Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Test: Opticlimate

Recommended Posts

Het lijkt me echt heel lastig een rechte lijn op een log.

Volgens mij lukt dat zelfs niet in een laboratorium.

Zelfs in professionele klimaatkamers zijn er kleine verschillen.

 

@offtopic

Soms wil je juist geen rechte lijn op een log ;)

heartbeat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschillen kan je hooguit tot een minimum beperken.

 

Maar je zult altijd met een bandbreedte zitten te kijken.

 

En temperatuur verschillen en lv schommelingen hebben planten buiten ook mee te maken.

 

Denk maar eens aan bewolking en regen of mist daar kunnen ze van nature echt wel goed mee omgaan.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit veruit het meest interessante topic op het forum (op de voet gevolgd door de topics over Mapito van Irezumi en Schenkie)

Maar zouden de heren deskundigen soms ietsjes meer rekening kunnen houden met de minder-geschoolden? ;)

 

Ik moet soms iets wel tot 6 keer teruglezen en aantekeningen maken, wil ik het vatten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, Als je het niet vat, dan moet je vragen. Daarvoor is het een forum. Pm is ook goed. ;)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat weet ik, Racker. Je hebt me al veel info op die manier gegeven.

 

Ik doel er eigenlijk meer op dat als mensen wat posten, dat ze dan wat vaker alle forum-medelezers in gedachten moeten nemen.

Dus soms net ietsjes meer uitleg (ook al lijkt dat op dat moment te jip-en-janneke of te overbodig).

Liever eenzelfde zin in 3 herhalende varianten dan 1 zin die alleen voor de kenners en gevorderden te begrijpen is.

 

De discussie bijvoorbeeld over de verdamping, de meting en de druk is rete-interessant, maar vraagt al veel kennis en ervaring.

Wat extra uitleg in een paar bijzinnen is altijd fijn dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze dan

 

gallery_10428_9781_43139.jpg

 

Adje doelt op de pieken van de gele lijn neem ik aan. De temperatuur (rode lijn)is vrij stabiel maar de RH (gele lijn) slaat heftig op en neer. Ik ga van de gemiddelde RH uit. Dus overdag 40/45% en met het licht uit 50/55% op dit moment. Die pieken zijn overigens vrij normaal bij iedere koeling zoals je hier kan zien.

 

 

gallery_10428_9781_114583.jpg

 

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, daar doelt adje op, en idd elke koeling gaat gepaard met pieken en dalen van de LV, maar je zult het toch hopelijk wel met me eens zijn dat je hier een duidelijk verschil ziet, of wil je het niet zien?

 

zal het ook proberen uitleggen voor degene die het duidelijker willen,

ook hier in jou datalog ga je weer uit van een gemiddelde in de dagfase van 40/45%, maar als je goed kijkt bij AVG dan is het gemiddelde in de totale tijd dat de log loopt zelfs nog maar 46.24%, daarbij zie je in de log dat in de dagfase in 12 uur tijd ongeveer 16/17 keer aan en uit gegaan, waarbij ik als ik het zo in moet schatten de machine voor ⅔ van de tijd aan het koelen (ontvochtigen) is, wat er op neer komt 30minuten aan en 15 minuten uit, en en dan de LV naar beneden trek op zo`n 32/33%, als deze uit staat als de gewenste temperatuur bereikt is en de LV weer oploopt naar de 50/55% maar voor een korte periode, het is moeilijk om daar een gemiddelde aan te hangen maar zou het eerder inschatten op 35% gemiddeld in de dagfase, en daar zit je probleem.

en dat is ook wat ik bedoelde met in een grotere ruimte, daar wordt de looptijd van de machine nog langer als deze moet gaan koelen.

de temperatuur dat gaat perfect, en de LV in de nachtfase gaat ook wel.

 

in de log van GL destijds waarmee je het mee vergelijkt zie je idd net zo goed ook de pieken en dalen, maar je ziet wel een verdomd groot verschil in de tijd van afkoelen(ontvochtigen) en weer opwarmen, zeker wel 50 keer in plaats van 17 keer, en daarbij zie je ook dat het bijna net zolang duurt om te koelen als op te warmen, dan is dit ook nog een datalog tegen het einde waar GL de instelling van de LV met 10% verlaagd heeft naar 50%, kijk je verder terug in het topic zie je de LV op 60% loopt, ik bedoel het was te sturen.

 

het is allemaal niet ten nadele bedoeld, vind het een zeer interessant topic, maar wat wil ik hiermee zeggen, je hebt een groot lucht vochtigheids probleem, en daardoor heb je de grote verdampingsdruk en moeite met je EC, denk ook naarmate je kweek vordert het probleem steeds groter wordt, ik hoop het iig niet voor je, ben ook bang met de hoge ontvochtigings capaciteit van de machine, dat het moeilijk wordt om bij te bevochtigen, want nu trek je in een lager gebied de LV al iedere keer omlaag, in een hogere LV gebied zal dat nog sneller gaan.

 

ik hoop dat dit ook een beetje duidelijk is voor iedereen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A&T,

 

Dus over het wiebel verhaal zijn we het eens? Dat mijn RH te laag is ben ik helemaal met je eens. Dat AVG op het plaatje moet je niet naar kijken, de logger staat ook aan op weg naar huis in de auto enz...voordat ik hem uitlees. Dat stukje wis ik telkens.

