Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Protput..

2 x Shackzilla in de kast

Recommended Posts

Ok, ik ga het niet te lang meer uitstellen denk ik, dit weekend zou het wel kunnen..

 

Wel vreemd, dacht dat het klimaat redelijk in orde was laatste tijd.. LV was max 53% dus maakte mij niet teveel zorgen. Ik ga de laatste dagen de centrale verwarming toch wat aanzetten om de ruimte iets warmer te krijgen dan 16-17°. Volgende keer toch investeren in een ontvochtiger misschien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je verder gaat ontvochtigen dampen ze misschien weer meer en heb je er nog last van.

Geldt ook voor een fannetje d'r op....

40% LV is wel mooi.

Condens voorkomen met verhogen van de temperatuur, als de lampen net uit zijn, schiet misschien meer op.

 

Succes met knippen!

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toppen koelen mee af en zodra de lamp weer aan gaat condenseren deze omdat ze koud zijn.

 

Wat zou helpen is een kacheltje aan laten gaan 2 uur voordat de lamp aan gaat.

Dan warmen de toppen langzaam op.

 

Voor nu gewoon gaan knippen, ik verwacht gezien je foto dat er wel meer in zal zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me aan bij The-Predator,kan snel gaan die rot en nu ben je nog op tijd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andersom dan hoe ik het voorstelde idd :D

Bedankt voor het verbeteren, Predator!

 

Grts,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de adviezen!

 

Vandaag geen nieuwe toppen met verdachte blaadjes gezien gelukkig..

gallery_35979_14964_492803.jpg

 

Nog eens een macro voor de trichomen

gallery_35979_14964_199405.jpg

 

Daar op af gaande mogen ze volgens mij nog wel een paar dagen staan.. Ik vind het dan wat zonde om ze nu al om te halen.

 

Als de rot zich verder verspreid zal ik toch moeten ingrijpen.

 

Maar de eerste verdorde top ontstond ondertussen al 7 dagen geleden, de 2de pas gisteren. Dus ik vraag mij natuurlijk enorm af hoe snel het zich verder gaat verspreiden, probleem is alleen dat het al te laat is op het moment dat je het ziet.. (Ik vervloek mijzelf nu wel dat ik pas zo laat naar die eerste top gekeken heb ;))

 

Zijn er nog mensen die kunnen inschatten wat best is? Is alles gedoemd om weg te rotten als ik dit nog een week laat staan of kan het evengoed bij deze twee toppen blijven?

 

Zou het voordeel van het verder aandikken en afrijpen van de toppen kunnen opwegen tegen enkele stukjes die ik eventueel aan rot verlies?

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de input, doorkweker, best toch dit weekend al knippen dus..

 

 

Twee vraagjes:

 

- Heeft het zin om ze eerst nog een of twee dagen geen water te geven om het laatste uit de planten te persen? Als ik geen water geef lijkt het risico op bijkomend rot ook kleiner, nee? Geen/minder verdamping in de toppen..?

 

- Ik was van plan de toppen in hun geheel op te hangen om te drogen, maar koop ik toch niet beter een droognetje (of zo een opbergnetje uit ikea) en knip ik alle kleine plukjes los van de top? Als het minder opeen zit is er waarschijnlijk minder risico dat het rot zich verder ontwikkeld tijdens het drogen? Of moet ik mij daar geen zorgen over maken?

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij kan het zelf het beste inschatten, als je alle toppen geïnspecteerd hebt en geen rot bent tegengekomen dan mogen ze nog een 2 weken op puur water.

 

Zoals ik op de foto zie hebben ze er zeker nog zin in alleen als de boel gaat rotten kan dat zo hard gaan dat er meer verrot dan dat er bij komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net weer grondig gekeken en geen nieuwe verdachte blaadjes gezien in de toppen, hier en daar wat lichtjes aan getrokken maar geen blaadjes die loslieten. Ook voorzichtig wat in de toppen proberen kijken en geen schimmel gezien..

