Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Test: Opticlimate

Recommended Posts

Een updatetje,

 

Verder gegaan met behangen, bakken gemaakt en alle sensors een beetje netjes opgehangen (brak er mijn nek over)

Hier de pics:

gallery_10428_9781_1289270.jpg

mm-werk

 

gallery_10428_9781_388117.jpg

 

gallery_10428_9781_114120.jpg

Zoiets moet t worden,

 

 

gallery_10428_9781_1633788.jpg

De sensors 3xtemp 2x rv (zoek zoek)

 

gallery_10428_9781_192965.jpg

De co2 sensor

 

Tot de volgende x ;)

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_10428_9781_780665.jpg

De gepimpte slang. Als ik de lvs er vanaf haal, is er wel verschil in de standen. Dus gaatjes erbij gemaakt.

 

zo kan het ook :P ....netjes opgelost Racker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor

Ga je de bak nog bekleden met bv vijverfolie?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1120m3/h 250Pa

900m3/h 230Pa

700m3/h 200Pa

Dat zou betekenen dat je met alleen je filter (verantwoordelijk voor pak hem beet 100 pa drukval) en wat slang en bochten uitkomt op ongeveer de halve capaciteit, meer dan 600-700 kuub verwacht ik zeker niet, maar de temperatuur van die lucht is natuurlijk bepalend. Met koele lucht heb je nu eenmaal minder ventilatie nodig. De filter zit toch in je recirculatiecircuit he? Is het niet praktischer om de filter slechts op de uitlaat te zetten vroeg ik me af?

 

In ieder geval heb je op dit moment de temperatuur onder controle.

 

Het ziet er allemaal wel gelikt uit, al vraag ik me af of diepstralers op deze hoogte wel een verstandige keuze zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A&T

Thanks Adje, ( ;) je had gisteren een zitzak gewonnen, maar je was al weg :P :D )

 

@Guesswho?

 

Ja, de bakken worden nog bekleed. De ruimte onder de bakken trouwens ook. Dat wordt mijn vat.

 

@Whazzup

 

gallery_10428_9781_87567.jpg

Dit is de koolstoffilter. Het is een soort mat zoals je ook wel eens in een interieurfilter van een auto ziet. Hij zit op de inlaat.

 

Diepstralers? Bedoel je te hoog of te laag?

 

Bedankt voor de reacties allemaal. Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thanks Adje, ( :verrygood je had gisteren een zitzak gewonnen, maar je was al weg ;) :P )

 

:D :) een echte ... RACKER

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga ik eens navragen voor je

 

Je zou nog even informeren naar de winkelprijs voor deze unit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Kees, Was al antwoord op gegeven door benz, dus dacht dat het niet meer nodig was. Of wil je de prijs van een ander model weten??

 

Gave test racker ! ben benieuwd of de opticlimate aan de verwachtingen voldoet.

Ik ben namelijk vanaf de eerste keer dat ik dat ding zag al een beetje :verrygood ...

Wens je veel suc6 en ik blijf lekker meekijken hier.

groet benz

 

http://www.extratuin.nl/index.php?action=e...ate&lang=NL

 

Prijs bij desjop voor de opticlimate 6000 = 3195 eurie

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

he racker, is dat dan inclusief die dempingsmatten, trillingsdempers, aansluit set, koolstoffilter, enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Adje,

 

Koolstoffilter en rubber steunen wel, extra dempingssteunen en plaat niet. heb je normaal ook niet nodig maar omdat er 20cm naast t hok mensen rondlopen heb ik er wel om gevraagd.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar had ik overheen gelezen.

Excuses daarvoor.

 

als je prijzen hebt van andere units... graag.

Ik denk dat menig forumlid (naast mijzelf) hier wel benieuwd naar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal, weer wat pics van m'n geklooi.

 

Ben aan de bakken bezig, soort van eb en vloed systeempje.

 

gallery_10428_9781_1254826.jpg

De hele bodem van de ruimte heb ik bekleed met vijverfolie, daar komt mijn voedingswater in te staan. iets hoger komen de bakken waarin de plasic bakken met mapito komen. Dit zijn er in totaal 3, elk met een eigen pompje om de zaak onder water te zetten. Eerst een beetje uitproberen voor ik het verder afwerk. (beetje stoffig....ik weet t)

 

gallery_10428_9781_1335606.jpg

Links het pompje van de mengbuis voor de voedingscomputer. Zoals jullie zien is het nog een beetje expirimenteel. Aan het blokje hout hangt de niveau-sensor voor het waterpeil.

 

gallery_10428_9781_1713493.jpg

Zo ziet de bovenste bak er van boven uit, Het zwarte filtertje zit aan de pomp vast.

 

 

gallery_10428_9781_1522944.jpg

Hier staat de pomp net aan,

 

 

gallery_10428_9781_1302044.jpg

na een halve minuut,

 

 

gallery_10428_9781_1572404.jpg

Bijna vol, gaat sneller als ik dacht. Als ik nu de pomp uitzet, loopt alles vanzelf weer terug in de onderste bak. Het volpompen en leeglopen duurt een kwartiertje ongeveer. Dat moet voor de mapito lang genoeg zijn om zich vol te zuigen.

 

Tot weer wat is....Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks bloodyfrits,

 

ik zou zeggen.......begin! :verrygood :D :)

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha :D Ik ben er zo één die moeite heeft met de puntjes op de i te zetten :verrygood jij niet zo te zien (Y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie leipe shit, ©racker :)

Dit is vast geen hokje waar je maar een jaartje in gaat draaien :D .

Goed bezig :verrygood

Ik ben benieuwd hoe het geheel er uit gaat zien ;)

 

Succes verder!

