery_36249_15051_108313.jpg

gallery_36249_15051_1381194.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Er staan er toch nog een paar mooie bij danny ,nu nog bloeien dan komt het toch nog goed .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, dag 135

 

Net weer eens even bij de spot geweest. toch beetje geschrokken. alle planten die bedekt waren met grondfolie tegen bescherming van het onkruid, zijn 'verdwenen'. naar mijn mening is er een of ander dier geweest die eraan heeft gezeten. het vreemde is wel dat alle planten die geen grondfolie hadden er nog gewoon staan. ik vind het maar vreemd.

 

De foto's

 

gallery_36249_15051_992157.jpg

gallery_36249_15051_653633.jpg

gallery_36249_15051_1073949.jpg

gallery_36249_15051_95442.jpg

gallery_36249_15051_498247.jpg

gallery_36249_15051_906813.jpg

gallery_36249_15051_726745.jpg

gallery_36249_15051_622865.jpg

gallery_36249_15051_692205.jpg

gallery_36249_15051_504372.jpg

 

Het vreemde is dat de planten waar geen grondfolie gebruikt is er nog redelijk bij staan.

 

gallery_36249_15051_781769.jpg

gallery_36249_15051_428535.jpg

gallery_36249_15051_884956.jpg

 

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? ik heb namelijk geen flauw idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Makkelijk zat danny je grond moet luchtig zijn ,als jij dat gronddoek laat zitten komt er geen zuurstof bij en is het niet meer luchtig genoeg .

Probeer maar volgend jaar. de grond op tewaarderen en luchtig maken ,echt een luchtig boeltje er van maken ,de gaten natuurlijk wel groot zat maken ,je zal zien dat het struiken worden met veel wiet ,die klote grond doek weg laten ,dat is nergens voor nodig .

lees het bericht van Dame Blanche grond verbeteren maar eens door ,iedereen kan het echt waar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er geen alternatief voor een worteldoek? Wil volgend jaar de spot echt onkruid vrij houden. En nee, ik ga niet iedere week de grond omspitte en onkruid verwijderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Round-up?

Maar ik dacht dat worteldoek lucht doorlatend was? Planten zien er wel verstikt uit

of anders is er een hert langs geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

De naam zegt het al limbic ,worteldoek is voor de wortels ,het is daar een samen komst van omstandigheden ,de grond is niet goed ,en dan sluit je hem nog af ,dat zou ik nooit doen .

Ik zou het wel weten als ik zo,n spot had ,lekker voor volgend jaar voor bereiden ,en dan knallen .

Maar wel doen zoals het moet ,groeien daar brandnetels ,dan is de grond goed ,dan is luchtig maken en kippemest toevoegen zat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben het hier over een ANTI worteldoek. Als je op internet gaat kijken zou een anti worteldoek water en lucht doorlatend moeten zijn. daarom vind het vreemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het niet gewoon te warm geworden onder dat zijl, lijkt me dat dit zwarte zijltje aardig wat warmte pakt met de hele dag de zon er op... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

wortel doek hoort in de grond niet op de grond ,je moet je grond niet afdekken het moet ademen ,als je dit niet snapt helpt het toch niet ,als je te lui bent om alles goed te doen en maken ,doe het dan niet .Adem zelf eens door een rietje ,kijken hoe dat gaat ,en de warmte kan ook een rol spelen ,samen met slechte grond ,maar daar is het antwoord al op gegeven .

Je vind hier toch niemand die dat doet met dat worteldoek ,dat zegt al zat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik MOET iets doen tegen het onkruid, anders worden de kleine wietplantjes over rompeld door onkruid en groeien ze niet meer. er moet toch wel een andere oplossing zijn dan iedere week de grond om te spitte?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wortel doek hoort in de grond niet op de grond ,je moet je grond niet afdekken het moet ademen ,als je dit niet snapt helpt het toch niet ,als je te lui bent om alles goed te doen en maken ,doe het dan niet .Adem zelf eens door een rietje ,kijken hoe dat gaat ,en de warmte kan ook een rol spelen ,samen met slechte grond ,maar daar is het antwoord al op gegeven .

Je vind hier toch niemand die dat doet met dat worteldoek ,dat zegt al zat .