 

Uiteindelijk valt het voorlopig wel goed mee wat ik heb moeten weggooien.. uiteraard blijft dat wel zonde, maar ik heb het idee dat ze wel nog een paar dagen kunnen gebruiken en voortijdig oogsten is ook zonde natuurlijk :P

 

Dilemma's, dilemma's.. Maar voorlopig kijk ik of ze het nog een paar dagen uithouden, op de trichomen afgaande kunnen ze dat wel gebruiken en voor het gewicht zal het ook geen kwaad kunnen.

 

 

Nog even het lot tarten dus ;) maar vanaf dat ik nog één stuk rot vind gaan ze om!

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk verder geen rot voor je Pafput!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe ;)

 

Gisteren weer niets gevonden en heb het gevoel dat ze nog mooi aandikken dus we proberen het nog een weekje te rekken! Heb de 3 clipfans op stand 2 ipv stand 1 gezet om wat extra luchtcirculatie te krijgen zodat het rot minder kans krijgt zich te ontwikkelen, had dat misschien beter al 2 weken eerder gedaan..

 

Nachttemperaturen zijn nu meestal 18-20°C aangezien de cv wat bijwarmt. LV rond de 40-50%..

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik ben er nog steeds bij Protput, ik had alleen geen extra toevoegingen op de meningen die al zijn gedeeld, het is écht aan jou.

Wij kunnen met z'n allen heel hard roepen knippen die handel maar als jij met je neus boven op die toppen zit om te controleren op rot en niks kan vinden zeg ik laten staan. aan de andere kant, kom je er een dezer dagen achter dat er plots in 4/5/6 verschillende toppen rot zit voel je je heel zuur en denk je had ik maar eerder geknipt. Mijn advies, laat ze nog staan, controleer elke dag grondig, zie je niks: krijg je lekkere dikke toppen, heb je maar ook één geval van twijfel: omkappen.

 

Ik denk dat je hier wel een paar mooie grammen van af gaat halen chef.

 

De laatste dagen Protput, nog even ;)

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is tijd voor de updates der updates :lol:. Na 124 dagen, waarvan 97 op 12/12, was het eergisteren tijd om te oogsten!

 

Ik ben blij te kunnen meedelen dat ik geen extra toprot meer ben tegengekomen. Ondanks de dagelijkse inspectie had ik mij mentaal voorbereid om wel wat rotte plekjes te vinden maar gelukkig was dat niet het geval! Verder ook niets van hermaverschijnselen of beestjes tegengekomen.

 

Gelukkig heb ik ze niet instant omgehakt toen ik een stukje rot vond wat ik heb de indruk dat de laatste 14 dagen op zuiver water ze wel nog deugd gedaan heeft! Ondertussen zijn de bladeren een stuk lichter van kleur geworden, ik heb ook al wat vergeelde/afgestorven bladeren weggehaald maar heb zeker al extremere herfstfoto’s gezien. Liefhebbers van een stoned wietje hadden het wel nog een weekje of twee kunnen rekken denk ik, maar afgaande op de trichomen vond ik het tijd om te oogsten, en de nieuwe generatie stond te trappelen om hun plaats in te nemen :lol:.

 

gallery_35979_14964_194450.jpg

 

linksvoor, de mooiste plant ;)

gallery_35979_14964_1043631.jpg

 

ingezoomd, hier en daar wat amber trichomen

gallery_35979_14964_319161.jpg

 

rechtsvoor, kort maar krachtig en het verst afgerijpt van de vier

gallery_35979_14964_2748187.jpg

 

linksachter, minste opbrenger

gallery_35979_14964_1069131.jpg

 

rechtsachter, dit was een tijdje geleden mijn minst favoriete plant, maar dit is volgens mij een phenotype die wat meer tijd nodig heeft. Het duurde lang voor zich echte toppen begonnen te ontwikkelen, groeien deed ze daarintegen enorm! Nog altijd bleef ze bloemen en witte haartjes aanmaken dus die had zeker nog eventjes kunnen blijven staan.

