Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
guest_H

Karper vissers

Recommended Posts

Eerst even "on this topic"... karpervissen:

Ik heb afgelopen week een aantal keren in de buurt van de stek gezeten, maar ook op de nachtviszone op de Hoge Vaart.

Ik zou idd stoppen met voeren, want we kunnen de stek toch niet reserveren. Gewoon goed vissen!

Mocht aankomend weekend de stek bezet zijn kunnen we uitwijken naar de Hoge Vaart. Daar zijn ook prachtige plekken, en het is iets meer beschut.

Qua vis zal het neem ik aan niet veel uitmaken.

En met een beetje mazzel waait de wind dan niet meer uit de NO hoek....

 

Ik heb er wel zin in ;)

 

@Erik:

Ik teken wel voor een dag/avond/nacht IJmuiden, en ik vermoed dat DJ daar ook wel voor te porren is.

Ik denk alleen wel dat ik het nachtje dan blijf uitzitten.

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej mannen,

 

Van de week heb ik effe zooi particles besteld en zojuist bij Vlemmix nog wat extra benodigdheden.

Ken haast niet wachten.

 

Grtzz

Hé Danny, betekent bovenstaande dat je ook mee komt vissen van 't weekend?

 

SmokeyB kan helaas niet ivm z'n gezondheid, dus voorlopig is het alleen DJ, Mitsz en ik.

Ruimte zat dus :D

 

Meer gegadigden voor lekker vissen, eten, drinken en roken?

 

ff wat meer van het zelfde:

Net m'n eerste karper van 2010 er na 10 minuten toch vandoor zien gaan, dus ik ben "redelijk" gemotiveerd!

Mooi weer en een koude nacht. Laat maar komen :verrygood

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker wezen vissen, afgelopen zaterdag en zondag, en nog wat meer :D alles was goed.

 

ik zal van de week even wat sfeerplaatjes toevoegen. zelfs nog vis gevangen. :verrygood

 

later meer.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een kort verslagje met illustraties van de 2e WF (nou ja wietforum) carp meeting.

 

het was zaterdagmiddag en het was erg mooi weer. zelfs al lekker om alleen maar in het zonnetje te zitten, zonder hengels maar daar kwamen we niet voor.

 

ergens rond 2 uur waren Koi en Mitsz aanwezig en hebben een andere stek gezocht, de door ons bedachte was zoal verwacht reeds bezet. zoals ook reeds heel veel andere stekken langs de vaart.

 

om 3 uur kwam ook ik ter plaatse en snel de hengels ingeworpen, en wat gevoerd aan de overkant.

 

daarna slap ouwehoeren en een pintje pakken.

Na hier en daar een piepje gehoord te hebben sleepte koi zijn eerste slijmjurk binnen. niet het gewenste maar wel vis. :rofl

 

uiteindelijk haalde Koi de eerste karper binnen, geen kanjer maar toch.

 

daarna bleef het wat rustig en hebben we maar gedineerd. een beetje vlees op de knoei en bikken maar, uiteraard onder het genot van maar weer een Jointje en nog maar weer eens een biertje of 2 of zo.

 

verder in de avond ging Mitsz een tukje doen ergens rond 11 uur en niet heel lang daarna kraeeg hij een run. Waarna hij de 2e karper van de avond binnen mocht loodsen.

 

verder die nacht heb ik ook een Brasem gevangen, om in de ochtend ergens rond half 6 wakker te schrikken door een run op 1 van mijn hengels.

nog niet helemaal wakker vlug aanslaan en de vis ging met een mooie vaart richting de brugpijler. en helaas weg was ie. wel met een deel van mijn onderlijntje, snik weer geen karper,

Maar ik was wel goed wakker.

 

na nog enige tijd gewacht te hebben werd er besloten om een ander stek te gaan zeken voor de laatste paar uurtjes, wat op een hele mooie stek neerkwam. daar nog even 1 1/2 uur gezeten, en heb ik toch nog wat gevangen een Winde,

 

Gedurende het uitje kwamen we erachter dat er 2 belanrijke P's niet meegekomen waren.

 

de Pomp van de boot, dus geen lijnen uitvaren

en de Pan om het ontbijt klaar te maken. dus geen spek met eieren als ontbijt.

 

hier nog wat plaatjes

 

gallery_19177_8044_617948.jpg

 

gallery_19177_8044_4981906.jpg

 

gallery_19177_8044_2312738.jpg

 

gallery_19177_8044_1526161.jpg

 

gallery_19177_8044_499035.jpg

 

gallery_19177_8044_1499444.jpg

 

gallery_19177_8044_1271143.jpg

 

gallery_19177_8044_748378.jpg

 

gallery_19177_8044_2872645.jpg

 

gallery_19177_8044_974434.jpg

 

gallery_19177_8044_2419880.jpg

 

gallery_19177_8044_904371.jpg

 

gallery_19177_8044_962953.jpg

 

en op de ander stek,

 

gallery_19177_8044_2860517.jpg

 

gallery_19177_8044_804297.jpg

 

gallery_19177_8044_3043518.jpg

 

gallery_19177_8044_2785346.jpg

 

zo een afsluiting van weer een geslaagd weekend, weer net even te veel gerookt en al het bier weer op. allemaal vis gevangen, erg mooi weer, nieuwe mooie stek gevonden. wat wil een mens nog meer.

