Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

moneytree

18 x Kolossus op RFX1, 2 x Gavita pro 600

Recommended Posts

Langer drogen valt wel mee maar ik vind het voordeel van ophangen dat ze veel mooier blijven en ook witter.

Je hoeft het natuurlijk niet te doen maar hang er voor de gein maar eens een paar op en vergelijk die met de topjes die in het netjes zijn gedroogd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste met je voor man!

Ik gok 950, sorry maar ik weet de hardheid niet!

Ik hoop dat het veel en veel meer is!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Langer drogen valt wel mee maar ik vind het voordeel van ophangen dat ze veel mooier blijven en ook witter.
+1

 

Succes met de laatste loodjes, zorg maar goed voor ze, hou de rlv laag (toprot!) en laat ze zo lang mogelijk bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Cannaz!

 

Gisteren waren er al een aantal planten omgevallen vanwege de zware toppen :lol:

Wel jammer natuurlijk, maar wel mijn eigen schuld, ben vergeten om een net te spannen.

En toen ik gewaarschuwd werd alsnog te laks om te doen, volgende keer zeker wel dus!

Toppen worden al lekker hard by the way!

 

Over een paar dagen weer foto update

Gr M

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nog kan ff wat bamboe stokken er in stekken :lol:

 

Mooi dat ze zo zwaar al zijn , succes pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor deze grow , ik heb een ruimte voor 40 dames en daar gaat ook kolossus in!

Heerlijke pica's

 

EDIT: omvallende toppen? ik gok 1111 gram! maar hoop op 1 op 1 voor je

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer ze te stutten of iets , ik heb weleens gelezen dat de plant als ze omvalt stopt met groeien .

uit een soort beschermings mechanisme , als ze te zwaar wordt valt ze echt om .

dus stutten graag . anders komt mijn voorspelling niet uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hang het net pas op als ze dreigen om te vallen. Ze steken dan hooguit 10-20 cm door het net heen en je kunt de toppen nog mooi ordenen zodat overal goed licht en lucht komt.

Weet niet of jij die mogelijkheid ook hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx all!

 

Stutten wordt een pittig klusje aangezien ik er heel slecht bij kan (lees onmogelijk)

Een net spannen gaat zeker niet, zeker niet nu het domino d day is geworden.

Hier em daar een bamboestok moet wel gaan lukken denk ik, zal eerdaags even fotos posten van de planten met stokken.

De laatste loodjes want ik denk dat ze over een dag of 10 omgaan, zin in!

 

Gr m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal t net nooit weg want ik ben ook altijd laks in die dingen. Ik schuif t omhoog tot de 4e week en laat t dan zakken. Net op t laatst plaatsen kan wondjes veroorzaken. (Rot) Als het net eenmaal hangt kun je er ook beter niet meer aankomen ivm wondjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kanonnen wat een toppen... veel succes met afbloeien :verrygood

gallery_11295_14562_3568627.jpg

dit vind ik een mooie pheno :D ga je die ook langer laten staan?

1150 zou heel leuk zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx allemaal,

 

Ze gaan nog steeds erg lekker, maar ik moet vanavond het een en ander rechtop gaan zetten, ze zijn allemaal omgevallen.

In verband met werk had ik er gisteren geen tijd voor, dus vanavond maar aan de slag.

Ik zal dan meteen een paar nieuwe fotos plaatsen.

 

@shizzle: ik ga geen enkele plant langer laten staan, ze gaan allemaal tegelijk om, dit om "organisatorische". Redenen.

 

@racker: ja, de volgende keer gaat er zeker direct een net in, want dit is hopeloos.

Een van de redenen dat ik het ben vergeten, is doordat de zaadplanten allang in de rfx moesten, maar ik nog niet klaar was met het hok.

Na deze oogst ga ik eerst alles afmaken, de puntjes op de bekende i zegmaar.

 

Tot vanavond!

 

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik denk de laatste update voor deze ronde.

