Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weetje

Growers,blowers, dampers en andere cannabisten.

Recommended Posts

Een consumentenbond... goed idee... zo'n bond kan onderzoek (laten) plegen... voorlichting geven... de publieke opinie bespelen... dwz tegengas geven aan allen die beweren dat wiet slecht is...

 

Maar tja, je moet wel lid worden en dus naam enn adres bekend maken... en dat willen velen niet... donateur kan ook uiteraard... wellicht dat dit kan zonder naam en adresopgaaf...

 

Een consumentenbond geeft ook weer beperkingen... daarom bedacht ik dat het wellicht goed is om eens na te denken over het stichten van een Wietfonds... of een Wietjefonds... Het Wietfonds... klinkt goed...

 

Niet zoiets als een ziekenfonds, maar meer zoals Het Anjerfonds... Een fonds kan gelden verzamelen, kan onderzoek stimuleren... kan voorlichting promoten... kan... kan...

 

Mijn gedroomde doelstelling van zo'n fonds is het legaliseren van de wietteelt voor eigen gebruik... en het reguleren met controle van de wietteelt voor koffieshops en andere (toekomstige) grootafnemers...

 

Of het stichten van een wietfonds op juridische problemen zal stuiten weet ik niet... Ik ben kruidengenezer en geen jurist... AS GROW kom er maar in...

 

:lol:

 

BTW

Een wietfonds hoeft een consumentenbond niet uit te sluiten... kan beide imho...

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja , hoe komt zukiets nou?

 

2006- Koud een paar maanden bekend met de binne growscene voelde ik behoefte om het imago van de kweker te belichten. Daarnaast was de techniek een belangrijk thema om de eerste veiligheid te waarborgen.

Waar ik met mijn goede vriend Evert begin 2007 een akkefietjehad waarbij ik er achter kwam dat niet perse alle mensen binnen de canna branche, handelen namens de juiste belangens...

Waar ik in dat najaar voorzag dat "wij" een stapje vooruit moesten doen en het gezicht van de cannabist moesten vorm geven, in maatschappelijk opzicht.

In het voorjaar van 2008 bleek dat er meer mensen deze kant op wilde kijken, en hoopte ik op grotere aansluiting op deze groep, als begin van iets moois......

En omdat duidelijkheid in gebruik en soort zeker voor een medicinaal gebruiker makkelijk toegankelijk moet zijn starte ik begin 2009 canna fundamentals

En om ook concreet aan de slag te gaan zijn er een aantal stickys, indexxen(?) en overzichten ontstaan

als pad of poging naar betere informatie verstrekking.

Om beter of duidelijker te kunnen praten over cannabis en haar eigenschappen moet er meer taal ontwikkelt worden, zodat er een database tot stand kan komen die bijvoorbeeld in coffeeshops zelf gebruikt kan worden.

 

Dus als ik dit zo leest begrijp ik het pad wat ik aan 't bewandelen ben,

de lezer hopelijk ook wat beter :lol:

 

@zeiksnor-

die was ik ff vergeten,

dat ziet er zo ver weg uit...

 

@smeed-

ik begrijp die anonimiteit ook geheel, maar zie eigenlijk geen reden om deze gedachte tot ontwikkeling te laten komen.

Als zelfstandig ondernemer,(natuurlijk buiten de branche) als vader en als burger ontwijk ik vrijwel elke vorm van confrontatie

m.b.t. cannabis.Vroegah rookte ik wel mijn demonstratieve joints midden in 't centrum, dampen on the road..

Dat vind ik nu niet meer slim, maar ook zoekt het teveel het conflict op met de "contra"

 

@twink-

dus nee, nee ho ho,

ik ben hier geen criminele organistie aan het opzetten,...

Ik probeer een weg te vinden om informatie of diensten te laten plaatsvinden

op nadrukkelijk verzoek van de consument.

 

Ik ben erg op de hoogte van de nationale ontwikkelingen, ken een paar insiders, dus

ik snap wat je bedoelt.

Maar het is juist vanwege die ontwikkelingen dat het NU zo belangrijk is om zelf gezicht te geven aan deze zaken.

 

Het idee voor faze 1 is ook om deze juridische aspecten te laten bestuderen door een jurist.

