Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
guest_H

Karper vissers

Recommended Posts

High yáll,

 

het viel me op dat er best veel stoners c.q kwekers vissen op karper.

Het leek me leuk om met wat forum (bende)leden te gaan vissen dus bij deze wat vragen;

 

Hoe, waar en met wat vis jij ?

Wat is je techniek ?

Hoe lang vis je al ?

Welke uitrusting ?

Je visverhalen ?

 

Zelf vis ik al een jaar of 8 op karper. Heb groot, klein, dik, dun of niks gevangen ;)

Na een jaar of 2 niet gevist te hebben ben ik afgelopen maart weer begonnen, en het is merkbaar positief voor mn karma.

Mijn equipment bestaat uit;

 

2 New classic CF carp van 3.3 meter en 2.5 lbs

2 Shimano Baitrunner ST 10000 RA (komen volgende week binnen B) )

2 Fox swingers + x2 beetmelders + sounderbox

1 Coleman tent voor 4 personen (passen er toch echt maar 2 stretchers + gear in)

 

Voer;

 

Voornamelijk vissen we met 18 / 20 mm boilies en 28mm nuggets (grote pellets) waar we ook onze voerplek mee voorzien.

Het bijvoeren is een beetje afhankelijk van de policy van de vijver en de grote ervan.

 

Mijn laatste ervaring;

 

Gister zijn we bijv. op een vijver wezen vissen waar ongeveer 500 karpertjes op 1 HA water zaten.

De avond ervoor zijn we tegen 21:00 gaan voeren, 100 gr bolies en 1kg gekookte partikels.

De volgende ochtend zaten we om 04:30 aan de vijver, meteen 2 handjes boilies en wat partikels het water in, mn maat vond het nuttig om aan de overkant tegen beboste vlonders aan te vissen, mijn hengels had ik op 20 / 30 meter afstand van onze relax plek gezet, lekker in een inhammetje waar het net geen meter diep was, en binnen het half uur had ik mn 1e run op een pellet van 28mm, visje was 76 cm en niet de moeite waard om d'r te wegen!

 

In de ochtend hadden we met z'n 2tjes al ieder 2 a 3 karpertjes eruit getrokken.

Tegen 09:00 kwamen 2 tractoren met zo'n sproei/zuiger om meer zuurstof in het water te krijgen (en blauwalg eruit) wat alle witvissers richting mijn stek jaagden, wat ik eigenlijk niet bepaald erg vond totdat ik een dikke vette brasem op een 28mm pellet ving ;) :D :verrygood

Maar niet alleen ik was er gecharmeerd van, de witvissers begonnen te klagen dat ze vaak hun tuigjes kwijt waren en gingen ziellug doen bij de eigenaar van de vijver waarop ik mijn haak en voer moest tonen.

Op die vijver mag niet met een weerhaak gevist worden, ok, hun keus, maar ik had netjes het regelement gelezen en de weerhaak eraf geknepen, epic fail voor de witvissers!

Ook mocht je er maar 500 gram voer per persoon bij je hebben, dat hadden we dus ook niet.

Uiteindelijk hebben we met de man gesproken en hij vond ons nette beschaafde vissers.

Tegen 21:30 wilden we op gaan ruimen omdat het weer donker begon te worden, en ik had mn sounderbox nog niet uitgezet en ik kreeg een huge run, beestje ging wild te keer, pics volgen :D

Mn vismaat (1 van de 2) zit hier ook op het forum ;)

 

Zo de pics van de mini visjuhs van verhaal hierboven erbij gezet.

Op 1 van de foto's zie je 1 van de tractoren die water aan het rondblazen was.

 

gallery_4533_8717_174430.jpg

 

gallery_4533_8717_252014.jpg

 

gallery_4533_8717_279687.jpg

 

gallery_4533_8717_13703.jpg

 

Tot de volgende sessie, wat vrijdag op zaterdag is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal ik ook maar is een boilietje opgooien B)

 

Ik vis al 22 jaar waarvan 17 op karper.