 

Vrede :P op aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet veel te melden,

 

Het ec verhaal is nog zo'n beetje hetzelfde,

 

Ec 1,9

Ph 5,6

Drain Ec 2,0 (na 1 min)

Ph 6,1

Temp dag 28gr

Nacht 22gr

RH dag 45%

Nacht 55%

 

Blaadjes nog steeds erg licht en de Verdampingsdruk nog steeds erg hoog. De RH is te laag voor dit verhaal. Ik hoop voor de volgende ronde een nieuwe bevochtiger te kunnen testen. Daarover later meer.

 

gallery_10428_9781_1665233.jpg

 

gallery_10428_9781_1599864.jpg

 

De toppen worden langzaam groter, maar minder dan ik gewend ben. Nog een weekje of 2/3

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje of-topic:

Ik hoorde vandaag dat er ook een Opticlimate voor 6 lampen op de markt is/komt.

 

En dat de bestaande versies weer verbeterd zijn.

Op welk vlak is me niet duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan goed kloppen, daar zijn ze altijd met nieuwe dingen bezig. Verbeteringen op software gebied kunnen ook achteraf toegepast worden, of zelfs aan je persoonlijke wensen aangepast worden.

 

GrR

 

ps is niet off-topic, t gaat immers over de opticlimate :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook met dit mooie weer een lekkere temperatuur binnen....

 

gallery_10428_9781_37372.jpg

 

Het is nu hier 28gr buiten, in het hokkie onder 8x600watt nu 27,5gr. Ik ben er blij mee B)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur is goed te controleren, de RH is nog steeds te laag.

 

gallery_10428_9781_1216504.jpg

Ondanks de gele blaadjes, zijn de toppen toch aan een 2e spurt begonnen.

 

 

gallery_10428_9781_757575.jpg

De bruine haartjes beginnen nu ook langzaam naar boven te kruipen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey racker,...

 

Dat ziet er goed uit zeker met deze temp buiten...

Dat de RH nu laag is is wel logisch he met dat koelen...

Maar ik zou tekenen voor zo'n temp met die energie en het aantal m3 van je hokje.

 

En gewoon groeien laten B)

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog ff een kort updatetje.....

 

gallery_10428_9781_469657.jpg

 

gallery_10428_9781_1554981.jpg

 

gallery_10428_9781_1765841.jpg

 

gallery_10428_9781_182536.jpg

 

gallery_10428_9781_312006.jpg

 

gallery_10428_9781_726293.jpg

 

Commentaar laat ik aan jullie deze x B)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topjes groeien mooi dicht racker

Succes met de laatste paar weken

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel G?

 

Het voorste plantje begint kuren te vertonen, de bovenkant van de topjes worden erg bruin. De rest van de haartjes zijn ook al bruin.

Gek genoeg gaat de rest nog even door.

 

Ik heb dus een dame de nek omgedraait

 

gallery_10428_9781_706545.jpg

Hier ligt ze dan......r.i.p. :rolleyes:

 

 

gallery_10428_9781_1382064.jpg

 

gallery_10428_9781_934037.jpg

Emmertje leeg.....emmertje vol....

 

 

 

 

gallery_10428_9781_1330466.jpg

Blaadjes, ook een emmertje vol.

 

ff in de wasmasjien........

 

gallery_10428_9781_1541126.jpg

Emmertje nog maar halfvol.....

 

gallery_10428_9781_823361.jpg

 

Dit weegt t nat (zonder mandje) Dit is een plantje van de 24, dus wie een gokje wil wagen.......volgende week gaan ze waarschijnlijk allemaal om.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik dit goed zie. heb jij een nat gewicht van 587 g van 1 dame. dat zou even snel rekenen op 117.4 droog komen x 24= 2,8kg wow. what the fuck doe je er mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks bijzonders eigenlijk......ik zit altijd tussen de 80 en 100gr pp. Het lijkt veel maar dat komt omdat er zo weinig staan. Ieder ander zou er waarschijnlijk 4 per bak zetten en die hebben dan 25gr pp en dan klinkt het opeens heel normaal.....toch? ;)

Mij boeit overigens alleen de gram/m2 verhouding......dat gram/watt verhaal is zooooo 2009 :rolleyes:

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

gram/m2 delen door het aantal weken, vermenigvuldigen met de gramprijs. dat is eerlijk als je gaat vergelijken met anderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gokken is ook een hobby van me hihihihi k gok 2525gram k hoop veel meer voor je want het harde werke moet ook beloond worden, en zoals k t zie zal dit ook gebeuren..

 

Gr junk

 

En succes met knippe..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees,

 

Helemaal gelijk in dude....maar ik vergelijk niet met andere, wil alleen zoveel mogelijk per m2. De weken en de gramprijs zijn aan elkaar gekoppelt, al zet ik daar de laatste tijd ook mijn vraagtekens bij.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de weken en de gramprijs zijn ook aan elkaar gekoppeld, maar de markt bepaald in hoeverre, vandaar dat ALS je met weken rekent, erachter komt wat interessanter is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1eklaswietjunk staat 2525gr

 

Ikzelf gok iets lager maar ik mag niet meedoen van de organisatie.... :rolleyes:

 

@amnees, idd maar het gemak moet je eigenlijk ook een beetje meetellen he. Easy soortje die pp maar wie vertel ik het ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk apparaatskie R :rolleyes:

Toppen zijn lekker flink aan het worden, ik wens je een goede oogst kerel ;)

 

Ps Misschien weet jij er meer van, kijk eens in me topic bij indoor vragen over vrouwelijk zaad.

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...