Niet om de kantjes er vanaf te lopen,

maar om werkelijke welwillendheid vast te leggen in een taakomschrijving van "ons"

Deze komt bijvoorbeeld tot uiting in de wil om te overleggen en inzage te geven in gegevens( van een anonieme database)

Dus ook de zlfkritiek zal een plaats moeten krijgen.

 

@Ritger-

hehe, ik zat vanochtend al te sneupen in de statuten van de gewone consumentenbond,

en in wat nettere woorden zeggen zij eigenlijk hetzelfde:

een vraag concreet neerleggen op de markt of bij een fabrikant

conform hun eigen opgestelde waarden en normen.

de consumentenbond in nederland is in verhouding de grootste ter wereld,

we zijn er dus best goed in ;)

 

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zouden eens wat filmpjes gemaakt moeten worden van de normale/kleine kweker die geen overlast veroorzaakt en alles veilig aan gesloten heeft. van kwekers die alleen voor eigen gebruik en vrienden kweken. en van medikwekers. en dat eens op youtube zetten. dan kunnen we dat negatieve beeld mischien eens veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt inderdaad wel als een goed idee zeiksnor.

Daar zou ik wel aan mee doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

joe ken riet mei mijnt?

ghhehe, een kennis van mij had het al over wie Canna Wizzard was....

Hij is veel met film bezig en zag al scenario's voor zich. ;)

 

Maar dat had meer te maken met de uitleg over een verdamper en gebruik in het algemeen.

Ik vind het een erg goed idee om dat met "de home-grower" te doen.

Alhoewel ik alles wel binnen een veel grotere context zie, dan alleen onze "grow belangen"

 

Een goede vriend van mij heeft al vele jaren een coffeeshop, voorheen een gedoogd thuisadres.

Een ondernemer die een duidelijk beeld heeft en beleid hanteert aangaande zijn aankopen.

Maar ook deze mensen zijn de dupe van het repressie beleid, en zijn verplicht te kopen langs de snelweg.

Een deel van de ondernemers hebben om die reden hun zaak opgegeven.

 

En de consument is zich daar vaak niet van bewust en vraagt: doe maar een zakkie wiet....

Niet wetende welk gedoe de kweker en dealers moeten doorstaan voordat ze d 'r zakkie wiet hebben.

Nou in alle eerlijkheid:

Ik hoor bijna meer CS houders klagen over de wiet die ze moeten verkopen

dan

klanten die klagen over de wiet die ze moeten kopen.

 

Terwijl de hele insteek van deze collectieve gedachte natuurlijk is:

Als wij mondig zijn kunnen wij ,

behalve zelfkritiek en het beter omschrijven van bepaalde werkingen,

ook vorm geven aan onze eissen.

 

En ik durf te stellen dat als je met een paar 100 duizenden uiting kunt geven aan bepaalde ongenoegens

hier niet anders dan gehoor aan gegeven MOET worden.

Dit stelt de consumentenbond eigenlijk al op hun website:

Dat zij op zo'n niveau beland zijn als belangen groep,

dat niet geen licht adviserende rol is,

maar een krachtige belangen partij met zeggingskracht in bepaalde besluitvorming.

 

Maar durven en kunnen wij uiting geven aan onze wensen?

 

Ik heb al herhaaldelijk horen vallen:

als dit mijn rechten op die 1,5 m2 vorm kan geven, i'm you're man!!!

Die is voor ons WFérs erg belangrijk...

en nu een stap verder, of 4 stappen :lol:

 

Als dit mij inzicht in het product canna kan geven op

genetisch vlak,

werkzame stoffen,

voeding en suplementen,

electronica en techniek

bewerkingsvormen

toepassingsvormen

 

Dan is het bijvoorbeeld niet de jaarlijkse vraag:

zal er een cannabeurs komen?

Maar als de noodzaak van informatie verstrekking op een goede manier gezicht kan krijgen

is het niet meer dan een logisch gevolg

dat er beurzen zijn.

 

Als de noodzaak duidelijk vorm krijgt van het belang dat er veel onderzoek gedaan kan worden

door de (medi) gebruiker zelf, naar de geschikte canna soort en toepassing.

