Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Schoon Air Cleaner

Recommended Posts

Het afstellen is inderdaad een optie. In de praktijk zal je niet op procenten af gaan regelen, maar dim je mogelijk de air cleaner enkel in het begin van de cycle.

 

Er is een lengte slang nodig om de ozone met de geuren te laten reageren/oxideren. Vaak is een meter of 2 a 3 voldoende. Als je de air cleaner op het einde zet heeft de ozone niet de kans om te vermengen met de geuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, da`s duidelijk bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de concentratie van de uitstoot en hoe lang blijft dit airborn? ;) (denk vraag het nog maar keer,want vind je verhaal/uitleg niet echt duidelijk/beetje gevaarlijk zelfs,meer zoiets van pomp er maar zoveel mogelijk ozon in,ruik je in ieder geval niks! :lol: (iig geen wiet !) ;)

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fotografe

Zoals eerder opgemerkt zal ozone eenmaal in de buitenlucht zeer snel vermengt worden met alle zuurstof -en andere moleculen, de concentratie van ozone is dan laag en dus is er geen reden voor gevaar.

 

 

 

Mensen, wie bied zich nog meer aan om te testen? Zoals gezegd krijg je al het moois voor de air cleaner test helemaal gratis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil me bij deze wel aanbieden voor de schoon air cleaner voor de droogruimte, tenminste als je dat wilt.

Nog 2 weken, dan is het zover.

 

Ik wil gerust ff met m'n snufferd die ozon opsnuiven ;) . Als het niet sterker is als pure ammoniak, dan is het geen probleem :lol: .

 

ik hoor het wel.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil gerust ff met m'n snufferd die ozon opsnuiven ;) .

Ik snuif liever Amonia :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

liegvlieg ;)

 

 

 

...excuus...ik kon het niet laten... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schoon_air_cleaner wrote: Zoals eerder opgemerkt zal ozone eenmaal in de buitenlucht zeer snel vermengt worden met alle zuurstof -en andere moleculen, de concentratie van ozone is dan laag en dus is er geen reden voor gevaar.

 

Dat is een mooi verhaal als je deze dingen wil verkopen,maar schept voor mij geen enkele duidelijkheid! ;)

 

Omdat iemand zo nodig aantal plantjes wil zetten en te lui is om met filter te slepen moet het maar op een manier die geheel niet getest/veilig bevonden is?! <_<

 

Eerder in dit topic werd aangegeven dat de ozon nog half uur airborn is! ;) Dit betekent dat je dus gewoon per uur 1500 a 2000 kuub(met ozon!) vervuilde lucht in de atmosfeer aan het brengen bent die minimaal half uur schadelijk is! ;) En dat 24 uur per dag!? :lol:

 

Dit gaat mijns inziens voorbij aan het doel en vind deze test zonder duidelijk onderbouwd te zijn(lees kennis van zaken omtrent schadelijkheid product!) een uiterst kwalijke zaak,wat mijns inziens ook het forum zou schaden als ze op deze test in zouden gaan! :lol:

 

Blijf(na de uitleg van de producent!?) erbij dat dit product pas getest mag worden indien geheel veilig bevonden? ;)

 

Nogmaals : Je buurman zal maar zo een apparaat aanschaffen! <_<

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou,...... @Schoon Air Cleaner.....

 

...Wordt je er al een beetje flauw van, van al dat gezeur? Nou.... ik wel!!!

 

Deze man bied hier een product aan voor een TEST, en zoekt dus testers!!!

Vragen stellen kan altijd, maar ik heb het idee dat de nieuwe mensen hier (waaronder ook de ondernemers) te veel worden afgezeken. Dit is een test om de aangeboden producten te testen!

. Het is in de praktijk ook al uitvoerig getest door de aanbieder, maar hier wil hij het apparaat alsnog ter beschikking stellen, en let wel....... je mag hem houden na de test, for free!!!

 

Alle @zeikers; zeur lekker door via pm aan mij, dan kan de ondernemer van @Schoon Air Cleaner de test beginnen!!!

