Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

moneytree

18 x Kolossus op RFX1, 2 x Gavita pro 600

Recommended Posts

Thnx bubble!

 

Het is mijn eerste ronde Kolossus en zorg gewoon dat de ventilator 24/7 draait, en nu zelfs een stukje harder dan de vorige weken.

Of er toprot inzit moet nog blijken, kan namelijk alleen de voorste toppen controleren, iets dat ik nog wil aanpassen bij de volgende ronde.

 

Ik hoop ook zeker dat de weegschaal doorslaat!

 

Gr m

Share this post


Link to post
Share on other sites
De plant verhoogt in de groeifase de ph van het medium en verlaagt deze in de bloei. Daar kun je rekening mee houden bij het afvuren van je voeding.

 

Grappig dit zag ik ook al een beetje maar ik dacht dat het aan mij lag of aan de voeding omdat ik ben ook net overstapt van voeding de laatste 2 voedingen ging mijn drain PH dus ook naar beneden

 

Maar het zijn wel knuppels van toppen die je daar hebt staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx lion en prettig!

 

Ze moeten het nog een weekje uithouden, dus hopen dat er geen rot in komt.

Tijdens het slachtfeest zal ik nog een paar foto's maken

 

Gr M

Share this post


Link to post
Share on other sites

speelt ook mee dat nieuw medium een hoog ph heeft en het wat langer duurt om het stabiel te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd of je die kg gaat aantikken. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn zondag omgehakt en hangen te drogen, ik heb er nog foto's van en zal deze eerdaags even plaatsen.

Daarnaast heb ik nog 4 rekjes met topjes hangen.

 

Het moet raar lopen als ik de kilo niet ga halen.

Het was wel een hele klus, in totaal 8 uur over gedaan om 18 planten te knippen.

Onderin veel fluf, iets waar ik echt de pest aan heb, maar goed, wie niet?

 

Volgende keer, kortere planten, en als ze toch te hoog worden, de beentjes scheren.

 

Dus eerdaags fotos van de toppen en over een week of 2 de uitslag

 

Gr M

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn benieuwd :P

 

ik gok op 1180g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, je hebt het achter de rug en rustig.

Ik zit nu in de tweede week bloei. Ik geef pH5,0 en de drain is pH7,0. Ging dat bij jouw ook zo?

Hoe vaak gaf je water? Eens in twee dagen? (ik geef eens in twee dagen water)

 

Ben benieuwd wat nu de opbrengst is, het ziet er in ieder geval naar uit dat je het goed gedaan hebt.

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe je kalm aan met je PH zwemvis. 5.0 is op het randje. gewoon 5.3 erin blijven sturen totdat je drain 6.0 is.

 

 

Nice Moneytree, zou mooi zijn als je kilo haalt, dan kun je volgende ronde opzeker voor de 1 op 1 gaan. Mijn zaadjes zijn binnen, thanks voor de tips :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou niet zo laag insturen aangezien je mapito kapot gaat onder de 5. in het begin is het normaal dat je ph drain wat hoger terugkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, het is RFX. Niet precies mapito maar hopelijk vergelijkbaar.

Ik kan er maar niet aan wennen dat ik een pH terug krijg van 7,0.

Als ik tijdens het wateren al een pH terug krijg van zeven dan is de pH toch veel te hoog in het medium?

See what happens, ik hou je op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nooit ph 5,0 hoeven geven, wel heb ik het medium ingewaterd met 5,5 en dan echt zeiknat gespoten.

Misschien dat het daarom bij mij lager was?

Tevens heb ik laatst op het forum vernomen dat de planten tijdens de groei, dus ihet begin de ph verhogen en tijdens de bloei de ph verlagen, iets om rekening mee te houden.

 

Ik gaf inderdaad om de dag water, maar moet zeggen, dat wanneer de planten echt veel drinken en de toppen aandikken, ik om de dag te kort vindt, rfx droogt namelijk sneller uit dan mapito.

Volgende keer ga ik een of 2 keer in de week meer water geven.

 

Meet je je drain wel op tijd? Dus niet te lang wachten met meten na het watergeven, die loopt namelijk erg snel omhoog.

 

@jeice:

Thnx en graag gedaan, ben benieuwd hoe de zaadplanten gaan bevallen!

 

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 plantjes- 1300 gaat je wel lukken :)

 

Valt altijd weer tegen he dat knippen..

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites
OK, het is RFX. Niet precies mapito maar hopelijk vergelijkbaar.

Ik kan er maar niet aan wennen dat ik een pH terug krijg van 7,0.

Als ik tijdens het wateren al een pH terug krijg van zeven dan is de pH toch veel te hoog in het medium?

See what happens, ik hou je op de hoogte.

 

 

ec speelt hier ook een belangrijke rol in, mare wat zijn de waardes van je medium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal binnenkort wat Rfx uitknijpen.

Meet je je drain wel op tijd? Dus niet te lang wachten met meten na het watergeven, die loopt namelijk erg snel omhoog.
Ik meet laat. Volgens mij hoe later je meet hoe dichter je bij de waarheid zit. Je kunt natuurlijk wel vroeger meten, je krijgt dan mooiere cijfers maar dan meet je niet hetgeen je wil meten (volgens mij)

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard het laatste beetje drain, maar money bedoeld. daarna gelijk meten wat je opgevangen hebt,

 

in een schone beker/kan. ik heb een pak plastieken bekertjes gekocht om te meten. voorheen moest ik altijd mn kan gaan omspoelen. makkelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies!

Na het leegpompen van de vloer, de laatste druppels opvangen en meten, daar zit bij mij niet meer tussen dan een paar minuten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plastic bekertjes gebruik ik natuurlijk niet want dat is alleen maar afval.

Ik geef eens in twee dagen water, van boven, 0,75 liter per plant/pot.

Het laatste beetje drain meet ik, niet na zes weken pas maar meteen natuurlijk :)

Als ik water geef zijn de potten trouwens vrijwel droog, het zou kunnen dat daar de hoge pH vandaan komt.

Hoe zorgt de plant eigenlijk voor pH verhoging/verlaging in het medium?

Of is het dat de voeding reageert met de enorme hoeveelheid lucht in de Rfx?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...