Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Test: Opticlimate

Recommended Posts

@doc

Mooi om te horen doc! Thanks!

 

@ Ire

Het is eigenlijk quantigo, 't is een beetje uit de roulatie maar voor mij werkt 't.

Ik ook, daarom bestel ik er 15 meer dan de bedoeling is <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het werkt is het prima toch? Die mapito ziet er goed uit!!

Ja ik krijg er altijd 10 extra ofzo voor eventuele mindere, maar dan nog zitten er vaak grote verschillen in.

Ach ja misschien zeik ik ook wel teveel ook :smoke betaal ook niet echt de hoofdprijs <_<

 

Welke voedingen ga je allemaal gebruiken?

En waarom maar 1 per bakje, ik 4, maar 2 bij jouw had wel mooi geweest.

Ga je nog voorgroeien?

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IreZumi

 

De voeding die ik gebruik is van canna. Aqua vega&flores. ook gebruik ik regulator en Enzymen van aptus. In week 5 ofzo pk13/14 ook van canna.

Ik zet altijd maar 1 plant per bak, bij de 6e of 7e internode toppen, totale voorgroei zo'n 2 weken (normaal buiten het hok, maar de 1e keer maakt t niet uit.)

Waarom 1 per bak? Tsja...Minder stekken nodig, minder werk, meer licht onderin, ongeveer dezelfde opbrengst, misschien minder straf (vroeger dan), grotere pot per plant. Je mag zeggen dat het dan langer duurt, maar als je ergens anders voorgroeit kan je eigenlijk constant 12/12 draaien.

 

Iedereen heeft zo zijn eigen manier van hobbyen he.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker

Ja ieder zijn ding ja, vorige ronde had ik het vergelijkbaar als jouw gedaan, maar ik had meer fluf met minder planten onderin als ik het vergelijk met me oudere kweken van 4 per bak, maar ja heb dan ook stuk minder licht he als jouw. Voordeel is indd wel minder planten.

Die canna aqua die wil ik ook misschien eens gaan proberen, eerst ff met jouw meekijken.

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is natuurlijk geen gezicht die varenrouwmug maar zoveel kwaad kan het niet. Zal alleen voor grote problemen zorgen bij stekken en zaaiilingen, dan vreten de larven aan de jonge wortels en kan bijvoorbeeld het stekkie niet goed wortelen. Bij een plant met voldoende wortels kan er eigenlijk niks gebeuren.

Mapito zit vaak een deel gebruikte steenwol in, vandaar dat je snel die varenrouwmug ziet. Nematoden hebben dan niet zoveel zin want die eten alleen de larven, en de volwassen blijven dan gewoon leven. Dan kun je beter een bodemroofmijt uitzetten.. hypoaspis wordt nog wel eens gebruikt in de tuinbouw..

Of met hele nieuwe steenwol beginnen dan heb je er in het begin heelmaal geen last van

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ire

 

Ik weet ook nog niet hoe dit gaat uitpakken, ik denk toch dat die fluf iets te maken heeft met een combinatie van toppen/dieven en licht onderin. Als je te lang voorgroeit en het een oerwoud wordt komt het licht niet aan de onderkant.

 

@thebrick

 

Ja, ik heb ook het idee dat ze niet veel meer doen als de plant iets groter is. Toch ben ik ze liever kwijt dan rijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog wat picas,

 

gallery_10428_9781_84096.jpg

De bevochtiger, er komt niet veel uit maar dat zal ook wel niet nodig zijn met de propagators in het begin.

 

gallery_10428_9781_441625.jpg

Met dit infrarood temperatuurmetertje meet ik de bladtemperatuur. Met het draadje hou ik de afstand gelijk.

 

gallery_10428_9781_23810.jpg

Ik meet eerst de referentietemperatuur aan de dop. Die is ook groen.

 

gallery_10428_9781_334882.jpg

En dan de bladtemperatuur. Ik weet dat het geen erg nauwkeurige meting is maar het zegt toch iets. Als de bladtemperatuur in de buurt komt van de referentietemperatuur, dan is er weinig of geen verdamping meer moet ik ingrijpen. Voorlopig kan ik alleen de temp dan verlagen of rv verhogen.

 

gallery_10428_9781_1589550.jpg

Zo heb ik de luchtstroom bekeken. De koude lucht zakt in het midden en de warme lucht stijgt via de wanden.

 

gallery_10428_9781_100623.jpg

Dit blaadje vond ik bij een plantje ergens achteraan. De gele stipjes deden mij vermoeden.........

 

gallery_10428_9781_15888.jpg

dat er sprake was van spint....en jawel hoor. gelukkig kunnen we daar wel mee omgaan.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint is een M*th*rf*ck*r <_<

Lets get them all.

