Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

TEST docpito, gold-label hydrovoeding, luchtbevochtiger, dimlux co2 controller

Recommended Posts

@semmel, De bovenste 2 zijn quantigo de rest docpito.

 

De bakken met docpito zijn lichter van gewicht na een paar dagen geen water te geven. Algengroei is er niet meer, het is pikdonker onder de planten.

Ik probeer vandaag het water te verversen zodat ik zeker weten goed zit met mn waardes.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
@semmel, De bovenste 2 zijn quantigo de rest docpito.

 

De bakken met docpito zijn lichter van gewicht na een paar dagen geen water te geven. Algengroei is er niet meer, het is pikdonker onder de planten.

Ik probeer vandaag het water te verversen zodat ik zeker weten goed zit met mn waardes.

 

GrR

Hey Racker

De planten zien er toch niet zo slecht uit :P

Er zal hoogstwaarschijnlijk een weekje bloei bijkomen als het licht-truukje werkt

Kun je de Quantigo kant wat droger zetten ?

De bladeren kleuren wel erg geel en vermoedt dat dit komt omdat die planten natter staan .

Pas als geknipt wordt worden de prijzen verdeelt dus gewoon doorgaan .

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@semmel,

 

De planten zijn in verhouding erg klein gebleven en zitten dus verder van de lamp als normaal. De quantigo kan ik niet droger zetten want ze krijgen allemaal samen water. Om de dag ongeveer 10cm vloeden. Dat gele lijkt op een te hoge vpd maar volgens de berekening zit ik er niet echt ver naast. We kijken het eens aan.

 

Ik zoek nog een oplossing voor het tps probleem, heeft nog iemand een idee? De helpdesk geeft geen oplossing.

 

GrR

 

Edit, ik heb inmiddels een kleine watermeter gevonden voor 27euries. Nu kan ik de liters alvast nauwkeuriger bepalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen zien er beetje uit alsof ze erg snel af willen rijpen. Ben je niet wat vroeg met een te hoge dosering pk begonnen? Week of 5 voor het einde? Is volgens mij wel erg vroeg. Zeker als je wat hoog in je co2 en kali zit wil een plant snel afrijpen....

Hoe hoog is je ec en ph nu? Ben benieuwd hoe die 3 dagen donker verder uitpakken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@theBrick,

 

De EC is 2,1 en de PH 5,7. De drain is EC 2,0 en PH 6. De Co2 was uit toen de lampen uit waren maar staat nu weer op 800ppm. De toppen zijn wel dikker geworden met het licht uit. De blaadjes iets geler.

 

Wat betreft de voeding, ik heb gedaan wat op de verpakking staat. Vanaf week 5/7 en ik ben met een halve dosering begonnen. Dat de toppen te vroeg afrijpen heb je helemaal gelijk in. Ik heb nog een vergelijkbaar hokkie met gewone afzuiging en dezelfde party stekken erin. Daar is nog alles wit.

 

Nog een pic van de watermeter

 

gallery_10428_10584_365332.jpg

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt zonde van je ronde man.... :P

Maarja hoop dat het eind resultaat mee valt, want zoals doc al zij ik zie toch echt wel toppen.... ;)

 

Hoop dat het verder bij trekt, Ik duim voor je... ;)

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. Ik denk niet dat het toevoegen van PK je planten te vroeg laat afbloeien. Wat ik zowel op mineraal als organisch normaal wel zie is rond week 5 een verkleuring van de pistels, maar die leidt dan een nieuwe bloeifase in. Op zich sta ik daar niet zo van te kijken. Je lichte blad sta ik meer van te kijken, want op zich is de verhouding stikstof/magnesium redelijk hoog als je de voeding in verhouding geeft. Waar ik wél aan zit te denken is het volgende: Je vult volgens mij eerste je tank met de additieven en laat dan de ec verder op peil houden door AB, klopt dat? Ook tussendoor? Dan wordt volgens mij de verhouding additieven (Mg PK) toch steeds kleiner? Het kan best dat ik weer niet goed gelezen heb, laat me graag corrigeren na mijn vorige domme opmerking :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup, Klopt bijna,

 

De tank loopt vol water, toevoegingen erin, a&b tot ec klopt. Maar dan trek ik de stekker eruit. Er loopt geen water meer bij en ook geen a&b.