Dan kan die vraag duidelijk neer gelegd worden bij de overheid en bij bedrocan.

Sterker nog: de oplossing kan ( gedeeltelijk) aangegeven worden vanuit de ervaringen van gebruikers.

Dan kan de noodzaak van het verruimen van de mogelijkheden voor (medi)gebruikers om verschillende soortjes te testen

alleen maar verruimt worden.

 

Als wij vorm kunnen geven aan de lol en passie die wij beleven met ons eigen plantje

de zoektocht naar je personal smoke en de ervaringen met verschillende genetica.

Dan rechtvaardigd dat de breeders zoals Sannie, Basicsjoerd en alle andere ondernemers

die zich moeilijk staande houden in een beleid van repressie en weigeringen bij betaalsystemen...

Je kunt verdorrie van alles kopen, copy of illegaal noem maar op,

maar een canna consument die 10 zaadjes wil bestellen moet.....

cash-geld in een enveloppe opsturen?????

En dat pikken we???

 

En ja, ik wist het van te voren, ik hoor ze al morren...

Weetje stevend af op een splitsing bij de kwekers..

homegrowers first....

 

Tja, nou kan ik niet namens jullie belangen spreken, maar wat mij betreft: join the club....

ja, ja ik snap anoniem...

Maar ik ben wijs genoeg om te weten dat we niet zonder de grote jongens kunnen,

sterker nog: ik zou graag een zo'n grotere jongen worden, over de meter, HccW normen, jepz sir...

En nog sterker?

Mocht het in een bepaalde gemeente goed verlopen, dan zou ik gevraagd worden hier een bedrijfsplan voor op te zetten

wat voorgelegd wordt aan de gemeente.

 

Want wow wow, bij jullie zit een kennis die veel beter tot zijn recht zou moeten komen.

Nederland heeft nog veel goeie boeren,

maar ook zij hebben het moeilijk...als ze het een beetje netjes proberen te spelen.

Ik durf te stellen dat ik een contact heb wat de nummer 1 mogelijkheid zou worden

om je te verzekeren.

Natuurlijk ik ga dan uit van een legaal-verhaal, maar de branche zal dan pas echt merken hoe moeilijk het is

om een geschikte verzekeraar te vinden.

Dus jawel, hier zou een lezing over kunnen gaan, en de lezer die komt.No doubt.

 

 

Greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: ik moet jou stukjes altijd 3 keer lezen voor ik alles, zo goed als begrijp. ik zie het ook veel uitgebreider. maar ik ben alleen niet zo,n groot typer en heb maar een klein hoofd. dus kan me eigen maar beperkt bezig houden. ik pas denk ik wat meer thuis, in de aktieve harde kern. of komen er geen akties ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles voor de acceptatie van ''ons plantje'',onbegrepen plantje,bron van oplossingen en rust.

En ik ben blij om een paar tientjes af te staan in naam van alles wat goed is.

als het de naam op de plek brengt die het hoort te krijgen,tussen het volk,dan doe ik mee. :lol:

Mensen moeten begrijpen,als je begrijpt weet je,als je weet,dan ervaar je als je ervaart,word je wijzer.

Dit is denk ik de weg om bij aan te sluiten,de goede weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan allen die willen groeien: denk even aan de jodenvervolging...

 

Zij hebben ook te lang gewacht om actie te ondernemen...

 

stap voor stap werd hun angst ingeboezemd...

 

En toen ze als schapen naar de slachtbank werden gebracht werden de meesten zelfs nog niet wakker!

 

Wil jij wachten tot je helemaal niets meer kan/mag zeggen?

 

Of wil je als beste verdediging in de aanval gaan?

 

Hoe langer we gaan wachten, des te meer tijd hebben wij verloren!!!

 

Samen staan we sterk!

---------------------------------------

Denk er even over na wat je het liefst hebt... Nog wat jaren stiekem kweken en in de toekomst nog een meer (depresief)represief beleid?

 

Of even door een moeilijke blokkade doorbreken, en in alle vrijheid kunnen doen wat we allen graag doen... :lol:

 

Het is niet hun taak om God te zijn, en te bepalen wat wij mogen en niet mogen...

