Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
guest_H

Karper vissers

Recommended Posts

ben van de week op ons havenhoofd wezen makrelen had er 5, een vint ( weg gegooit) een geepie die ik heb gekillt voor de zeebaars, had ik een kleintje mee.

 

had donderdag 2 klaar gemaakt met redang erin beetje knoflook van zo teentje, beetje time en bascilicum.

in folie uurtje op 180 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High yáll,

 

Afgelopen vrijdag middag aangekomen op 't tipke hebben we onze gear uitgepakt en de hengels het water in gesmeten.

 

Maatje van me viste op een voerplek van onze buren die net weg waren, zelf was ik bezig op mn eigen voerstek, wat nogal opgevreten werd door eenden. (graf dieren!)

Jammergenoeg waren we de weegschaal vergeten, de onderste vis is ongeveer 45 cm lang en 36/37 cm hoog B)

De grootste qua lengte was 78 cm

 

bij deze de foto's van afgelopen vistrip :verrygood

 

 

Ons "catch a fish" voer bestond uit pellets en bolies (eigen draai)

 

Ons voer bestond meer uit;

 

gallery_4533_8717_2291039.jpg

 

 

Visje nr 1;

 

gallery_4533_8717_583253.jpg

 

Visje nr 2;

 

gallery_4533_8717_639505.jpg

 

Visje nr 3;

 

gallery_4533_8717_376168.jpg

 

And last;

 

gallery_4533_8717_170474.jpg

 

Gegroet,

 

Mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mikeh

 

Mooie vissen heb je daar, veel mooie spiegels in die plas zeker??

Die grootste zal wel rond een pond of 18 zijn denk ik, niet belachelijk groot maar wel mooie gave vissen :verrygood

das tenminste een knappe sessie..... Ik heb dit jaar echt een kwakkeljaar wat vissen betreft.

Ben nu zo'n 7 tot 8 nachten wezen vissen dit jaar, maar heb tot nu toe maar 1 karper van zo'n 16 pond!!!

Heb tegenwoordig wat minder tijd om alles knap te voorbereiden ipv vroeger toen ik kindloos was.

Ga deze week even een nachtje proberen op het kanaal....

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

 

60% van wat je vangt is spiegel, de grootste wat op die vijver zit is zo rond de 32 / 34 pond (16 / 17 kg) wat we van horen zeggen hebben.

Die schub op de foto is tot nu toe de grootste (qua afmetingen) wat we daar gevangen hebben :verrygood

 

Het is een ideale vijver om een WF meeting voor vissers te houden.

Het is een mooi groot vis water met een afgescheiden stuk voor wit vissers.

Dag kaartje kost iets van 3,50 en een jaarvergunning rond de 18,-

Je hebt vrijwel geen overlast van je buren of andere vissers, echt relax volk daar.

 

Iemand zin om over 3 weken daar mee te gaan vissen ?

 

@smokeyB;

 

16 pond is ook niet niks, beter als helemaal geen run

iig veel suc6 smokeyB B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klink wel leuk ja, waar is het?? (je mag het ook pm-en hoor)

maar die enkele vis van 16 pond ben ik niet echt gewend, in 2002/2004 had ik sessies op het kanaal van 10 tot 15 vissen in een weekend waarvan 5 twintigers.... nachten waar je geen oog dicht van deed, soms haalde ik dan m'n derde hengel binnen voor een beetje rust.

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een skottelbraai, vlees, snacks en een coleman benzine gastoestel, pan, soep en broodjes mogen niet ontbreken B)

 

a.s vrijdag ben ik overigens te vinden op 't tipke te budel.

 

klikker de klik

 

We staan overigens open voor meetings, stuur maar een PM voor 13:00 morgenmiddag :verrygood

 

Dit stond al vermeld in mn vorige bericht wat hierboven geqoute is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das een beetje te ver voor mij, jammer...

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vissen ;) !

 

In mijn familie zitten ook veel vissers. Vooral mijn oom is erg fanatiek in de nachten.

 

Heb ook een tijd vergunning gehad en 2 karper hengels met de benodigdheden (boilies en verklikkers etc.)

maar na tijdje niks gevangen te hebben ben ik er maar mee opgehouden. ;)

 

Misschien in toekomst wat materialen bij elkaar -vissen :verrygood - en nog maar een gok wagen.

Veel verstand van het gebeuren heb ik namelijk niet.

