Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Protput..

2 x Shackzilla in de kast

Recommended Posts

merci!

 

euhm ja die moet ik nog eens ophangen :tu Ik heb er eentje op de bodem, wordt ongeveer 25 graden met lamp aan en eentje in een hoek vd kast ongeveer 30cm onder de lamp en 30cm boven de hoogste top, daar wordt het ongeveer 35 graden.. dus voorlopig niet echt betrouwbare meetresultaten maar voorlopig lijkt het wel goed te gaan. Schat dat het op lamphoogte rond de 30 graden zal zijn. Zoals al gezegd wordt de temperatuur 's nachts wel rond de 16-17 graden.. hoop dat ik hier geen problemen mee krijg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag temp mag iets omlaag, nacht iets omhoog.. maar dat zijn de puntjes op de i..

goed dat je de temp ook boven meet, je moet er dan wel een kartonnetje ofzo boven zetten, dan meet je in de schaduw, en das goed.

cool kastje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten, de bladeren lijken wat licht op de foto, misschien even een pic without HPS, scroggen zou misschien nog kunnen, zou je nu je net erboven moeten hangen, anders kan je gewoon beginnen met de bovenste takken te knakken, waardoor die eronder omhoog gaan, die knak je daarna op hun beurt weer de vrije ruimte in, telkens een geknakte tak een dag of 3 rust gunnen en weer verder de ruimte in knakken, zo krijg je je tent ook vol :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de commentaren, als beloning alweer een update :tu

 

dag 38 waarvan

8 dagen 24/0

19 dagen 18/6

11 dagen 12/12

 

Ik heb besloten om toch nog te scroggen, volgende ronde wel wat vroeger mee beginnen.

 

Ben snel bij de brico nog een stuk gaas gaan halen en dit op schroefjes in de wanden gelegd. Het ligt tussen de 35-40 boven de grond. De smartpots heb ik omgeplooid om gemakkelijker water te kunnen geven. Volgende keer koop ik een zak extra grond zodat deze wat hoger gevuld is.

 

gallery_35979_14964_1848879.jpg

 

gallery_35979_14964_1137877.jpg

 

De plant rechtsachter was een 10-tal centimeter groter dan de rest, deze heb ik onder het net wat opzij geplooid om meer licht door te laten.

gallery_35979_14964_797533.jpg

 

De linker thermometer heb ik opgehangen (touwtje zit wel verstopt) en een afdakje gegeven zoals ik dat hier dikwijls zie. De rechter staat op gelijke hoogte, gewoon op het net. Welke waarde moet ik nu geloven? Achteraan zie je trouwens de thermostaat die ingesteld staat op 30 graden.

gallery_35979_14964_2358443.jpg

 

Ik heb één blad gevonden waar sinds een paar dagen lichtgroene vlekken opzitten.. Op die hele hoop bladeren lijkt mij dit geen probleem maar kan dit ergens op wijzen? Heb TMZ topic gelezen en het heeft er wel iets van weg..

gallery_35979_14964_1252289.jpg

 

Als je je hoofd schuin houdt ziet het er zo uit onder het bladerdek. Is het al het moment om een paar dingen weg te dieven? De eerste éénvingerige internode heb ik een paar dagen weggehaald omdat die aan het afsterven was. Een paar bladeren van de 2de internode zien er ook niet zo goed uit en raken de aarde, moeten deze dan verwijderd worden om ziektes/schimmels te vermijden? Ze vangen niet echt veel licht op maar anderzijds moet de plant hier ook geen energie in steken aangezien deze niet meer groeien en er dus alleen maar van kunnen profiteren, nee?

gallery_35979_14964_2109123.jpg

 

Sinds vandaag heb ik de startbooster vervangen door topbooster, normaal moest dit vanaf week 2 bloei maar ik wil het schema wat uitspreiden aangezien dit op 9 weken bloei gebaseerd is. Verder mag ik nu ook 30ml/100l P-boost meegeven, heb er nu 10ml/100l meegegeven en ga dit verder opbouwen per 5ml/100l. K-boost is volgens het schema pas vanaf week 5 bloei. Regulator krijgen ze ook nog altijd mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die meters zijn allemaal afwijkend van elkaar, ik ben nog steeds op zoek naar een mooie betrouwbare meter, dus als iemand een tip heeft graag, verder doe ik zelf ook een afdakje boven de meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze heb ik bij Conrad gehaald. Was ie in de aanbieding volgens mij, want hij is nu veel duurder... ik meen er €25,- voor betaald te hebben.