 

Het volk zou geen angst moeten hebben van de overheid, de overheid zou angst voor het volk moeten hebben!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou ook mooi zijn als men een all - in one grow product zou ontwikkellen dat de (brand) veiligheid tot zekere hoogte

zou garanderen (gekeurd product) zodat men een product krijgt wat aan alle veiligheids normen zou voldoen (misschien zijn die producten er al) anders krijg je het legaal thuis growen er nooit doorheen , er zijn altijd mensen die zeer onveilig growen,en het punt veiligheid zou 1 van de hoofd punten zijn die het legaliseren van het thuis growen in de weg zal staan.

ik zie het namelijk niet gebeuren dat de overheid/verzekerings maatschapijen het zouden toelaten dat iedereen ineens z'n onveilige knutselwerkjes aan ging zetten.en ik denk dat onze europese vrienden ook masaal in protest zouden gaan omdat ons aanbod dan waarschijnlijk ook sky high gaat.(het legaliseren van het tuinplantje zou makkelijker gaan denk ik dan ben je van het punt veiligheid af)

 

er staat nog heel veel in de weg om het legaal hobby growen te realiseren

maar elke stap is meegenomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

veiligheid voor alles,een mooie oplossing zou bijv.

kunnen zijn dat je legaal kan kweken als je een certificaat

hebt dus gecontroleerd dat als je een kweekje op zet er iemand langs komt die het keurt

op brandveiligheid en die shit,maarja dat is wel heel ver in de toekomst denken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zover heb ik me even in gelezen in dit topic,.

 

hierbij heb ik een opmerking of idee,. meschien.

 

Er bestaat toch ook zoiets als Creative Commons, enzo. Het oprichten van een Informatie bron, die op een bepaalde manier verschillende facetten van Cannabisch kweek en gebruik duidelijk maakt is denk ik een goed idee van weetje, meschien is Creative Commons iets voor een site waar bepaalde boeken en of lezingen dus kunnen worden ingezien,

 

het principe van een Database is vindt ik ook een goed idee, een seedfinder is op internet een mooi voorbeeld daarvan.

 

Ik heb mijn anonimiteit maar opde koop toe genomen,...

en hier een filmpje.

 

http://www.youtube.com/watch?v=9zdVv5uKQOw

 

Als aan de hand van individuele doelstellingen, een vereniging wordt op gericht is het volgens mij niet zo interessant, want woorden alleen zijn niet genoeg,.

 

cheers,

AGEBE

 

Ps Het is niet dat men niet goed bezig is lijkt mij, alleen zijn er mensen die meer verdienen dan anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeiksnor-

een gevoelig punt hehe, ik vind van wel aan 1 kant,

een anoniempje duidde mij wel op het feit dat als een verenignig zich bezig houd met de bereiding van canna etc etc

zij niet zo serieus genomen wordt als gesprekspartner rond serieuzere tafels.

 

Ik ben ook benieuwd hoe dat leeft bij het VVCC.

 

tanx collie and Sex'n - that's the spirit... ;)

 

Smeed-

je wilt niet weten wat in het brein van sommige mod's ( he Whazz?) zich al heeft vorm gegeven,

en

welke gesprekken er samen met een "kast"zijn gevoerd met woningbouwverenigingen..

 

Of willen we dat wel weten? JA....

Vanuit mijn beroep ben ik al jaren bezig en geintresseerd in de techniese kant van een kleine grow-

jepz een echte all in one

en niet een kast en dan je ^&*%$ maar redden....

Wat dacht je van een mooie kast met een 2 x 400/600 watt systeem 12/12

die echt draait, gegarandeerd.

Die uitdaging zou ik graag aangaan... he Adje? ;)

 

En tj@ HSlwd- dat certificaat en die keuring zaten ook al in dat plan...

 

@agebe-

Moest ik ff opzoeken hoor---

Creative Commons biedt auteurs, kunstenaars, wetenschappers, docenten en alle andere creatieve makers de vrijheid om op een flexibele manier met hun auteursrechten om te gaan. Met een keuze uit zes standaardlicenties bepaalt de maker in welke mate zijn of haar werk verder verspreid en bewerkt mag worden, en onder welke voorwaarden dit mag. [lees meer]

 

bron

 

 

Dat lijkt een prachtige sleutel voor iets wat ik tot nu toe "share-ware"noemde.

