Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Schoon Air Cleaner

Recommended Posts

En...... daar komt nog 1 ding bij.....

Ik geloof ook niet in God, dus al helemaal niet in zijn gift!!!

Ik vind het boek van Pinkeltje spannender

 

Ik woon op het eiland: Friesland

 

green-lady

 

Ja dit zeg heel veel over jouw lol test jij hem maar ik gun je de schoonlucht cleaner .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik beledig niemand hier, het is met een ;) bedoeld!

GG Hamert er maar op door, en dat vind ik niet netjes meer.

Vandaar mijn sarcasme :rolleyes:

 

Als je het gebruikt volgens de voorschriften is er niks aan de hand.

De discussie kan nog heel lang doorlopen zo, maar de punten die worden aangehaald zijn hier niet relevant vind ik!

Je blaast hoog in de lucht af, en niet bij je buurman in de kinderkamer, dus al het voorgaande kunnen we wel uitgummen. Overal zitten risico's aan! Zie maar hoe sommigen het doen met de electra van hun hok! Daar hoor ik jullie ook niet over :wave:

 

Ach ja..... ik wil 'm wel testen, eerst ff een gesprek hebben of het in mijn situatie wel haalbaar is!

Ik beledig niemand hier, tenminste dat is niet mijn bedoeling. :P

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry greenlady maar het is te simple voor woorden wat je zeg onderbouw het dan , Je blaas hoog in de lucht af sorry doet iedereen dat , niet iedereen woont in friesland in een boerderij met plenty ruimte eromheen toch .

 

Het lijkt er gewoon heel erg op dat het jouw geen ..... uitmaakt voor wie of wat het schadelijk is toch , maar je ben niet de enige hoor ik heb er ook eerst even voor moeten google stond er tot een tijdje geleden ook anders tegenover, maar ben me er toch maar een beetje in gaan verdiepen en dan denk je er opeens even anders over .

 

Het verhaal de site de onderzoeken de kennis van de aanbieder zetten mij aan het denken .

 

Ik had al eens gezegt in een ander topic het moet de meeste eerst overkomen willen ze hun ogen open doen .

 

No hard feelings ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green lady wrote: Je blaast hoog in de lucht af, en niet bij je buurman in de kinderkamer, dus al het voorgaande kunnen we wel uitgummen.

 

Waarom gebruik je dan überhaubt een filter als je zo hoog uitblaast? :rolleyes:

 

En volgens mij hou jij wel van giften! :wave:

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben jullie ook nog iets weg te geven?? :rolleyes:

:wave: ;)

 

Nee jongens/meiden....

Ik bedoel daarmee dat je het op een plaats hangt waar je mens en dier zo weinig mogelijk tot last bent, en dat het apparaat gewoon kan doen wat hij moet doen; Geen schadelijke hoeveelheden de lucht in pompen, maar zo'n hoeveelheid dat de geuren afgebroken worden, en de reactie met de buitenlucht tot zuurstof plaats kan vinden.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Godsgift,

 

Niet zo hard roepen...dat siert je niet :rolleyes:

Denk je nu echt dat iets op de markt gaan brengen wat ongezond is????

Ja google verteld dat het slecht is....maar wel heel dag met een joint aan je lip rondlopen?

 

Wacht nu eerst een test af...kijken of ze dat overleven...zie je de tester niet meer terug dan neem ik al mijn woorden terug!

Hoe moet iemand nog een kans krijgen.....boven het maaiveld kop eraf!

Hij bied het aan voor een test...hij kan hooguit op zijn bek gaan...met gevolg dat ie niet meer van zijn product af komt!

 

Ik ben ook altijd kritisch met een "nieuw" product..maar zo nieuw is dit niet...word al jaren gebruikt.

Dus minder roepen en meer kijken ;)

 

En volgens mij hou jij wel van giften! :wave:

 

Jij was er in het verleden toch ook niet vies van giften??? inductielampies?????

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@godsgift

@keesthemad

Teveel aan ozone is te ruiken, maar het apparaat is eenvoudig te dimmen. Bovendien reageert de overgebleven ozone direct met de buitenlucht waardoor enkel zuurstof overblijft.

