Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Test: Opticlimate

Recommended Posts

Ik denk idd dat je dat wel kan, Iezumi denkt van niet, jij weet t niet....

 

GrR

 

 

Ik zeg niet dan het niet kan, ik praat alleen vanuit eigen praktijk ervaringen.

Ik heb 2 rondes met 18 planten gedaan (getopt en 2 weken voor gegroeid)

En ik heb 2 rondes gedaan met 60 planten direct 12/12.

De ronde`s met 18 planten waren tussen de 800 en 850 gram en de 60 stuks direct 12/12 kilo+ 1dus zelf 1200+

Met toppen en voorgroeien krijg ik laat zeggen ook 60 hoofdtoppen van medium grote, met direct 12/12 60 stuks krijg ik 60 dikkere hoofdtoppen als dat ik de planten top + dat het nog eens een voorgroei periode scheelt :rolleyes:

Maar ja ieder ze ding he Racker.

Komend rondje ga ik er 2 per bak (30stuks) zetten, dus ga er nu tussen in zitten.

 

Ps hoeveel dagen 12/12 heb je er nu op zitten?, ga je ze al omhalen?

Kan je is een close up maken met licht uit van een top?

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel grappig dat dat echt een vraagstuk blijft, veel, of weinig planten. ik zou de mammoth wel eens dubbel willen bezetten, mjah dat zijn in 1 klap wel een hoop planten extra als je gepakt word. 't scheelt mij zoiezo 2 weken voorgroei als ze meteen op 12/12 zouden gaan. dat is toch ook wel wat waard. uiteindelijk denk ik dat je gewoon moet doen waar je je eigen prettig bij voelt. ik heb op 18 liter potten gekweekt en haalde er niet meer vanaf dan een 11 liter pot, terwijl ik toch langer had voorgegroeid op die 18 Liter pot. ik denk overigens dat als je toch al op 5+ zit het niet veel meer boeit hoeveel er nu staan, tenminste zo ervaar ik dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ire, dan zet ik er ook 2 per bak! Zo ben ik dan ook wel weer hahaha Ik kan je zeker niet overhalen om mee te schrijven hier op het forum he? Mijn part in mijn topic af en toe. Misschien haal ik ook wel 2 lampjes weg :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 per bak :rolleyes:

En ik denk dat je met 2 lampen minder hetzelfde aan opbrengst haalt indd ;)

Ik post wel keertje fotootje bij je :P

Ik gun je een mooie opbrengst bytheway deze ronde :D

Ben benieuwd!!

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

[

 

ik denk overigens dat als je toch al op 5+ zit het niet veel meer boeit hoeveel er nu staan, tenminste zo ervaar ik dat.

 

Mwaaaaa niet helemaal met je eens, 24 klinkt anders dan 100 stuks, ook voor een rechter. De media lult ook altijd over zo en zoveel plantjes. Over hoeveel lampen hoor ik nooit wat (behalve van de stroomboer dan)

 

Thanks Ire, gaan we doen lol, nu amnees en schenkie nog zo gek krijgen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees

 

jij denkt dat mijn naam met prijs te maken heeft. maar de 2700 staat voor de 1e ronde in mijn nieuwe hok aan grammen. :rolleyes: ;) :D :P de pijs ligt stukken hoger.

Edited by nlx2700

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wou net zeggen anders word je goed afgelegd :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ps hoeveel dagen 12/12 heb je er nu op zitten?, ga je ze al omhalen?

Kan je is een close up maken met licht uit van een top?

 

Gr Ire

 

53 dagen, weekje te vroeg eigenlijk.

 

gallery_10428_9781_513952.jpg

 

gallery_10428_9781_10500.jpg

 

gallery_10428_9781_765635.jpg

 

gallery_10428_9781_670889.jpg

 

gallery_10428_9781_408116.jpg

 

Wat bruin is gaat om, wat wit is blijft staan.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nlx2700, haha oke, dat kan ook :rolleyes: ga je van de volgende ronde een verslagje bij houden of niet?

 

@ racker, zo dat is vroeg, bang voor toprot of?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he racker

<kerel wat n toppen maar zou je ze nou niet die week laten staan .

of is je rookwaar op :rolleyes:

 

mooie buds en mooie hokkie

netjes hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees.

 

uit veiligheids overwegingen ga ik geen verslag doen van mijn ronde.

ik heb er nu wel even 3 fotos bij gedaan maar die haal ik binne kort weer weg. om dit topic niet te vervuilen met foto van een ander.

 

fotos verwijderd

Edited by nlx2700

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iedereen, Wat klaar is gaat om, wat niet klaar is blijft staan. Er zijn er nu 8 om.

 

@Nlx, mooi hokkie, snap alleen niet waar je de opticlimate verstopt hebt.....?

Als je een ip blokker gebruikt ben je haast niet te traceren, maar ik snap je wel. Laat die foto's maar staan. Hoe meer pics, hoe meer vreugde :rolleyes:

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker, heb jij al ergens informatie over de vernieuwde Opticlimates kunnen vinden.

Of heb jij het via jouw contacten voorhanden?

Google helpt me niet en de GS-medewerker.... ach, wat zal ik zeggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er als het goed is na het weekend naartoe, zal het ff voor je vragen. Had het al eens gevraagt maar die mannen hebben het vreselijk druk.....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ racker.