 

gallery_33426_13578_58970.jpg

Thermo/Hygro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een hele mooie,zeer nauwkeurig en met schimmelwaarchuwing en dauwpuntaanduiding, thanks Wolfie :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank Krasi! Ik kreeg de tip van ieman anders op het forum en zo helpen we elkaar :tu ;)

Koordje is inderdaad wat aan de korte kant SJ. kan irritaties opwekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien handig voor de toekomst! Heb momenteel een zeer nauwkeurige thermometer in mijn bezit (thesisonderzoek ;)) dus de komende maanden is het niet direct nodig.

 

Heb met die meter eens de ruimte gemeten waarin de kast staat en.. 13,8° :tu er zal dus toch iets moeten gebeuren in deze koude dagen. Morgen toch maar de CV aanzetten, alhoewel dit niet zoveel zal helpen. De kast staat een paar meter van de verwarming en in een ruimte die 3 verdiepingen met elkaar verbindt waardoor misschien 10% vd warmte de kast zal bereiken..

 

Een elektrische kachel zie ik niet zitten.. lijkt mij niet zo veilig en die dingen verbruiken minstens 1000W/2000W. Snel gerekend 12u x 1000W x 90 bloeidagen x 0,25€/kWh = 270 € en dat lijkt mij niet echt 'rendabel' + de huisbaas zal raar kijken.

 

Ik lees dat het vooral de bodem/wortel temperatuur is die je een beetje op peil moet houden dus heb wat zitten opzoeken hierover.

 

Het beste lijkt mij natuurlijk verwarmingsmat zoals die bedoeld is voor propagators en terraria, stevig materiaal en met thermostaat uitgerust maar wel prijzig.

 

deze zou deftig in mijn bloeiruimte passen: Biogreen aluminium verwarmingsmat inclusief thermostaat 60 x 120 cm 140 Watt --> 137 €

 

in mijn voorgroeiruimte kan op termijn deze komen: Biogreen aluminium verwarmingsmat inclusief thermostaat 60 x 75 cm 93 Watt --> 100 €

 

er staat bij dat ze spatwaterdicht zijn, lijkt mij dus best dat die onder de vijverfolie komen.. Aangezien ik overijverig die folie heb vastgeniet (en hierover de radiatorfolie) zal dat een leuk werkje worden.

 

 

Ik zie ook mensen elektrische dekens gebruiken.. betwijfel of dit volledig veilig is, googlen op 'elektrisch deken brand' werkt niet motiverend.. Is natuurlijk wel een stuk goedkoper en misschien even efficiënt?

 

voor bloeihok: 150 W --> 51 €

voor groeihok: 35 W --> 25 €

 

Ervaringen en tips hierover? En kan ik verwachten dat de temperatuur in het hok ook enkele graden stijgt?

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey PP,

 

 

Ziet er leuk en mooi uit ;)

Maar ik blijf erbij.... 1 plant per pot zou beter zijn gast :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, heb het ook al overwogen om dit volgende ronde toch te doen.. lijkt me ook wat makkelijker werken om de planten wat bij te sturen en water te geven.

 

voorlopig heb ik nog niets aan het net gebonden maar enkel de planten wat open gebogen onder het net om de oppervlakte te vullen..