 

Specificatie

 

Min. Capaciteit > * 2000 m3 / uur

Aansluitdiameter 250mm of 315mm (andere maten op aanvraag)

* Dit is de minimale capaciteit van de air cleaner

 

installatie.jpg

 

ik snap het ff niet helemaal :wave:

als ik het zuchtje wind voel wat na 6 meter slang(in geval van 2000m3 afzuiger), zit er maar weinig kracht achter dus het word niet echt hard naar buiten geblazen.

bij weinig wind blijft de ozone dus wat in de omgeving plakken?

 

en dan ff 'n misschien nog dommere vraag van mezelf maar wat als de afzuiger toevallig kapot mocht gaan en niet meer afzuigt in het ergste geval?

 

ik hoop niet dat ik vervelende vragen stel :rolleyes:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja precies.... dan heb je echt een probleem angel777!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dezelfde zekering zetten als de afzuiger...valt de afzuiger uit dan ook de Schoon air cleaner.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoeken en lezen is al eens aan de orden geweest schenk , en die peuk aan je lip is je eigen keuze lezen heb ik ook al gezegt .

 

En wees eerlijk ze weten alleen te vertellen dat je hem maar vol open moet zetten dan werkt het wel mmmmmm.

 

Volgende punt zou jij blij zijn als je naast iemand woonde die die troep bij jouw in de tuin blaast , of woon je ook in friesland .....

 

En waar die dingen gebruik worden in de teelt denk je dat ze deze dingen maar even tussen een slangetje zetten en even kijken wat het doet .

 

Weet je wat ik denk als ik van diet topic een linkje maak naar een site waar ze daar een beetje verstand van ozon hebben wat er dan gebeurt .

 

 

Denk er maar een overna wat er kan gebeuren als je een slang lek heb . Maar weet je wat het is hier het gaat alleen maar om Poen en niet gepakt worden boven alles schenk.

 

Ik rel niet hoor maak me bewust ongerust ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Godsgift,

 

Niet zo hard roepen...dat siert je niet :wave:

 

xxxx xxx

@fotografe

Jij was er in het verleden toch ook niet vies van giften??? inductielampies?????

 

Gr schenkie

 

Wie roept er hard? :rolleyes: (heb nog nooit met inductielampies gedraaid?) ;)

 

Weet niet waar je de kennis vandaanhaalt en begrijp eigenlijk ook niet wat dit met het onderwerp te maken heeft! :P (of weet je niks beters tegen me te zeggen!) :P

 

Toch eigenlijk wel frappant dat juist de grotere kwekers minder problemen hebben met milieu! :D (of zou dat de denkwijze zijn?) :rofl

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou al niet blij zijn als er kweker met een koolstof filter langs me woont :rolleyes:

Beter iemand met een schoon air cleaner langs me dan eentje met 2 linkse handen en een handje vol kroonsteentjes!

 

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schenk luister het is een half uur airborn dus schadelijk wat denk jij als je 1500 cub op een mooie rustige zomerdag uitblaas .

 

 

Nou wees eerlijk heb je kinderen of buren die dan lekker door de tuin lopen , hebben die erom gevraagt dat jij met ozon je luchtje wil verbergen , wat als die kinderen last krijgen van hun longen of hart en dan ............. maar ja eerst voelen en dan denken zo zal het altijd zijn er gaan

 

Geloof me ik heb mijn lesje gehad in dit leven hoor ik lach er om om me kop in die pijp te stoppen , maar dat ben ik en niet mijn buren met kids of je eigen gezin die je in gevaar breng met een product waar totaal niet naar gekeken en over nagedacht is .

 

 

Dus ja ik maak me ongerust ook voor de leden die hem gaan testen .

 

Ik kwam een bedrijf tegen die wat kunnen onderbouwen en de nodige zorg besteden aan hun product .

 

 

 

http://www.aircleaner.nl/index.php?option=...9&Itemid=13

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze man bied hier een product aan voor een TEST, en zoekt dus testers!!!

