Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Test: Opticlimate

Recommended Posts

Mooi idee van die kast, mooi weggewerkt.

 

Je plantjes gaan ook mooi.

 

Toppie

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

De gram per watt is dan geen vergelijking....als je voorgroeid in een andere kast en je kan ze meteen in de bloei gooien(voorgegroeid) dan win je toch wat tijd..dus op jaar basis maakt het dan niet uit.

 

Ik moet dat ook maar eens gaan doen..ff tentje DR40 ofzo neerzetten...stekken op startblokken en vast wat optrekken dat ze al bloeiend op de mapito kunnen.

Tijd is.......

 

 

Succes en 0,9 gr per watt gaat wel lukken <_<

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Schenkie,

 

Zo is het maar net....Ik gebruik normaal een dr80 met 1x 400watt hpi. Daar past precies een wasmachinelekbak in. En daar passen weer 49 startblokken in.

 

0,9gr/watt hahaha opnaaier <_<

 

@Rara,

 

Thanks, we blijven ons best doen..

 

@allemaal

 

Ik geef nu regulator+A&B canna aqua-vega van EC1,6 en PH5,5. De vorige drain was EC1,5 en PH6,3. Dus EC omhoog en PH omlaag tov vorige x. Omdat ik geen vat gebruik meet ik de drain iets anders dan de andere eb&vloeders.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola ;)

 

ziet er gaaf uit je hok/kast, doet me denken aan Batman. Maar dan de Potcave hehe

 

Gebruik je ook nog wortelstimulator, zoja tot wanneer ?!

 

 

salu2

Pierre Paf

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pierre,

 

Thanks man, zoals je misschien gezien hebt, gebruik ik geen vat. Al het voedingswater zit onder de bakken. De voedingscomputer vult dit bij tot het juiste waterniveau en zet de ec en ph goed. Het water wordt dus nooit weggegooit maar steeds automatisch bijgevuld. De inhoud van de bak is zo'n 350ltr. Ik heb er in het begin wortelstimulator ingedaan en die zit er dus nog steeds in (uiteraard steeds meer verdunt). 10minuten na een voedingsbeurt wordt het tekort aan voedingswater bijgevuld. dus na een x aantal beurten is alle voeding automatisch ververst. De computer regelt pompt alleen A&B voeding en PH- in de bak. Eventuele supplementen moet ik er met de hand ingooien.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey R

 

Heb je nog een folie of dergelijk aan de achterkant van je luik, tegen ir metingen?

Zou wel mooi zijn ALS ze komen en ze gaan weg zonder iets gevonden te hebben :verrygood

 

Gr Ire

 

Ik hoop voor je dat het dikke cola`s worden, maar dat kan haast niet anders he met 900wpm2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ire, of je cola's krijgt met 900watt/m2. Daar zijn de geleerde het nog niet over eens :verrygood

 

gallery_10428_9781_1227786.jpg

De deur

 

gallery_10428_9781_1349641.jpg

Van binnen beetje open

 

gallery_10428_9781_1838404.jpg

Van binnen beetje dicht

 

gallery_10428_9781_12932.jpg

Plantjes, de steeltjes worden nu groen aan de nieuwe uitlopers.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@R

Mooi gedaan met de deur :D

Plantjes groeien ook aardig door ;) dat paarse heb ik ook altijd, is naar mij idee normaal op mapito, trekt altijd weg zoals je zelf aan geeft, alhoewel ik het deze keer nauwelijks heb gehad.

Succes kerel :verrygood

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat maar gaan dat gaat wel goed dat word prachtige...... :verrygood

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een korte update, Ben net trotse papa geworden :verrygood dus ff snel tussendoor...

 

 

gallery_10428_9781_1018953.jpg

 

gallery_10428_9781_523196.jpg

 

Ec 1,7 ph 5,7 Drain Ec 1,7 ph 6

Worteltemp net voor het licht uit gaat 19gr

Temp met 4 lampen aan 25gr

Temp met licht uit 23gr

 

Vandaag de klok op 12 uur en ff testen met alle lampen aan.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feliciteerd Racker

 

:verrygood ;) :D :P

 

Gr Ire

 

Ps plantjes gaan ook hard :wacko:

Zie ik daar een achterblijvertje? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Gefeliciteerd man....vanaf nu is je leven NOOOIT meer wat het geweest is ;)

Natuurlijk positief bedoeld he ..... kan er over mee praten.

