Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
guest_H

Karper vissers

Recommended Posts

@Koi: je hebt er een mooi advertentie van gemaakt.... helemaal eens met de reglementen :P

Zo vis ik ook al jaren, eigenlijk zouden ze onthakingsmat ook moeten verplichten.....

Maar reken mij maar in, lijkt me erg leuk.

 

@Budmeester: Is het nog de bedoeling dat we aan jou deelname geld gaan betalen?? aangezien jij een aantal prijzen beschikbaar stelt..... Zo ja, hoeveel zullen we doen?

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

17:00 uur verzamelen, dat ga ik niet redden ik ben er rond 18:00 uur.

@smokey

Ik zat te denken om 3 prijzen mee te nemen dus dan hoeft er niks betaald te worden.

Als jullie willen dat er meer prijzen zijn dan wel. :P

 

Ik zal er zijn.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben net ff snel geweest en heb te weinig info gegeven.

 

Ja, je mag daar het hele jaar door nachtvissen (richting vaartplas, Almere. Richting Lelystad mag het niet).

En ja, je hebt er een nachtvispas voor nodig.

 

Voor € 25,- te verkrijgen bij federatie Gooi en Eenmland, geldig tot 31/12/2009.

 

Nachtvispas bestel formulier

Ik denk dat ik er maar eentje ga bestellen, dan kan ik er wat vaker een nachie doen.

 

@ budmeester: ik weet dat je 17.00 uur niet red, maar 18.00 uur zou je moeten redden :P

 

@ smokeyB: ik ga er van uit dat als we daar met wat mensen zijn dat er vast wel iemand een onthaakmat of misschien wel een complete cradle bij zich heeft.

 

Meer mensen die er wel een nachtvispasje voor over hebben?

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Budmeester: Toppie man! :P

 

@koi: thanks voor de info, zal er even eentje bestellen....

Beter dan een boete voor het niet in orde hebben van de papieren. :)

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nice topic!!

Kleine vispas?

Er is maar 1 vispas, de andere pas is een zeevispas.

 

Volgens mij bestaat die wel, alleen het verschil tussen een kleine en normale vispas staat vrijwel nergens omschreven.

Zal een copie van die van mij zo effe toevoegen in dit topic.

 

//edit gevonden;

 

http://www.sportvisserijnederland.nl/vispa...e=kleine_vispas

 

 

 

Indien je als sportvisser uitgebreidere mogelijkheden wilt hebben om te vissen, bijvoorbeeld het vissen met twee hengels, of op roofvis of in veel meer viswater, dan moet je lid worden van een hengelsportvereniging. De aangesloten hengelsportverenigingen geven de VISpas uit. Kijk hier voor de dichtstbijzijnde vereniging bij u in de buurt.

 

In princiepe moet ik dus gewoon een dagkaartje (of 2) + kleine vispas hebben om met 2 hengels te mogen vissen. Correct me if i'm wrong :$

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is een kleine vispas voor 1 hengel en niet voor vissen met kunstaas.

 

meestal voor beginnende kinderen, als ze nog niet weten wat ze willen.

 

grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij is een kleine vispas voor 1 hengel en niet voor vissen met kunstaas.

 

meestal voor beginnende kinderen, als ze nog niet weten wat ze willen.

 

grtz,

 

Not really,

 

een bekende van me + ik zijn bij 2 verschillende postkantoren geweest waar we naar een "vispas" gevraagd hebben, waarna we beiden een KLEIN vispas verkregen hebben.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom zekers even buurten.

zelf vissen zit er dan niet in ben ik bang,maar ik kom gezellig een paar jointjes uitdelen en er zelf ook een paar meeroken als jullie het leuk vinden

ennuh..misschien neem ik wel de bbq mee om een lekkere hamburger te braaien daar.tis wel koud hoor in oktober..

 

p.s. ik zal heel zachtjes doen aan de waterkant.

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

He mensen,

Omdat ik op de wf carpcup niet met prijzen aan wil komen waar niemand wat aan heeft wil ik graag ff weten waar de intresses liggen. Ik weet dat het leuk is als het een verrassing is wat je wint maar toch. En dan kunnen jullie wel zeggen dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken maar teringzooi winnen heeft niemand wat aan :P

Nu heb ik ff een paar spullen gepakt :

 

3e PRIJS

Een opvouwbare weegzak

gallery_19594_6599_47419.jpg

gallery_19594_6599_86344.jpg

 

2e PRIJS

Een Nutrabaits voer pakket boilies, flavour en pop'ups.

gallery_19594_6599_231558.jpg

 

1e PRIJS

Een volledig gevoerd 12ft karperfoudraal.

gallery_19594_6599_333271.jpg

gallery_19594_6599_120828.jpg

 

Vinden jullie het wat?

