Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Danny0126

1ste guerilla kweek

Recommended Posts

Lieve oma heb jij :rofl Mooie struik en lekkere oogst dan. Is het te roken?

 

Maar kan je niet beter wat verschillende soorten zetten? Meer kans op een goed resultaat. En je kan verspreidt knippen, want 25 bomen knippen is veel werk.

 

En is dit je enige plek voor een guerrilla, zoja zou ik je adviseren om er meer te gaan zoeken.

 

Gr Monti

 

Ik gok santa maria :lol:

 

Jij mag gaan gokken voor me :rofl

 

thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

guerilla is toch een stukje anders dan een veilig achtertuintje, je kunt ze net zo mooi krijgen als in de tuin alleen zal je eerder rot krijgen.

En jouw plantjes zullen nog staan als de bomen half kaal zijn.

 

Je hoeft je ook geen zorgen te maken om fluffy topjes, dat zit wel goed bij de santa.

 

En weet je waarom ze hem Santa Maria noemen? Omdat ze pas klaar zijn met de kerst :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat canna (en ik) probeert te zeggen is dat je een beter een vroeger soortje kan nemen of dus je kansen spreiden en meerdere verschillende soorten nemen. Vroege en late soorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kzou wel even inplaats van dat orange zeil een zwart zeil fzo nemen gevechtsvliegtuigen zullen denken anders dat die orange doek hun home base is en ze daar hun vliegtuig moeten verlaten als ze jou doek zien liggen ;) :tu

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo jongens,

 

na een lange tijd toch nog eens gaan kijken naar de spot. op verzoek van vele van hier het zeil omgedraaid en alvast begonnen met omspitten van de grond. volgens mij is de kwaliteit van de grond niet zo heel goed. vind er toch veel stenen in. ben daarom op zoek gegaan naar nieuwe spots.

 

gallery_36249_15051_210546.jpg

gallery_36249_15051_103231.jpg

 

de nieuwe spot

gallery_36249_15051_26112.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel stenen?

 

Ik heb wel eens een spot hier en daar gevonden wat een of andere stortplaats is geweest, zeer mooie rulle klei maar vol met stukken baksteen!

Ook bepaalde maisvelden zijn zeer rijk aan kiezelstenen, dit is bevorderlijk voor de sporenelementen. Kiezelstenen moet je zien als een soort natuurlijke bodemverbeteraar, bacteriën gedijen goed op deze kiezelstenen heb ik ergens gelezen.

Ik weet natuurlijk niet wat voor stenen je bedoeld misschien kun je dat vertellen?

 

Je had ook die orandje randjes even kunnen bedekken met zand want ook die vallen natuurlijk erg op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heeft hij die stenen die op zen zeil liggen uit de grond gehaalt ... :engel :)

 

vind je eens een mooie spot vind je een heel huis afgebroken onder de grond lol

 

komt wel goed je vind wel een nieuwe spot :)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hoeft geen opstakel te zijn, je haalt oude wortels toch ook uit de grond, je hoeft niet per se te verkassen omdat er een paar van die stenen in de grond zitten die verwijer je toch gewoon en dat is het toch goed?

 

Heb ik ook 1 keer last van gehad maar dat probleem los je gewoon op door ze verderop weer neer te gooien.

Wel ideaal voor je zijltje hehe :engel

 

Alleen ik zou me hele zijl met zand bedekken zodat een eventuele toepallige passant niet gauw een iets ziet.

Hiermee heb je ook het voordeel dat er iets onkruid op komt in het voorjaar maar die trek je zo met zijl en al van je veldje af.

Laat niks aan het toeval over, een passant hoeft niet op zoek te zijn naar iets maar gewoon een willekeurige wandeling door de natuur aan het maken zijn. Geef ze dus geen reden om later nog eens terug te willen komen dus ontneem ze elk zicht op dingen die niet in de natuur horen te liggen en ruim alles goed op, ik zie zo vaak plantenpotten en vuilniszakken en andere rommel slingeren en dat zijn meestal de richtingaanwijzers die ongewilde bezoekers naar je spot lijden. Rommel en troep is de GPS positie van je spot.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er bouwpuin ligt, dan zijn er dus ook mensen geweest = toegankelijk voor jou, maar dus ook voor andere mensen.

