Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Test: Opticlimate

Recommended Posts

Hoi Racker,

 

Zit al een tijdje te volgen wat er allemaal gebeurt in jouw hokje!

 

Ik denk dat er een pool geopend moet gaan worden wat de uitslag zal zijn volgende week.....

 

Ik zal blijven volgen tot het einde!!

 

Mijn inzet zal 96 gram per plant zijn ....bij deze!!

Als ik de wasmachine heb gewonnen hoor ik het wel.

 

Zet hem op Racker !!!!

 

Kakafonix

Share this post


Link to post
Share on other sites

1eklaswietjunk 2525gr

Kakodingesfix 2304gr

 

Dank u

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dus wat ik even niet snap. kan aan mij liggen hoor.

 

jij trekt per plant +_ 100 gr. van 24 planten die de ruimte hebben.

in mijn hok van 2 aarde bakken van 110x300 dus 6 meter totaal staan 100 dames. staan meer op elkaar trek ik rond de 3 kg.

dus als ik heel simpel bekijk.

 

als ik in mijn aarde bakken 25 dames zet krijgen ze meer ruimte zou ik ook op de 3 kg moeten komen.

 

kan jij mij dit uit leggen.

 

mijn setup is.

 

optimate 6000 pr0

8x600 kaarsen

2 aarde bakken van 110x300

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt 4800 watt he, dan vind ik 2,5kilo ook weinig :rolleyes:

Ik verwacht toch wel minimaal tussen de 3750 en 4250 gram.

Ik zeg daarom ook gewoon 3800gram ;)

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites
1eklaswietjunk staat 2525gr

 

Ikzelf gok iets lager maar ik mag niet meedoen van de organisatie.... :rolleyes:

 

@amnees, idd maar het gemak moet je eigenlijk ook een beetje meetellen he. Easy soortje die pp maar wie vertel ik het ;)

 

:D idd een makkelijk soortje, al moet ik zeggen dat ik het voor elkaar heb gekregen (gifhok) om van 15m2 2 Kg af te halen de allereerste ronde met PP.

 

er vanuitgaande dat deze plant te vroeg klaar was, en er dus niet het optimale uitgehaald is gok ik 2787 gram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha stelletje optimisten.....

 

@Ire, was t maar waar. jij bent gr/watt gewend. Bij jou haal je dat, maar als je in jou tentje er 6x600 bijhangt wil dat niet zeggen dat de opbrengst evenredig mee omhoog gaat.

Andersom....als ik er 6 weghaal kan ik misschien ook 1gr/watt halen. maar dat is niet waar het om draait bij mij.

1 ik wil zoveel mogelijk per m2

2 laten zien dat je met 8 lampen de temperatuur onder controle kan houden in een klein hokkie.

 

@amnees, je schat me ook te hoog in, maar ik vindt het wel heel aardig van je :rolleyes:

 

Vergeet ook niet dat ik een aantal problemen heb gehad, RH te laag, EC toestanden, PH toestanden en soms een beetje weinig tijd om er bovenop te zitten. Gelukkig zijn de problemen verklaarbaar en op te lossen zodat ik de volgende ronde er beter vanaf kom met dank aan sommige forumleden waar ik ook weer veel van geleerd heb, waarvoor dank.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

1eklaswietjunk 2525gr

Kakodingesfix 2304gr

Irezumi 3800gr?

Amnees 2787gr

 

@nlx2700, Ja wat je schrijft dat klopt wel ongeveer. ik snap alleen niet wat je niet snapt.....snap je?

 

Als ik in een bak 4 planten zet dus 96 in het hele hok, dan heb ik nagenoeg dezelfde opbrengst, maar meer stekken nodig, meer werk, meer straf (denk ik) Ik groei wel voor (niet in dit hok) en top de plant ergens bij de 7/8internode. Het idee is dat je geen medium meer ziet als je van bovenaf kijkt. Of je dat nu met een of met 10 planten doet.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hahaha stelletje optimisten.....

 

@Ire, was t maar waar. jij bent gr/watt gewend. Bij jou haal je dat, maar als je in jou tentje er 6x600 bijhangt wil dat niet zeggen dat de opbrengst evenredig mee omhoog gaat.

Andersom....als ik er 6 weghaal kan ik misschien ook 1gr/watt halen. maar dat is niet waar het om draait bij mij.

1 ik wil zoveel mogelijk per m2

2 laten zien dat je met 8 lampen de temperatuur onder controle kan houden in een klein hokkie.

 

GrR

 

Hey R

Ja dat snap ik wel, maar je hokje is 2,7x1,7 en die van Schenkie is 3x2 dus scheelt niet veel en die draait wel 4 a 5k dus dit zou bij jou ook moeten kunnen, hij gebruikt ook geen koelsystemen.

Denk je zelf nooit dan is dit wat ik aan het doen ben wel rendabel.

Ja leuk als je de temp onder control kan houden, maar wat heb je er aan dan als de kilo`s achterwegen blijven.

