Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
guest_H

Karper vissers

Recommended Posts

Zijn er nog diehards die nu in de rivieren of op de grotere meren zitten te vissen op karper of snoek??

Kan niet wachten dat het weer wat warmer word :wacko:

Vroeger wel veel weekenden langs de waterkant gezeten met m' n tent in de vrieskou -8gr!! Dat was echt niet meer relaxed, de slaapzak zat vast gevroren aan de binnentent.

 

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

met mooi weer ben ik bijna elke dag langs de waterkant te vinden,

elke dag een beetje karpertjes vangen... karpertjes van zo'n 30/40 cm is toch wel dagelijk werk.

50/60 cm word al wat moeilijker, 70 cm heb ik maar 1 keer gehad.

ik vis met winkle pickertjes, en tot nu toe is er nog niet 1 kapot gegaan.. :whistling

maar mij vind je niet langs de kant van het water nu, veel te koud...

zelf met een fles drank en een paar jointjes is het te koud,

ik ben een echte mooiweers visser :wacko:

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn hengeltjes zijn aan het bijkomen in me foudraal. Begin maart zullen ze er wel weer uitkomen en dan gaan we er weer tegen aan, de Rijn onveilig maken!

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen weken nog spullen gekocht op de Ultimate veiling iemand ?

Ik had zelf een mooi waadpak en enkele hengels ,molens en kunstaas te pakken voor 15% van de winkelwaarde :wacko: :whistling

 

De nieuwe vispas is ook al binnen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
KARPERS ZIJN DE MEESTERS

 

 

mijn tuin zit er vol van...en mn armen ook :D

 

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn tuin zit er vol van...en mn armen ook :D

 

 

erik

 

Kom ik binnenkort met m'n bivvy en m'n rodpod in je tuintje zitten :D

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah als er nog een stekkie vrij is kom ik ook wel langs, mischien leuk voor een meeting :D

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_1115_1138_10634.jpg

 

gallery_1115_1138_70830.jpg

 

gallery_1115_1138_55690.jpg

 

Een goede vangst in 2010!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk Topic jongens..... :cry

 

Karpervissen was mijn lust en mijn leven...al tientallen jaren.

Ik had dus eigenlijk de geestelijke kracht niet om te reageren. ;) ,maar wel stiekum meelezen heee.

Het heeft me verschrikkelijk in de greep gehad zeg maar. :D ,Zomer en winter op de grote rivieren met mijn bootje,bivvy,stretcher,en nog veeeeel meer.affijn jullie weten waar ik het over heb.. :D .

Helaas al 4 jaar op non-actief...maar dromen ervan doe ik nog regelmatig. :D

Mijn spulletjes staan rustig te wachten op betere tijden zeg maar. :(

 

 

 

Ook mijn naam pukkeltje heeft te maken met......karper.

Het was een mooie dame...niet zo heel groot,bijna 35p,zo mooi, en zon prachtig goudbruin lichaam. :D

Ze was uit de stroming gekomen ,op een koude winderige avond en dacht zich veilig te voelen voor de dikke rietkraag.

Ze had dus een Pukkeltje op haar wang. :D ,en het stond haar echt goed. :(

Ik heb haar in de jaren erna niet meer gezien,maar misschien dan toch 2010?

 

Net zoals deze visser, heb ik iets met vissen,en water..... ;)

En Net zoals Erik1973 heb ik er ook 2 op mijn armen...is mijn Avatar ook meteen duidelijk.

 

gallery_5610_4181_32161.jpg

 

Groetjes Pukkeltje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Afgelopen weken nog spullen gekocht op de Ultimate veiling iemand ?

Ik had zelf een mooi waadpak en enkele hengels ,molens en kunstaas te pakken voor 15% van de winkelwaarde :D :D

 

De nieuwe vispas is ook al binnen

 

Buble

 

Uiteraard Buble, heb nu 5 rodpods, 5 XL tassen en een 2 persoons tentje voor een heel leuk bedrag ;)

 

@pukkeltje,

 

vette pic goos :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vorig weekend heb ik nog een poging gewaagd op mn favoriete vijvertje, maar helaas. Geen karper gevangen, alleen 2 vieze brasems op 30mm boilies :D
Zijn er nog diehards die nu in de rivieren of op de grotere meren zitten te vissen op karper of snoek??

