Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

TEST docpito, gold-label hydrovoeding, luchtbevochtiger, dimlux co2 controller

Recommended Posts

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

veel succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de plant maar nog moeten komen ... omdat je nu meer licht toe te laten ...

 

moin moin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Semmel, wat voor vertaler gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

Googel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Googel ;)

 

Dat verklaart veel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Is het zo slecht ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als google, google vertaald naar googel,,,,,,,,,dan is er iets mis met google........lijkt me.

 

Maar maakt niks uit, meestal snappen we het wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol ik snap iedere originele taal beter dan duits vertaald naar nederlands met google, zelfs chinees!

Semmel let even op de manier waarop je quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

racker wat ga je nou tegen die spint doen? Zoveel suggesties... ben wel benieuwd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behalve wat er op het filmpje staat, afwisselen. In de shop hadden ze pvp van bac, ikzelf had pvp van doc, voor de rest heb ik nog v-mec en neem olie. De rest moet ik via internet bestellen en dat doe ik pas als de rest niet helpt.

 

Het is nu nog makkelijk te behandelen, als ze wat groter zijn moet ik er al met elektrische vernevelaar aan gaan en dat geeft zo'n zooi.

 

Als ik niks meer zie leven gooi ik er nog wat beestjes in voor de zekerheid, maar het blijft opletten natuurlijk.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Racker, waarom gooi je er nu niet gelijk iets goeds in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeey Adje, Tegen die beestjes? Heb je iets wat werkt? Of bedoel je de plantjes?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, die plantjes zou ik er ook uitgegooid hebben, maar nu ze het toch al zo moeilijk hebben en dan ook nog die beestjes bedoel ik tegen die beestjes, biologisch maar wel goed, ik heb wel iets wat werkt ja, tenminste ik kan het wel aankomen(leveren)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou maak je me wel nieuwsgierig.........is het iets in een zilveren verpakking?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor, gewoon in een potje(flesje) netjes aangeleverd in gekoelde verpakking op de afgesproken dag om de versheid te garanderen, niet iets wat bij sommige andere leveranciers soms 3/4 dagen onderweg is ;) gewoon echt goed, en je krijgt dan ook niet een paar, maar een hele kolonie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het is niet van brimex, en werkt beter....? Maar jij kan het alleen leveren? Als het vers moet blijven, kun je het dus niet versturen?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, niet van Brimex, gelukkig niet ;) dan zou ik dit niet durven beweren.

ik zeg ook niet dat ik het alleen kan leveren, maar wel een van de weinige in deze branche

niet versturen nee, op de dag dat ik het ontvang moet het afgehaald worden en uitgezet.

 

heb trouwens ff gekeken voor je, bij een 100ml verpakking krijg je 5000(adults) dus die zullen wel honger hebben met zn allen haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

die verpakkingen zijn meer voor tussenhandelaren die van 5000 beestjes 10 verpakkingen van 500 beestjes maken, en dit dan per 500 verkopen voor de prijs van 5000

 

m'n stekkenboer besteld ook regelmatig 5000/10000 beestjes, volgens hem kostte dit 'm maar 20/30 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je roofmijt gaat uitzetten moet je Amblyseius californicus hebben, flesje van 100 ml zitten 5000 roofmijten in.. Moeten binnen 1-2 dagen uitgezet worden en is bestand tegen chemische middelen..

Of een fles van 500 ml heb je gelijk 25000 roofmijt. Als je het direct bij de leverancier haalt (koppert of biobest) is het idd niet zo duur..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. toevallig net hetzelfde preventief ingezet en voor de nieuwsgierigheid ook eens onder de microscoop gelegd. Dat kan ik iedereen aanbevelen ;)

 

Kan daarmee wel niet bepalen hoeveel beestjes er in mijn zakje zitten maar voor 18 euro kreeg ik genoeg voor 100 m2, netjes verpakt op een koelelement... Advies was wel de gehele verpakking in één keer te gebruiken omdat de homogeniteit van het mengsel niet gegarandeerd kan worden (ze zitten op een vulstof). Verdelen in kleine porties lijkt me dan niet zo'n goed plan. Ik laat een klein beetje in de koelkast staan en ga over een paar dagen eens kijken of ik nog wat leven in de brouwerij zie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo komen we telkens een stapje verder.......morgen ga ik nog eens met de loep aan de gang...... Als ze nog leven, dan gaan we daarvoor.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

En trek je de plantjes er al een beetje uit die gestagneerde groei???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor Doc, beetje vertrouwen in de mensheid. Zal ff updaten als ik er weer in kan. Ze staan net op 12/12 dus ik blijf er weg als het licht uit is. Ik draai overdag anders wordt het niet warm genoeg ;)

 

Ik heb nog een vraagje over de voeding, zoals je weet gebruik ik een tps en ik kan dus niet zien hoeveel water erbij gevuld wordt per dag/week. De suplementen moet ik toevoegen in ml/liter maar als ik de liters niet weet, hoe weet ik dan hoeveel erin moet? Kan ik de voeding ook toevoegen en naar de EC kijken of moet ik er echt een watermeter tussen gaan prutsen?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

 

ik gaf ongeveer 0.15ec mg ultra, dat kwam overeen met ong 0.5ml/l

 

de pk was ongeveer 0.75ml/l bij dezelfde ec verhoging.

 

De rest afvullen met a/b en je bent binnen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus 0,15ec komt overeen met 0,5ml/l mg

0,15ec komt overeen met 0,75ml/l pk

 

Thanks kees, daar kunnen we wat mee.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...