 

 

wat een onzin.. :lol:

dus de halve binnenteelt doet het fout met hun potten afdekken tegen verdamping en om de capillaire werking te vergroten..??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

dat afdekken hoeft nergens voor ,ik zie ze dat hier en daar doen ,waarvoor is een raadsel .ik heb het nog nooit gedaan en heb altijd een goede tot zeer goede oogst ,dus larie koek .

En ik weet niet of je het weet maar potten staan boven de grond ,dan pak eens een pot helemaal in ,dat is hetzelfde als hier gebeurd ,dan kan hij ook niet ademen ,zo denk ik er over en niet anders ,ik heb al zoveel geprobeerd ,maar ik weet wel dat dat afdekken buiten niet veel uithaalt ,waarom zou je dat doen ,de buiten planten doen het ,het beste in de volle grond onder goede omstandigheden ,en die zijn er niet daar ,de grond is niet goed volgens mijn ,en dan nog afdekken .

Ik zou zeggen mooi doen wat je niet laten kunt volgend jaar ,dan heb je weer zoiets ,en ze hebben voor onkruid schofels uitgevonden ,dat is toch een kleine moeite .

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61
wortel doek hoort in de grond niet op de grond ,je moet je grond niet afdekken het moet ademen ,als je dit niet snapt helpt het toch niet ,als je te lui bent om alles goed te doen en maken ,doe het dan niet .Adem zelf eens door een rietje ,kijken hoe dat gaat ,en de warmte kan ook een rol spelen ,samen met slechte grond ,maar daar is het antwoord al op gegeven .

Je vind hier toch niemand die dat doet met dat worteldoek ,dat zegt al zat .

 

 

wat een onzin.. :lol:

dus de halve binnenteelt doet het fout met hun potten afdekken tegen verdamping en om de capillaire werking te vergroten..??

de capillaire werking te vergroten kan alleen maar als de grond luchtig is ,anders kan het niet in werking treden ,iik wed trouwens dat de grond daar hard is en bijna geen water opneemt ,het is een verschil tussen goede luchtige aarde en vaste aarde ,waarom denken jullie dat er wormen toegevoegd worden aan de grond ,die zorgen voor luchtigheid ,tevens om de mest om te zetten in voeding en mineralen ,en schimmels ,alles wat een plant nodig heeft ,verdamping buiten daar heb je niet zoveel last van ,binnen kan het een ander verhaal zijn ,ook daar moet de grond goed luchtig zijn ,dan hoeft er echt geen folie op de pot te liggen ,een kwestie van water geven in het begin van bovenaf tot de wortels in heel de pot zitten ,en de plant groter is kan de lamp ook niet meer op de grond schijnen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten is het inderdaad niet nodig, maar binnen is een ander verhaal... ;)

 

1. het vocht verdeelt zich door de hele pot waardoor je een grotere buffer/wortel massa hebt.

2.je weerkaatst een hoop warmte van de lampen, bij sommige setups wil je daar nog wel eens problemen mee krijgen.

 

(zodra het bladerdek de pot bedekt is het zinloos)

 

en een pot ademt niet aan de zijkanten hoor, los van bijvoorbeeld de smartpots, weet niet wat voor potten jij gebruikt als ze vol met gaten zitten om te ademen. :P

 

maar ben blij dat je op jou manier zeer goede oogsten trekt, ga zo door zou ik zeggen !! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update!

 

tijdje niks van me laten horen, excuses hiervoor. erg druk gehad met van alles en nog wat dat ik constant uitstelde om hier op het forum te reageren.

 

Goed nieuws, er is geoogst geworden!

slecht nieuws, de hoeveel is niet zo heel denderend.

 

Ik heb toch nog een goeie 100gr mooie afgebloeide wiet kunnen oogsten. ben tevreden over het soortje. heb 18 oktober alles binnen gehaald. toppen mooi afgebloeid en bijna geen rot!

 

De foto's

gallery_36249_15051_2287016.jpg

gallery_36249_15051_405329.jpg

gallery_36249_15051_1491791.jpg

gallery_36249_15051_774813.jpg

gallery_36249_15051_1857282.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
wel een mooi grote plek, volzetten aankomend jaar....

 

 

Jaa dat zou ik ook doen alleen de grond wat beter maken, want volgens mij was dit jaar niet zo fijn gelopen met die grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...