Kan niet wachten dat het weer wat warmer word :D

Vroeger wel veel weekenden langs de waterkant gezeten met m' n tent in de vrieskou -8gr!!

Vandaag nog 6a7 uur langs de waterkant gezeten!Was heerlijk /goed uit te houden met de thermolaarzen en warmtepak aan.Zonnetje op je kop wind in de rug en een dikke(meerdere) op de lip.

Met mini-boilies(10mm) en mais toch meerder brasems gevangen.

Ook nog een meerkoet aan de haak gehad vandaag,arm beest.Ik had ze wat mais gevoerd om ze de koude tijden door te helpen.Hierdoor hadden ze totaal geen argwaan en luste ze nog wel een lekker snackie.Dook zo'n beest gewoon me voerplek op,+/-12mtr diep om daar me haakaas,mais, op te duiken!!! :D ;)

Gevolg een meerkoet mooi gehaakt in het lipje(gelukkig).Beest helemaal wacko natuurlijk.ik heb als een gek binnen gedraaid en binnen 10 sec had ik hem onthaakt en losgelaten!!!!!

Ik vis gewoon de winter door op snoek of witvis!

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha leuk topic :rofl

ook ik vis af en toe

hier de mooiste visjes van de laatste keer

 

28 pond

 

2e2h5pw.jpg

 

en 34 pond

 

e9x4ig.jpg

 

dikke toeter erbij en gaan met die banaan, euhm.. boilie :D

 

latersss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen,

 

Ik vis al een dikke 10 jaar. Ik vis voornamelijk op roofvis en aas visjes. Vind het ook wel leuk om af en toe op paling te vissen helaas nog nooit 1 gevangen :rofl

 

Mijn uit rusting bestaat uit 2 werphengels waar van de molens over 6 en 3 kogellagers beschikken van het merk Shakespeare. Met de bijbehorende blinkers pluggen staaldraad en noem het allemaal maar op.

Voor de rest heb ik nog wat telescoop hengels in de schuur en uiteraard een schep nep. Wel handig voor als je in je 1tje aan het vissen bent.

 

Vis het liefste bij een stuw. Omdat je hier bij een grote variatie van vissen hebt en er vaak wel een grote roofvis bij en de buurt zit.

 

Tjapado

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook een karpervisser. Wel geinig om te zien dat velen dezelfde hobby's hebben. Het twentekanaal is vaak het strijdtoneel, vanaf een boot maar ook in grachten en parkvijvers blijft leuk. Heb nog niet de stap gemaakt om naar frankrijk te gaan maar dit wil ik zeker nog een keer doen. Af en toe als ik een maatje meeneem worden er natuurlijk ook wat jointjes gerookt en moet zeggen een mooie zomeravond op een bootje met een lekker rokertje en biertje erbij is vaak lekker ontspannen! Hierbij nog een foto van een mooie vis die ik ving in de grachten van Groenlo!

 

gallery_25021_9550_94455.jpeg

 

Groeten,

 

bussy2002

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net nog even jerkbaits staan gooien in de polder, helaas zonder resultaat.

Heb me daiwa's al opgepoetst, als het 's nachts weer een beetje temperatuur is gaan we er weer tegen aan :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie dikke vissen mannen :rofl

Van mij mag het voorjaar wel weer aanbreken, verveel me de klere.... :D

Het zal niet lang meer duren dat ik weer met m'n bivvy langs het noordhollandskanaal zit, vlak bij doc by the way...

Dus Doc als ik met m'n vistentje langs de waterkant zit kom gerust een jointje roken.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister het eerste avondje van 2010 langs de rijn gezeten. Me maat en ik hadden er niet veel vertrouwen in maar met die mooie zonne stralen MOET het gewoon.

 

Op naar de big mamma's ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi guys,

 

Afgelopen Oktober hebben wij (3 vrienden + ik) via EuroCarpGroup een midweek in mei op Etang The Forest geboekt. Wat vorige week vrijdag door EuroCarpGroup geannuleerd werd, zie mail hieronder.