gallery_35979_14964_1074621.jpg

 

Langs onder zijn er helaas redelijk wat fluffy, onvolgroeide topjes. Volgende keer laat ik de internode onder de 2 hoofdtoppen staan, maar al de rest ga ik wegdieven. Ook veel meer zijtakjes van zijtakken verwijderen want alles zal veel te dicht op elkaar..

gallery_35979_14964_1553436.jpg

gallery_35979_14964_2054363.jpg

 

Hier halverwege de oogst zie je de opbouw van de achterste planten en ook een hele hoop gele onderontwikkelde topjes, waar later misschien hasj van gemaakt gaat worden. Anders gaan we veel spacecake mogen bakken :D

gallery_35979_14964_76177.jpg

 

Een dagje knippen leverde 4 mooie boeketjes bloemen op. In volgorde: linksvoor, rechtsvoor, linksachter, rechtsachter

 

gallery_35979_14964_834308.jpg

gallery_35979_14964_453065.jpg

gallery_35979_14964_847786.jpg

gallery_35979_14964_999008.jpg

 

De eerste nacht hebben ze doorgebracht in het bloeihok. De hoofdtoppen hangen op de plaats waar ze stonden, van onder nog 2 pizzadozen met kleinere topjes en een bananendoos fluf en knipafval.

gallery_35979_14964_837607.jpg

 

Dan de volgende dag het drooghok in orde gemaakt

gallery_35979_14964_179095.jpg

 

RIP ladies, het was leuk jullie gekend te hebben :oeps

gallery_35979_14964_1577890.jpg

 

 

Bedankt iedereen voor de interesse, de tips en opmerkingen!

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

He

 

Hoe staat het er mee baas?

 

Tis toch al weer 10 dagen geleden sinds de laatste foto update.

Ik wil eigenlijk wel wat vergelijkingsmateriaal.

Planten nog gezond? Rotvrij? Nog aangedikt?

 

We horen het wel

 

Magic

 

Edit: volgens mij heb jij letterlijk 2 seconden eerder dan ik op reply gedrukt want zie nu je bericht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n laatste update verdient altijd een +1, netjes, duidelijk en veel foto's.. just how I like it ;)

 

Goed om te horen dat je planten op die ene met toprot na gezond zijn gebleven, heel netjes.

Die laatste dagen heeft ze zeker goed gedaan, je ziet duidelijk een zwelling van de buds :D

Het was voor mij een beetje moeilijk inschatten hoe groot alles was maar met die krant erbij had ik een redelijk beeld (volgende keer zou je er een fles o.i.d. naast kunnen houden)

En? zijn ze compact? hard? hoe ruiken ze? nat gewicht?

 

Als puntje voor de volgende keer heb ik dat dit niet een échte SCRoG was :lol:

Naar mijn mening heb je daardoor wel wat grammen laten schieten, ik zag dit al eerder alleen toen kon je er toch niets meer aan veranderen.

Met een SCRoG is het de bedoeling dat je toppen allemaal evenveel licht krijgen om zo een mooi egaal veldje te creëren van toppen.

Op die manier is het nagenoeg onmogelijk om zulke fluffy toppen onderaan te krijgen (alles wat zich trouwens bij de omschakeling naar 12/12 nog onder het net bevond had je ook moeten/kunnen snoeien).

Ik weet niet hoe goed je Engels is maar hier een link waar ik veel van mijn info vandaan heb, daar zul je zien dat jouw planten onder groep B vielen.

 

Desalniettemin vond ik dit voor een eerste grow zeer netjes.

Veel mensen zouden willen dat ze dit in hun eerste beurt konden.

 

Ik wacht met smart het droge gewicht en het nieuwe verslag af!

 

 

Magic

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Magic!