 

dag 40, begint goed vol te komen

gallery_35979_14964_3539863.jpg

 

paar bladeren zoals dit gevonden, lijkt op beginnend calciumtekort.. iemand die dit kan bevestigen? heb hier camg-boost liggen van aptus maar dacht dat ik dit nog niet moest gebruiken

gallery_35979_14964_735123.jpg

 

dit is het blad dat ik al eerder poste, met wat roestachtige vlekken

gallery_35979_14964_242745.jpg

 

heb een paar kleine dingetjes weggehaald, 2de node waar die de grond raakte + scheutjes die daar in de oksel groeiden

 

voor

gallery_35979_14964_966373.jpg

 

na

gallery_35979_14964_814210.jpg

 

niet zo spectaculair dus ;)

gallery_35979_14964_2458129.jpg

 

 

dit is de voorste scheut op bovenste foto's, ik veronderstel dat ik de scheutjes aangeduid met rood streepje ook kan weghalen? of kan dit toch iets opleveren? De blaadjes zou ik sowieso laten staan.

gallery_35979_14964_70865.jpg

 

of zouden jullie heel deze scheut wegnemen en de andere scheuten plat op het net leggen? Ik zie dat sommige mensen hier nogal drastisch in zijn..

 

eergisteren trouwens dit monster gespot

gallery_35979_14964_49633.jpg

 

leek mij een varenrouwmug en was al verdelgingsplannen aan het bedenken maar gisteren en vandaag niets meer van gezien.. dus voorlopig even afwachten.

 

 

dus iemand raad met dat bladprobleem en wat tips voor het dieven?

 

denk trouwens dat ik toch voor die biogreen verwarmingsmatjes ga gaan..

 

protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Protput!

 

Hoe staan ze er bij?

Ik ka je niet helpen met het blad(probleem?) weet ik te weing vanaf.

De scheuten die bij mij op die hoogte hangen heb ik weggehaald omdat daar bijna geen licht komt. Ik zou zeggen weghalen.

Ben wel super benieuwd naar nieuwe foto's.

hoop dat het alles nog gesmeerd loopt.

Groetjes Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de interesse Wolfie! Alles gaat nog altijd goed volgens mij, er was even radiostilte omdat ik het een beetje jammer vind dat er zo weinig respons komt als ik vragen stel.. Zelf bekijk ik ook dagelijks 10 topics zonder iets te zeggen aangezien ik nog maar een beginner ben en niet veel toe te voegen heb, maar hier lopen toch mensen rond met wat meer ervaring. Als je dan een probleem duidelijk omschrijft en foto's post is het wel leuk om reactie te krijgen natuurlijk..

 

Maar goed :) hier een overzicht van de voorbije week.

 

Ik zei enkele posts geleden dat ik begonnen was met P-boost meegeven, na enkele dagen kreeg ik lichtgele bladpuntjes. In de growguide las ik dat myccorhiza + bacto voor genoeg fosfor zorgt en dat moet opgelet worden met extra toevoegingen hiervan.. ben er dus onmiddellijk mee gestopt en sindsdien geen last meer van. In het vervolg dus niet zomaar klakkeloos voedingsschema's volgen zonder te weten wat alles precies doet!

 

dag 41: vergeelde bladpuntjes, geen drama nog maar wou het onder controle houden..

gallery_35979_14964_1406491.jpg

 

dag 42: toppen groeien goed door het net nu maar raken daarbij wel wat beschadigd.. ik probeer ze er zoveel mogelijk door te helpen maar dit lijkt mij toch niet optimaal?

gallery_35979_14964_185680.jpg

 

dag 42: UFO gespot.. geen idee wat dit is, niet echt teruggezien achteraf, die varenrouwpootmug (denk ik) ook niet meer gezien.. Er zijn wel plakkaarten en een spuitbusje brimex onderweg om toekomstige plagen onmiddellijk onder controle te houden. Heb gelezen dat dit volledig biologisch is en het eindproduct niet beïnvloedt, als je denkt dat dat niet zo is laat het dan even weten want wil alles wel natuurlijk houden..

gallery_35979_14964_123351.jpg

 

dag 43: 7 vd 8 onderste takken weggeknipt aangezien die onder een dik bladerdek zitten

gallery_35979_14964_109822.jpg

 

dag 44: 8ste tak ook weggeknipt en beseft dat dieven niet alleen volledige zijtakken wegknippen is, maar ook beginnende scheutjes in oksels van andere zijtakken :) heb mij in allerlei bochten moeten wringen om de achterste planten te bereiken

gallery_35979_14964_2004033.jpg

 

vandaag zijn we dag 48 waarvan

8 dagen 24/0

19 dagen 18/6

21 dagen 12/12

 

