Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Protput..

2 x Shackzilla in de kast

Recommended Posts

Knappe knuppels Protput, slim de microscoop om het moment van bloeien mee te bepalen, dat is voor iedereen anders, en dat kun je nu dus zelf beslissen aan de hand van de trichomes, lekker afbloeien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch netjes uit PP :)

Weet je al hoe het kwam dat de gavita pro jou 3 x in de steek heeft gelaten?

 

Ik zie vaker problemen op dit forum van gavita dat een lamp en/of Evsa niet opstart....

Zelf wil ik ook de 600 pro halen want een 1000DE zit er niet in voorlopig ;) vandaar dat ik het ff vraag zodat ik dalijk niet voor verassingen komt staan als ik m eenmaal in huis heb snapppie?? :P

 

 

Nog effe dude en je kan oogsten B)

 

 

 

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci :)

 

Sinds de Greenpower lamp vervangen is door de Gavita Enhanced lamp heb ik geen problemen meer gehad, en dat is nu toch al 2 weekjes zo. Ik wacht nog even af om zeker te zijn maar voorlopig lijkt het probleem wel opgelost.

 

Ik heb inderdaad nog al probleemgevallen tegengekomen met de combinatie gavita + greenpower, lees dikwijls dat de gasontladingsbuis zou kunnen kromtrekken, ik zie er echter niets verdacht aan maar er moet toch iets mis mee geweest zijn..

 

 

Let dus even op als je de gavita pro koopt welke lamp je erbij krijgt, maar ik denk dat iedere deftige growshop wel op de hoogte moet zijn over dit probleem en je de juiste lamp zal meeleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg deftig allemaal heer Protput, zowel de kweek als de bouw van het hok. :)

Is het Hermanneke al onder controle?

 

Bedankt voor de tip van de lampen. Heb ze zelf ook met de Greenpowers d'r in. Ik ga er alvast twee reserve op voorraad leggen voor het geval dat.

Ik kocht een set die al een paar jaar op de plank lag.....

 

Succes!

 

Watzeggie (WatzegtU voor de Belgen)

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks WatzegtU! Geen slecht idee die reservelampen, geen risico's pakken ivm lichten die niet aanspringen..

 

Heb niets meer van hermaverschijnselen gezien eigenlijk, een paar keer dacht ik iets verdacht te zien, maar bleken toch ontluikende blaadjes.. Achteraf gezien was het misschien loos alarm, aangewakkerd door andere hermaverhalen hier op het forum. Ik hou wel alles goed in de gaten, maar geen ballen meer tegengekomen en ook geen banaantjes in de toppen. Maar gezien de scrogg kan ik wel de achterste toppen onmogelijk deftig bekijken, nog een reden om die volgende keer achterwege te laten dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan Prutpot en proficiat met het wegblijven van de Hermannen!

 

Nog even over die lamp. Deze Philpips Greenpower

http://www.growshop-outlet.nl/verlichting/...v-el-electronic

zie ik als enige speciale lamp voor dit 400 Volt Armatuur in het assortiment staan. Is er nu ook een Gavita 600 Watt 400 Volt lamp voor dit armatuurtje?

 

Grts,

 

WZ

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is er nu ook een Gavita 600 Watt 400 Volt lamp voor dit armatuurtje?
jup zowel voor normale spanning als voor 400 volt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt DB! Scheelt nog een stuk in prijs ook :)

 

Grts,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn wel flinke stammen hoor :) , daar komen zoiszo flinke knuppels aan twijfel ik niet over , heb je nou nog last van die hermatrekjes of niet ?

 

groetjes ssh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, omvallen gaan ze niet direct doen B) Aptus beweert dat die regulator daar voor zorgt..

 

 

geen hermaverschijnselen meer tegengekomen, zie hierboven :)

 

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel interessant om te lezen en te volgen.

'k Denk er in de toekomst ook over na om op een gelijkaardige manier te gaan kweken, beperkt aantal planten en zo beetje de wetgeving van België proberen te omzeilen :)

 

Ik vind het er voor de rest allemaal vrij netjes uitzien!