Dat laatste plaatje van de nieuwe spot lijkt me een beter plan :wacko:

 

Blijf scherp ;)

 

Greets w33d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo boys, weer eens tijd voor een update :

 

ben gister nog eens naar 1 van de spot geweest en ben daar eens begonnen met het omspitten. niet gedacht dat het zoveel werk was. Respect voor de mensen die hier >100m2 omspitten alleen haha. maar goed tijd voor foto's

 

De voeding die ik 2 weken voor het plaatsen van de stekken ga zaaien.

gallery_36249_15051_697958.jpg

 

 

De kwaliteit van de grond. ondanks dat ik dacht dat het eerst slechte grond was, lijk me de grond toch van redelijk goeie kwaliteit. redelijk luchtig en ik vind er veel wormen, en dat is goed toch?

gallery_36249_15051_482082.jpg

 

 

De vorderingen tot nu toe.

gallery_36249_15051_2515316.jpg

gallery_36249_15051_875028.jpg

 

 

Ik was aan het twijfelen om een grondfrees te huren, maar de lichtste (en goedkoopste) weegde meer dan mijzelf haha. zie mezelf niet met z'n ding door het onkruid heen slepen. Iemand nog goeie tips die het omspitten van de grond wat makkelijker maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee je bent al leker bezich tjah hard en veel werk het leven van een guerilla strijder gaat niet over rozen:D

 

veel suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er ook nog wat kippenmest korrels bij door mengen, want daar komen de wormen juist op af.

Ze eten de korrels het op en poepen het natuurlijk weer uit waardoor jou grond op een natuurlijke manier bemest word.

En veel wormen die in je grond krioelen betekend een luchtige grond waardoor de wortels van je planten makkelijk kunnen groeien:)

Veder heb ik voor het spitten geen goede tip nee haha.. is gewoon ontzettend zwaar werk. Nouja, je zou er natuurlijk wel voor kunnen zorgen dat je schep scherp is en niet bot, dat scheelt ook een hoop, geloof me:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij toch een goede spot. je weet toch nooit zeker of ze al dan niet ondekt zal worden, moet je ook geluk mee hebben en zeker geen hints gaan geven aan voorbijgangers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grond is perfect, rulle kleigrond. Dat gaan bomen worden. Hak het zooitje zo los als je maar mogelijk kan en zoveel mogelijk. Een beetje mest en knallen. Als je je planten gaat zetten zet ze in een beetje goede grond gemengd met de grond die aanwezig is, dan kan je plantje beter aanslaan en gaat het ietsje vlugger.

 

Je moet soms de grond los breken en hakken, dit kan je doen met een pikhouweel. Een soort bijl met een spitse punt eraan waarmee je de grond los kan hakken, eenmaal in brokken kun je deze weer verder klein maken met je schep ofzo. Laat ze niet te grof dat is ook niet goed.

 

Dat gaat wel goed komen daar!

 

Greetz!

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou er ook nog wat kippenmest korrels bij door mengen, want daar komen de wormen juist op af.

Ze eten de korrels het op en poepen het natuurlijk weer uit waardoor jou grond op een natuurlijke manier bemest word.

Doen ze dat bij mijn voeding niet dan? Mijn voeding heeft dezelfde voedingsstoffen als kippenmest alleen in een andere hoeveelheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom koop je losse elementen trouwens? Je kunt gewoon zakken kopen met NPK korrels. Nog beter is organische mest of kippenmest korrels.

Die laatste 2 genoemde zijn vergelijkbaar.

 

Fertisol organische mest

 

Over de soort valt te twisten, bij mij kan je nergens meer mee scheef gaan want ik doe hetzelfde ookal weet ik dat ik ze niet kan afbloeien weet ik altijd wel dat het toch wat grammen geeft, voor de spreiding van het oogstrisico.