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Whazzup

 

gallery_10428_9781_87567.jpg

Dit is de koolstoffilter. Het is een soort mat zoals je ook wel eens in een interieurfilter van een auto ziet. Hij zit op de inlaat.

 

Diepstralers? Bedoel je te hoog of te laag?

Is dat het enige koolstoffilter dat je in je systeem hebt?

 

Wat betreft de diepstralers: Daar heb je over het algemeen juist wat hoogte voor nodig, ze stralen veel warmte af naar de plant, geven op die hoogte geen uniform licht en je krijgt er niet zoveel overlapping van je licht mee. Ik had persoonlijk breedstralers genomen op lage hoogte, als je met magnetische VSA's werkt bijvoorbeeld de Gavita IR ramp, lamp en reflector in één, ideaal voor jouw opstelling want neemt geen hoogte of breedte in beslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup,

 

Neeeeeeeeeeeee! Ook nog een gewone voor het afblazen bij een te hoge rv of temp. (mocht dat gebeuren) Als je weinig of niks afzuigt schijnt het een stinkboel te worden in je hokkie. Je kleren en al stinken dan zonder maar iets aangeraakt te hebben. Vandaar dit filter. En het filtert natuurlijk ook andere zooi uit je circulerende lucht.

 

Je redenering over de kappen kan ik wel volgen. maar mn kappen hangen niet ver uit elkaar en ik haat flufwiet onderin. vandaar deze keuze.

maarjah, voor alles is wel iets te zeggen he.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hokje gozer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je 1eklaswietjunk,

 

@keesa

als je prijzen hebt van andere units... graag.

Ik denk dat menig forumlid (naast mijzelf) hier wel benieuwd naar is

 

De prijs maakt de growshop waar je hem koopt. Bv bij desjop, opticlmate 6000 3195euro, opticlimate 10000 3995euro, opticlimate 15000 4795euro inc aansluitset en rubbers. EN! ze geven daar nu 10% korting op alles. (of de opticlimate daarbij hoort weet ik helaas niet)

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag nog wat geschroeft hier en daar.

 

gallery_10428_9781_1369348.jpg

De generator opgehangen, deze werkt op een fles propaangas.

 

gallery_10428_9781_1238764.jpg

Een flinke waakvlam, is al bijna genoeg voor mn kleine hokkie

 

gallery_10428_9781_1025943.jpg

Zo is hij vol aan. Ik had eerst een drukventiel ertussen van 50mbar maar dan slaan de vlammen uit t dak. Nu eentje van 30mbar ertussen gezet.....ik vind het nog steeds heftig.

 

gallery_10428_9781_69619.jpg

Bakken erin. Past op de millimeter. Maar goed ook want ik wil geen licht in mn voedingsbak.

 

gallery_10428_9781_617063.jpg

stilleven

 

gallery_10428_9781_878797.jpg

lampenlicht...4 van de 8 lampen. Bovenin ergens de opticlimate, filter en afzuiging.

 

Morgen gaatjes in de bakken maken en mapito vullen. De mapito is blijkbaar weer wat nieuws. Ik mag hem uitproberen van de gs. Zit verpakt in een grote worst. Ik had het nog nooit gezien.

 

gallery_10428_9781_537069.jpg

 

gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig!

Kan niet wachten om de ruimte te zien draaien

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guesswho?

 

Ik kan ook niet wachten. Ik kijk vol verbazing naar jou topic. Hoop dat het bij mij net zo goed gaat als bij jou. ec5 is echt nieuw voor mij.

:rofl :no ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik weer,

 

vandaag weer een beetje kunnen hobbyen,

 

gallery_10428_9781_265302.jpg

Gaatjes onder in de bakken gemaakt. Met de soldeerbout scheuren de gaatjes niet uit.

 

gallery_10428_9781_1306393.jpg

De mapito is erg droog, wel mooi van structuur. Ziet er erg luchtig uit.

 

gallery_10428_9781_876184.jpg

Voor de bakken erin gaan, eerst ijken.

 

gallery_10428_9781_1722392.jpg

Af fabriek.....bijna goed.

 

gallery_10428_9781_968050.jpg

 

gallery_10428_9781_28006.jpg

ook bijna goed. een zwengel aan de ijkschroef en alles staat weer toppie.

 

gallery_10428_9781_1005900.jpg

bakjes erin en inwateren.

 

De bakjes heb ik gevuld-nat gemaakt-gevuld enz. het kraanwater had een ph van 7,8 en een ec van 0,5.

Nadat alles goed nat was , heb ik het even laten uitlekken en toen een handjevol mapito uitgeknepen boven een maatbeker. De ph was 7,9 en de ec 0,6.

Ik heb nogeens alles goed doorgespoeld en het drainwater in de onderste bak had een ph van 8,1 en een ec van 0,6

Nu weet ik waarmee ik te doen heb. de mapito is vrij basisch en vrijwel vrij van zouten. Ik moet dus flink gaan minnen en de ec kan rustig richting 1,4 de eerste keer.

 

gallery_10428_9781_1395867.jpg

De blokjes worden ondertussen ook afgezuurt. ph 5,1 en een ec van 1,2. Er zit ook wortelsap bij. Morgen zijn ze gaar :rofl

 

gallery_10428_9781_1798339.jpg

Er is ook een bus wijven langsgekomen.

 

Ff een paar dagen weg, en dan ben ik er weer

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi spul die nieuwe mapito. :rofl

Ik heb het gezien en het is nieuw materiaal.

Daardoor moet je wel heel goed inwateren want nieuw materiaal heeft nog geen capillaire werking. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...