 

Wat ik wel nog weet is dat ik het als volgt had bevestigd:

 

( ) <- haakje met drijvende boilie

|

|

[-] <- loodje

|

|

|

 

ik meende dus dat het loodje op de bodem ging liggen waardoor de boilie net een paar cm boven de bodem drijft.

of het echt werkte weet ik niet meer een karper heb ik nooit gevangen. B) (wel een snoek)

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Karpervissen is ook zo'n gedoe, je moet een aantal dagen van tevoren voeren wil je wat karpers op de plek hebben waar je wou gaan vissen, anders kan je vaak lang wachten. Kheb er zelf ook nog nooit een gevangen.. B)

 

Snoek daarintegen.. Veel leuker, vooral met levend aas. :verrygood

 

Gekke karpervissers! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blowmonkey: Levendaas op snoek is inderdaad ook een hele spannende manier van vissen, vooral als je in een roeibootje zit op de stotersplas(recreatie gebied twiske) met een voorn/brasem of een baars van zo'n 20 tot 30cm en heeeeel langzaam roeien.... echt gaaf, want je weet als die dobber onder schiet dat je een grote snoek er aan hebt hangen (90cm+)

 

Maar je kan ook passief net als karpervissen met 2 a 3 hengels met een grote sardine of makreel op de bodem vissen, paar daagjes voeren en de snoeken zijn los :verrygood

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff terug naar de WF Carp Event Meeting. (in het kort WFCEM)

Als ik terug lees is er redelijk wat animo voor flevoland.

Ik heb op maps de beruchte lage vaart eens bekeken en als het om niet al te veel mensen gaat zouden we bij het merkje kunnen parkeren en vandaar aan beide kanten van het water stekken kunnen kiezen..

 

gallery_18008_5884_490970.jpg

 

Iemand enig idee hoe het op die plek met nachtvissen zit? (zal wel weer nier meer mogen na 31-8 of zo...)

Wat nachtvissen aangaat, ik vind 1 nacht wel ff goed om te beginnen :verrygood

 

Koi.

 

Nachtvis B)

gallery_18008_5884_230757.jpg

 

Sorry, kan't niet laten. Nog één....

gallery_18008_5884_124500.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

leuk dat hier zoveel karper vissers zijn, ben zelf ook een favoriet karper visser (geweest) tot voor een jaar of 10 terug.

helaas door tijdgebrek komt het er niet meer van, heb wel m`n uitrusting nog dus ik hou het ff in de gaten waar en wanneer jullie gaan.

wil ik misschien ook wel mee als het in mijn schema past.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeej!!!

wat een boel karper liefhebbers kom ik hier tegen dan!!ik weet niet waarom,maar bijna iedereen waar ik mee vis is ook een blower.

hele relaxe hobby..lekker ontstressen langs het water,wuifend riet,kabbeltje op het water,lekker biertje,lekker stikkie en af en toe een massieve knalharde beet..heerlijk!

ik vis zelf ook al sinds de aap noot mies en maakte kennis met een karper op mijn zevende.loeiharde beet op mijn albatros allround werphengeltje.hengel is gebroken en een kleine pinda stond erbij te huilen..ik heb datzelfde jaar mijn eerste karperhengel gekregen voor mijn verjaardag en vis nu nog even fanatiek als toen.die silstar hengel is nu 31 jaar oud en ik heb hem nog steeds al vis ik er niet meer mee.

het liefst struin ik langs de kant met mijn penhengel,een the beast een ponder van 4.30 lang.samen met een stradic van shimano een ijzersterke combi waar menige karper het aan heeft moeten afleggen.soms vis ik ook wel es een weekje statisch,maar nooit met een boilly hier in hollands water omdat ik dat niet spannend genoeg vindt maar met een deegbal zo groot als een kippenei en een dik stuk broodkorst in de haakbocht om het zaakje op de bodem te houden inplaats van dat het wegzakt..lekker ouderwets zonder piepers want daar wordt ik nerveus van maar met een stuk alu folie als waker.noord holland kanaal bij kolhorn is mijn meest magische plek...monsterkarpers zwemmen daar.westfriese vaart om en nabij de wieringermeer is ook een gekkenhuis!!.lage vaart heb ik met grote regelmaat bevist in 2008 allround meestal met de matchhengel..alle soorten vis ziij groot en zwaar daar...erg mooi water met onwijs veel domme karpers die nog nergens bang voor zijn.

reigersplas aan de andere kant van de a6 daar is de meest mooie plas om te vissen in flevoland.maar dat moet je met een bootje doen omdat de kanten daar echt niet begaanbaar zijn..ik heb daar een baars gevangen van 49cm en 3 pond zwaar,een snoek van 1,21cm en 31 pond zwaar,een brasem van81cm en 9 pond en een schubkarper van 101 cm en 39 pond zwaar..heel mooie plas maar de muggen drainen je helemaal leeg in een nacht tijd..

ik hoop na het knippen nog een weekje loos te gaan in de polder hier..lang geleden alweer..

