Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
guest_H

Karper vissers

Recommended Posts

Goeiedag mensen,

 

Vissen er ook mensen op meerval in nederland?

 

Grz Dr.seeds

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk maar barweinig want de meerval is nog steeds beschermd in nederland.......al worden er steeds meer gevangen.

 

 

 

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er zelf nooit op gevist maar het lijkt me erg intressant :verrygood

Maar weet wel waar ze zeer regelmatig gevangen (dus je kan er echt gericht op vissen) en dat is in Enkhuizen, je hebt daar een visput en daar hebben ze vroeger er een hoop in uitgezet..... ze zijn er al gevangen van +168cm overigens zwemmen er ook daardoor alleen maar grote karpers, bijna alleen maar 10kg+

Die meervallen zwemmen daar ook in de polder, want jongbroed kan namelijk die visput verlaten als ze willen.

Paar jaar terug heb ik daar twee jongens gezien die voor de gein een klein fuikje hebben uitgezet en toen een baby-meervalletje gevangen, dus ze hokken wel daar :wacko:

Het schijnt dat je ze ook goed vangt bij de Draka polva, daar heb je langs het spoor een heeeel klein stekje waar de fabriek warm water loost, daar worden s'winters ook heel veel karpers gevangen maar moet je er wel van houden dat je op een mini stek zit, je kan zowat naar de overkant spugen daar...

Die put kan je terplekke vergunningen kopen en daar lekker vissen, best gezellig daar.

mvg B

 

 

filmpje

Share this post


Link to post
Share on other sites
En toen zei ze: "En nu mag jij doen wat je maar wil!"

 

En voilà, hier ben ik dan!

:verrygood :wacko: :(

 

Wanneer gaan we vissen?

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ergens in eind april of mei een WFcarpmeeting??

Zo ja weer in omgeving flevoland? ligt lekker centraal en is voor de meeste wel bereikbaar.

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strak plan, en Flevopolder wel een beetje ver. :verrygood moet ik weer het hele kwartier rijden. nou ja moet dan maar.

 

wel even kijken naar een groen tentje. anders val ik weer zo op. :wacko:

 

Grtz.

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet al een vrijwilliger om een voerplek te maken :(

Maar een kwartiertje :wacko:

 

Mitsz, waar ben je? Hij wil een groen tentje..... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welja, ga wel voeren hoor. kan ik op de fiets doen.

nou ja toch maar niet ben op dat gebied wel een beetje lui, en moet mijn fiets in de IMAL gelegd worden.

 

misschien vang ik wel wat dan :verrygood

 

we zien wel.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMAL?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Djzusie: dat voeren is wel een strak plan, weten we zeker dat er vis boven komt :verrygood

Ik heb dan eventueel nog iets van 25kg droge mais wat ik kan sponseren en breng ik dat wel bij je langs..

Zit je fiets zo vast geroest dat je m in een imalbad moet leggen?

Gr b

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ff 5.5 uur rijden zijn om ff te vissen,en dan moet er geen file staan :verrygood

 

mocht er een keer iets worden vervist in het zuiden van het land ben ik graag van de party

 

 

 

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Koi, I (ik) M (maak) A (alles ) L (los)

kruipolie. :verrygood

 

ja ik heb al jaren een fiets maar deze wordt alleen van de ene kant van de schuur naar de andere kant verplaatst dus zal wel een beetje vastgeroest ziten.

 

@ SmokeyB, En we moeten maar even kijken wat wanneer gevoerd moet worden, gaat zeker lukken als het zover is.

 

@ Erik1973, ik hoop wel dat je heen en weer bedoelt, of woon je in Parijs?

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed dames! I'm in.

 

Vanacht nog gezeten op karper maar niets gevangen. Dinsdag wel een snoek van bijna 1 meter :verrygood

 

En over dat meerval... Ik vis hier gewoon met vismeel boilies en als je dan een meerval vangt hoef je niet raar op te kijken.

Meerval vangen is tegenwoordig een soort van normaal hier :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vissen pesten, leuk, veel gedaan, hengel aan de wilgen nu.

Enkel om te eten nog anders laat ik ze met rust.

 

Overigens gold ook bij vissen wel eens " the chase is better then the catch" in ieder geval was het vissen op zich minstens zo leuk als het vangen. Zeker als je in een mooie natuurlijke omgeving zit.