Ben zoals de meeste begonnen op vijvers en begon me uitdaging steeds verder te zoeken en tegenwoordig vis ik bijna alleen op de nederlandse grote rivieren of randmeren.

Ik heb tegen woordig van me werk me hobby gemaakt en ben een trots eigenaar van een hengelsportzaak.

 

Met voorvoeren gaat er zo'n 50 kilo tijgers met 25 kilo ballen per week in varierend van 25 tot 45 mm.

want die riviervisjes houden van eten.

 

Me uitrusting

3x Strategy Xray 2,75 lb 12 feet

3x Att piepers van gardner met receiver

6x Shimano USA 4500A 3x nylon 3x dyneema

Hand gebouwde rodpot doe ik alles mee weeg me vis er aan leg me boor er aan vast dat ding is echt onverwoestbaar en heb hem al 13 jaar

Als ik alles opschrijf zit ik nog wel ff.

 

Visverhalen waar moet ik beginnen.

Euh ik heb de franse hulpdiensten geholpen een lijk uit het water te liften :verrygood erg lang verhaal.

 

Oh en ook heb ik het gepresteerd om met 6 hengels een weiland in te rennen terwijl er een bootje van 100 meter me lijnen pakte en me vismaat op ze werk was.

Ook een hele aparte ervaring hahaha.

en zo heb ik er nog veel meer.

 

Vind het een zeer geslaagt idee om een keer met wat forumgasten te vissen en nat een lkkr dingetje te roken.

Dat was het wel zo'n beetje als er nog vragen zijn brand maar los.

 

Grtz

 

Ps: wietforumleden krijgen bij mij 15% korting op het gehele assortiment hahahahahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vissen doe ik al bijna 40 jaar, maar de karpertjes hebben pas een jaar of drie last van me :D

Vroeger had ik absoluut het geduld niet om op karper te vissen. Met een spinnertje op roofvis of voorntjes tikken was meer het geval, en zeevissen natuurlijk.

Een jaar of 10 geleden begon ik wat gewetensbezwaar te krijgen (ik heb zo'n beest nog nooit om een piercing horen vragen....) en viste toen alleen nog maar op zee. Da's niet zielig, want die eet je toch op ;)

 

3 jaar geleden kwam een goeie vriend van me met foto's van zijn nieuwe hobby..... prachtige schub's en spiegels....

Ik dus ook maar een keer gericht op karper gaan vissen en dat leverde een prachtig spiegeltje van 12 pond op.

De eerste samen voorbereidde sessie leverde 8 vissen voor mij, en 5 voor m'n maat op.

Nah, toen had ik het dus wel te pakken :verrygood B)

 

Inmiddels vis ik met twee 12 ft Fox stokken van 2,75 lb met shimano 5000? baitrunners met zowel een spoel mono als gevlochten lijn, meestal met inline lood. Verder een 1,25 pond 13 ft Ultimatte penhengeltje zonder baitrunner.

Ik zoek graag de vis op en voor mij is er niks mooiers dan alleen met een trosje maaien de kantjes er bij af te lopen en zo'n open bek op te zoeken...... al is lekker naar je piepertjes zitten te staren met een jointje en een biertje ook helemaal niet erg ;)

 

Gaat wat leuks worden.....50 man op een rijtje met hengeltjes en jointjes ;)

Waar gaan we dat doen?

 

Grtz,

Koi.

 

@ budmeester:

Je hebt niet toevallig een on-line shop, hé? 15 % is nooit weg :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ook ik ben al jaren besmet met het karpervissen. Naast het kweken van diverse pepersoorten ( en onze andere planten) is echter het karpervissen mijn grootste passie.

Ja, hoe lang vis ik al? Lang heel erg lang. Ben inmiddels 58 .. dus ik vis al zeker 50 jaar.