 

Hallo Heer,

 

Wij hebben verleden jaar verschillende klachten binnen gehad van Etang the Forest, wij hebben deze natuurlijk onderzocht en moeten constateren dat hier op korte termijn geen verbetering in kan zitten.

De ergste klacht was dat er op verschillende stekken astbest lag, in Frankrijk is dit waarschijnlijk niet zo erg maar in Nederland kunnen wij hier geen risico mee lopen, daarom hebben wij als Eurocarpgroup besloten met dit water te stoppen en wel per direct!

 

Hiermee vervalt u boeking die u gemaakt heeft op Etang the Forest.

Wij weten dat het voor u natuurlijk niet leuk is dat uw geplande vistrip geannuleerd is, wij hopen en denken dat u deze omstandigheden kunt begrijpen. Dit vinden wij natuurlijk erg jammer voor u en wij hebben een goed alternatief voor u gevonden.

 

Wij als Eurocarpgroup hebben een compensatieregeling kunnen treffen met de eigenaar van Two Island lake voor de "gedupeerde" mensen die bij ons geboekt hebben Etang the Forest.

U krijg op de boeking van Two Island Lake € 100.00 korting per persoon op de week prijs, normaal is dit € 275.00 per week en nu voor u € 175.00 per week per persoon. Mocht u een weekend of midweek geboekt hebben dan word dit naar ratio berekend.

Two Island Lake is een water wat ouder is als Etang the Forest, het water is ruim 90 hectare met 20 stekken waarvan er maar 15 bezet mogen zijn.

Het karper bestand is voor een groot gedeelte onbekend, wij hebben er in 2009 gevist en hebben er mooie vangsten gehad, wat wij 100% zeker weten is dat er karper gevangen zijn tot over de 40 pond, maar er moet bij verteld worden dat er buiten ons maar 12 mensen gevist hebben omdat het water nog niet geheel klaar was. Ook is het zeker dat er meer karpers rond zwemmen als op Etang 5 daar wij verschillende met onze bezoeken vele malen grote scholen karpers hebben kunnen waarnemen.

Het water ligt in de zelfde regio als Etang the Forest met dit verschil dat er nog nooit commercieel gevist is, net zoals andere wateren in ons pakket hebben wij een groot vermoeden dat er grote tot hele grote karpers rondzwemmen hoe groot dat zullen wij dit jaar mee maken! Dit water is een stuk natuurlijker en mooier om te zien, op onze site kunt u een beetje bekijken hoe alles er uit ziet, wij gaan binnen kort weer een kijkje nemen om wat foto`s te maken van de aangelegde stekken en andere zaken waarvan wij nog geen foto`s hadden om u nog een betere indruk te geven.

 

Wij als Eurocarpgroup zijn zeer enthousiast over dit water en weten bijna zeker dat het een top water van Frankrijk gaat worden, en hier van hebben wij tot nu toe nog nooit naast gezeten!

 

Wij hopen dat wij voor u een goede oplossing hebben gevonden.

Indien u hiermee niet kunt vinden dan krijg u natuurlijk u reeds betaalde gelden terug gestort op uw rekening, natuurlijk kunt u ook een ander water in ons pakket kiezen, wij helpen u graag hierbij, helaas kunnen wij dan niet de compensatie regeling met u treffen.

 

Met vriendelijke groeten,

Eurocarpgroup

 

Wij hebben uiteraard voor de laatste optie gekozen nadat we op internet een aantal minder leuke berichten aangetroffen hadden. Uiteindelijk hebben we zelf het touw in handen genomen. Vorige week vrijdag heb ik contact gehad met Jonathan van Mirror Lake France en hem onze situatie uitgelegd waarop hij direct actie ondernomen heeft waardoor wij in Mei toch kunnen gaan vissen :lol:

 

Overigens ben ik met ECG helemaal klaar aangezien ze Mirror Lake ook aanbieden voor €1200 per week en het direct bij de eigenaar voor €775 te doen is. Het is niet zo dat wij op zoek zijn geweest naar de meest goedkope oplossing, maar toen ik bovenstaande opmerkte kreeg ik een flinke brok in m'n keel.