Jij gokt zelf lager als 2525 die wietjunk zegt, dus dat zou inhouden 550gram pm2, dat is wel netjes ja, maar vergeleken bij het aantal watts perm2 (1000watt ofzo) weer niet.

 

Ik snap dat het een test is, maar als je het met 5 lampen zou doen zou je ook de 2400gr wel halen.

Wil je dus hiermee met de test alleen aan tonen dat je de temp onder controle kan houden?

Kritisch he, maar ja probeer alleen jouw logica te begrijpen, want ik verwachtte toch echt 4 k minimaal ofzo :rolleyes:

En wat je zegt dat je met minder planten dezelfde opbrengst zou halen ben ik niet mee eens, hoe meer alleenstaande hoofdtoppen, hoe meer opbrengst, zo werkt het iig in de praktijk bij mij.

Maar wat je wel aantoont is dat je opticlimate een mooi apparaat is.

en buiten me gezeik om vind ik het een echt top verslag en ik kijk uit naar de co2!!! Daar ben ik ook van plan van te gaan leren, want heb al rond gekeken.... ik denk dat je dan met je klimaat die je perfect kan houden echt veel pm2 kan gaan scoren ;)

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gister t/m pagina 6 doorgenomen,

en hou de rest nog ff een verassing,

heavly impressed i'am jepz indeed.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ire, Het is een test voor de Opticlimate. Ik wil dus graag bewijzen dat het ding het goed doet. Me hokkie is na het isoleren nog maar 133x258 maar dat is muggeziften. :rolleyes:

 

Dit hokje is een proefje om te leren hoe te handelen bij andere projecten en voor medeforumleden. Er gaat natuurlijk vanalles mis en in de toekomst zal er wel meer misgaan. Het is voor mij een aanloopje naar "het nieuwe kweken" zoals Adje ;) het noemt. Het klimaat komt daarbij op nr1 De planttemperatuur, de kastemperatuur, de RH hebben daar allemaal mee te maken en staan ook in verband met elkaar. Co2 gaat daar ook een grote rol in spelen.

 

Om met co2 te werken moet je nu eenmaal weinig of helemaal niks afzuigen en om dan het klimaat goed te krijgen is niet simpel.

Ik heb van dit kweekje weer veel geleerd en hopelijk jullie ook. De volgende ronde gaan we weer met nieuwe speeltjes aan de gang en zo hoop ik het resultaat steeds te verbeteren tot het receptje helemaal perfect is.

 

Ik wil mezelf dus ook niet vergelijken met andere kwekers. Met een beetje leuk resultaat zijn de kosten er weer uit en kunnen we weer experimenteren en testen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola ;)

 

je prioriteit ligt bij het controleren van klimaat dat is wel duidelijk onderhand, maar bij het kweken gaat het toch voornamelijk om de conditie van de planten en dat uit zich dan weer in het eindgewicht van de oogst. Maar aangezien er weinig duidelijkheid is over de methode om dit te meten en vervolgens te vergelijken, zullen we tot in de eeuwigheid kunnen gokken en discussiëren :D

 

Vandaar de kritiek denk ik. Niettemin vind ik dat je mooie dingen hebt laten zien in je verslag.

 

keep up the good work Rakcer

 

salu2

Pierre Paf

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pierre, Ik zie dat niet als kritiek hoor. Ik snap wel wat Ire bedoelt. Hij heeft ook gelijk. Ik kweek met een andere inslag als de meeste hier. Ik heb ook hokjes waar in verhouding meer afkomt als hier. Ik denk gewoon veeeel verder vooruit. Ik wil weten en meten wat de plant nodig heeft en denk dat dat een beetje verder gaat dan dat waar de meeste mee bezig zijn.

 

Een paar stellingen...dagtemperatuur tussen de 26&28gr-------> is dat wel zo? waarom niet hoger als de plant dat aankan?

1 lamp van 600watt/m2--------------------> Heel verstandig, maar met 900watt/m2 zijn al goede resultaten behaalt.

Ec in het begin 1,5 en aan het einde 2,0--> Is dat wat de plant vraagt?

 

En zo kan ik er nog wel wat bedenken. Ik wil gewoon ff lekker dwarsliggen en kijken wat gaat en wat niet gaat. Lekker op een veilige manier kweken doe ik wel ergens anders. :rolleyes:

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
En zo kan ik er nog wel wat bedenken. Ik wil gewoon ff lekker dwarsliggen en kijken wat gaat en wat niet gaat. Lekker op een veilige manier kweken doe ik wel ergens anders. ;)

Daarom heb ik af en toe niks te roken !!! (en soms juist heel veel :rolleyes: )

 

Ben benieuwd naar het volgende topic.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook kees, ben nog aan het wachten tot mijn nieuwe luchtbevochtiger en planttemperatuurmeter klaar is. Ben ook bezig met een nieuwe klimaatcontroller, maar of dat optijd lukt?