Vroeger veel met de pen gevist op alles wat vinnen had. Nu de laatste 15 a 20 jaar alleen nog maar op karper. Vis meestal op het Twentekanaal en andere wateren in de buurt. Ook veel gevist in Frankrijk en Turkije.

Heb al een hele boel vreemde dingen meegemaakt aan de waterkant, teveel om hier te typen. De duurste grap was wel de tewaterlating van mijn Opel Vectra. Voor een bult geld gekocht en € 600 terug gekregen bij de sloop. Dure hobby dus!

Uitrusting op dit moment:

3 Shimano dia flash

3 Shimano 4500 A

solar rodpod

solar wakers

schepnet Fox

En natuurlijk een dikke onthaakmat.

Alle spullen voor het nachtvissen heb ik helaas op Marktplaats moeten zetten ( erg jammer). Ben door mijn ziekte niet meer in staat om te kunnen nachtvissen. Maar ja, het lukt gelukkig, met de nodige beperkingen, overdag nog. Altijd maar blij zijn met wat je nog wel kunt.

Zou graag eens een keer met jullie aan de waterkant willen zitten. Een joint rook ik niet! Maar ben zonder ook wel gezellig LOL ( lust wel veel bier, ook geen onbekend verschijnsel bij sommige vissers)

Leuk om te horen dat er meer zijn met dezelfde hobby!

Groetjes en een goed seizoen in alle opzichten

Peperfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk he!!! dat karpervissen, wel opvallend dat de meeste karpervissers met een dikke stick langs de waterkant zitten ;)

 

Ik vis ruim 15 jaar op karper waarvan 10 fanatiek

 

M'n uitrusting:

 

3x 3.60 3lbs handbuild

3x 4500B usa van shimano

horizon pod van fox

3x fox swinger

3x fox mx beetmelders

etc

etc

etc

 

Meestal vis ik met boilies of met particles

 

Zelf richt ik me veel op de kanalen en plassen in noordholland en heb daar mooie vissen gevangen tot 16kg....

 

Ik ben ook een aantal keren in frankrijk geweest en daar m'n zwaarste van 18kg gevangen

 

Mooie verhalen??? Een paar jaar geleden ging ik met een maat van me een weekje vissen in frankrijk bij een groot plassengebied vlak bij Metz.....

bij aankomst zag het er al slecht uit voor ons....het was verschrikkelijk warm en de vissen lagen te zonnen of ze waren aan het paaien, het frustrende was dat de zonnende karpers ver tussen de planten zaten en die moeilijk tot niet te berijken was.

Na een dag of vier kwam de eerste run voor mij, wat een fluiter! Ik rende de tent uit en sloeg de vis aan, hangen!

De vis spoot weg en een mooie dril is begonnen tot plots de vis zich vast had gezwommen aan een obstakel op de bodem, na even kort wachten zat de vis nog vast en ik keek m'n maat aan en zonder te bespreken geef ik hem de hengel en trek m'n shirt en schoenen uit en liep het water in.

Ik pakte de lijn vast en volgde die zo'n 50 meter uit de kant en volgde de lijn naar de bodem, daar zag ik dat de vis om een dikke partij waterplanten was gezwommen. Ik probeerde de lijn los te maken maar had alweer gauw lucht nodig en ging naar boven, nam een hap lucht en dook weer zo'n 4 meter naar beneden en probeerde de vis weer los te maken... dit heb ik zo'n 4 keer herhaald totdat ik voor m'n neus de vis zag weg zwemmen, ik zwom gelijk naar boven en ging direct weer terug naar de kant en pakte m'n hengel weer aan.

Daarna ging de dril weer verder, de vis was redelijk uitgevochten en ik stond ook nog te happen naar lucht :verrygood

na een korte tijd schepte m'n maat die vis. Het was een spiegelkarper van 23 pond (niet groot maar euforie was groot, heb namelijk nooit zoveel moeite gedaan om de vis te drillen)

Nog even gauw een foto maken en toen mocht deze mooie vis weer zwemmen..... wat een mooi gezicht is dat he?