Ze krijgen samen dagelijks ongeveer 6l water met regulator, startbooster en sinds kort ook om de dag BAC bloeivoeding. De voeding ben ik langzaam aan het opvoeren: 1ste keer 2 ml/10 l, 2de keer 4 ml/10l, ... tot ik op 20ml/10l kom. (schema zegt 20 a 30 ml/10l).

 

Het scroggen begint te lukken, eerste keren is het wat prutsen, en beetje leren waar je de binddraad moet knopen om geen bladeren te beschadigen. De plant rechtsvoor doet het duidelijk een stuk minder goed, stam is wat minder dik als de rest en veel minder toppen op het net. Ik heb daarnet ook 2 takken hiervan weggeknipt die het net niet halen, laat die plant maar alle energie in die paar toppen boven het net steken, de plant rechtsachter bind ik wat naar voor om de oppervlakte beter te benutten.

 

gallery_35979_14964_2386569.jpg

 

topjes beginnen te komen, ik denk dat ik beginnende bloeiverschijnselen zie (paar haartjes in de oksels)

gallery_35979_14964_660093.jpg

 

diefwerk van vandaag: 2 onderste takken, paar bladeren die de potgrond bijna raakten en nog paar kleine scheutjes

gallery_35979_14964_1152269.jpg

 

ziet er nu zo uit onder het net

gallery_35979_14964_1045130.jpg

 

op één van de smartpots komt er op één kant schimmel.. Ik hoop dat dit de myccorhiza zijn die door de pot groeien?? Ik heb wel al redelijk wat smartpotverslagen gelezen maar wel nog nooit tegen gekomen dus feedback hierover is zeer welkom :)

gallery_35979_14964_2073197.jpg

 

 

Nu ik beter weet wat weg te dieven zal dit volgende keer wel in één keer gebeuren, denk dat de plant dan minder stilstand krijgt alhoewel ik hier niet zoveel van gemerkt heb.

 

Ik zit nu op het einde van week 3 bloei en heb gelezen dat shackzilla doorgroeit tot week 5-6. Tot hoe lang kan ik dan nog scroggen? Nog een weekje ofzo en dan de toppen gewoon omhoog laten komen?

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protput!

 

Gewoon blijven posten! Reacties komen vanzelf. Ik had gewild dat ik jouw vragen kon beantwoorden, maar daar heb ik simpelweg nog niet genoeg ervaring en kennis voor. Blijf in ieder geval wel gewoon door berichten, ik ben namelijk groot fan van je kast en de inhoud :)

Je net begint al aardig vol te raken, goed bezig :) De beschadiging aan je toppen zal wel meevallen denk ik. Ze kunnen wel tegen een stootje.

Die schimmel daarentegen baart me enigszins zorgen... Geen idee wat het is, maar zoals je zelf zegt; nog nooit eerder gezien.

De bloei begint er al wel goed in te komen lijkt het. Succes in ieder geval, ik blijf het volgen en ik hoop dat je snel antwoord krijgt op je vragen.

Groetjes Wlf

Share this post


Link to post
Share on other sites
op één van de smartpots komt er op één kant schimmel.. Ik hoop dat dit de myccorhiza zijn die door de pot groeien?? Ik heb wel al redelijk wat smartpotverslagen gelezen maar wel nog nooit tegen gekomen dus feedback hierover is zeer welkom :)

gallery_35979_14964_2073197.jpg

 

Protput, dit heb ik ook eens meegemaakt, in een ronde die niet zo lekker eindigde.

Schimmel aan de smartpots is natuurlijk niet goed, bij mij kwam het door de hoge lv en koude nachttemperatuur.

De ronde eindigde met rot en schimmel, doodzonde dus.