Vragen stellen kan altijd, maar ik heb het idee dat de nieuwe mensen hier (waaronder ook de ondernemers) te veel worden afgezeken. Dit is een test om de aangeboden producten te testen!

Ik kan me helaas niet van het gevoel ontdoen dat de producent van dit product bitter weinig zelf getest heeft.

Zoekt schoonair testers of proefkonijnen? :rolleyes:

 

 

Ozone hoeveelheid, is niet gemeten. Maar zoals je misschien weet is het concept niet nieuw. De air cleaner is vergelijken met een bestaand product en adh van de specs van dat apparaat is de productie ongeveer 5000mgr/hr.

Statements als bovenstaande boezemen me toch niet veel vertrouwen in.

Is dit niet een gevalletje van: We bouwen een bewezen product na, de onderdelen voor de regeling en veiligheid laten we weg en vervangen we door een simpel dimmertje, en uiteindelijk nemen we de specificaties van het originele product over.

 

Ik wil nog even voorzichtig omspringen met mijn meetrapporten, omdat het voor een concurrerende partij anders wel erg makkelijk wordt om het apparaat na te maken.

Sinds wanneer kan je een apparaat namaken aan de hand van meet rapporten?

 

En nog ff zeiken (volgens greenlady dan toch) :wave: : Welke methode wordt er gebruikt? Silent corona discharge of ultra-violet radiation?

 

Ik hoop dat de tester in ieder geval wel degelijke metingen zal uitvoeren, en niet enkel zal vertrouwen op z'n snufferd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even, en Meneer "Schoonair" durft zich hier niet meer te vertonen :rolleyes: .

Hij wordt een beetje tot de grond toe afgebrand!

 

Hij kan beter ff wachten tot februari als de keuringen enz. rond zijn.

Dan kan het puntje veiligheid voor u en omgeving een beetje verder op een laag pitje worden gezet. :wave:

 

Zie de quote uit de "wie is wie"-sectie;

 

@doc @Whazzup

De tests/keuringen voor CE markering zijn al wel uitgevoerd en goedgekeurd, maar wordt pas definiteif als alles rond is (adiministratief geneuzel). Ik verwacht ergens in Februari.

 

BRON

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog even, en Meneer "Schoonair" durft zich hier niet meer te vertonen :rolleyes: .

Hij wordt een beetje tot de grond toe afgebrand!

Ik heb Schoonair nog niet horen klagen, dus ik snap niet waar jij je druk om maakt?

 

Ik vind het een interessant product, maar stel me toch vragen bij de veiligheid ervan, daar gaan we dan ook dieper op in.

Is daar iets mis mee?

 

Trouwens, het vuur aan de schenen van de fabrikant leggen kan alleen maar leiden tot de verbetering van zijn product. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trouwens, het vuur aan de schenen van de fabrikant leggen kan alleen maar leiden tot de verbetering van zijn product. :wave:

 

Daar zit zeker wat in ja.

Het wazige vind ik wel dat hij volledig annoniem is op zijn site.

Geen plaatsnaam of tel.nr, helemaal niks, maar misschien wacht hij ff de feedback af van de onderzoeken.

Misschien is het die welbekende "lijst van 100" waar hij vanaf wil blijven?? :rolleyes:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat het al jaren en jaren zeer succesvol in de vis/vijver filtering installaties wordt toegepast.

Ozon wordt rechtstreeks in/aan het water toegevoegd, dmv bruisstenen, waarna het alle bacterien/algen dood, en vervolgens naar de vijver/tank wordt door gepompt.

 

Er wordt echter na de ozongenerator een x aantal meters buis/slang gebruikt, waar de ozon in kan uit reageren, hierdoor is de ozon al uitgewerkt voordat het in de vijver terecht komt.

(Meen mij te herinneren dat het heel snel uit gewerkt was, binnen enkele meters al).

 

Vraag: Ik zou dus wel eens willen weten waar die 30 minuten uitwerktijd waar hier over gesproken wordt

vandaan/berekend is/komt ?

 

 

verder lijkt me:

 

One luchtslangen totaal ongeschikt vanwege hun aluminium binnenkant.