 

De shiva gaat waarschijnlijk op de schop...we zullen zien...

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat je 't co2 gehalte ook nog meespelen in je beredeneringen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als de apparatuur klaar is wel. De bedoeling is om alleen co2 toe te voegen als de huidmondjes open zijn "lees klimaat en worteldruk in orde" Dus niet 's nachts en niet als er geen verdamping plaats vindt. Verdamping vindt alleen plaats als er licht is en de sapstroom en de verdamping in balans zijn. Dus zomaar 1500ppm co2 toevoegen is niet echt de bedoeling.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
1eklaswietjunk 2525gr

Kakodingesfix 2304gr

Irezumi 3800gr?

Amnees 2787gr

 

@nlx2700, Ja wat je schrijft dat klopt wel ongeveer. ik snap alleen niet wat je niet snapt.....snap je?

 

Als ik in een bak 4 planten zet dus 96 in het hele hok, dan heb ik nagenoeg dezelfde opbrengst, maar meer stekken nodig, meer werk, meer straf (denk ik) Ik groei wel voor (niet in dit hok) en top de plant ergens bij de 7/8internode. Het idee is dat je geen medium meer ziet als je van bovenaf kijkt. Of je dat nu met een of met 10 planten doet.

 

GrR

 

nou wat ik dus niet snap. dat jij met 24 dames bijna evenveel heb als ik met 100 dus dat ik ook met minder dames zo veel kan halen toch? of wat zeg jij daar van.

ik groei ook voor in kleine potjes onder 400w wit. in een ander hok ook.

ik top ook alle 100 dames. van bovenaf zie je bij mij geen grond meer alleen een groene zee. haha

 

1eklaswietjunk 2525gr

Kakodingesfix 2304gr

Irezumi 3800gr?

Amnees 2787gr

nlx2700 2630 gr

Edited by nlx2700

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, als de apparatuur klaar is wel. De bedoeling is om alleen co2 toe te voegen als de huidmondjes open zijn "lees klimaat en worteldruk in orde" Dus niet 's nachts en niet als er geen verdamping plaats vindt. Verdamping vindt alleen plaats als er licht is en de sapstroom en de verdamping in balans zijn. Dus zomaar 1500ppm co2 toevoegen is niet echt de bedoeling.

 

GrR

 

 

ik bedoel meer, je bent deze ronde al druk geweest met allerlei dingen meten, en daar conclusies uit trekken, en daar dingen op aanpassen, maar laat je het co2 gehalte dat er nu al die tijd was nog meespelen, ik snap dat je geen EXTRA co2 hebt gebruikt, maar het is wel interessant om te weten wat het co2 gehalte was, 2/3/4/500 ppm?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, Rond de 400ppm overdag en het max 's nachts was rond de 650ppm. Ik moest wel snel kijken want als je ff in het hok bent, staat hij zo op 900ppm. Dit komt natuurlijk omdat ik haast geen afzuiging gebruik.

 

Als de volgende kweek zo gaat als deze, dan is co2 toevoegen geen optie. Dus ik moet ff wat veranderen hier en daar. Mijn verdampingsdruk was bijna altijd te hoog.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou wat ik dus niet snap. dat jij met 24 dames bijna evenveel heb als ik met 100 dus dat ik ook met minder dames zo veel kan halen toch? of wat zeg jij daar van.

 

Ik denk idd dat je dat wel kan, Iezumi denkt van niet, jij weet t niet....Ik zou zeggen probeer het eens met 75 en kijk wat er gebeurt. Beetje voorgroeien idd en ff toppen, misschien een beetje sturen met je net. Er zijn mensen die hangen 1 lamp boven 1 plant en dat groeit nog dicht. Het duurt alleen langer, maar als je ergens anders groeit maakt dat niet uit...toch?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou wel zorgen dat je genoeg kweekervaring hebt, de planten staan langer dus heb je ook langer kans op problemen. en idd langer voorgroeien als normaal, anders zit je dadelijk met dezelfde planten als de 100 die je normaal hebt, alleen dan slechts 24 stuks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: ;) Idd, De kans dat je minder opbrengst hebt doordat sommige planten uitvallen of het niet goed doen is ook groter. 1 dode op 24 is meer verlies dan 1 dode op 100 stuks. Maarjah...het is ook niet de noob afdeling hier lijkt me. :P :D

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee het is zeker niet de noob afdeling, doel meer op nlx2700, leuke naam trouwens, wanneer stond de prijs van nlx zo laag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees, Ff na de invoering van de euro meen ik me te herinneren :rolleyes:

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog ff een paar pics voor het gedaan is,

 

gallery_10428_9781_572356.jpg

 

gallery_10428_9781_69737.jpg

 

gallery_10428_9781_633884.jpg

 

gallery_10428_9781_518132.jpg

 

gallery_10428_9781_478539.jpg

 

gallery_10428_9781_238735.jpg

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...