Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Test: Opticlimate

Recommended Posts

Tis wel een kollosaal ding ja.. en op deze manier ook wel een 75 kilo zware back breaker bij het instaleren, ben blij dat t gelukt is en je rug het overleeft heeft.. of zal dat morgen nog gaan blijken :) Bn benieuwd naar het verder verloop van de test succes alvast!

 

Later, Snowie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat van een volle bovenruimte :)

Mooi gedaan zo!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alleen een zere duim van het knopje, de rest viel wel mee :)

 

gallery_10428_9781_1660552.jpg

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een korte update....

 

gallery_10428_9781_811118.jpg

 

Omdat de machine op losse pootjes staat, moeten alle verbindingen flexibel zijn. Het zit hier nog niet vast.

Dit is ook om er voor te zorgen dat de eventuele trillingen niet worden doorgegeven aan de rest van het hok.

 

 

gallery_10428_9781_1292189.jpg

De andere kant van de demper, hier gaan we weer terug om de luchtverdeelslang te plaatsen.

 

gallery_10428_9781_1948434.jpg

In de bocht maak ik dezelfde gaatje als in de luchtverdeelslang, om over de hele lengte koeling te krijgen.

 

De luchtverdeelslang heeft een diameter van 200mm en ik gebruik er 2.

Deze slang heeft een capaciteit van 160m3/meter en het hok is 2,70 breed. De fan in de machine is 1200m3 nu ff rekenen.....

De weerstand van de filter,koeler,demper,bochten en slang kan ik alleen maar schatten. Ik denk dat er van de 1200m3, tussen 800 en 900m3 overblijft.

 

160m3x2x2,7m=864m3 dus dat moet lukken.....Adje?

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom wil je op zoveel plekken je temp meten?

Verder mooi gedaan zo ipv een kloof , broekstukken en bochten

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@guesswho

 

? :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet goed gelezen... :spliff:

 

In de bocht maak ik dezelfde gaatje als in de luchtverdeelslang, om over de hele lengte koeling te krijgen.

 

Waarom?

Ik heb de eerste 20 cm ook geen gaatjes , werkt net zo goed

En op welke hoogte hang je de LVS?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool....

 

Dit ie erg interessant, blijf dit zeker volgen...

Begrijp alleen nog niet hoe je verse lucht in en uit je hok krijgt..

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@guesswho?

 

heb jij dat ook zo uitgerekend als ik? Anders kom ik niet aan mijn meters slang. ik hang ze gewoon bovenaan in de hoek met de gaatje schuin omlaag.

 

@maddwarf

 

Ben ik nog aan bezig, Er komt een 1500m3 box met een 500mm3 filter in. Waarom 1500m3? Die dim ik terug tot 500m3, maakt minder lawaai als een kleinere afzuiger die vol draait. De inlaat wordt passief ook met een filter.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze slang heeft een capaciteit van 160m3/meter en het hok is 2,70 breed. De fan in de machine is 1200m3 nu ff rekenen.....

De weerstand van de filter,koeler,demper,bochten en slang kan ik alleen maar schatten. Ik denk dat er van de 1200m3, tussen 800 en 900m3 overblijft.

 

160m3x2x2,7m=864m3 dus dat moet lukken.....Adje?

 

Gr R

Ik zou heel erg in mijn handen knijpen als dat zo was, want een verdeelslang heeft ook een flinke drukval, bovendien ga je door een warmtewisselaar heen, een demper en je hebt een flinke bocht. Hulde trouwens voor de metalen buizen qua constructie, dat scheelt een hoop drukval in je systeem in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks whazzup,

 

Dus jij denkt nog minder?? Ik heb geen idee hoe je dit kan meten. kun je waarschijnlijk alleen uitrekenen met tabellen en die bestaan alleen voor de gebruikelijke onderdelen (waarschijnlijk)

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is mijn situatie

 

Ik heb een box van 3000 m3 , filter ook 3000 m3

De box draait op 60% van zijn kunnen

Ik heb 2 x 5 meter LVS en ben dan 160 m3 per meter nodig

1600 m3 dus , en mijn by-pass blaast ook zo'n 200 a 300 m3 per uur eruit

 

Bijna 2000 m3 zonder alle drukval , maar ik red het met de afzuiger op 60%

Wel heb ik alles een beetje overkill voor 5 lampen...

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ guesswho?

 

Heb je die bypass ook geschat dan?

Ik zou wel eens willen weten of je dit kan meten. luchtsnelheid kun je wel meten lijkt me, dit in combinatie met de diameter?

 

Het is een beetje ervaring en giswerk zo. maarjah...het resultaat telt he.

 

Gr R

 

 

Gevonden!!! http://www.euro-index.nl/nl/verhuur/binnenklimaat/balometer/

Share this post


Link to post
Share on other sites
De luchtverdeelslang heeft een diameter van 200mm en ik gebruik er 2.

Deze slang heeft een capaciteit van 160m3/meter en het hok is 2,70 breed. De fan in de machine is 1200m3 nu ff rekenen.....

De weerstand van de filter,koeler,demper,bochten en slang kan ik alleen maar schatten. Ik denk dat er van de 1200m3, tussen 800 en 900m3 overblijft.

 

160m3x2x2,7m=864m3 dus dat moet lukken.....Adje?