Verder hebben we eigenlijk een kutsessie gehad, ik had nog een kleine karper gevangen en m'n maat een zeelt en een brasem (dus echt kut), maar deze dril zal ik nooit meer vergeten ;)

 

Ik denk dat we allemaal wel van die bijzondere verhalen hebben van langs de waterkant: te water vallen, je record vangen, een boot die bijna 900mtr lijn van molens trekt en vervolgens stil komt te staan B)

Wie weet er nog meer??

 

@budmeester, waar zit jouw hengelsportzaak??

 

klinkt goed zo'n wieforum karpercup, met hoofdprijs?? een megabud of een tent? hahaha!!

 

leuk intiatief trouwens hier op het wietforum

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

joepie veel karper vissers hier.

 

Eigenlijk logisch want wat is er nou rust gevender dan een weekendje in een tentje op je stechtertje aan het water, met een dikke zak skunk.

In de volle ochtend glorie een dikke karper vangen gevolgt door weer een dikke blow. en dan lekker in de openlucht slapen heerlijk.

 

Ik vis altijd standaard met tijgernoten ( voor de niet vissers , ze zijn niet van de duivis)

me hengels zijn zelfbouw.

en molens heb ik verschillend, voor de park vijvertjes heb ik de fox bait runnertjes.

 

en voor groot water heb ik Shimano - Super Baitrunner XTEA

 

me zwaartse spiegel is een 36 pond en schub 30 pond en verder heb ik wel is een schitterende diamant steur als bij vangst gevangen.

 

als scheo net gebruik ik een oude fox schep net, hij is eigenlijk al veteraan en heb hier en daar ok de nodige oorlogs wonden.

maar hij is zo relax met scheppen het is net je afgetrapte schoen.

 

rod pod heb ik die zware RVS doet ook al jaren dienst

 

piepers heb ik fox digitals met bij behorende swingers en sounder box, ( tevens prachtig waak systeem voor je wijffies)

 

en mooie verhalen heb elke karper visser zat.

 

Van schotse hooglanders voor je tent , tot snoeken die je net in duiken tijdens het scheppen van een karper.

en ook minder mooie , 2 raggende homo's tegen een boom aan ongeveer 20 meter van je steek.

 

 

en verder vind ik het ook heerlijk om op zee te vissen aangezien ik 3 minuutjes rollen van het strand af woon.

 

 

ME STEUR gevangen op een snowman rig met mussel boilies..

 

gallery_22342_8443_16498.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrienden van petrus,

Vissen doe ik ook al me hele leven , heerlijk een beetje klooien aan de waterkant , vroeger gingen we voor de paling en veel naar zee , het was toch eten wat je binnen bracht

Ik struin graag en dan het liefst op roofvis maar in het gesloten zeisoen altijd achter de karpers aan

gallery_5651_2464_38982.jpg

 

Sinds een paar jaar Bellyboot ik ook , dat is echt een leuke ervaring ,beetje dobberen in een luie stoel ,en een goede manier om op plekken te komen waar je anders niet kan komen , het drillen van een flinke vis is echt een kick want die trekken je meestal voort

 

Aan gezien er een paling vang/mee neem verbod is vis ik tegenwoordig ook weer op aal , heerlijk zo'n gerookte jonge en ik moet eerlijk zeggen dat zo s'nachts een beetje stiekem bezig zijn altijd leuk blijft

 

 

Waar wilden jullie gaan vissen dan ?

Want passief rondhangen vind ik niet zo aantrekkelijk

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vis al 20 jaar ofzo.Jaar of 10 geleden alleen op karper.Heel wat nachten/weekenden aan de waterkant gezeten met de hele mikmak.Nu alleen nog met de werphengen tijdens forel en riviervissen of met de vaste lat.