 

Die krant geeft misschien een vertekend beeld, want zo groot is die niet :lol: (gratis zondagskrant van bij de bakker). Echt enorm zijn de meeste toppen niet, vanboven wel heel compact volgens mij, al is het moeilijk uitspraken te doen voor mij want dit is de eerste keer dat ik een oogst meemaak.. En ja, ruiken doen ze naar gras momenteel :lol: maar dat komt wel goed..

 

Ik heb niet nat gewogen, we zien wel wat er af komt als het droog is. Ik verwacht geen monsteropbrengst, mede dankzij al die halfgare topjes, maar ben zeker tevreden voor een eerste keer! Misschien kan ik achteraf wel nog wat bruikbare topjes uit het knipafval vissen, op het einde van het knippen heb ik daar redelijk veel bijgesmeten omdat ik het moe was.. En als je al die mooie toppen ziet wordt je ook al wat selectiever.

 

Zeer overzichtelijke pagina van dat scroggen! Ik ben er inderdaad wat te laat aan begonnen en het is niet optimaal gebeurd. Ik heb ook de ijzerdraadjes redelijk snel verwijderd omdat ze in de takken groeiden, daarna zijn de planten weer wat omhoog gekomen.. Volgende keer ga ik niet scroggen, beetje knakken en buigen om alles horizontaal te krijgen moet ook wel lukken. Ik had de indruk dat de planten er toch wat van afzagen, veel beschadigde bladeren enzo. Maar ik vond het vooral niet handig.. Je wil niet weten hoe ik daar op de grond gelegen heb in die kast om wat slechte bladeren weg te knippen of om te zoeken naar hermaverschijnselen.. Volgende keer gewoon pot eruit pakken en grondig inspecteren!

 

De eerste keer is altijd wat zoeken.. Je kan wel 1000 topics lezen met info maar uit de praktijk leer je zeker evenveel, ik heb wel een paar werkpuntjes voor de volgende ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele nette grow.

 

Shackzilla ga je echt geweldig vinden, let maar op....

 

Van de fluffy topjes zou je een lekker gumby hasje kunnen maken.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ze lekker hazey afgebloeit, niet teveel amber, vindt ik persoonlijk het lekkerst bij een sativa.

Goede eerste kweek, ik heb echt horror 1e kweekjes gezien :lol:

Nu weer verder met de mooi KF`s :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien kan ik achteraf wel nog wat bruikbare topjes uit het knipafval vissen, op het einde van het knippen heb ik daar redelijk veel bijgesmeten omdat ik het moe was.. En als je al die mooie toppen ziet wordt je ook al wat selectiever.

 

Of je gebruikt ze om een lekkere home-made Ice-hash ervan te maken, als je bijvoorbeeld van plan was Ice-hash te maken van je knipafval.... :lol:

Ik kan het je alvast aanraden! Nooit gedacht dat dat knipafval nog zo leuk kon zijn....

 

Mooie eerste kweek! Al doende leert men nog het meest imo! (Lezen heb ik ook maandenlang gedaan, maar zolang daar geen praktijk tegenover staat, bouw je enkel wat basic knowledge op.... de praktijk laat je je eigen techniek en bevindingen verder verfijnen... althans dat is mijn bescheiden mening)

 

Succes verder Protput! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt een mooi verslag. en toch niet slecht voor de eerste keer.

 

al je werk word nu beloond.

 

gr prettig. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supermooie ronde én verslag Protput :lol:

Ben erg benieuwd naar het eindgewicht en veel succes met je volgende!

 

Groeten,

 

WZ

 

P.s. hoe kom je eigenlijk aan je nickname?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt iedereen! Het zou inderdaad leuk zijn moest ik ICE kunnen maken van het knipafval, alleen kosten die zeven wel veel geld.. Een maat van mij ging eens navragen bij iemand die hij kende om dat te regelen, nog even afwachten daarvoor.

 

Protput is de bijnaam van Alain Vandam in het eiland, een geniale vlaamse tv-reeks :lol:

Geen idee of Nederlanders dit ook grappig vinden..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...