 

Als je die in mei naar buiten zet na een weekje op de vensterbank gaat dat flinke bomen worden op die grond daar.

 

Maar vergeet niet hoe losser hoe beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, weer tijd voor een update.

 

Gister weer flink gewerkt aan de spot. M'n plan is om op deze spot 20 tot 25 steks neer te zetten, en op andere spots maximaal 5. Om slakken tegen te gaan ga ik denk ik koperDRAAD gebruiken. geen idee of het werkt, maar ik heb in ieder geval geen zin om iedere week slakken korrels te gaan strooien.

 

De foto's

gallery_36249_15051_158508.jpg

gallery_36249_15051_78625.jpg

gallery_36249_15051_2973114.png

gallery_36249_15051_891987.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee man lekker bezig daaro :)

Mooi stukkie grond dat beloofd wat.

Hebbie nou dat hele oppervlak bewerkt met je NPK, of alleen wat gaten?

Idd wat CB zegt je kunt ook kippenmestkorrels nemen, en dan daar eventueel wat beendermeel aan toevoegen als extra'tje.

Moet behoorlijk wat werk zijn geweest dan B) maar dat mag ook wel.

 

Groeten w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit :) maar als je er 25 wil neer zetten zou ik het wat groter maken. hoe meer ruimte ze hebben hoe groter ze worden. mooie hazelworm.

 

mvg RD

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ w33d

 

Hey thx kerel

Nee heb nog niks van voorbewerking gedaan. ik ga 2 weken voor het planten m'n voeding er doorheen gooien. maar is een combinatie van kippenmestkorrels en beendermeel, bloedmeel en patentkali niet een beetje veel?

 

@ royaldane

 

Thx man

Ja we zijn nog niet klaar met spitte :). we gaan denk ik per m1 1 plant zetten. dus we moeten nog wel even haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een worm! :) B)

 

Ziet er goed uit dat akkertje! Lekker losse grond en al een beetje bodem leven, dat is alleen maar goed!

Toch zou ik alvast beginnen met het toebrengen van kippenmest korrels of zoals canna als zei organische mest, hoe vroeger hoe beter.

Die NPK-korrels heb je pas nodig als je plant lichter begint te kleuren, dan leg je een beetje rondom de stam. Door regenval trekt het vanzelf de grond in;)

 

Ik kan me nog herinneren dat Mr stoned a lot vorig jaar ook koperdraad gebruikte tegen slakken. Bij hem werkte het toen niet, maar goed, hij had echt een hele infasie van slakken, dus bij hem leek niks meer te werken haha! Zelf gebruik ik slakkenkorrels, dus mocht koperdraad niet werken, is je dat zeker aan te raden! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd mooie hazelworm, tijdje geleden dat ik nog 1 gespot heb B)

doe zo voort en blijf scherp! en trek die broek op want het is geen zicht :verrygood

 

idd mooie hazelworm, tijdje geleden dat ik nog 1 gespot heb :)

doe zo voort en blijf scherp! en trek die broek op want het is geen zicht :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ w33d

 

Hey thx kerel

Nee heb nog niks van voorbewerking gedaan. ik ga 2 weken voor het planten m'n voeding er doorheen gooien. maar is een combinatie van kippenmestkorrels en beendermeel, bloedmeel en patentkali niet een beetje veel?

 

Geen idee ik heb zelf geen ervaring met beendermeel, bloedmeel en patentkali. :verrygood

Kippenmestkorrels op guarilla is eigenlijk al voldoende, maar voor een uitbundigere bloei kun je natuurlijk nog wel beendermeel toevoegen.

Daar zou je het in principe mee kunnen gaan redden.. ook las ik ergens dat je met een kippenmestkorrels bemeste grond 2 jaar kan kweken.

Zou betekenen dat je nu investeert, volgend jaar geen kosten, en het 3e jaar weer opnieuw bemesten.

Je spaart wel een hoop geld uit dan :verrygood.

 

Groeten w33d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...