 

Gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow sorry had erover gelezen B) werkt zeer goed dan dat spul als je zulke stammen heb :)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Protput,

 

Ik volg je verslag al vanaf het begin alleen was toen nog geen lid.

Mooi bouwverslag en onder andere inspiratie voor de kast die ik aan het maken ben nu!

Voor een eerste kweek mag je zeker complimenten ontvangen. Je kan zien dat je erg graag wil leren van mensen.

Vooralsnog ziet het er veelbelovend uit en zal je er wat mooie grammen van af halen.

Vergeet niet dat het je eerste keer is en dat je van je fouten leert en de volgende ronde weer kan verbeteren.

 

Hoe staat het met de planten? je laatste foto-update is inmiddels een week geleden, treed de herfst al in? (vergelende bladeren)

Toppen nog aangedikt?

 

We horen het wel,

 

Magic

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kakafonix: Leuk om lezen, beperkt aantal planten zijn zeker goed mogelijk, heb je wat meer geduld voor nodig wel! Ergens in dit topic staat te lezen dat ik volgende keer gewoon 2 planten ging zetten, één per smartpot van 40l. De voorbereidingen van volgende ronde zijn inmiddels gestart en verraden dat ik ondertussen al iets minder wakker lig van de Belgische wetgeving :verrygood

 

gallery_35979_15354_1581177.jpg

 

@SSH: Geen probleem.. durf ook niet met zekerheid zeggen dat het aan die Aptus ligt hoor, maar ik ga het in ieder geval wel blijven gebruiken.

 

@Magic Micro: Bedankt voor de complimenten :verrygood een hele eer om je eerste echte bericht in mijn topic te mogen ontvangen! Heb in het bouwdeel van dit forum ook heel veel inspiratie opgedaan, ben dus blij dat ik anderen ook kan helpen met mijn bouwtopic! Open je zelf ook een bouwverslag? Ben wel benieuwd B)

 

Zal wat foto's plaatsen van eergisteren, zo enorm veel is er nog niet veranderd sindsdien. De blaadjes beginnen wel wat lichter van kleur te worden, echt geel zeker nog niet.. De plant rechtsvoor heeft al de meeste herfstkleuren van de vier.

 

gallery_35979_14964_2076044.jpg

 

linksvoor

gallery_35979_14964_2569079.jpg

 

rechtsvoor

gallery_35979_14964_2641459.jpg

 

rechtsachter

gallery_35979_14964_2779623.jpg

 

 

Je ziet dat de plant rechtsvoor al bijna klaar is terwijl rechtsachter volop blijft bloemen aanmaken. Ze staan samen in één pot dus moet ze wel evenveel voeding en water geven.. Ik ben van plan The-Predator zijn advies te volgen en na 12 weken 12/12 (dat is binnen 3 dagen) over te stappen op zuiver water en ze dan nog een week of 2 te laten staan, misschien die de plant rechtsachter iets langer.. Het zal er misschien ook van af hangen of de nieuwe plantjes al uit hun voorgroeipotjes barsten tegen dan, maar ze hebben 4l grond dus zouden wel eventjes moeten voortkunnen.

 

Ik baseer me ook wat op StoneTwisted zijn Shackzilla verslag, het is redelijk vergelijkbaar van opstelling. Ik zie daar dat er ook wel wat verschillende afbloeitijden tussen de phenotypes zijn.. Maar misschien oogst ik ze wel tesamen, ik hou de planten sowieso apart dus het is misschien wel leuk om van één plant een meer stoned effect te hebben dan van de andere.. Beetje variatie kan geen kwaad.

 

 

Langs de onderkant geraakt het goed uitgedund, daar hebben de planten hun beste tijd echt wel gehad, ook wel logisch met zo een dik bladerdek.

gallery_35979_14964_619727.jpg

 

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk te zien idd, de bloeitijdverschillen, de herfstverschijnselen zullen wel sterker worden even nadat je op een waterdieet overgaat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit Protput !

 

We krijgen al meteen een sneak-preview van de volgende ronde, klasse.

Ik denk dat je over de plannen mbt watergeven goed hebt nagedacht, lijkt mij idd het beste.