Hopelijk kom je erachter wat bij jou de oorzaak is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai, niet zo goed nieuws maar bedankt voor de input! Ik moet wel zeggen dat er hier in huis heel veel kamerplanten hun potgrond bedekt zijn met een witte schimmel, dacht dat dit onschadelijk was maar toch eens wat meer over opzoeken..

 

Klopt van die lage nachttemperaturen.. Ondertussen al een week verwarmingsmatjes van biogreen besteld bij eugrowshop, maar blijkbaar hadden ze die niet op voorraad (zetten ze dus niet op hun website) en met de kerstdagen duurt alles zo lang.. Maar hopelijk helpt dit wat.. LV schommelt met lamp aan rond de 40%, lamp uit kan het wel 80% worden.. Niet optimaal maar moeilijk te regelen als je afzuiger op een thermostaat aangesloten zit toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klopt van die lage nachttemperaturen.. Ondertussen al een week verwarmingsmatjes van biogreen besteld bij eugrowshop,

 

LV schommelt met lamp aan rond de 40%, lamp uit kan het wel 80% worden..

 

Dit zijn toch de 2 redenen dat het gebeurt is, bij was dit ook het geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 51 waarvan

8 dagen 24/0

19 dagen 18/6

24 dagen 12/12

 

De planten staan nu duidelijk in de bloei, en schieten echt de lucht in. Ik denk dat ze nu wel 5-10 cm per dag boven het net groeien. Ik heb de laatste 3 dagen niets meer gebonden en denk ook niet dat dit nog de bedoeling is? Er zijn wel redelijk wat topjes boven het net, zijn wel nog een paar minder gevulde plaatsen maar ik zal het nu moeten doen met de toppen die ik heb volgens mij. Al bij al heb ik misschien maar 20 takken aan het net gebonden, volgende keer het net toch wat lager hangen denk ik, ofwel net eruit laten en gewoon op tijd beginnen knakken en de zijtakken wat opzij trekken. Ik merk dat er toch altijd beschadigingen en gekrulde bladeren ontstaan wanneer de planten door het net groeien, moet ze er dikwijls doorhelpen, is dat normaal? Ik zag gisteren dat ik ook 1 vd 2 hoofdtoppen van de plant rechtsachter heb afgebroken :) heb het nog proberen tapen maar de tak lag daar denk ik al 2 dagen en er zat geen leven meer in..

 

gallery_35979_14964_1431401.jpg

 

gallery_35979_14964_852855.jpg

 

topje in wording

gallery_35979_14964_923950.jpg

 

paar foto's van de stammen/plantopbouw, snap niet dat waarom deze gedraaid worden waarom ik ze upload, sorry daarvoor

gallery_35979_14964_25410.jpg

 

gallery_35979_14964_488124.jpg

 

gallery_35979_14964_709063.jpg

 

gallery_35979_14964_1820762.jpg

 

behoorlijk dik :)

gallery_35979_14964_182622.jpg

 

zelfs uitstekende stukjes aarde zijn volledig doorworteld

gallery_35979_14964_1844816.jpg

 

afgebroken hoofdtop, niet voor zwakke magen :)

gallery_35979_14964_1807015.jpg

 

 

 

 

Bedankt voor de waarschuwing over het schimmelprobleem, ik probeer er aan te werken :)

 

Heb deze voorlopig wat verwijderd door over de smartpot te wrijven maar dat is niet echt een oplossing natuurlijk. Het probleem is denk ik uitblaas in dezelfde ruimte als ik aanzuig en er dagelijks bijna 6 liter water verdampt. Deze ruimte is verbindt 3 verdiepingen met elkaar dus ik dacht dat er wel genoeg luchtverversing zou zijn maar misschien is dit niet het geval, luchtvochtigheidswaarden in huis liggen soms ook rond de 60-70%. Misschien stom dat ik dit nog niet eerder deed maar nu gaat het raam dus wel op een kier als de lampen aanstaan om zo hopelijk wat vocht af te voeren. Ik had al eerder wat condens gezien op de ramen dus ik denk dat we meer moeten verluchten.