 

gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Koi, I (ik) M (maak) A (alles ) L (los)

kruipolie. :verrygood

 

ja ik heb al jaren een fiets maar deze wordt alleen van de ene kant van de schuur naar de andere kant verplaatst dus zal wel een beetje vastgeroest ziten.

 

@ SmokeyB, En we moeten maar even kijken wat wanneer gevoerd moet worden, gaat zeker lukken als het zover is.

 

@ Erik1973, ik hoop wel dat je heen en weer bedoelt, of woon je in Parijs?

 

grtz.

Djzusie

 

 

Heb er nu al zin in :(

Vond het ook verschrikkelijk balen dat ik de vorige keer niet mee kon, wat betreft de datum: voor mij het liefst na eind april ivm een examen die ik daarvoor heb...

Zelfs jongens van bijna dertig moeten nog naar school :wacko:

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd kerel dat zijn even mooie vangsten, 1 weekendje??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Djzusie en koi

 

Ik dacht: laten we maar even hier maar verder gaan met het plannen voor onze vis sessie, anders staan onze topics straks baggervol met vis-posts :)

 

Dat stekkie ziet er trouwens ook wel leuk uit koi die je net in Djzusie's topic had geplaatst :)

 

Aan de andere kant van de dijk weet ik ook nog wel een hoop leuke stekjes maar ik weet niet of jullie zin hebben de dijk over te komen....

 

Bv: Het Noordhollands-kanaal ter hoogte van beemster/Alkmaar, erg dicht bij Doc trouwens :D

Alleen het Noordhollands-kanaal is een beetje gek water, de ene sessie vang je er 10 en de andere sessie 0.... zelfs met voeren kan het heel vreemd lopen daar.

 

Bij zaandam heb je de jagersplas: ook erg mooi water en zeer diep (diepe gaten van 40mtr, daar hebben ze de A8 van gemaakt), maar ook de ondiepe vaartjes en poeltjes er omheen (die doen het erg goed in het voorjaar)

 

En wat dichterbij: De Ursemmerplas, mooie plas met een gezond karperbestand (heel veel 10kg+ schub- en spiegelkarpers en veeel graskarpers van ruim over de 90cm).

De Ursemmerplas is een recreatieplas met aan de rand een camping, maar daar heb je weinig tot geen last van.... kan weinig plekjes waar het s'nachts zooo stil is, bijna eng gewoon.

En s'morgens word je daar gewekt door de vele vogelsoorten die je daar heb vliegen, erg rustgevend en voorvoeren is niet echt noodzakelijk :D

 

Laat maar horen waar jullie zin in hebben

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig smokeyB, had ik anders denk ik zelf gedaan,

 

ben net even wezen kijken op de andere stek, en lijkt wel prettiger. ook is voeren op de meeste plaatsen mogelijk.

 

straks wat pica's.

 

en aan de andere kant van de dijk. is voor mij geen probleem. als we maar wat vangen, eheh gezellig is. :)

Voor Koi kan ik niet echt spreken, komt van omgeving utrecht, dus een stukkie verder. komt hij straks wel op terug denk ik.

 

die andere plekkies heb je daar een aparte vergunning voor nodig? De Ursemmerplas, klinkt ook goed.

 

Laterz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat maar horen koi en djzusie

 

Hier de ursemmerplas

gallery_13095_8928_181879.jpg

 

De Jagersplas Zaandam

gallery_13095_8928_8747.jpg

 

Dit het Almaardermeer in combinatie met het Noordhollands-kanaal, hele mooie stek op de punt van die landtong.... 1 nadeel: vaak bezet door andere vissers, maar wel een hele relaxde stek.

gallery_13095_8928_94001.jpg

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ja voor de mensen die het willen proberen op meerval en weinig maar grote karpers..... de enkhuizen visput, meervallen van over de 1,6mtr!

gallery_13095_8928_157055.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook nog mensen uit het oosten van t land... pm me maar! En dan gaat me voorkeur uit naar de nacht, de vis (maakt niet uit), de joint, en niet vergeten pils!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of dit meertje, misschien voor jullie beter... voor mij alleen ver :)

Dit kleine meertje langs de A1, bij de SHELL pomp.

Nog nooit gezeten maar volgens mij een erg gezond bestand grote karpers, ben namelijk weleens tijdens m'n werk daar wezen observeren....

Doe ik weleens als ik een leuk stekkie zie onderweg(niet doorvertellen he?)

 

gallery_13095_8928_73041.jpg

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...