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Koi: Dat lijkt mij ook een erg mooie spot voor de WFCEM :P

Is het dan handig dat we dan eerst een meeting pointafspreken?? Bv: eind van de dijk ofzo??

En dat we dan met z'n allen naar de des betreffende stek toe rijden, anders moet je iedereen langs de waterkant aanspreken of hun er zijn voor de WFCEM :)

Alleen hoop ik dan niet dat iedereen zo'n extreem blowersmetaliteit heeft en veels te laat op de meetingpoint komt, dan word het natuurlijk gauw verpest voor de anderen.......

 

Nu komt de vraag nog: wie doe er allemaal mee??? en wanneer gaat het gebeuren?? 1 nachtje??

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vis op roofvis.

 

Maar waarjullie vissen is in de buurt, zou wel ff komen kijken bij die luibakken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

WF leden altijd welkom :P

gr b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeker van de partij als het op een zaterdag is.

En anders kom ik zeker ff kijken.

Voor mij zou het het beste uitkomen in oktober.

Ik stel voor zaterdag 3 oktober op de vaart langs de trekweg tussen almere en lelystad.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk wel dat voor mij wel gaat lukken, zal nog even overleggen thuis of d'r geen plannen zijn....maar denk dat dat geen probleem zal zijn :P

Gaan we dan een nachtsessie doen of s'morgens vroeg tot eind van de dag???

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das volgens mij de lage vaart.

En voor mij zou een nachtsessie beter uitkomen of een dag sessie op zondag want ik moet op zaterdag tot 17:00 uur in me winkeltje staan.

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nachtsessie lijkt mij eigenlijk het leukst ipv een dagje..... 't is voor mij ook bijna 100km rijden namelijk, dan is wel zo leuk om tenminste een nachtje te bivakeren langs de waterkant.

 

@Mikeh: Heerlen???? das ver man, heb daar vroeger nog een scharrel gehad :)

Was voor mij bijna ieder weekend 300km rijden, leek wel gek eigenlijk :P voor een wip.

Reden almere: Dat het een beetje centraal in nederland ligt, zodat de meeste karpervissers hier het kunnen bereiken.

Had jij andere ideeen dan, liefst niet in zuidlimburg of belgie??

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan maken we het officieel!

Van zaterdag 3 oktober 2009 18.00 uur tot zondag 4 october 2009 12.00 uur:

 

WF Carp Event Meeting. (in het kort WFCEM)

 

Locatie:

Lage Vaart, Flevoland.

 

Verzamelen vanaf 17.00 uur bij de parkeerplaats. Zie kaartje.

Om 18.00 uur naar je eigen uitgekozen stek en eh.. vissen maar! :)

 

 

Ik heb begrepen dat budmeester wel een leuk prijzenpakketje wil samenstellen (evt andere donaties uiteraard welkom) voor de deelnemer met de meeste kilo karper aan het einde van de sessie. (Telt graskarper mee?)

 

Wat moet:

Je zooi opruimen

Een vispas hebben

Je sociaal gedragen

Respect voor vis en visplek (en elkaar)

Je beperken tot 2 hengels

Plezier hebben

 

Kaartje:

gallery_18008_5884_490970.jpg

 

Andere ideeen of suggesties?

Meedoen?

 

ff melden :P

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed plan kan ik bijna op de fiets naar toe, :P als ik niet zo lui was. maar andere locaties geen probleem.

 

wat moet nog meer, eten en drinken.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een vispas hebben

 

Je mag daar ook vissen als je in het bezit bent van een kleine vispas ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice topic!!

Kleine vispas?

Er is maar 1 vispas, de andere pas is een zeevispas.

Is het wel toegestaan daar nacht te vissen? (zeker met een grote groep is dit belangrijk om te weten)

Meestal alleen in de maanden jun-jul-aug, buiten die maanden is op sommige wateren een nachtvergunning vereist.

Ik vis al 17 jaar op karper, en ga meestal s'nachts altijd.

 

Sfeerplaatje van 1 van mijn sessies:

snc13885.jpg

 

Mikeh, als je nog vragen hebt betreft bovenstaande, pm me maar :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...