Met de lat vis ik meestal op dezelfde plek waar ik regelmatig wat mooie zeelt vang.Laatst had ik daar een Carp aan de lijn(0,12mm).Had hem aardig lang onder controle,was ook warm weer,maar opeens ging hij door het dolle :verrygood

Hengel had het zeer zwaar waardoor ik langs de waterkant langzaam mee liep met de vis,deze kon hierdoor alleen maar meer snelheid opbouwen.Kon niet verder meer en de karper zwom mijn tuigje er geheel/vanaf de top af.Alleen de toprubbers zatten er nog op.

Verspeeld B)

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ koi ik heb een online shop maar daar geld die korting niet :verrygood

Alleen als je het persoonlijk op komt halen en inlogt op wietforum hahaha anders kan iedereen wel zeggen dat ze van wietforum zijn. ;)

 

@ smokey ergens in nederland. B)

 

Anders gaan we een keer op de grensmaas zitten is voor mij wel een takke end weg maar daar is voor ieder wat wils.

Machtige karpers, barbelen, snoekbaarsen, en snoeken en ook meervallen. En ook goed witvissen als je op de verschillende gaten ernaast gaat zitten. Maar anders een andere rivier of plas is natuurlijk ook mogelijk.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das voor mij in ieder geval veels te ver helaas, voor mij liever NoordHolland...of ietsje verder.

 

Enhuizen zit trouwens ook heel veel meerval tegenwoordig, zowel de visput als de polderslootjes van enkhuizen barst het van de meerval.

D'r zijn enkele van rond de 1,8mtr gevangen, maar dat water is weinig aan om met een groepje te gaan vissen voor de WFcarpcup :verrygood

 

Dan is een Kanaal of rivier veel leuker en uitdagender.

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk zoveel met die mooie hobby.

 

ik vis ongeveer al een jaartje of 35- 40 de laatste jaren veel te weinig. sinds een paar jaar meestal op karper en ik weet eerlijk gezegd niet precies wat voor merk en type mijn spullen hebben. wel van alles aangeschaft door de jaren heen, rodpot, piepers baitrunners enz.

 

de laatste ervaring een dag en nacht proberen een dikkerd te pakken, met een WF member :verrygood wij hadden al een vooruitziende blik. uiteindelijk in de laatste minuut toch nog een visje gevangen was de laatste hengel die nog opgeruimd moest worden de rest was al ingepakt.

 

maar het was fun en het bier smaakte heel goed. en wie weet maak ik dan nog een uitzondering en smoke ik er ook eens 1, tijdens zo een WF uitje ;) ik rook wel als een schoorsteen cigaretten maar een joint is al heel veel jaren geleden.

 

dus kom maar op met die WF-karpermeeting. B)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een skottelbraai, vlees, snacks en een coleman benzine gastoestel, pan, soep en broodjes mogen niet ontbreken B)

 

a.s vrijdag ben ik overigens te vinden op 't tipke te budel.

 

klikker de klik

 

We staan overigens open voor meetings, stuur maar een PM voor 13:00 morgenmiddag :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De WF CarpCup

HAHA lache man :verrygood

Het maakt mij niet uit waar we gaan vissen als er maar genoeg plek is.

Ik zal dan wel wat leuke prijsjes verzorgen Bijv: een pluggen pakket ,piepersetje, gevuld tackleboxje,stretcher, snoekset of een rodpodje of iets dergelijks want er moet wel ergens om gestreden worden. B)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

WF CarpCup op de Lage Vaart bij Almere? Tenslotte wordt daar volgende maand het WK gevist B) en is lekker centraal in Nederland, en plek zat......

 

@ Mikeh:

je hebt een PM ;)

 

@ budmeester:

In welke regio zit je zaak?

Als het enigzins in de buurt is kom ik zeker een keer langs!