 

Overdag steek ik nu de cv toch aan in de ruimte, daardoor stijgt de temperatuur ongeveer 5 graden en daalt de RV tot 60% in de ruimte waar het hok staat, wat aanvaardbaar is. In het hok zelf was er toen de lampen aangingen een RV van 75%, wat toch wel riskant is nu de bloei er echt in komt.

 

Ik hoop dat ik de verwarmingsmatjes snel ontvang en dit ook een beetje kan bijdragen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cv is een goede zet, verwarmingsmat gaat ook bijdragen, wellicht als je geen raam open kan zetten in de ruimte en ventileren, zou je een ontvochtiger in de ruimte waar je tent staat kunnen zetten, Zibro heeft mooie betaalbare exemplaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ai, niet zo goed nieuws maar bedankt voor de input! Ik moet wel zeggen dat er hier in huis heel veel kamerplanten hun potgrond bedekt zijn met een witte schimmel, dacht dat dit onschadelijk was maar toch eens wat meer over opzoeken..

Voor de planten is het misschien niet zo schadelijk, maar ik denk dat het een teken is dat het te vochtig is in je huis en dat is slecht voor je gezondheid. Er dwarrelen schimmelsporen door je huis die je continu inademt. De oplossing is beter ventileren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed stoken plus ventileren en dan zal de vochtigheid wel dalen. Ontvochtiger helpt ook. Dit weer is alleszins niet bevorderlijk.

Verder staan de dames er wel mooi bij. Sterke genetica, die shackzillas! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de ventilatie wordt gewerkt, vannacht het raam in de kamer waar de kast staat op een kier, en de kamer aan de andere kant van de gang ook, dus meer dan genoeg luchtcirculatie zo. Maar het was aan het regenen dus niet dat de LV daardoor gedaald is :). Om half 8 opgestaan om ramen dicht te doen en cv aan te leggen.. Da's ook niet voor elke dag :)

 

Ik had ook al wat zitten rondkijken voor een ontvochtiger, alleen jammer dat weer 200 euro kost + extra stroom vreet. Begint wel een duur projectje te worden zo maar ik ben niet van plan om rotte toppen te kweken dus als het moet zal die er wel komen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi je zou onder je scrogg even een fan moeten gebruiken, dan ben je van de schimmel af en vinden je planten lekker !

 

Behandel je buitenkant pot nu even met een vochtigedoek met een beetje chloor en ventileer good onder je scrogg.

 

Ik heb dit ook wel eens gehad en mijn klimaat was dik in orde maar gebruikte geen fan onder de scrogg.

 

Ziet er goed uit verder !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip! Had dit ook al eens overwogen om langs onder te ventileren maar zie niemand dat hier doen dus leek mij wat raar.. maar zal zeker goed zijn om het vocht wat van tussen de bladeren te krijgen. 'S nachts valt dit eigenlijk wel mee, maar overdag merk ik dikwijls dat mijn planten 'zweten'. Ik heb nog een derde clipfannetje liggen, zal dit vanavond installeren. Best niet rechtstreeks op de smartpots/wortels blazen waarschijnlijk? Zou ik die op een wand richten of wat tussen de bladeren?

 

Deze week begonnen we wat last te krijgen van zwarte schimmels op de muur van de badkamer (dit is de kamer aan de andere kant van de gang waar ik over sprak), ook omdat we niet genoeg ventileren waarschijnlijk. Dit heb ik beneveld met een plantenspuit met javel/bleekwater en water. Binnen enkele minuten was die schimmel weg dus vroeg mij ook al af of ik dit niet wat op de smartpots zou spuiten. Ga er sowieso niet mee overdrijven want heel goed voor die planten en hun wortels lijkt mij dat niet, maar beetje wrijven met een doek moet wel lukken denk ik!

 

Het vochtprobleem komt dus niet alleen van het water dat de planten verdampen, we moeten gewoon meer ventileren na douchen enzo.. Verder is het ook niet optimaal dat de was gedroogd wordt vlak naast mijn kast :) misschien is een ontvochtiger dus toch niet zo een slecht idee..

 

Bedankt voor het meedenken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...