Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Bigger&Better

Recommended Posts

Op die manier, dus eigelijk kan je dat voor van voorgroeien weglaten, en zo kom ik dan uit op, de eerste 2 weken van de groei wil ik elders doen, dan de rest in de bloeiruimte ;)

Dat moet hem wezen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Correct

Zeg ong 25 dagen.. Dan zie je in je bloei hok na een dag of 10 bloei..

Gemiddeld genomen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog geen zaadsoorten gehad die meer dan 21 dagen nodig hadden om in de bloei te schieten, dus 5 weken lijkt me overkill.

 

Als jij onder 11 - 20 watt spaarlampjes begint met de voorgroei, of T-neon of iets anders goedkoops, is zaad totaal geen probleem mits je een aparte voorgroeiruimt hebt, het kost je hooguit 10 dagen extra omdat ze niet zo snel in de bloei schieten.

 

Zaadplanten hebben een hoop voordelen ten opzichte van stekplanten die je nu nogal snel vergeet:

- Diversiteit in pheno's

- Resistenter tegen ziektes en schimmels

- Mogelijk meer opbrengst

- Stevigere en dikkere hoofdstam

- Beter ontwikkeld wortelstelsel

- Geen gekloot met LV

- Geen gekloot met spint van je stekboer

 

- Ik kan doorgaan, maar het lijkt me duidelijk..

 

Ik gebruik sinds kort ook stekken van eigen planten maar ben ook erg fan van zaadplanten, de voorgroei kan je gewoon in een klein voorgroei hok doen, dat hoeft absoluut geen probleem te zijn. Weeg de nadelen en voordelen van beiden af, iedereen zijn eigen keuze maar: Beiden heeft voordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de info van een breeder...

Kan tot 3_5 weken duren..

Maar goed, hoop voordelen. Niks ten nadelen.. Just sharing some info ..

Ik doe alles van eigen moeders, ook weinig gekloot..

Zaailingen.zijn wel heel anders, iid misschien mooier.. Maar mij is om gewicht en snelheid te doen..

Zijn er broodkwekers die alles uit zaad doen? (vraagje)

Ik ben beniewd hoelang het duurt voordat ze bij jou de bloei in schieten, ik hoop asap..

Ben benieuwd naar een volle tuin..

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

MRT & Tw!tchy, zelf ben ik ook een fan van zaadplanten, ook om de variatie, echte broodkwekers zullen eerder voor stekken kiezen, uniforme groei van de planten evenals toppen en wiet.

Ook ben ik nog eens erg verwend, doordat ik alleen vanuit fem. zaad kweek.

Stekken heb ik echt genoeg gedaan, ook in de grote opzet, ik heb goede oogsten behaald maar ook oogsten geplaagd door insecten en/of ziektes.

Ik vindt zowiezo zaadplanten mooier en sterker, en ik geniet meer van alle extra aandacht die ik ze geef, zoals ik eerder al zei, ik ben pas vanuit zaad begonnen, en nog lang niet klaar. ;)

 

Topic:

 

Ik ben zonet nog even bij de ruimte geweest, heb de plasma`s zo`n 1,50mtr hoger gehangen, ook de Pro`s gingen 1,20mtr omhoog, ik had de pro`s op op 1150watt gezet, dit werd snel heel warm, toen op 1000, ook nog 30C, uiteindlijk heb ik ze op 825watt gezet, vanavond ga ik nog even kijken wat de temperaturen zijn.

Wel is de lichtverspeiding natuurlijk veel beter.

Ik had helaas m`n fototoestel niet bij me, wel m`n mobieltje, dus de fotos zijn wat minder.

 

gallery_30844_13485_957362.jpg

 

gallery_30844_13485_1005882.jpg

 

gallery_30844_13485_1173076.jpg

 

gallery_30844_13485_628012.jpg

 

gallery_30844_13485_692597.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Ketser, ik hou jou ook goed in de gaten, omdat ik de volgende ronde ook SLH neer wil zetten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

holy shit dat is net outer space kweken.

Als ik een alien was had ik het ook zo gedaan.

 

mooi spul hoor.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) Thanks zODd, ik voel me net ET nou :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan je die speciale vinger meteen gebruiken om je potten te proben ;)

 

Serieus mooi hier qua specs, benieuwd wat dit allemaal gaat geven gedurende deze kweek...

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb de info van een breeder...

Kan tot 3_5 weken duren..

Maar goed, hoop voordelen. Niks ten nadelen.. Just sharing some info ..

Ik doe alles van eigen moeders, ook weinig gekloot..

Zaailingen.zijn wel heel anders, iid misschien mooier.. Maar mij is om gewicht en snelheid te doen..