 

mijn optimate komt over 2 weken. dit is mijn laatste ronde met de softboxen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha! bouwen dus, Wat is de reden dat je hem koopt? Gewoon koel hok of ben je meer van plan ;)

 

Je gaat geen verslag schrijven zeg je....snap ik. Hoop toch dat ik af en toe wat van je hoor...altijd leuk een collega :rolleyes: En als je vragen hebt..shoot!!

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

1eklaswietjunk 2525gr

Kakodingesfix 2304gr

Irezumi 3800gr?

Amnees 2787gr

nlx2700 2630 gr

Maddwarf 635gr/m2

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

De final update, de kogel is door de kerk en alles ligt om. Alles is ondertussen ook droog en de opbrengst viel tamelijk mee.

 

 

gallery_10428_9781_122253.jpg

 

gallery_10428_9781_696026.jpg

De buit.....

 

gallery_10428_9781_414773.jpg

 

De winnaar weet me te vinden :icecream:

 

Ff wat cijfertjes voor de critische heren:

Na het isoleren van mn hokkie bleef er over133cmx266cm=3,5m2.

 

2590:3,5m2=740gr/m2

2590:24 plantjes=108gr/plantje

2590:4800watt=0,53gr/watt

4800watt:3,5m2=1371watt/m2

 

-Het resultaat van de test mijns inziens: Met de opticlimate kun je prima de temperatuur onder controle houden zonder veel af te te zuigen.

-Je kan best kweken met veel licht per m2 en het resultaat is niet eens zo verkeerd per m2, per watt gaat het natuurlijk nergens over.

-Wat is er misgegaan? De RH was te laag ivm het hoge wattage en de ontvochtigende werking. Mijn bevochtiger kon dat niet bijhouden.

ook waren er wat problemen met het meten van de drain waardoor ik de waardes verkeerd interpreerde en verkeerde beslissingen nam.

-Telkens als het licht aanging kreeg ik een enorme piek in de RH, hierdoor had ik een beetje last van toprot (paar gram maar).

-De planten zijn zo'n 10 tot 20cm te hoog geworden waardoor de topjes van de topjes geel werden.

 

Wat gaan we eraan doen? Door de lage RH werd de verdampingsdruk erg hoog en dan sluiten de bladmondjes zich waardoor de verdamping stopt. Oorzaak 1 is de hoge instraling door de vele lampen. We gaan dus minder lampen hangen. De opticlimate ontvochtigd ongeveer 3ltr/uur bij volwassen planten, we hebben dus een bevochtiger geregeld van 3ltr/uur. Theoretisch moet de RH dan 100% worden.

De drain gaan we anders meten en interpreteren (met dank aan keesthemad)

De piek gaan we proberen te onderdrukken door de compressor een bepaalde tijd door te laten lopen in de ontvochtigingsstand (nachtstand) terwijl het licht aan is. Hoelang moet ik nog ff uitvogelen met de logger.

Om de plantjes niet al te hoog te laten worden, gaan we korter voorgroeien en er 2 per bak zetten. Al is het alleen maar om Ire blij te maken :wacko:

 

Met veel plezier heb ik de test gedaan en er veel van opgestoken met name het bepalen van de verdampingsdruk was erg interessant voor mij. Hopelijk hebben jullie het met plezier gevolgd. Mijn dank is groot.

 

GrR

 

PS Binnenkort volgt er weer een monstertest in dit hokkie. Nieuwe mapito, nieuwe bevochtiger, nieuwe voeding van doc, en nog een paar technische goodies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou genoten heb ik zeker :icecream:

Zoals je al aangeeft heb je de top nog zeker niet bereikt

Maar je hebt toch een hele mooie opbrengst vind ik

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is idd tussen de 6 en 800 haha :icecream:

 

opmerking: de dingen die verkeerd gingen, zijn eigenlijk vrij makkelijk op te lossen door co2 te gebruiken, dus je vangt daarmee 2 vliegen in 1 klap, alleen je LV moet dan volgens mij nog verder omhoog dan al de bedoeling was, maar je kocht al een nieuwe bevochtiger lees ik, wellicht kun je er 2 inzetten? de vele lampen dat is juist de bedoeling met co2 geloof ik, de voedingsproblemen zijn makkelijk op te lossen, volgende keer op de dingen letten die nu niet perfect gingen. dan ben ik erg benieuwd naar wat je van een m2 af haalt, dan ga je misschien wel over de 800 heen per m2. dat moet toch een heerlijk gevoel geven :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke mooi verslag. ik heb hem nog niet :icecream: maar nu heb ik dus gewonnen? met 40 gram verschil. wat krijg ik dan????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eeuwige eer heb je gewonnen :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Guesswho, The sky is the limit, thanks man.

 

@Amnees, Ja, co2 is voor de volgende x. Met minder lampen zit ik nog steeds rond de 1000watt/m2 dus dat zal wel goed komen.

De RH komt wel goed denk ik.

 

(ff laptop kantelen)

We gaan er in ieder geval voor, misgaan kan het natuurlijk altijd.

 

@NLX, pm me maar

 

@DOC, :icecream:

 

gRr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker dampertje heb je daar!

 

LV komt wel goed zo ja!

 

Kees. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...