 

Wat een k*t klus om die planten rechtop te krijgen als je er niet bij kunt zeg, NOOIT meer een net vergeten..

Helaas is het maar bij een aantal planten gelukt, de rest liggen er rustig bij :D

 

Ergens volgende week gaat de heggeschaar er in :verrygood , en ben blij toe, ben erg benieuwd hoeveel de opbrengst gaat worden.

Uiteraard volgt hier dan de eindscore.

 

Gr M

 

gallery_11295_14562_995004.jpg

 

gallery_11295_14562_515333.jpg

 

gallery_11295_14562_1064579.jpg

 

gallery_11295_14562_300468.jpg

 

gallery_11295_14562_161044.jpg

 

gallery_11295_14562_1563928.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
In verband met de hoge ec drain heb ik maar even een keer schoon afgezuurd water gegeven met uitsluitend pk 13/14

De ec waarde was 0,9 bij 5,5 ph

 

De drain was 1,4 ec met een ph van 5,7

De ph aan de lage kant, en gaat volgende keer weer omhoog.

Dat is geen goed idee. Beter kun je een gebalanceerde voedingsoplossing geven met alles er wat minder in. Alleen pk geven leidt in veel gevallen tot eerder afsterven van je blad ("herfst").

 

De plant verhoogt in de groeifase de ph van het medium en verlaagt deze in de bloei. Daar kun je rekening mee houden bij het afvuren van je voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Moneytree,

 

Allereerst, een mooie ronde :verrygood

Hopelijk haal je straks je sub-doel van een kilo maar we hopen natuurlijk dat je die 1op1 ruim gaat halen..

 

Ik heb met plezier je ronde gevolgd en wil toch nog even reply-en

Als je nog twijfelt over hoe en wat met oogsten,

 

mijn manier is als volgt, omkappen en op de kop ophangen (doe ik meestal in de woonkamer met een haakje aan het plafond) ,vervolgens al het grote blad eraf (gewoon met het handje) en daarna een 7-10dagen weghangen om te drogen. Als het droog is kun je de takken wat kleiner knippen om vervolgens het kleine blad (mooi knipafval) er zo afbreken/knippen

 

Alles ineens gaan knippen vind ik zelf echt pokkewerk en op deze manier kan ik na een week, elke dag 1of meerdere plantjes oogsten en in een weckfles doen..

 

Succes nog die laatste dagen en nog veel plezier bij het oogsten

Thc78

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup:

Dat wist ik inderdaad niet, zal er de volgende keer rekening mee houden.

Zoals je ziet is inderdaad de herfst aardig ingetreden.

Dat de ph waardes in het begin hoog waren en later tijdens de bloei lager, heb ik ook geconsteerd, ook nooit geweten :D

Thnx voor de tip!

 

@thc78:

Leuk om te horen dat je de ronde hebt gevolgd!

De planten ophangen in de woonkamer?? :verrygood

Dat is bij mij zeker geen optie, en dus heb ik besloten om alles in een keer om te hakken, te knippen en op te hangen om te drogen.

 

Gr M

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Moneytree,

 

Nee joh, ik laat ze niet hangen in de woonkamer.

Daar hang ik ze even neer om het grote blad te verwijderen en dan hang ik de dames weer in mijn tentje..

 

Maar dat is hoe ik het doe, iedereen heeft zo zijn eigen trekjes..

En ik doe het om niet zo'n lange tijd met dat schaartje in de handen te zitten

 

Succes nog

Thc78

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mt

 

 

Dat gaat mooi worden,nog eventjes...

Ik vind die kolusses echt een gave plant om te zien,een paar forumleden hier hebben ze ook gebruikt en echt man wat een dikke knuppels zijn dat..

ben je nou nooit bang voor rot met die knotsen>??

 

ik vind het een pluim op je werk echt dikke sjit m,an!

 

 

Good luck nog eventjes en laat de weegschaal aan jouw zijde staan he!

 

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...