 

De aangemelde personen zoals ik lees in dit topic zijn: @Freud en @evilbert. Ik wil er eventueel eentje voor mijn drooghok, maar dan wordt het een kleine test, it's up to you ;) .

 

Dussssss. Sowieso 2 testers voor een volle kweekronde ;)

Laten we beginnen :lol: .

 

Ik geef het woord nu weer aan @Schoon Air Cleaner....... <_<

 

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@green-lady

Zooo dat is duidelijke taal.

Een test in een drooghok klinkt goed. Als er ergens veel geuren zijn dan is het daar. Ik twijfel alleen nog even of dit de lading dekt voor andere forum leden die mogelijk graag een test willen zien in een kweekruimte.

 

In tegenstelling tot de visie van SCHOON, zien verschillende mensen de air cleaner als een uitbreiding op de koolstofilter om 100% zeker te zijn dat er geen geuren door komen.

Hoe kijk jij hier tegen aan?

 

Hoe zit het met de andere tests die je doet voor A&T? Ik weet niet wat je met hun afgesproken hebt, ik zou ze niet voor de kop willen stoten met een dubbele test. Als A&T geen bezwaar hebben heb ik dat ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no problemo, jullie doen maar wat je wil

 

mijn zegen heb je, ik denk dat mijn test wel al duidelijk is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat komt mooi uit greenlady jij mag hem van mij ook testen wij zien er vanaf .

 

Komt mede door dat ik me iets beter in ozon ben gaan verdiepen, en wij kiezen dan toch maar een veilige manier .

 

 

Dus wij willen niet meer testen, en ik hoop dat het voor een ander gaat werken maar wij hebben kids en buren en die zijn ons even meer waard .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie zijn een stelletje bangerikken.

Als je dit apparaat goed gebruikt is het veilig.

Gebruik genoeg slang voor oxidatie en spuit de gebruikte lucht naar buiten en niet in de slaapkamer van je kind.

Zolang je niet met je kop in het apparaat hangt en je aan een paar basis regels houdt is er niks aan de hand.

Ik ben benieuwd of dit apparaat afdoende is zonder filter.

Daarom gaat het zeker een leuke en interessante test worden.

Ik geloof in de combinatie met filter.

Zeker in de gevallen dat je op een gevoelige locatie zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, we kunnen de boel wel eens ff doornemen.

Waar zitten jullie ergens??? (Provincie of plaats)

Ik kan nl. maar 1200km/dag reizen, anders wordt ik moe :rolleyes:

 

We zetten een PTT-tentje op naast het politiebureau, en blazen af richting de ingang..... ff kijken hoe goed het apparaat werkt, en of ze daar ook misselijk worden! (zo niet..... concentratie verhogen :wave: )

 

Alle gekheid op een stokje, PM maar ff waar jullie te bereiken zijn en waar jullie zitten, graag vanavond nog als het kan ;) )

 

gl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja testen jullie het maar, ik heb het ms freud afgeraden om de simple reden dat ze er niks vanaf weten, en zomaar ergens iets ophangen en maar kijken wat het doet .

 

 

Als whazzup ze al moet vertellen dat een ozon meter bestaat, lol dan weten we toch genoeg ik denk dat er niks getest is en laat de spulletjes geile op dit forum het maar lekker testen doc .

 

Veel suc6 met de test denk dat jullie toch echt even moet google moeten gaan spelen , of is dat niet meer nodig als het gratis is lol . Freud had er niet op ingegaan als hij eerst even had met google had gespeelt.

 

dat ding kost 800 euro hoeveel filters haal ik daarvoor en hoelang kan ik draaien ga je toch eigelijk niet met ozon ding aan de gang waarvan je weet dat het een halfuur schadelijk is in de buitenlucht waar jij 1500 tot 2000 cub naar buiten trap .

 

Ik heb er over nagedacht en ik denk dat dit nog niet eens verkocht mag worden , en zeker niet gebruikt mag worden op deze manier .