 

Foto's en verslag volgen nog :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk Mike, begin ook weer zin te krijgen in een buitenlands karper-avontuur :blink:

Ik zit te denken volgend jaar te gaan karpervissen op de Ebro in spanje, mooi aan de rivier die bulkt van de karpers tussen de 20 en 50pond.

Heb wel verhalen gehoord van een ouwe collega 10 tot 20 karpers per dag schijnt vrij normaal te zijn.

En mocht het karpervissen vervelen kan je altijd nog prachtig vissen op snoekbaars/blackbass en niet te vergeten meervallen tot wel 75 a 100kg :)

 

Zelf heb ik het alleen niet op betaalwater, ben er vroeger welleens een weekje wezen vissen (La Horre in france) maar vond het zeker niet voor herhaling vatbaar :lol:

De beheerder was een vreselijke vent en bespioneerde zelfs iedereen of iedereen zich wel aan de regels hield en ik moet zeggen dat je ook de vrijheid mist van het kiezen van je stek.

Bovendien zijn het meren met een zware overpopulatie karper, dus de kans is vaak zeer groot dat je een 40-er vangt...

Vele karpers in die betaalwateren zijn het slachtoffer van diefstal, die karpers worden vaak uit meren en rivieren gejat en uitgezet in die betaal wateren met alle gevolgen vandien (waaronder ziektes ed).

Engeland maakt zich ook al jaren schuldig aan deze diefstal, er word zelfs gespeculeerd dat ons nederlands record ( de 60-er uit de nieuwkoop ) al jaren rondzwemt in 1 van de engelse betaalwateren.

Er hebben meerdere verslagen in de karperwereld gestaan over deze betaalwateren (Karperwereld 20 tot 26, weet niet meer precies in welke) toen ik die verslagen gelezen had heb ik er eerlijk gezegd nooit meer aan gedacht daar te vissen.

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor zo'n midweekje. Alleen je moet wel goed opletten want je word zwaar genaaid met dat soort dingen.

Maar een mooie dikbuik hier in Nederland op het kanaal of in het openwater vangen is toch veel mooier ?

 

Vandaag nog een poging gedaan op een groot open water maar zonder resultaat.

Wel lekker gezeten hoor, ben al helemaal warm voor de zomer!

 

Komt er nog een WF karper wedstrijd ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vier mannen lopen al weken te plannen hoe ze elk hun echtgenote zouden

kunnen overtuigen hen eens een weekendje met vrienden te laten gaan om te

jagen en vissen. Na vele weken denkwerk en overleg, worden de plannen

concreter. Enkel de vrouw van Jan, wil hem niet laten meegaan.

 

Een beetje teleurgesteld vertrekken de anderen de volgende zaterdag heel

vroeg. Wanneer ze bij een plaatsje aan de rand van het bos,

vlak bij een rivier aankomen, alwaar ze hun kamp willen opslaan, zien ze tot

hun verbazing reeds een tentje staan, brandt er een kampvuur, waarboven Jan een vers gevangen vis staat klaar te maken.

 

De andere mannen zijn verrast hun vriend Jan te zien,maar toch ook nieuwsgierig naar wat Jan heeft moeten doen om toch weg te mogen gaan.

 

Eén vraagt: "Sinds wanneer ben jij al hier?" en een ander "Hoe heb jij het toch voor elkaar gekregen weg te gemogen van je vrouw?"

 

Jan antwoordt: "Gisteren, in de vooravond, zat ik, schijnbaar triestig in mijn stoel. Plots voelde ik warme poezelige handjes voor mijn ogen en zei

mijn vrouw: 'k zal je snel laten opkikkeren!"

 

Ik keek op en zag mijn vrouw in sexy lingerie gekleed. In haar ogen had ze

een ondeugende blik, die had ik al in geen jaren meer gezien. Ze nam mijn

hand en nam me mee naar de slaapkamer. Daar stonden meer dan tien kaarsen

te branden en die verspreidden ook nog eens een speciale geur. Opwindende

aroma's, aldus mijn vrouw. Ze gaf me handboeien en gebood haar aan het bed

vast te maken. Dat heb ik dan maar gedaan.

 

En toen zei ze: "En nu mag jij doen wat je maar wil!"

 

En voilà, hier ben ik dan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...