 

Met dank voor je filmpje,

ik kan nu niet achterblijven geloof ik :lol:

 

Het meer verdienen dan een ander, bedoel je dat als begrijpelijk

of als liever te vermijden?

 

Ik zie het persoonlijk als niet te vermijden.

Ik kan tot nu toe gratis, gebruik maken van de feed back van mensen uit de proffesionele sfeer.

Mensen die , ook dit project, vele uren extra zullen gunnen.

De schaal waarop een dergelijke gedachte neer gezet moet worden vergt teveel know how en inspanning

om het als "vrijwilligerswerk" te blijven bestempelen.

 

of ikke begrijpe nie goe nie?

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) ik begrijp het weer wat beter. is er ook geen ruimte voor een fanatieke aktie splintergroepering :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een Agrarische achtergrond waarvan ik kan zeggen dat daar ook verenigingen worden opgericht , speciaal voor 1 gewas , of telersverenigingen genaamd.

Met een kleine contributie, kun je mee doen aan rondleidingen langs andere leden en worden er modellen gemaakt voor de toekomst,..

zo'n groep mensen, wisselen informatie uit en verdiepen zich in de nieuwste ontwikkelingen.

 

ik vraag me af waar weetje nu nog aan denkt, hoe moet ik die professionele kennis dan zien, als dat ik lid zou worden,. waar ik dan terecht kan,.

is dit niet iets wat gewoon voor iedereen moet toegankelijk zijn.

 

En voor de feit dat het betalings verkeer zou kunnen worden verandert door een vereniging op te richten , een soort vakbond ? geen geld per post meer ?

omdat zou kunnen worden gechecked op hoeveelheid enzo,. ?

 

zodra je lid zou worden van een vereniging die zeg maar dit soort dingen organiseerd is het toch buiten de subsidie paden en zul je wel 1000 leden moeten hebben die elk een 10 tje betalen,. maar waar precies voor, rechts bijstand is hier ook genoemt, bedoeld te zeggen, dat men een betere kans heeft op vrijspraak, in zaken ?

 

of vrije ruil in materiaal,. vanuit welk oogpunt wordt dat dan aangeboden,.

 

zo eerst wel even genoeg, voor weetje, :-)

 

meer rationelere uitleg,

geen nieuwe revolutie ontketenen, lijkt , mij,

 

hebben we dan niet geleerd van de White Rose organisatie,

 

cheers ,.

AGEBE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou valt het grotendeels uit het eerdere betoog te halen met de links erbij.

 

Ik denk dat we hier al een behoorlijke telers gemeenschap hebben, hehe

dus dat vlak behoeft geen aanvulling.

Sommige plannen komen als individu echter niet van de grond, en zoeken een paraplu.

 

De kennis in brede zin, zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn, liefst gratis.

Of dit haalbaar is is afhankelijk van sponsors of leden.

 

Over het betalingsverkeer: dat was gewoon 1 van de voorbeelden die de homegrower in een uitzonderingspositie zetten.

evenals de bewering dat iedere bezoeker aan een GS een criminele kweker is....

 

rechtsbijstand-

het versterken van de positie van de grower in het algemeen,

het versterken van de band- breeder-consument, wat een juridische achtergrond kan hebben

het juridisch bijstaan van leden, mits de aanklacht valt onder een bepaalde (door de leden gestelde) norm.

 

Nu, vanavond, ligt 1 van onze leden in bed,

en los van zijn pijn, te draaien en te peinzen over een juridisch dillema.

Anonimiteit is het ene probleem,

eventuele juridische kosten die daar uit voort zouden vloeien is het andere probleem.

 

Dus tja, een mailtje naar 1000 leden,

en ik denk dat er een budget van zo,n 3 mille zou kunnen zijn.

Los van het gewone menselijke aspect, kunnen dergelijke zaken ook baanbrekend voor meerdere mensen werken.

 

Vrije ruil in materiaal-

Een zeer gevaarlijk onderwerp en moeilijk te bespreken op "andemans forum" zonder mensen in verlegenheid te brengen.

Een medi gebruiker die leest dat Big Bang wellicht een goed soortje voor hem zou zijn.

een ander die zegt: ik heb nog een potje staan, stuur je adres en je krijgt een toppie van me.