Er zal dus een volledige kunstofslang (dus zonder metalen draad) moeten worden gebruikt.

 

En ben van mening dat je er een geschikte uitblaas lokatie voor moet hebben, waar mens en dier niet in gevaar kunnen komen bij onjuiste afstelling of calamiteiten :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bbb denk dat je daar gelijk in heb maar het is dan toch zo en zo totale onzin om die dingen hier aan te bieden .

 

Ik vind niet dat je dat ding hier of waar dan ook moet gebruiken .

 

 

Dus laat de beste man eerst maar een gedegen onderzoek doen naar dat ozon ding , op deze manier een bakje uit china laten komen en je zakjes proberen te vullen over de rug van een ander zijn gezondheid lijk me behoorlijk crimineel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. hoewel ik ook wel mijn bedenkingen heb blijft het een feit dat Uvonair bijvoorbeeld deze dingen al enkele jaren levert. Voordat iedereen nou gelijk met grote woorden aankomt (inclusief GG) wel effe nadenken. Het is géén fry-topic, wel effe gewoon blijven en kritisch, dat wel.

 

@bbb: lees effe terug, meeste vragen zijn reeds behandeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBB,

 

er zit een groot verschil tussen ozon in lucht en ozon in water.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou wat een onzin er allemaal al voorbij is gekomen, Mr. Schoon-air ik loop nog een filtertest van CAN, moest je binnen 2 maanden nog niemand gevonden hebben, die bereid is om te testen, bouw ik men in/uitlaat systeem wel weer om en doe ik wel mee testen.

 

Het apparaat ben ik niets mee nadien omdat het veel te zwaar/groot is voor mij, op de in/uit zit 1500m³ en 2 meter luchtafvoerslang voor ie buiten komt is de maximum, verder zit ik netjes in polder gebied weggestoken, dus heb zowel van ozon als geurtjes heel weinig last.

 

Zoek eerst verder, pls, maar als niemand niet over de streep komt, staat mijn hokje ter beschikking NA de run die loopt op dit moment.

 

Ik weet niet goed waar het fout loopt, maar het is oftewel een tekort aan ballen of aan verstand. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dr Living Stoned miss freud heeft inderdaad een gebrek aan ballen. But who cares? Not mr. Freud in ieder geval, hahaha.

De reden dat ik niet wil testen is omdat ik de veiligheid voor het milieu en de mensen om me heen teveel in het duister vind blijven hangen hierbij.

En BBB ik vraag me werkelijk af of het na die meters slang niet meer schadelijk is. Wat ik gelezen heb is dat de lucht van de ozon daarna weg is maar de schadelijkheid nog niet. Heeft iemand hier meer kennis over, want ik heb zelf inderdaad geen ervaring maar heb het wel op het net uitgezocht en dat verontrustte me echt.

 

Groetjes Freud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat mr livingstoned alleen aan stoned denkt, en niet leest lees de info maar van dat andere ding daar staat heel duidelijk in dat het een half uur airborn is .

 

Ik zou hem zeker testen als ik jouw was ik heb mr. schoonlucht, zijn info even bij meerdere neergelegt die zich bezig houden met ozon .

 

 

Een hobbie forum dit hou op als er iemand komt met een vraag over 50 lampen dan word er een slotje op gedaan , Maar als er iemand een test wil doen die zeker niet veilig is voor je omgeving maar je wel lekker makkelijk in de oren klinkt dan sta je voor aan .

 

Hoezo hypocriet.

 

Dan nog, wat ik nog erger vind is dat ik aan je topics moet zien dat je nog een mediwiet gebruiker bent ook .

 

Ik vraag me dan echt af waar je mee bezig bent dan omdat je hier met dit product je buren ook aan de mediwiet help.

 

Hier de info van uvonair.

 

 

Warning: Recommended for commercial use. Ozone, in concentrations above .05 PPM, may be injurious to health. Ozone has

a half-life of ~ 30 minutes, therefore it will dissipate and not accumulate.

 

 

Zullen we het maar niet meer over verstand en lezen hebben he .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...