Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Test: Opticlimate

Recommended Posts

Denk t ook kees, ik heb er een osmosefiltertje bij maar ik moet het nog testen. Er zit een soort droogloop-beveiliging in de bevochtiger. Ik hoop dat die het nog doet met osmose water. Als die werkt op geleiding van water, dan werkt het natuurlijk niet.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :wave:

 

ben ik net te laat voor de gran finale :blink: ...had graag een gokje gedaan hehe

 

resultaat mag er zijn man, oogst ziet er mooi uit. Ondanks je kritische houding verdien je wel een compliment, al was het alleen voor het delen van alle info. Heb genoten!

 

salu2

Pierre Paf

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice one racker!

Ben benieuwd naar de volgende ronde!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi resultaat Racker!!

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Ire, Brick & pierre. De nieuwe ronde is weer begonnen klikkerderdeklik

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je nog geen zwavelpot ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik al jaren kees, gebruik m alleen nooit. Zit je wel n het goede topic?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja man!

 

Laatste keer dat ik spint had, heb ik even een paar uurtjes zwavel verdampt...

 

Ik weet niet wat er met de spint gebeurt is...

 

Maar ze waren foetsie... Varenrouwmug heb ik er trouwens ook behoorlijk mee gepest en zie ik momenteel ook niet meer...

 

Spuiten sucks, om meerdere redenen.

 

1. Het kost meer moeite

2. Het kost meer geld (uiteindelijk want die kilo zwavel lasts a while)

3. Het laat zo goed als geen residu achter

4. Het werkt tegen schimmels en beestjes zowel preventief als curatief. Alleen thrips niet volledig bij mij... Maar dat is maar een behandeling 1x per week.

5. uuuuuh ik heb geen aandelen in zwavelpotten ?

6. Het komt overal ipv alleen waar je spuit :lol:.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit Racker, mooiste high tech hokje wat ik heb gezien.

 

Maatje van me draait nu ook met een Opticlimate, door hem ga ik er binnekort ook een halen werkt top. Zal is een fototje van zijn hokkie maken.

 

Grtz, Turboarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf erg benieuwd naar het daadwerkelijke verbruik en de kosten van tapwater per maand. Als je daar iets over kunt melden graag.

 

Veel succes met de test!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben zelf erg benieuwd naar het daadwerkelijke verbruik en de kosten van tapwater per maand. Als je daar iets over kunt melden graag.

 

Veel succes met de test!

 

Dat kun je bijna niet zeggen, ligt er aan hoelang de opticlimate aanstaat per etmaal. Hij gebruikt een litertje of 2/minuut.

 

Hoeveel dat kost moet je ff op je jaarrekening kijken, is niet overal hetzelde heb ik begrepen. Ik geef trouwens alle water weer terug.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu het topic toch al ge-bumpt is heb ik toch nog een vraag.

Ik was laatst in de shop, en toen stond er spul op de balie wat ik direct herkende om airco's te vullen. Ik zei dus ook:,,Is die set om een opti-climate bij te vullen?" ,,Ja, dat klopt", zei de shop-eigenaar.

 

Nu mijn vraag aan jou: Ik weet niet hoe continu je hem hebt gebruikt, maar heb je er al last van gehad dat het koelvermogen afnam of dat de werking minder werd? Je zult de opti er uit moeten slopen en in de auto wegbrengen naar de shop voor zo'n bijvul-actie. Lijkt me toch wel een gedonder. De monteur die het doet moet STEK-gecertificeerd zijn lijkt me, anders geeft meneer opti geen garantie meer!

 

Vertel, vertel...... wat is jouw ervaring hierin? :lol:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is inderdaad best kut !

eveneens valt het op dat niemand wilt specificeren hoeveel water en stroom dat ding nu echt verbruikt.

ik vermoed dus dat het verbruik veel hoger zal liggen dan aangegeven.

is het dan nog wel rendabeler om dit te gebruiken t.o.v. een klassieke airco/klimaatbeheersing.

?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@green-lady

 

Deze fles was voor de klant zodat hij de unit zelf kon bijvullen, dit kan zonder dat hij er verstand van hoeft te hebben. Nu kan hij op het moment dat het hem schikt een afspraak maken zodat de unit wordt gerepareerd.

 

De unit wordt nooit enkel bijgevuld in de winkel, hij wordt dan direct gerepareerd mocht dit nodig zijn.

 

 

@digi

Wat wil je precies weten? De echte verbruik gegevens staan op de website opticlimate.nl Daar staan de maximale waarden bij volledige belasting.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over het verbruik kan ik zeggen dat het waterverbruik een 5e is van de totale stroom kosten. Als het maandelijkse stroomverbruik bekend is kan het waterverbruik simpel berekend worden.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

verbruik van?

oc?

of u set-up?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maandverbruik van de set-up, op deze manier is het voor veel mensen beter in te schatten wat er ongeveer aan water verbruikt zal worden.

 

Mvg,

Limit

 

verbruik van?

oc?

of u set-up?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijvullen? Ik heb nog nooit iets bijgevuld. Ding loopt toch al een tijdje. Doet nu weer dienst in mijn cocohokje.

 

Ik weet dat als er een lek zou zijn, je dit zelf kan vullen als je er tenminste geen onderdelen afdraait.

 

ik heb er dus geen ervaring mee.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat koolstoffilter (van de opti), heeft die genoeg capaciteit, of moet er sowieso nog eentje tussen in de lijn?

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de lijn niet, bij de uitblaas wel (als je die hebt)

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is duidelijk zo.

Bedankt, skatje B)

 

:lol:

 

green-lady loves you

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...