Zijn er broodkwekers die alles uit zaad doen? (vraagje)

Ik ben beniewd hoelang het duurt voordat ze bij jou de bloei in schieten, ik hoop asap..

Ben benieuwd naar een volle tuin..

;)

 

Stekken hebben ook zeker voordelen hoor! De periode van 12/12 klokken tot oogst is gewoon heel snel en je hebt nooit zo'n mooi egaal veld met zaad. Daarbij zijn al je planten dezelfde (op voorhand als best gekozen) pheno, dus je hebt er geen "slechte" phenos tussen die ongewenst zijn. Commercieel gezien zijn stekken erg prettig, ik denk dat er heel weinig broodkwekers zijn die uit zaad kweken.

 

@ Krasi:

Werk je met een bepaalde airflow of heb je hier niet over nagedacht? Dat wil zeggen: Blaas je uit 1 richting een briesje over je planten? Als je van twee kwanten gaat blazen valt in het midden de lucht min of meer stil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit ziet er allemaal fantastisch uit krasi!!

 

wat een lichtgeweld :spliff:

 

echt super man ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

John007, nice specs is het halve werk :spliff:

 

Pietje Wiet, het is nog even fine-tunen, wanneer de planten groter zijn helpen ze ook handje wat betrefd het klimaat.

1 ding is al wel duidelijk, in de zomer moet er met airco gewerkt worden ;)

 

 

Twitchy, ik heb aan beide kanten airsocks hangen, en aan twee kanten clipfans, links 2, die onder de hps lampen door blazen, en rechts 1 die onder de LEP`s door blazen, ook heb ik 2 filters hangen aan alle beide kanten van de tent 1, dus er is wel degelijk airflow ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok duidelijk.. Dat soort dingen is niet te zien op fotos he :spliff:

 

waar blijven die toppen dan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schat een week of 3 verder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ben net weer even gaan kijken, nog steeds 29/30C, dus iets hoger gehangen nog en op 750watt gezet, het is voorlopig samen met de LEP`s genoeg licht voor de kleintjes.

Totdat zelf gaan meekoelen/verdampen.

Ik overweeg de volgende ronde een koelbatterij van A&T tussen me inblaas te hangen, om direct vanaf het begin te kunnen knallen, en ook zomers probleemloos te draaien.

 

Tw!tchy, voor jouw nog foto`s van de zijkanten van de ten met daarop de fan`s en airsocks, en net nog de filters :spliff:

 

gallery_30844_13485_1897521.jpg

 

gallery_30844_13485_4327477.jpg

 

En okee, omdat er ook planten in je topic moeten vookomen ;)

 

gallery_30844_13485_252046.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geen airco gebruikt raad ik je aan om de airsocks op de onderste gaten te plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Cannaz, kan je me uitleggen waarom precies, zelf denk ik dat wanneer de dames wat groter zijn de airsocks precies tussen de lampen en hen blazen, of is het beter dat ze koude lucht van onder het bladerdek krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of bedoel je totdat ze wat groter zijn?

Ik heb gisteren wat opties bekeken en een koelbatterij is toch wel de beste oplossing, het wordt een ATV 500/250, er kunnen max. 12x600watt lampen op, aangesloten op kraanwater dus ruim genoeg koelvermogen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bigger bolder better....there is no other...

DOMINATORRRRRR

 

Gaaf allemaal hoor :spliff:

Lief ook heh...die kleintjes ;)

 

Succes mate.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ofniet Zeebodem?? ;)

Ouwe hardcore kwekert, dat ze maar gauw grote sterke dames mogen worden met prachtige rondingen, hier en in huize Zeebodem :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder airco is het beter om de lucht recht tussen de planten door te blazen, onder het bladerdek idd.

Ook is de reikwijdte en het blaasvermogen van de airsocks niet zo groot omdat het rondom plaatsvind.

Heb het zelf getest en dat werkt gewoon het beste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zie je maar die ieder ze eigen manier heeft... die airsocks gingen bij mij der als eerste uit.. wat een .. dingen..

en ik blaas van van boven in, zo kan je koelere lucht indalen en komt zo als een deken in en door je bladerdak..

om de plant het best te laten verdampen doe ik nooit iets recht tegen de planten.. ze moeten alleen schuivelen hahaha..

maar der zijn van allerlij routes die naar rome leiden... dus laat je door mij niet van de wijs brengen;)

die laatse pica van die plant.. mooi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook geen voorstander van de airsock.

Wat gebeurt er met je temperatuur als je die sokken afkoppelt??

Ik denk dat de luchtverdeelslang een beter product is omdat je de airflow kan richten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er veelbelovend uit, ik wacht net as jij rustig af op wat komen gaat ;)

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...