Zo ja dan wordt dit het geen waar we om gaan strijden en ik zal meevissen voor spek en bonen.

Zo nee Laat maar weten dan waar de intresses liggen dan kan ik de prijsjes aanpassen.

 

En nu maar hopen dat er een paar van zulke knollen uit die moddersloot komen

gallery_19594_6599_117235.jpg

 

Grtz all

Share this post


Link to post
Share on other sites

ter info:

 

afgelopen weekend was het Wereld Kampioenschap hengelen

op de Lage Vaart

als je geluk hebt zijn er wel een paar biggen

op dat vreet festijn afgekomen :)

en blijven ze daar buurten :P

vang ze

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog ff voor de duidelijkheid wat betreft de vispassen.

 

Je hebt de jeugdvispas.

Je hebt de kleine vispas en de grote vispas.

En je hebt de zeevispas

 

Het verschil is dat je met de kleine pas alleen op openbaar bevaar en bevlotbaar water met 1 hengel mag vissen.

Met de grote pas mag je met twee beaasde hengels vissen openbaar en verenigings water als deze zijn aangesloten bij de betreffende federatie.

De jeugd mag zonder pas vissen tot 14 jaar onder toezicht van een vergunninghouder.

Als ze alleen willen vissen of op roofvis moeten ze in het bezit zijn van de jeugdvispas.

 

Zo is het mij laatst op de federatie vergadering uitgelegt.

 

Wat wij nodig hebben dat weekend is de Grote vispas en een nachtvis vergunning waar KOI de link al voor heeft geplaatst.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt de jeugdvispas.

Je hebt de kleine vispas en de grote vispas.

En je hebt de zeevispas

En dus de nachtvispas :blink:

 

Helemaal gave prijzen budmeester! Ik hoop dat ik 3de of 2de wordt :yummy:

Maar zelf voor spek en bonen meevissen is natuurlijk onzin. Mocht je bij de eerste drie zitten (wat natuurlijk totaal onwaarschijnlijk is :) ) dan bedenk ik wel wat leuks. Alleen nog geen idee wat.

Wat wil je winnen ? :P

(Sorry, de BMW is al weg....)

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou een volvo vind ik ook goed hoor :P

BTW Systeem werkt echt super Koi misschien neem ik het wel mee eerst nog ff verder testen.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Systeem werkt echt super Koi

Cool! Ik ben zelf ook al een beetje aan het knoeien geweest, maar heb nog niet de tijd gehad om iets af te maken.

Ik denk dat ik een appart malletje ga maken voor het lood zodat alles iets makkelijker wordt en het schuimpje kan wegblijven....

Ik neem aan dat ik 3-10 wel wat werkbaars heb :P

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lood is het probleem niet he das in elke willekeurige vorm te gieten, en dat schuimpje bleek totaal nutteloos

Het gaat om het werkende gedeelte en de release van de trigger, dat mag gewoon niet weigeren en moet perfect zijn.

Maar het gaat me lukken ik weet het zeker.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat lood is het probleem niet he

Op zich niet, maar redelijke zekerheid dat het goed om landt is toch wel handig.

Bovendien......hoe vervang jij je rig nu???

En het geeft de mogelijkheid een wat meer open constructie te maken waardoor je je lusje kan vervangen door een stalen ringetje en de trigger kan dan ook van wat gladders dan koper.

 

Ik neem trouwens aan dat je een dergelijke montage niet gooit, maar met een bootje brengt? Anders blijft het nooit zitten, lijkt me.

 

Het blijft in ieder geval een geinig idee :P

 

En ff V==

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koperen pin is er niet meer trouwens helemaal geen pin meer als trigger. Dat was het prototype he haha nu is ie al vele malen strakker in ontwerp.

Ik heb een wartel die ik als trigger gebruik en je kan zo je onderlijn er aan hangen.

Dit is een veel betere constructie en lost erg goed niet te snel en ook niet te laat.

Je had het moeten zien van de week: komt er een brasem aan die pakte wel 10 keer de maiskorrels op aan de standaard onderlijn en spuwde hem ook 10 keer weer uit.

Beesje zwemt naar de andere kant toe pakte 1 keer en kreeg me daar een klap voor ze waffel hahaha die had ie nooit aan zien komen.

En het gooien gaat prima alleen vanaf 25mm moet je hem ff fixeren met een PVA-tje.

Preston heeft trouwens al een pelletfeeder onwikkeld die altijd op 1 kant land dus een loodje gieten wat altijd goed valt is niet moeilijk.

Overigens heb ik tegen die tijd waarschijnlijk ook een ander systeem wat gloednieuw is.