 

met dit ben ik het helemaal eens met antwoord van whazzup, denk eerder dat je blij mag zijn als je de helft over houd...

dat is ook mede de rede dat we met ons systeem met losse componenten werken, dan kunnen we dit ten alle tijden opvangen

en ook hier zal er met de mooie metalen delen en bochten constructie veel condens ontstaan, doordat geleidbaarheid van metaal vele malen hoger is dan van hout of kunststof slangen

 

nu heb je wel het voordeel dat je niet de complete capaciteit van de machine benut(10x600)

en een kleine ruimte (qua inhoud) is.... dus, en neem aan dat je dit onder begeleiding van de leverancier doet?

 

ziet er verder netjes uit, succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus??

 

Volgens jullie moeten de slangen dunner? Ik heb ze er net opgezet en er komt tamelijk wat wind uit. De slangen 'knallen' open als ik het apparaat aanzet.

Echt testen kan ik nog niet want er zitten nog geen lampen in het hok.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Racker!

 

Jij bent ook flink bezig zo.... :spliff:

 

Veel spullen in zo'n hokkie, ben benieuwd of dat allemaal past!

 

Veel succes! Ik ga het volgen....

 

grtz Wizzy :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks wizzy, Zo netjes als bij jou zal het wel niet worden.

 

Deze week weinig tijd gehad, ben maar vast aan de draadjesboel begonnen.

Ik was mijn fototoestel thuis vergeten, dus maar een paar handy-foto's ertussen.

 

gallery_10428_9781_66272.jpg

Reduceer, regelkraan en elektrische afsluiter voor de koeler. Daaronder de voedingscomputer. (of ik hem de eerste x ga gebruiken weet ik nog niet)

 

gallery_10428_9781_347028.jpg

Een gepimpt schakelbord. Het kleine knopje aan de zijkant is de toerenregelaar van de box. Daaronder de chiva co2 computer.

 

gallery_10428_9781_403482.jpg

De meeste kabels liggen, alles nog een beetje opschonen.

 

gallery_10428_9781_27091.jpg

Het valt niet mee om alles overzichtelijk te houden.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauwwwwwww :spliff: dat wordt een bizare kweek

zo is er niemand die co2 kweekt en nu alweer 1

het worden flessen co2 zie ik ?waarom niet een brander?

droom hokje

succes bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat dit soort kweken meer gaan gebeuren op het forum. :spliff:

Dit lijkt heel erg op wat ik in de US heb gezien.

Daar kunnen ze ook goed kweken als het buiten 40 graden is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad een HiTech systeem...pc eraan...schermpje erbij :spliff:

Ik zou ook flessen kiezen ipv een brander...toch een stuk veiliger...als is het maar voor het idee.

En met een semi gesloten systeem verbruik je ook niet zo veel C02 dus met een 6kg fles kun je wel een 2.5 week vooruit.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Bots, waar zie jij dat aan? Het wordt wel degelijk een kacheltje maar wel een op propaangas. De eerste ronde ga ik het waarschijnlijk nog niet echt gebruiken want ik wil graag het verschil zien.

 

Wat ik hier echt wil testen is of ik het klimaat stabiel kan houden. Als dat niet lukt, heeft co2 geen zin.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

he racker ik dacht onder je toetsen bord 1x een manometer tezien en 1x een magneetklep en aan het eind daar van een soeple slang die je op de fles draaid vandaar mijn iets te snellen conclusie

succes verder

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha :spliff: het lijkt wel bijna een kopie van wat ik op de zaak heb staan

ben benieuwd wat jou bevindingen zo meteen zijn als je alles gebruikt, zo was ik 10 jaar geleden al bezig

 

EDIT, snap alleen niet als je het de eerste ronde niet gaat gebruiken dat je het er al neer hangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A&T

 

Hey adje, is geen kopie hoor. (ik weet niet precies waar je op doelt)

De schakelkast is er gewoon eentje van de gs, alleen heb ik er zelf een hygrostaat ingemaakt om de ontvochtigingsstand van de opticlimate te activeren.

De temperatuurregelaar is ongebruikt. Er zit een sensor aan die ik het hok op verschillende plaatsen kan hangen, gewoon voor me zelf. (worteltemp enz)

De fancontoller heb ik er ook zelf bijgemaakt.

Het witte schermpje linksonder op de kast hoort bij de opticlimate. Hier stel je de dag/nacht temperatuur op in.

 

De chiva gebruik jij ook niet want die vindt je te langzaam. Bij mij wordt die gebruikt om de bevochtigen event. ontvochtigen door afblazen en de co2 te regelen. Als het door omstandigheden te warm zou worden zet deze ook de fan aan. (hopelijk gebeurt dat niet). Boven de 35gr gaan zowiezo de lichten uit en een tl aan.

 

Ik had die chiva nog liggen en heb hem gewoon een beetje in het geheel gepast. (en het ziet er ook leuk uit :spliff: )

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey adje, is geen kopie hoor. (ik weet niet precies waar je op doelt)

De chiva gebruik jij ook niet want die vindt je te langzaam.

 

doel op de opstelling met de Shiva vip 330 en de TPS voedingscomputer

wel leuk dat je weet dat ik die te langzaam vind :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...