Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

moneytree

18 x Kolossus op RFX1, 2 x Gavita pro 600

Recommended Posts

Hoi ik heb net ff doorgelezen,

de aandacht werd getrokken door het medium dat je gebruikt, ik heb een paar plantjes op hetzelfde spul staan en wordt er vooralsnog niet vrolijk van als ik ze vergelijk met de andere die ernaast staa op gewone mapito, die zijn nl twee keer zo groot en gezond..

Het valt op dat de verdamping veel sneller gaat waardoor de plantjes supersnel droog komen staan, misschien kun je dat verhelpen door de bovenkant af te dekken met mapito ofzo..

 

En grote potten gebruiken?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@handyman...welke mapito gebruik je..die van atami :) ?

 

verschil tussen hydro en terra voeding is wat ik gelezen heb...normaal alleen calsium verschil...

 

dus bv.. je kan zonder grond opwarderen de 2e ronde draaien met hydro voeding...

maar ik kan het mis hebben hoor...zoveel non info... :D ...

 

je hebt wel de aqua flores van canna :D ?

 

mooi dat ze er beter bijstaan..in bloei voeding zit ook N..alleen minder als groei voeding...maar je hebt de ec verhoogt...dus ook meer N.... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@handyman:

Vooralsnog ben ik ook niet erg tevreden over rfx, ik vind ook dat het veel te snel uitdroogt!

Voorheen heb ik op cocos gekweekt, een heerlijk medium, maar wilde nu eens wat anders proberen.

De reden waarom ik rfx heb en geen mapito is omdat de growshop geen mapito meer had....

 

@carpe:

Voor de bloei gebruik ik wel de a en b van canna, speciaal voor hydro

De groei zit er best wel in, het hoeft van mij ook allemaal niet zo snel te gaan, want dan krijg je van die gestrekte dingen met veel te grote internodes.

 

Gr M

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moneytree: zo ben ik er ook aangekomen ja, bij mij waren ze het nog 'vergeten" te zeggen ook :)

 

@carpe diem: Mijn mapito is geloof ik witmerk, staat niks op de zak

Share this post


Link to post
Share on other sites

atami staat ook niks op geloof ik.

 

told you so :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee op atami staat niets

Je hoeft niet special N te halen.

Met normale a-b voeding en wat startbooster van b.v Aptus komt het ook goed.

 

Je hoort wel meer dat rfx sneller uitdroogt ik zit ook nog te twijfelen tussen rfx en mapito die RFX leek mij wel makkelijk daar zitten 3 zakken in 1 doos dus niet zoveel sjouwen.

Maar als ik het zo lees kan ik beter mapito nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een shop op voorraad heeft of wat makkelijk is zal me echt een biet wezen. genoeg shops.

atami vraag ik altijd in verhuisdozen. 80 liter zak past in een gamma verhuisdoos. 2 op elkaar sjouwen of palletje insealen. ps

voor 1800 liter zou ik zeker 2400 liter meenemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, ik had 800 liter voor 600 liter en had graag nog 1 of 2 zakken extra gehad. Het krimpt erg in als je het nat maakt en is zonde als je straks stekkies hebt staan en je zit met 3/4 gevulde potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

paar extra zakjes zijn nooit weg nee, ik had hetzelfde, 10 x 18 liter potten, 240 liter pito en had te weinig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doen ze het nu beter moneytree nadat je die groeivoeding hebt meegegeven? Mocht het toch verslechteren zou ik opnieuw beginnen als ik jou was.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat echt een stuk beter, de nieuwe uitlopers zijn mooi groen en. Ze ogen gezond, op de eerste blaadjes na natuurlijk.

Zojuist hebben ze weer water gehad met ec 1,8 en ph 5,6

 

Drain was 2,0/5,8

 

Morgenochtend maak ik even foto's, had er dit weekend geen tijd voor ivm drukte op mijn werk.

 

Gr M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, weer tijd voor een foto update.

 

Vergeleken met vorige week zien ze er een stuk gezonder uit.

Heb een paar foto's met licht aan en een paar met licht uit, zat 5 minuten verschil tussen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

 

Gr M

 

gallery_11295_14562_1120094.jpg

 

gallery_11295_14562_2791267.jpg

 

gallery_11295_14562_2068726.jpg

 

gallery_11295_14562_2174388.jpg

 

gallery_11295_14562_2486199.jpg

 

gallery_11295_14562_2453683.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi moneytree,

 

Hoe bevalt die RFX1 je nu, in het begin klaagde je dat het zo snel uitdroogde is dat nog steeds zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitdrogen doet het nog steeds, maar ben niet ontevreden hoe het gaat.

Voorlopig dus geen plannen om het de volgende keer anders te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

vaker insturen dus. neem aan dat je om de dag watert?

lekker als je automatisch water, anders is het wel lekker om 2 dagen niet te komen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de dag inwateren hmmm maar het voordeel daarvan is weer dat je wel sneller je vat ververst :D elk nadeel heeft een voordeel waar heb ik die toch vaker gehoord????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het automatisch watergeven doe ik nog niet, aangezien ik toch handmatig mijn vat moet aanmaken, ph en ec zullen toch steeds aangepast moeten worden.

Ik mis de luxe van de tps enorm, moet ik bekennen

 

Is het mogelijk om de vloer een paar dagen met water te laten staan? Ik kan namelijk een dag of 4 niet watergeven.

Is maar eenmalig hoor.

 

Thnx

 

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er weer mooi uit dat gaat wel goed komen denk ik :P

 

alleen zou ze wel met regelmaat water geven dat onregelmatige houden ze niet zo van.

 

 

Gr Ernie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey superernie. :P leuk dat je er bent.

 

@topic

Gaat weer lekker.

Nu nog dikke toppen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...