Ga je spuiten of gebruik je beestjes of allebei. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@doc

 

gallery_10428_9781_29474.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo keken ze er vroeger tegenaan <_<

ddt_is_good_4_me.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje overdreven ddt, is neem olie ook goed? <_<

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

@R

 

Heb je de stekken voor dat ze je hok ingingen nog behandeld tegen beestjes?

Ik geef ze altijd een masia doop en een plantschoonbeurtje.

Ik heb er dan ook nooit last van..........fffff afkloppen.

 

Ben zeker benieuwd naar wat de Canna doet! Volgende ronde wil ik deze ook eens proberen ALS jij er goed op draai.

Heb je nog oude foto`s van kweken met Canna? Via pm dan.

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff in het archief duiken......toen ik nog jong was

zul je weinig aan hebben <_< wel lol

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

@R

Paddokweker <_<

Geinig zo ton, zie je niet veel meer :smoke

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, kijk eens naar de datum haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja had ik gezien.....ouwe kweekert <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola ;)

 

ik voeg me toe aan de gezelschap volgers <_<

 

Mapito heeft mijn interesse erg gewekt en het systeem dat je momenteel test is geen overbodige luxe in het warme oord waar ik momenteel verblijf.

 

Chique kweekplek, bijna van alle gemakken voorzien :smoke

 

salu2

Pierre Paf

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola? een chico van de costa?

 

Welkom bij de club! Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :smoke ....ja dit is er een van de Costa blanca

 

Thanks voor de welkom

 

salu2

Pierre Paf

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10428_9781_215415.jpg

De beloofde data van de logger in de schaduw. De dip van de RH% in het rechter gedeelte komt door het spelen met de afzuiging. Ff loggen wat er gebeurt als ik hem vol opendraai.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer!

 

Nog een paar pics gemaakt van de vorderingen.......

 

gallery_10428_9781_1425455.jpg

De plantjes zijn tegen de bovenkant van de propagator gegroeit, die gaat er nu dus af.

 

gallery_10428_9781_1704093.jpg

Ook ga ik nu toppen.

 

gallery_10428_9781_1333793.jpg

De druppels zijn niet van het sproeien maar van de "regen" in de propagator.

 

gallery_10428_9781_1096167.jpg

Zo zien ze er nu uit. De blaadjes vrolijk omhoog. Morgen gaan de son-T lampen aan en de HPI eruit. Kunnen ze wat wennen aan de andere kleur.

 

 

gallery_10428_9781_172957.jpg

Aan de buitenkant van het hok ook vorderingen. Dit lijkt een normale legkast in aanbouw, maar.......

 

gallery_10428_9781_1169812.jpg

De legplankjes kunnen omlaag geklapt worden en dan.......

 

gallery_10428_9781_812774.jpg

schijnt het zonnetje

 

Tot weer wat is....

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Ze zijn lekker gegroeid <_<...hoe lang ga je ze in het totaal voorgroeien?

 

Ben benieuwd wat het doet met 1 per bak...hoeveel liter zijn ze eigenlijk?

 

Leuke oplossing met die kast...het is voor de 1ste inkijk onzichtbaar :smoke

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey schenkie, Als ze bekomen zijn van het toppen, dus als er 2 nieuwe scheuten te zien zijn, zet ik ze op 12/12. Normaal na het weekend schat ik zo. Normaal doe ik dat in een voorgroei tentje, maar bij de 1e keer in een nieuw hok maakt het weinig uit. 1per bak heeft voor en nadelen zoals je vast wel weet. Komt normaal gezien niet veel minder af dan als er meerdere instaan.

 

Er komt nog een schuifdeur voor de legkast, Dan is het voor de 1e en 2e inkijk onzichtbaar. <_< :smoke Er komen 3 schuifdeuren waarvan ik de linker blokkeer. Daar zit het scherm en schakelkast. Ik kan er helaas geen foto's van hier zetten, maar je begrijpt de bedoeling.

 

Niet slecht voor een seats en sofas kweker he :huh:

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Het is een ander slag volk wat er bij Seats and Sofa's komt he <_<

 

Mooi opgelost dan met die kast...maar is het geluisdicht(arm) of hoor je dan nog de Opticlimate lopen?

 

Ik heb geen ervaring met 1 per bak..dus het eindresultaat moet het bewijzen.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Opticlimate hoor je niet, zelfs niet als de compressor aanslaat. Om je een idee te geven....het meeste lawaai (of geluid) komt van de fan van de pc en de circulatiepomp van de voedingscomputer. De pomp is een ultra-zero en die maken zo een beetje ratelend geluid. Wat je ook een beetje hoort is het aan en uitgaan van de waterklep. klik en ff later klak. maar het stoort niet.

 

1 gram/watt zoals bij jou ga ik niet halen, daarvoor is het hokje te klein. Het is niet automatisch zo dat als je meer licht hangt, dat de opbrengst evenredig mee omhoog gaat. Per m2 wil ik wel in de buurt komen.....we zullen zien.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...