Na een dag of 2/3 (ligt eraan hoe druk het is) de stekker er weer in. De computer op de ijkstand (dan lopen de pompen niet) Er wordt weer water bijgevuld, ik doe de toevoegingen er weer in aan de hand van de tabel. De computer weer op de stand "auto" en de ph wordt weer goed gezet (incl ph) en zo verder. Ik doe dit om verdunning te voorkomen.

 

Maar nu heb ik een watermeter, en ga dus toevoegen op liters nieuw water. Of weet je nog een optie?

 

GrR

 

edit, Whazzup, kun je in dat progje van je eens de ml/l a&b intikken om een ec van 2 te krijgen. incl de toevoegingen en met vers water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog maar wat pics voor de duidelijkheid,

 

Met deze dame is het begonnen, nu al bijna helemaal geel met bruine haartjes,

gallery_10428_10584_432260.jpg

Ik vind het ook wel iets van een klimaatfout weghebben, maar dat zou dan heel erg plaatselijk zijn.

 

gallery_10428_10584_608756.jpg

 

gallery_10428_10584_229210.jpg

 

gallery_10428_10584_74765.jpg

 

gallery_10428_10584_443813.jpg

 

gallery_10428_10584_296028.jpg

 

gallery_10428_10584_86104.jpg

 

gallery_10428_10584_702522.jpg

 

gallery_10428_10584_457353.jpg

 

gallery_10428_10584_793626.jpg

 

gallery_10428_10584_303675.jpg

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei lastig,

 

zit er niet teveel kalium toevallig bij die plant, daardoor ruzie met de magnesium en stikstof.

 

of te hoge fosfor, daarom ruzie met ijzer.

 

succes in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@polletje,

 

Hoe kom ik daar achter? :P

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

is 't een idee om een keer een hele lage ec mee te geven? opgehoopte voedingsstoffen komen dan wellicht vrij en wellicht trekt dat het 1 en ander recht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou Amnees, We denken hetzelfde :P Vorige week een dagje op 1,3 gedraait omdat mn ec hoger terugkwam. Ik heb toen flink van bovenaf gespoeld en ben daarna met een puntje lager verdergegaan. Ik kom iig niet hoger dan 2 anders pikt mn drain t niet. Ik heb al vanalles geklooit.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kent de uitdrukking "never change a winning team"..

 

heb best wat pm contact met je gehad voordat ik aan mijn mapito kweek begon, ik heb 't meeste opgevolgd en 't gaat ook echt perfect vind ik zelf, en dan kijk je hier en zie je vanalles fout gaan.. toch zonde zo'n ronde.. maargoed wellicht komt 't allemaal nog goed als de oogst binnen is, daar draait 't uiteindelijk om nietwaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd racker....amnees heeft gelijk, spoel je wel eens?

 

ik zit idd ook op doc zijn voeding en echt aan de max zeg maar...

 

ik spoel wel regelmatig mn docpito....ec 1.8 pH 5.6

 

Dit is op zich een vrij hoge ec maar ik trek ook al mn zouten uit mn potten met het door spoelen.

 

Daarna gaat er meteen weer een bak met een knaller ec in!

 

daarbij moet ik ook zeggen dat ik al een paar x flink met enzymen bezig ben geweest.(standaard toch??? ;))

 

ik denk ook dat heeeeeel in t begin je plantjes veel te weinig hebben kunnen wortelen omdat je zo met dat licht bezig was en een tl op maanafstand helpt niet echt....

 

mzzl peter :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar wat ik niet snap, waarom zou je kutten met hoge ec, en dan afwisselen met enzymen? houd dan gewoon een lagere ec aan of zie ik iets over 't hoofd?

 

zit nu op 1,5 en heb geen enkel probleem, drain komt daar ook niet echt boven, en toch krijgen ze genoeg voeding, en heb zelfs 't idee dat IK al niet hoger moet in de ec omdat ze dan niet weten wat ze met die extra voeding moeten en het niet opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken die uitdrukking wel ja, ik change op andere plekjes ook niks. Op deze plaats change ik voordurend en soms gaat het goed en soms gaat het fout. Stel dat ik hier een flinke meerwaarde haal door bv de co2 of iets anders dan kan ik het altijd nog doorvoeren naar andere plekkies. Dan verdient dit zich dubbel en dwars terug...T is een visie die niet iedereen zal aanstaan. ;)

 

@peter, ik zoek het idd in dat laatste. Spoelen heb ik al gedaan.