Volgens de onwikkelaar zijn er in 3 jaar testen op dressuur water gem 3x zoveel vissen uitgetrokken als op het huidige systeem en op maagdelijk water gem 2x zoveel vis dus dat word ook wel interessant.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens de onwikkelaar zijn er in 3 jaar testen op dressuur water gem 3x zoveel vissen uitgetrokken als op het huidige systeem en op maagdelijk water gem 2x zoveel vis dus dat word ook wel interessant.

Lekker is dat....kunnen we over een jaar of 10 alleen nog maar met plankton vissen. De rest moeten ze niet meer, want dat bijt :)

 

PVA'tje had ik ook al aan gedacht, maar dan duurt het nog langer voordat je lijn te water ligt :P

 

Ik ben wel benieuwd.

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bud meester

 

Dat zijn een stel mooie prijzen die je beschikbaar stelt :P

Toevallig is m'n foudraal een beetje stukkig aan het raken, m'n weegzak is versleten en voer heb je nooit te veel dus ik zal m'n best maar gaan doen :)

Heb er in ieder geval erg veel zin in, heb al 2 mnd niet meer gevist ivm hoogzwangere vriendin....

Dus heb wat goed te maken :yummy:

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehehehe ergens moest dat luchtje vandaan komen als ik aan het vissen ben. Zelf vis ik een jaartje of 45 op zo ongeveer alles. De laatste jaren vooral op karper. Deze snuiters belaag ik meestal met m'n match hengel en een simpel pennetje. Een joint rook ik daarbij alleen als ik zeker weet dat ik de komende 5 uur geen beet ga krijgen, anders moet ik 'm d'r uit kijken, ik ga natuurlijk geen moeilijke dingen doen als ik net aan het relaxen ben. Roep maar waar en ik doe mee, de prijen maken mij niet uit want ik win toch never nooit, dus ik ga altijd mee voor de lol/gezelligheid/barbeque. ( ik kan wel heel goedkope barbequeworsten regelen :P ) Lijkt mij zelfs dubbel leuk omdat er deze keer waarschijnlijk niemand wiet loopt te bietsen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chassie, je bent uiteraard van harte welkom.

Neem wat extra wiet mee, dan kom ik bij je bietsen :)

 

Ik heb gehoord dat er daar een 46 ponder rondzwemt die spediefiek uit is op aas wat aan lekker dun penhengeltje hangt te bungelen :P

 

De stek:

gallery_18008_8398_68583.jpg

 

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom zeker ook even langs , neem ook een hengeltje mee en genoeg te roken

 

 

Er was van het weekend veel brasem gevangen , kun we gelijk die nieuwe weegzak in gebruik nemen :yummy:

Wel heel cool dat je die prijzen ter beschikking steld Bud maar we komen voor de gezelligheid :P :)

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we zeker weten waar we gaan zitten kan ik wel een soort voercampagne regelen enige dagen van te voren. ik rijd regelmatig door de polder.

 

En wil ook wel een paar avonden even langs rijden. zou +/- een kwartiertje van mijn huis af moeten zijn.

Wel moet ik weten wat te voeren en waar, anders zijn alle kanjers net even ergens anders aan het lunchen, en dat willen we natuurlijk niet. <_<

Ik moet daar wel nog even inkopen voor gaan doen, want ik heb geen schuur vol boilies en zo voort.

 

iemand een idee of voorkeur of gewoon maar afwachten en zien wat er langskomt?

 

@ BUDM. leuke prijze BTW maar zoals bij de rest ook al het geval daar gaat het natuurlijk niet om.

 

hoeveel kandidaten komen er nu, al iemand een idee?

 

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorvoeren is op die sloot toch helemaal niet nodig daar zit zo belachelijk veel karper.

Die moeten zonder ook zeker goed te vangen zijn.

Ik weet niet hoe het vissen er nu is maar zo'n 4 jaar terug pakte we met ze tweeen rond de 15 vissen per nacht zonder voorvoeren.

Was altijd een perfect water om wat nieuwe technieken te testen omdat je er altijd wel wat visjes kon vangen.

Ik heb idd ook gehoord dat er op dat stuk dit jaar een grassie van 23kg uit is gekomen. Een maat van me heeft er dit voorjaar ook een grassie van 18,5kg uitgehaald en een schub van 15,5 kg. Verder weet ik dat mr flevobaits er ook meerdere 15kg + vissen heeft weten te vangen maar hij vist er dan ook al jaren lang.

 

En het gaat idd voornamelijk om de gezelligheid en de stonede kaperpraat maar tis ook leuk om ergens om te strijden toch of moet ik de prijsjes thuis laten hahaha

 

Jullie mogen het zeggen

 

BTW zijn voerboten toegestaan tijdens de WF carpcup <_<

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...