Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

TEST docpito, gold-label hydrovoeding, luchtbevochtiger, dimlux co2 controller

Recommended Posts

In de US kom ik kwekers tegen die meerdere producten hebben en het afwisselen.

Onder het mom dat als het ene niet werkt dat een ander of een kombinatie van die producten zou kunnen werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gamma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeg ik......

 

We hebben dus pvp doc

pvp bac

Vertimec

masai

 

Wie maakt het lijstje af? kunnen we een apotheek beginnen onderhand..

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem olie

Share this post


Link to post
Share on other sites

spuit zelf:

 

masai

pvp bac

dislike

spraymix (al zal die weinig tegen spint doen

 

en dan elke dag iets anders.

 

in de mammoth hielp het, totdat die schatjes van buitenaf m'n hok in kwamen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pvp bac

Vertimec

masai

pvp doc

dislike

neem

beestjes

 

Nog meer suggesties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

beestjes kunnen niet samen met die producten, het ging om afwisselen toch :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze als laatste gebruikt toch wel, :lol: soort van opruimers....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

roofmijt is geen "laatste redding"

 

ze peuzelen links en rechts wat op, maar als je planten flink onder zitten werkt ook roofmijt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk zo'n zwavelpot en ongedierte houdt er idd niet van, maar je spint gaat echt niet dood.

 

Vertimec werkt aardig maar zijn ze al aardig resistent voor..

Enige middel dat nog goed werkt is floramite... maar hoor hier en daar ook al verhalen dat ze daar resistent voor beginnen te worden..zullen daar ook wel de concentraties van gaan verhogen.

 

Preventief spintroofmijt uitzetten wil ook wel helpen maar is toch lastig in zo'n korte teelt, als ze niks te eten hebben gaan ze gewoon dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

roofmijt moet je ook elke week uitzetten he..

 

maar mijn ervaring is dat de roofmijt ze niet killt en dat de spint zich sneller voortplant dan de roofmijt ze opeet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kan je doen, maar moet je wel elke week bussie roofmijt uitzetten.

In de tuinbouw is t soms zo dat ze zelfs eerst kleine hoeveelheden spint uitzetten en daarna de roofmijt zodat ze wat te eten hebben. Maar dan praat ik over een teelt van 10 maanden.

 

In een teelt van 10 weken is het naar mijn idee zonde om elke week een bussie roofmijt uit te zetten, ze hebben gewoon de tijd nodig om zich te ontwikkelen...

Gewoon je stekken een paar keer goed behandelen met vertimec/floramite en bv baycore tegen meeldauw.. dan heb ik de rest van de teelt nergens last van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oplossing van spiritus en zeepsop :lol:

 

10 liter water, 200 gram groene zeep, 1/3 liter spiritus

Share this post


Link to post
Share on other sites
pvp bac

Vertimec

masai

pvp doc

dislike

neem

beestjes

 

Nog meer suggesties?

Ed Rosenthals ZeroTolerance

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit, die man heeft een naam hoog te houden......maar werkt t ook? en wie heeft t?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hy racker, :P

 

schön das man einen unterschied schon bei der algenvorming sehen kann zwischen den Mapito Sorten, docpito / RFX-1 und quantigo........

 

der nachteil bei algenvorming ist natürlich das weniger sauerstoff ins quantigo eindringen kann... :)

einen unterschied sollte man später sehen zwischen den Mapito Sorten, quantigo und docpito / RFX-1... :lol:

TSCHÜÜÜSSSSSSSSSS :vape:

 

 

 

 

schliesse mich "doc" an

 

 

neem olie

Share this post


Link to post
Share on other sites
pvp bac

Vertimec

masai

pvp doc

dislike

neem

beestjes

 

Nog meer suggesties?

 

Heb in één van mijn topics de tip gehad om bugs away van Ecolizer te gebruiken, volgens mij van Chriet Titulaer, heb het zelf nog niet gebruikt maar wel aangeschaft!

 

Hier ff een linkie voor aanschaf van het goedje en nee ik heb geen aandelen van dit growcenter :lol:

 

http://www.growcenter-noord.nl/ecolizer-bu...0-ml-p-687.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey racker heb een vraag ik las ergens in je topic dat je een afzuiger ernog bij gebruikt en een filter maar op de fotos zie ik dat nergens trug en waar hangt die filter boven de lampen?en hoeveel mm flens is de uitgang naar buiten?

 

gr mo

Share this post


Link to post
Share on other sites

racker

 

ziet er zeer intresant uit ik blijf het volgen. ik kan er nog een hoop van leren :lol:

suc6 er mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nieuweling,

 

Er zit een filter en afzuiging boven de lampen. Het is een 1500m3 box met haakse aansluiting. De filter was een 500m3 maar is nu een 1000m3. De aansluiting is 200mm en het gat naar buiten 250mm (dat was er al). De afzuiger loopt altijd op 100volt, Ik schat dat hij minder dan 500m3 werkelijk afzuigt, Je kan er ook een 500m3 box en filter inhangen maar ik krijg dan problemen met knippen.

 

gallery_10428_9781_1978023.jpg

 

@spying, thanks, welkom bij de club

 

GrR

 

ps,

pvp bac

Vertimec

masai

pvp doc

dislike

neem

beestje

zero tolerance

bugs away

floramite

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke thanks voor de info racker en ik ben van gedachten verandert ik ga toch voor een grotere opticlimate die van 16x600 want eerlijk gezecht ga ik voor de...je weet wel.maar zodra het gaat beginnen dan ga ik je nog paar vragen stellen als je het niet erg vind en zal ook paar fotos zetten hier, gr mo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ga ik eventje bij de hand doen..

@nieuweling lees racker's verslag (test opticlimate) daar kan je ongetwijfeld heel veel info vandaan halen. Ik heb hem net ook gelezen een heel informatief verslag :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spying de verslag van racker is zeker informatief vandaar dat ik al zijn tests heb gevolgd en nog steeds volg ik weet dat racker een( test) doet met een kleinere opticlimate daar zeg ik ook nix over wat ik bedoel is dat ik altijd groot kweek dus vandaar dat ik een grotere neem.snapte :lol:

 

gr mo

Share this post


Link to post
Share on other sites

De test is met de opticlimate geschikt voor 10 lampen, er bestaat inmiddels ook eentje voor 6 lampen. De setup blijft gelijk alleen de maten zijn anders.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...