 

GrR

 

zit nu op 1,5 en heb geen enkel probleem, drain komt daar ook niet echt boven, en toch krijgen ze genoeg voeding, en heb zelfs 't idee dat IK al niet hoger moet in de ec omdat ze dan niet weten wat ze met die extra voeding moeten en het niet opnemen.

 

Ouwe Haze kwekert :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees

 

ik doe de enzymen gewoon bij mn voeding en begin daar week 3 a 4 mee.....zeg maar als ik een verkleurinkie

in mn blad zie.

daar bij spoel ik zeg maar 1 x per week ong. met die iets lagere ec, deze ec is ervoor dat mijn mini pot niet meteen zonder voeding komt te staan.

 

mijn hoge ec is ook bedoeld voor zaadplanten en voor de soort...ik weet dat ie t aan kan.

en het blijft ook mijn eerste x op docpito en ik wil s flink pompen zeg maar.....

 

ik meet geen retourwaardes meer, ik kijk naar de plant en of er balans is....

 

mzzl peter :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

voila!

post-5211-1285114700.jpg

met 2,2 ml zit je incl. je 0,57 mS/cm van je water (toch?) zo ongeveer op 2 mS.cm voor de oplossing als het goed is.

 

Misschien een hele domme opmerking (ik weet niks van pito en hydro!), maar staan sommige planten misschien niet gewoon te nat? Dan staan ze qua bloei ook stil en wordt het blad geel.

 

Ik zie ook veel paarse steeltjes, heb je dat meer?

 

Het ijzer is overigens een zeer zuiver EDDHMA chelaat, rood ijzer. Vrijwel alle sporenelementen in de Hydro AB zijn in (EDDHMA) chelaatvorm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks whazzup, moest ff mezelf controleren. Dit is zonder de pk en de mg als ik het goed begrijp.

Ik kom op 310,25 liter water (watermeter hehe) uit op een dikke 600ml A&B incl 155ml mg en 155ml pk. De ec is nu 2,1. (zonder ph- 2,0)

 

Pito staat in principe nooit te nat, wat er teveel in zit, loopt er vanonder weer uit. Wel heb ik in het verleden gemerkt dat als de mapito of wat dan ook erg oud is, dat het dan natter blijft. De structuur is dan naar zn grootje.

 

Paarse steeltjes zie ik bij de gelere planten het meest. Oorzaak? Geen idee. De temp zit op 31/24 met co2 en de ph wat ik geef is 5,7/5,8. De drain rond de 6. Daar zal het niet aan liggen.

 

Het ijzer is overigens een zeer zuiver EDDHMA chelaat, rood ijzer. Vrijwel alle sporenelementen in de Hydro AB zijn in (EDDHMA) chelaatvorm.
Hier moet ik nog voor op cursus.... :P

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Racker,

wat zijn docpito / RFX-1 MIX en wat quantigo ?

Zie je nog verschillen tussen de verschillende substraten??

Zoals algen of iets anders??

Gr :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee Semmel, zijn maar wat random foto's. Komt me bekend voor die vraag.....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

't lijkt me 't beste dat Semmel zelf wat quantigo/mapito/docpito etc neer gaat zetten, lekker de hele dag naar de verschillen kijken..

 

maruh idd die lage ec heeft ook met 't soortje te maken.. ach dan weet ik 't ook niet meer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom bij de club Amnees, volgende ronde gaat het misschien toppie. Je weet t nooit met die dames

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speciaal voor Semmel

 

gallery_10428_10584_117921.jpg

Docpito

 

gallery_10428_10584_332797.jpg

quantigo

 

gallery_10428_10584_29275.jpg

quantigo

 

gallery_10428_10584_426079.jpg

quantigo

 

gallery_10428_10584_95377.jpg

Midden

 

gallery_10428_10584_166563.jpg

Docpito

 

gallery_10428_10584_238384.jpg

Docpito

 

gallery_10428_10584_118177.jpg

quantigo

 

gallery_10428_10584_115103.jpg

quantigo

 

gallery_10428_10584_40150.jpg

linksvoor docpito, achteraan quantigo

 

gallery_10428_10584_563828.jpg

quantigo

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...