 

en ja ozon klinkt leuk maar als je eens een beetje ga lezen zal je zien dat het een leuk goedje is on een keer je kop in te hangen . Ik lees altijd reacties hier dat die kwekers zo voor het mileu zijn en vanalles meer, dus dan zouden we er allemaal iets meer bij stil moeten staan denk, JIJ heb geen kids he doc. Grapje hoor pik, maar hang jij hem maar in je kruidentuin ik haal wel gewoon een filtertje bij jouw dan oke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg Zwart en Wit zoals je het ziet.

Een Ozonmeter heb je alleen nodig als de Ozongenerator op je inlaat zit.

Tevens is het eindproduct na oxidatie zuurstof en daar willen we graag meer van.

In lage concentraties is ozon niet schadelijk.

 

 

Hier heb je een binnen ozon generator

3000.gif

Er zijn vier series van luchtzuiverings generatoren, lopend van de Series 3000 voor huishoudelijk- en kantoorgebruik en licht industriële toepassingen tot de Series 6000 voor toepassing in luchtbehandelingskanalen. De unit op de foto hiernaast is de ACT 3000 (afmetingen: 225x110x75mm)

Alle modellen hebben een ingebouwde output controle. Voor automatische dosering en controle kan een externe controle unit worden geleverd voor ieder model.

 

in Amerika had ik er eentje voor in mijn hotelkamer voor als ik aan het roken was.

Werkt super tegen vieze luchtjes.

Het ding was zo groot als een honkbal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jij bent goed op de hoogte GodsGift, die krengen verkopen ze al jaren UK & US, word precies op deze manier daar en met veel succes toegepast.

 

Uvonair, is grotere jonge erin. Kon je prima volgen al in hun wieiswie topic :rolleyes:

 

Ik hoopte er nog meer te kunnen doen dan alleen de afblaas lucht geurvrij maken, ze zijn uitermate geschikt om ook lucht van sporen en andere vuiligheid te ontdoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook om water te zuiveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt hier een verkoper van apparaat die in het geheel geen verstand heeft van de specificaties/veiligheidsvoorschriften van dit apparaat en jullie gaan hier serieus op in door hem een test te laten doen? :rolleyes: (omdat ie ergens anders al gedraaid heeft!) :wave:

 

@ Doc: zal best met de juiste regelapparatuur te fixen zijn,maar dat zit er dus bij de test niet bij! ;) (sta hier ook helemaal niet raar tegenover,maar dan wel goed onderbouwd/getest zijn! :P(vooral met oog op veiligheid(ook voor de buren!) :P

 

@Green Lady: Je bent zeker een Hollander? ... :D

 

@Dr.LivingStoned: In US verkopen ze ook zaden met patent erop! :rofl (of was het nou voor dat bestrijdingsmiddel?/combi zou ook kunnen?) ;)

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ze het in de usa verkopen is het goed voor je gezondheid .

 

En doc ik kan voorbeelden zat geven van goed geregelde ozon controllers moet ik ook plaatjes gaan knippen en plakken , het gaat mij erom dat dit product niet te regelen is anders hadden ze wel wat meer info en onderzoek gedaan denk dus niet geschikt voor onze hobbie.

 

Of er moet er een komen die het een beetje redelijk kan onderbouwen wat hij aanbied , niet iemand die zegt ja je kan het meten .MAAR

 

 

Maar goed het zal me ..... roesten wie er met zijn ... in gaat hangen een joint erbij en alles lijkt anders toch ....................mmmmm

 

Veel suc6 had ik al gezegt en ik denk dat het niet voor deze brance bestemd is .

 

En ja ik heb ook nog iets met de mede mens te maken, ja ook die niet blowen en een raam naast jouw of mij of wie dan ook zijn hok heeft.

 

Maar ik hoor hier zeer veel hypocrieten spreken op het forum, als het maar goed gaat met de wiet en de opbrengst en de pakkans dan gaat alles aan de kant .