(terecht,helaas) volgt een reprimande van de mod.

Er schijnen mensen te zijn die soms afval willen doneren aan iemand die wat olie wil maken.

Er schijnen kwekers te zijn die medi gebruikers gerust een onsje toe vertrouwen, ( om te bewaren :lol: )

Er zijn mensen die graag een paar grammetjes willen ruilen met een ander soortje.

Er zijn mensen die zoeken....

En begrijpelijk onder de huidige regels: Die mogen zo niet zoeken.

Maar hoe dan wel?

Enkele crea bea oplossingen zitten in de hoed en moeten uitgewerkt worden.

 

 

Dus alles oplossen en veranderen?

neej, volgens mij niet,

met de bestaande partijen om de tafel gaan

en de gemeenschappelijke zaken in kaart brengen.

en soms ook gewoon dingen doen....... ;)

al is het alleen maar om zeiksnor z'n ding te laten doen.........

 

Ik heb ook een prachtige oplossing voor een totaal anoniem,

100% te identficeren lidmaatschapsbewijs...........

Die is beter dan het paspoort en id kaart tesamen,

puur natuur

en uniek.....

met een print.

en elke kaart heeft iets met de anderen te maken....

Dit bewijs is onmogelijk door een ander te herkennen of terug te leiden naar de vereniging.

Als dit concept zou worden uitgewerkt is het meteen de bedoeling

om vervalsingen op de markt te brengen om de traceerbaarheid van de echte nog moeilijker te maken.....

 

 

hihihhi, echt waar...

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vrije ruil in materiaal-

Een zeer gevaarlijk onderwerp en moeilijk te bespreken op "andemans forum" zonder mensen in verlegenheid te brengen.

Een medi gebruiker die leest dat Big Bang wellicht een goed soortje voor hem zou zijn.

een ander die zegt: ik heb nog een potje staan, stuur je adres en je krijgt een toppie van me.

(terecht,helaas) volgt een reprimande van de mod.

Er schijnen mensen te zijn die soms afval willen doneren aan iemand die wat olie wil maken.

Er schijnen kwekers te zijn die medi gebruikers gerust een onsje toe vertrouwen, ( om te bewaren ;) )

Er zijn mensen die graag een paar grammetjes willen ruilen met een ander soortje.

Er zijn mensen die zoeken....

En begrijpelijk onder de huidige regels: Die mogen zo niet zoeken.

Maar hoe dan wel?

Enkele crea bea oplossingen zitten in de hoed en moeten uitgewerkt worden.

 

Dat klinkt wel intresant weetje.

 

Ik ben niet zo'n prater dus echt een lap tekst met nuttige info heb ik niet voor je, maar als ik me hobby kan doen en het kan ruilen met mensen die er echt wat aan hebben ben ik daar wel voor. En niet alleen dat hoor, de rest klinkt ook goed :lol:

 

Ik ben voor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi,

 

ik had al eerder laten weten te willen helpen op de vlakken waar mogelijk en haalbaar.

 

Zet mij maar op de lijst (maar dan wil ik wel een t-shirt ofzo) :lol:

 

Ik ben al bezig met een lijst van soortjes die mogelijk een hoog gehalte aan Cannabinoiden bevatten, nog lang niet uitgewerkt maar het begin is er.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus tja, een mailtje naar 1000 leden,

.

 

Vrije ruil in materiaal-

 

Maar hoe dan wel?

 

 

Ik heb ook een prachtige oplossing voor een totaal anoniem,

 

als er van die 1000 leden, nu 500 kweken. dan zal het toch niet moeilijk zijn. om een aantal van die leden, elk een apart mediche soortje te laten kweken. (de soorten kunnen natuurlijk ook circuleren onderling. anders wordt het na verloop van tijd mischien wat saai) de organisatie daarvan hoeft toch niet via dit forum te verlopen ?