 

De planten gaan ook goed..ook mooi van kleur :verrygood

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd Racker met je kleine

 

Je hokje gaat lekker

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd Racker, jij bent ook van alle markten thuis he :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eey gefeliciteerd gozer!

En wat is t geworden.. ?

 

Mooie planten wil ook een keer een bak met mapito! Succes, nit te warm in de nacht heb t zelf altijd 8 graden kouder 28 overdag 20 in de nacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd!! over een paar weken kan ik er ook over mee praten haha, of het het mooiste is wat er is, dat weet ik nog niet, maar het is wel mooi en niet te vergelijken met iets materieels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd!

 

enne respect vor je hokje

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel allemaal :lol: Toppie al die leuke reacties! Het is een meisje van 4210gram geworden. Mama en de kleine moeten nog even in het ziekenhuis blijven maar alles komt goed. Alleen een beetje veel heen en weer ge-ren hahaha.

@Amnees

Veel sterkte man, je gaat nog wat meemaken.

@Ire

Ik heb er 2 die eigenwijs zijn ;)

@iedereen,

Hartstikke bedankt allen, ook namens mama en de kleine.

 

gallery_10428_9781_52070.jpg

Nog een kort logje van de temp/RH%

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

je had al een paar flinke meiden staan toch? :lol: Gefeliciteerd!

 

zie ik nu goed dat je temperatuur met licht aan zo tussen de 25.1 en 31 graden is, en dat dit zo iedere twintig minuten op en neer gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup,

 

Thanks man, Uuuhm...nee de rode lijn is temp, die zit ergens rond de 24gr te klooien. De RH% schommelt zo erg. Tussen de 70 en de 40 ergens. Er zijn 4 lampen aan op de log, morgen die van 8 lampen. Eens kijken of het dan nog zo schommelt. Het komt door de ontvochtigende werking als de opticlimate aan het koelen slaat.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :D

 

proficiat met de kleine :lol:

 

Dat logje ziet er vet vaag uit, wordt dat met alle lampen aan anders denk je? Ik zou haast zeggen dat een sensor wappie is hehe.

 

Mooie planten heb je groeit lekker door zo, had je nog een extra duisterperiode ingelast om de bloei te stimuleren of geloof je het allemaal wel.

 

Sterkte met alles drukte en succes me "La familia"

 

salu2

Pierre Paf

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Pierre, Nee niks mis met de sensor. Het zijn de harde feiten :lol:

 

Nog een logje met 8 lampen aan.

 

gallery_10428_9781_120612.jpg

De RH% schommelt nog steeds tamelijk, we zullen van het gemiddelde uitgaan 50% s'nachts en 65%overdag. De ruimtetemperatuur is ook goed onder controle. 23gr s'nachts en 25gr overdag. Ik zal op de controller van de opticlimate de temperatuur overdag iets hoger instellen zodat ik rond de 28gr kom. De temperatuur recht onder de lamp is 33gr en die van het blad 27gr. Ik heb dus de hele dag verdamping, hopelijk kan ik dat tot het einde zo houden.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Een update:

 

Temp 27/22gr

RH% 40/60%

PH 5,7

EC 1,8

Drain: PH 6,1

EC 1,9

 

gallery_10428_9781_1076324.jpg

Dit heb ik gemaakt om de temperatuur te meten. Op de 2 schuine blaadjes meet ik de temperatuur op de lamp, op de verticale de temperatuur in de schaduw. Simpel en kost geen drol.

 

gallery_10428_9781_1534074.jpg

Dit hangt aan een klemmetje aan een douchestang, zo kan ik omhoog en omlaag met de plant mee en meet ik op de juiste hoogte. Ik moet het verticale blaadje nog een beetje bijknippen.

 

gallery_10428_9781_1650881.jpg

Dag 5 bloei

 

gallery_10428_9781_1109044.jpggallery_10428_9781_1332590.jpg

 

De Opticlimate houdt de temperatuur goed bij, er branden 8lampen en ik heb nog reserve. De afzuiging van 1500m3 draait constant op 100volt. Iets minder dan de helft dus ergens rond de 500m3 hoop ik.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goed he :lol:

gaan je lampen ook nog omlaag? of hangen ze vast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...