 

 

Een voorbeeld even offtopic lees mijn donor topic even dan weet je genoeg hoeveel ........... er rond dwalen .

 

Klachten

Ozon is een agressief gas dat bijna volledig door het lichaam opgenomen wordt. Het dringt bij de inademing door tot in de kleinste luchtwegen en de longblaasjes en reageert daar met het dunne laagje vocht dat hen bedekt. Dit vocht bevat allerlei beschermende stoffen die het ozon tot ongevaarlijke restproducten helpen afbreken. Wanneer de beschermingsfactoren opgebruikt zijn ontstaan er in het vochtlaagje echter allerhande irriterende stoffen die ontstekingsreacties uitlokken.

Een prikkelende ademhaling en een pijnlijk gevoel wanneer men diep wil inademen, zijn de meest typische klachten. Meestal gaan die gepaard met een vervelende prikkelhoest. De meeste mensen beginnen als reactie daarop spontaan minder diep te ademen, waardoor ook de klachten wat afnemen. Geïrriteerde ogen, een prikkelig gevoel in neus en keel, vermoeidheid, braakneigingen en hoofdpijn maken het plaatje volledig.

Over het algemeen nemen de klachten toe met de hoeveelheid ozon en de duur van de blootstelling. Dit gebeurt ook wanneer u dieper inademt, zoals bij fysieke inspanning. Zwaar werk en sport worden daarom afgeraden tijdens hoge ozonvervuiling.

Sommige mensen zijn gevoeliger voor ozon dan anderen. Ook kinderen en bejaarden (boven de 70) hebben gewoonlijk sneller klachten, volwassenen tussen 40 en 70 blijken over het algemeen het minst gevoelig te zijn. Opmerkelijk is ook dat rokers doorgaans minder last hebben van ozon.

Ozon is echter vooral een probleem voor mensen met long- en hartproblemen. Enerzijds vermindert ozon de longfunctie waardoor men dus minder zuurstof binnenkrijgt en het hart harder moet pompen om voldoende zuurstofrijk bloed rond te sturen.

 

Bij ozonconcentraties van 240 microgram per m3 gaat de longfunctie met 5 à 10% omlaag.

Bij concentraties van 360 microgram bedraagt dat reeds 15 à 25%. En anderzijds verhoogt ozon de gevoeligheid van de longen voor allerhande allergenen, wat vooral voor astmapatiënten erg vervelend is. Of ozon ook aan de basis kan liggen van de ontwikkeling van astma is momenteel nog onbekend.

 

 

En laat de tester een goed alsjeblieft een goede slang gebruiken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik ff googelen op "klachten bij het roken"?? of de gevolgen daarvan??

Dan begin je daar ook niet aan, of wel :wave:

 

Je hebt je statement wel gemaakt GG. :rolleyes:

Jij wilt er zeker alleen maar met je kop inhangen ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opmerkelijk is ook dat rokers doorgaans minder last hebben van ozon.

joh ook in die test staat dat je minder kans hebt om last te krijgen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luister ik wil niemand in de weg zitten maar het mag duidelijk zijn dat dit niet goed is. De Concentraties waar wij over praten en met 1500 cub naar buiten gooien is wel iets om bij stil te staan denk ik, en als jij rook dan rook jij en niet je buurman als hij dat niet wil .

 

 

Of woon jij op een eiland alleen greenlady. Funny

Share this post


Link to post
Share on other sites

En...... daar komt nog 1 ding bij.....

Ik geloof ook niet in God, dus al helemaal niet in zijn gift!!!

Ik vind het boek van Pinkeltje spannender :rolleyes:

 

Ik woon op het eiland: Friesland

 

green-lady :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit niet zo aardig, zullen we elkaar allemaal niet gaan beledigen alsjeblieft green lady. Wat GG zegt zit echt heel veel waarheid in, daarom ook dat ik ervan af zie. Ga maar eens zoeken via google, denk dat je dan ook schrikt.

 

xxx Freud

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...