 

dat totaal anoniem, kan mischien ook wel voor wat problemen zorgen. want gaat de boze buitenwereld en de regering daarmee akoord ? mischien/waarschijnlijk gaan zij zeggen: die hebben wat te verbergen. daar klopt iets niet. of hoe weten wij dat jullie wel echt zoveel leden hebben. en bestaat jullie organisatie niet uuit 1 of 2 mensen die er veel geld in steken ? enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njep, welke vorm van organisatie dan ook

zal niet via dit forum verlopen,

tenzij met goedkeuring van de mods.

 

Als je het biijvoorbeeld over de opslag hebt van canna...

Er is bij mijn weten maar 1 soort bedrijf waar dit gedoogd wordt..

jawel de coffeeshop.

Ik ken CS die kortingen geven aan medi gebruikers,

er zijn er vast ook wel die de opslag van een bepaalde ruilhandel willen verzorgen.

 

Over het anoniem verhaal heb je gelijk,

en dat is ook niet mijn bedoeling.

alleen is dat dus iets wat de overheid mij aandoet!!!

Ik voel mij verplicht om niets te vertellen over mijn lampje,

om de gemoederen van anderen niet te verhitten....

 

Dus zoals sommige CS houders door het beleid niet de inkopen kunnen doen op hun manier

kan ik mijn product niet aanschaffen zoals ik het wil roken

de overheid heeft ervoor gezorgd dat ik een lampje op moest hangen

omdat er geen canna consumentenbond is

die de overheid verplicht zorg te dragen voor goede consumptiegoederen.

 

 

Greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het klinkt allemaal enorm goed! Vergeet ook niet, dat ' wiet roken/drugs gebruiken ' toch nog door veel mensen scheef wordt aangekeken. Zodra er een soort van ' vereniging ' komt met rechten een beter gedoogbeleid of gewoon legaal zal ook dit veranderen. Alcohol is drugs, wiet ook maar omdat alcohol maatschappelijk aanvaard is kijken mensen nog erg scheef om naar wiet. Ook dit zou moeten veranderen, als dat beeld op wiet vervalt, denk ik ook dat veel mensen uiteindelijk hun anonimiteit willen opgeven.

Ik persoonlijk wil er best wel een paar tientjes voor neerleggen, maar ook ik zit met de anonimiteit, ben 19 jaar en ik woon nog bij mijn ouders. Zolang ik bij mijn ouders woon, hoeven ze mooi niet te weten dat ik me jointje rook:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vergeet ook niet, dat ' wiet roken/drugs gebruiken ' toch nog door veel mensen scheef wordt aangekeken.

 

 

die generatie is aan het uit sterven. al zullen er altijd extremisten blijven

Share this post


Link to post
Share on other sites
die generatie is aan het uit sterven. al zullen er altijd extremisten blijven

zoals christelijke ouders?:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is misschien ook mogelijk om de vereniging op te splitsen:

 

De eerste vereniging houdt zich bezig met imateriele zaken

 

De tweede houdt zich bezig met de materiele zaken

--------------------------------------

Dus de eerste kan dan dan aan tafel zitten in het parlement, rechtsbijstand verlenen, organiseren van evenementen/prtotesten/andere acties, lezingen...

 

De tweede met veld onderzoek, en alle andere delen waar de eerste zich niet met kan/mag bezighouden

 

green greets

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je het biijvoorbeeld over de opslag hebt van canna...

Er is bij mijn weten maar 1 soort bedrijf waar dit gedoogd wordt..

jawel de coffeeshop.

Ik ken CS die kortingen geven aan medi gebruikers,

er zijn er vast ook wel die de opslag van een bepaalde ruilhandel willen verzorgen.

 

De shops in Nederland mogen een maximale voorraad van 500 gram hebben. Dit is voor de meeste shops al te weinig voor een goede bedrijfsvoering..

 

Korting geven is 1 ding. Maar een deel van je voorraad niet benutten een heel ander.

 

Verder wordt er wel heel erg de nadruk gelegd op mediwiet. Op zich helemaal niet erg, maar je moet niet vergeten waar je tegen strijdt en voor...

 

Wat ik bedoel is dat je met nadruk leggen op de mediche kwaliteiten onrecht doet aan alle recreatieve gebruikers. En de gemiddelde politicus zal ook vrij snel het argument weerleggen dat je kweekt voor je aandoening, met het vrolijke weerwoord ga maar pillen halen bij je dokter, of een recept voor staatsmediwiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...