Nog even en je kan genieten van de eerste zelfgekweekte grammen.

 

Ik blijf je op de voet volgen

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou pik dit is je tog heel goed afgegaan zo te zien :verrygood

 

Het waterdieet zal ze idd wel lekker doen afrijpen..

Succes met de laatste loodjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect dat je het geduld kan opbrengen om te wachten!

 

Geduld wordt beloond let maar op.

 

Inderdaad op water die dames en dan kijken hoe lang ze kunnen blijven staan.

 

Hoe zit je met de lucht vochtigheid, over het algemeen is die vrij laag in de winter maar zie toch altijd uitzonderingen op het forum.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Nu dacht ik ook eens iemand gevonden te hebben :P

 

'k Weet zelf ook nog absoluut niet goed hoe ik het precies ga doen met mijn planten enzo dus we zien wel. Hopelijk kan ik deze zomer beginnen aan mijn eerste rondje (zit nu nog in het buitenland voor een tijdje). Je bouwhok zal, indien ik geen tentje koop, zeker een inspiratiebron worden!

 

Succes nog met het afbloeien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het volgen :D

 

dag 113 waarvan

8 dagen 24/0

19 dagen 18/6

86 dagen 12/12

 

Temp min: 15

Temp max: 24

LV min: 30

LV max: 53

 

Vandaag krijgen ze voor de derde dag een goeie 5l puur kraantjeswater

gallery_35979_14964_2268089.jpg

 

Linksvoor

gallery_35979_14964_2569079.jpg

 

Rechtsvoor

gallery_35979_14964_1293295.jpg

 

Rechtsachter

gallery_35979_14964_3597109.jpg

 

Hier zijn de blaadjes van 1 vd 3 grootste toppen een paar dagen geleden beginnen uitdrogen, hele top ziet er nu beetje verdroogd uit. Verwijder ik die best zo snel mogelijk al om toprot te vermijden? De plek waar deze top stond kwam verdacht goed overeen met de hotspot op het isodiagram dat doc hier ergens poste. Ik heb ondertussen de lamp een stukje verhoogd..

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de laatste foto, de middelste top zou ik iig dagelijks controleren, die is ook rijper dan de andere, zonder te forceren of beschadigen wat openen die top om te controleren, rot begint meestal vanaf de steel.

Nog even man. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zou ik eraf hakken en mooi schoon knippen.

 

Alles waar je je twijfels over hebt eraf halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie vermoedens zijn helaas niet onterecht..

 

Ik zag vandaag ook zo een verdord blaadje in een top aan de zijkant van de kast, kon dus niets met hotspot/stralingswarmte te maken hebben.

 

Ik had al redelijk wad opgezocht over toprot maar had nog niet echt iets vergelijkbaar gezien, meestal ontstaan er gele blaadjes in de top ipv verdroogde.. Al een paar keer gelezen dat je aan de gele blaadjes moet trekken om te kijken of ze gemakkelijk loskomen. Eens geprobeerd en het blaadje loste vlot maar dat is ook logisch aangezien het volledig verdord was.

 

Top wat opengetrokken en zag toch wat wit dat iets te donzig was om gewoon thc te zijn..

 

gallery_35979_14964_1661704.jpg

 

gallery_35979_14964_863819.jpg

 

De grotere top die ik al eerder post dus ook maar verwijderd..

 

gallery_35979_14964_1970271.jpg

 

vanbinnen was de schimmel al redelijk gevorderd

gallery_35979_14964_1033446.jpg

 

 

Ik kijk nog eventjes hoe het evolueert maar als er meer toppen gaan sneuvelen dan ga ik toch geen 10 dagen meer wachten voor te oogsten.

 

Wat zouden jullie doen?

 

Ik heb geen zotte macrolens maar deze zoom toont toch iets van trichomen, al een paar ambere te zien denk ik?

 

gallery_35979_14964_66946.jpg

 

 

Advies gevraagd :D

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je onzeker bent over je klimaat zeker oogsten, de amber trichs zijn in de maak zo te zien, ik vond deze top er al verdacht uitzien, je zal voor jezelf een berekening moeten maken, meer verliezen zou iig zonde zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...