 

op naar de volgende ronde,

 

Laterz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi voor elkaar jongens! Ik heb nou al een paar keer geblankt en wacht rustig af tot na de paai. Mischien dat het me dan wel lukt :rofl

Lijkt me wel gaaf om een keer met een hele WF club te vissen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes gedaan mannen, jammer dat ik niet kon.... maar ging echt niet voor mij, liep er echt helemaal krom van :rofl

Het zag er erg gezellig uit op de foto, jammer genoeg geen veertiger aan de haak geslagen.

Die laatste foto lijkt wel een soort kruizing tussen een winde en een brasem (komt vaker voor)

 

IdeLeuciscusIdus50cm.JPG

Dit namelijk een Winde, bron wikipedia

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vorig weekend ook gevist, 3 dagen voorgevoerd en 3 dagen gevist.

 

eindstand:

13 brasem en 3 windes maar geen karper :rofl

 

erg jammer maar volgende keer beter :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lekker wezen vissen, afgelopen zaterdag en zondag, en nog wat meer ;) alles was goed.

 

ik zal van de week even wat sfeerplaatjes toevoegen. zelfs nog vis gevangen. :rofl

 

later meer.

 

grtz,

Djzusie

 

Hej mannen,

 

Sorry doe niet mee.

Ik heb echt te weinig tijd.

Ben al blij als ik dit jaar een paar dagen kan vissen en misschien een paar nachtjes.

Ik moet echt stoppen met dat werken op de zaterdagen ;)

 

Kga toevallig deze zaterdag in het Lage Bergse bos in Berschenhoek!!

De tijgernootjes staan"as we speak"te koken :no

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die laatste foto lijkt wel een soort kruizing tussen een winde en een brasem (komt vaker voor)

Ja, dat riep ik ook al, maar de heren waren een tikkie sceptisch :rofl

 

Lekker verslagje, DJ!

 

Op naar de volgende sessie. Zoet of zout maakt mij niet uit.

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag voor het eerst weer auto gereden ... ging redelijk( gebroken onderbeen/ pen geplaatst).

Volgende week maar eens proberen te vissen.

Plek zoeken vlakbij het water zodat ik niet hoef te slepen ... loop nog als Donald Duck :rofl

Vind wel een plek aan het Twentekanaal.

Peperfreak is ook een karperfreak :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaight gister in de na middag nog even paar uur gevist en 2 mooie vissen weten te vangen!

Nog helemaal gaaf en beren sterk. Ik had helaas geen weeg klok bij me maar als ik mag gokken zeg ik 18 & 25+ pond.

 

Tijgernoten en een fluor pop-up.

Share this post


Link to post
Share on other sites

topie Baksteen,

 

op het zelfde water?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies de zelfde plek ook. Alleen dit keer niet voor gevoerd of wat dan ook maar gewoon ff paar uur voor het eten gaan zitten.

Komt denk omdat de bodem daar een stukje hard is en het zonnetje er lekker op stond. Die lagen daar gewoon lekker te zonnen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bah bah :P ik zou echt geen platte in me net willen :P liever ook niet aanraken eigenlijk.. maarja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha een paling wel dan ? Ik zat van de week toen ik die 2 karpers ving ook nog met een vlieghengel met worm. Was ik net lekker knetter en dan zit er ineens een paling aan die je er nooooit meer afkrijgt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha bah bah :P

paling moet je met een krant eraf halen :P zou ik ook liever niet met de blote handen doen haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watje!

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had zaterdag even een avondje gevist op het Noordhollands-kanaal, had m'n lijnen uitgevaren op ongeveer 70mtr afstand en die mooi op een verharde plaat gelegd en een paar handjes boillies gestrooid met wat hennep.

Uurtje later kreeg ik een run; wat een fluiter was dat zeg! sloeg aan en raad eens........................................................... Vast gezwommen!

Eerste vis van het jaar verspeeld :P was er nog achteraan gegaan met de boot, maar kreeg 'm niet los.

 

M'n maat had precies het zelfde, ook vast maar ach.... gedeelde smart is halve smart he :P

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel zuur. Vrijdag ga ik een nachtje ringvaart/westeinderplassen bij aalsmeer.

Zijn er meer mensen die daar wel is vissen of hebben gevist?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Westeinder niet, maar wel op de Brassemermeer.... Daar heb ik een bootje liggen :P

Lastig water, maar wel sterke dikke vissen.

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brassemermeer heb ik het nog nooit geprobeerd, alleen het padde gat tegen hoogmade. Vang je al wat op de brasem dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat ff rond te kijken op een ander forum en kwam toen dit topic tegen. Volgens mij ben ik hier niet de enige die daar ook nog wel is rond neust <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... oh, dat forum...

Ja, daar kom ik ook wel eens <_<

 

Overigens dit jaar nog niet in de Braasem gevist. De boot moet zelfs nog het water in, maar ik heb nogal veel te doen op 't ogenblik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi guys,

 

Van 24 april t/m 1 mei zijn wij in Frankrijk wezen vissen op 'Mirror Lake France'. Het was er echt prachtig en een aanrader voor iedereen!

 

Zie hier onze trots van 56 lbs

 

gallery_4533_1090_1714.jpg

 

Mochten jullie nog meer foto's willen zien van het meer / omgeving / accommodaties en vissen, stuur me dan een PM

 

Groetjes,

Mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mikeh

dude wat n vis he

 

ik ben wel geintersseert maar ik vis niet op karper

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...