 

@ Djzusie:

Was idd niet het grootste succes die sessie, maar het laatste vissie woog gelukkig wel het meeste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
jwt

 

lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
WF CarpCup op de Lage Vaart bij Almere? Tenslotte wordt daar volgende maand het WK gevist :D en is lekker centraal in Nederland, en plek zat......

 

@ Djzusie:

Was idd niet het grootste succes die sessie, maar het laatste vissie woog gelukkig wel het meeste ;)

 

@ Koi, ja dat supergewicht maakte alles weer nog beter dan het al was.

 

en misschien kunnen we iets verder zitten dan de deelnemers aan het WK, worden ze vast jaloers van als we al de kanjers eruit vissen. ;) :D en bijna net zo serieus aan de gang zijn. :verrygood ;) B)

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er rond utrecht geen leuke vaart, vijver , kanaal,

 

is in het midden van het land, voor de gene die daar wonen hebben dan geluk, maar ik zou dan even ver moeten rijden als iemand uit amsterdam , haarlem, amersfoort.

 

De hoofd prijs dikke zak wiet ( wat je allemaal als inleg doet ) bv 5 gram de man stel komt 20 man en je wint heb je 100 grammetjes.

je zou er ook nog een BBQ aan vast kunnen knopen, neemt iedereen ook wat vlees mee.

 

 

vr gr karpertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de grens Maas Barbelen zie ik wel zitten ;)

met een lekker blokje belegen kaas en de havy-feeder

een korf in de vaargeul van 100gr en laten we de

spelen beginnen B)

 

oooh mooie dromen, een barbeel :verrygood

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barbelen zijn ook leuk.....barbelentopic?

 

Als we iets in het midden van het land moeten hebben is het strijkviertel misschien een optie.

Plek zat voor iedereen, en er moeten behoorlijk zware vissen zwemmen....

 

gallery_18008_8398_2815.jpg

 

Bespreking van de plas op een ander forum

 

Hoewel ik er zelf nog niet gevist heb (alleen nog met RC bootjes gevaren) staat het wel op m'n lijstje.

 

Goed idee?

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de vaarten in flevoland wel een goed idee.

Daar is eigenlijk altijd wel een visje te vangen en mooie lange stukken vrije kant.

Alleen wel goed opletten dat je op het goede stuk gaat zitten ivm nachtvissen.

En verder heb je ook nog die putjes langs de A1 bij amersfoort en baarn daar kan je ook prima zitten.

Niet echt mijn soort water maar dat boeit me niet als het maar gezellig is :verrygood

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die putjes kun je ook leuk bellyboten , heb er gewoond en heb er veel gevist op karpers en snoek

S'nachts heb je er wel last van cruisende homo's , bij Baarn'se pakeer plaats tenminste

 

Op het moment zit er ook nog makreel onder de kust , zeer leuke aktie op een spinhengel , sensationeel met de vlieg en lekker uit het oventje

 

Utrecht of Almere vind ik allebei goed, voorbij Eindhoven is te ver :verrygood

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kleine plasjes langs de A1?? daar kan je hooguit met z'n vieren vissen, klein hoor....

Maar de kanalen en ringvaarten in flevoland vind ik ook wel een goed plan :verrygood

 

Of het weerwater in Almere?? mooie plas, maar denk dat dat even te moeilijk water is voor een wedstrijd van 1 of 2 nachten...... Je zal daar een bootje moeten gebruiken om te peilen en je lijnen uit te varen.

 

Het Noordhollandskanaal is er ook erg geschikt voor, veel plaatsen en ze zijn daar niet zo moeilijk met nachtvissen tenzij je met meer dan 2 hengels zit.

 

Amtserdamrijn kanaal?? loopt richting Utrecht, mooi breed kanaal. (Heb er zelf nooit gevist trouwens)

 

De Randmeren van Flevoland?? Veluwemeer etc etc. (Zeer mooie meren)

 

Meer suggesties???

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...